نوشته شده توسط : ایران ماداس

تخت تیلت تیبل از جمله پرکاربردترین تخت های موجود در پزشکی است. به طور کلی این تخت ها به گونه ای طراحی شده اند که برای بیماران ناتوان حرکتی مناسب باشند. به طور کلی این تخت برای بیمارانی با ضایعه نخاعی، بیماران قلبی و… مورد استفاده قرار می گیرد. عموما طراحی این نوع از تخت ها به نحوی است که بیمار را از حالت افقی به صورت حالت عمودی درآورد. به این ترتیب پزشک قادرخواهد بود در حالت ایستاده نیز بیمار را مورد معاینه قرار دهد. به طور کلی این تخت ها مزایا و ویژگی های گوناگونی دارند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.00

کاربرد تخت تیلت تیبل

همانطور که گفته شد از تخت تیلت تیبل عموما در مراکز فیزیوتراپی و پزشکی استفاده می شود. افرادی که دارای بیماری های مفاصل، بیماری های عصبی، انقباض و اسپاسم عضلانی، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و… هستند می توانند از این تخت ها استفاده کنند. به طور کلی از این تخت ها در مراکز فیزیوتراپی برای درمان بیماران استفاده می شود.

مزایای استفاده از تیلت تیبل

به طور کلی استفاده از تخت تیلت تیبل مزایای بیشماری دارد. از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان راحت تر توسط پزشک

گاهی اوقات این نیاز از سمت پزشک احساس می شود که برای درمان و یا انجام عمل جراحی، بیمار در حالت ایستاده قرار داشته باشد. در این شرایط در صورتی که بیمار توان حرکتی لازم را نداشته باشد، می توان از تخت تیلت تیبل استفاده کرد. این تخت ها این امکان را می دهند که بیمار در وضعیتی بین صفر تا ۹۰ درجه نسبت به افق قرار داشته باشد.

بهبود شرایط درمان

ویژگی های تخت تیلت تیبل

از دیگر مزایای استفاده از تخت تیلت تیبل می توان به بهبود شرایط درمان اشاره کرد. به طور کلی بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که از بیماری هایی نظیر پوکی استخوان و یا درد مفاصل رنج می برند، بهتر است برای درمان تحت وزن خود قرار گیرند. به طور کلی این عمل سبب می شود تا عضلات و استخوان ها به خوبی بتوانند تقویت شوند. به طور کلی در این تخت ها از تسمه هایی برای نگه داشتن بیماران استفاده می شود. به این ترتیب در صورت تغییر زاویه تخت، مشکلی برای بیماران به وجود نخواهد آمد. به طور کلی با تغییر زاویه تخت میزان نیروی وارد شده بر استخوان ها افزایش پیدا کرده و در نتیجه روند بهبودی سرعت پیدا می کند.

ویژگی های تخت تیلت تیبل

به طور کلی تخت تیلت تیبل به گونه ای طراحی شده است که شرایط بهبودی بیماران را تامین کند. از جمله ویژگی های این دسته از تخت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارا بودن footplate

به طور کلی وجود این سطح در کف تخت ها سبب می شود تا در هنگام عمودی شدن بیماران، زیر پای آن ها آزاد نباشد. به این ترتیب بیماران می توانند در هنگام عمودی شدن پای خود را در سطح محکمی قرار دهند. این بخش به گونه ای طراحی شده است که وزن بیماران را به خوبی تحمل کند.

قابلیت تنظیم شیب

از دیگر ویژگی های تخت تیلت تیبل مکانیکی و یا برقی می توان به قابلیت تنظیم شیب آن ها اشاره کرد. به طور کلی این تخت ها به نحوی طراحی شده اند که از شیب صفر درجه یعنی افقی به شیب ۹۰ درجه برسند. به این ترتیب پزشکان قادر خواهند بود در هر مرحله از درمان بیمار، شیب تخت را تغییر دهند. به طور کلی افزایش شیب سبب می شود تا به مرور زمان، بیماران بیشتر بتوانند وزن خود را تحمل کنند.

قابلیت تنظیم با دست و یا پا

از دیگر ویژگی های تخت تیلت تیبل قابلیت تنظیم با دست و پا به صورت همزمان است. به طور کلی این قابلیت سبب می شود تا در طول درمان، درمانگر بتواند به راحتی وضعیت بیمار را تغییر دهد.

سیستم قفل کننده مناسب

مزایای استفاده از تخت تیلت تیبل

به طور کلی تخت های تیلت تیبل به نحوی طراحی شده اند که در هنگام تغییر وضعیت شیب، دچار مشکل نشوند. عمدتا سیستم قفل کننده این تخت ها قادر است به خوبی در شیب تعیین شده توسط پزشک، از حرکت تخت در زوایای گوناگون جلوگیری کند.

مجهز به بند های نگهدارنده

از دیگر ویژگی های تخت تیلت تیبل می توان به تسمه های نگهدارنده آن ها اشاره کرد. به طور کلی زمانی که بیماران در شیب های تند قرار می گیرند احتمال سر خوردن و یا افتادن آن ها وجود دارد. این تسمه ها به نحوی طراحی شده اند که از افتادن بیماران در شیب های تند جلوگیری کنند.

مجهز به چرخ

از دیگر ویژگی های تخت تیلت تیبل می توان به چرخ های آن اشاره کرد. به طور کلی به کارگیری چرخ در زیر این تخت ها سبب می شود تا به راحتی بتوان نسبت به جابجا کردن آن ها اقدام کرد.

انواع تخت تیلت تیبل

انواع تخت تیلت تیبل

به طور کلی تخت تیلت تیبل بر حسب نوع طراحی به انواع گوناگونی تقسیم بندی می شود. از جمله مهمترین انواع تخت های تیلت تیبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیلت تیبل مکانیکی

از انواع تخت تیلت تیبل می توان به تخت های مکانیکی اشاره کرد. به طور کلی این تخت ها در مقایسه با سایر انواع تیلت تیبل ها از قیمت پایین تری برخوردار هستند. عموما مکانیزم حرکت و تغییر شیب در این مدل از تخت ها به صورت دستی انجام می پذیرد. عموما تیلت تیبل مکانیکی از یک جک و یک دستگیره استفاده شده است. به این ترتیب پزشک قادر خواهد بود با چرخاندن دستگیره، شیب تخت را تغییر دهد.

تیلت تیبل برقی

از دیگر انواع تخت تیلت تیبل می توان به تخت های برقی اشاره کرد. این مدل از تخت ها، جزء پرفروش ترین تخت های موجود در بازار شناخته می شوند. به طور کلی تیلت تیبل برقی برخلاف تخت های مکانیکی، مکانیزم حرکت به واسطه موتورهای الکتریکی انجام می پذیرد. به همین دلیل عموما این تخت ها قیمت بالاتری دارند. در صورت استفاده از این تخت ها پزشک با فشردن پدال و یا دکمه های تعبیه شده در تخت می تواند شیب آن را کنترل کند‌. عموما این تخت ها به علت سهولت استفاده طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده اند.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

قطعا یک وکیل طلاق با تجربه و حرفه ای، به شما کمک خواهد کرد که عُسر و حَرَج را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شیوه، اثبات کنید.

اهمیت استخدام یک وکیل طلاق حرفه ای در پرونده های فسخ نکاح

شاید فکر کنید که برای گرفتن طلاق، داشتن وکیل طلاق الزامی نیست. اما از آنجایی که این روند قانونی، پیچیدگی های خاص خودش را دارد، عدم آگاهی از قوانین آن، می تواند منجر به بروز مشکلات پیش بینی نشده ای شود؛ خصوصا اگر همسرتان وکیل داشته باشد.

قانون به ازدواج به عنوان یک قرارداد شامل یک سری تعهدات عمومی و اختصاصی نگاه می کند. در نتیجه طلاق، به معنی فسخ این قرارداد است. اما مسئله اینجاست که فسخ نکاح، در واقع علاوه بر زندگی زوجین، زندگی اطرافیان را نیز تحت شعاع قرار می دهد. بنابراین داشتن وکیلی که این حساسیت ها را به خوبی درک کند و به درستی اقدام کند می تواند موجب شود خسارت های کمتری به طرفین وارد شود.

درست است که در طلاق توافقی، داشتن وکیل طلاق لزومی ندارد. اما حتی در بهترین حالت هم، که زوجین توانسته اند بدون مراجعه به دادگاه و به صورت توافقی، پرونده طلاقشان را حل و فصل کنند، داشتن یک مشاوره حقوقی مناسب و یا یک وکیل طلاق حرفه ای حقوقی خوب می تواند توصیه های حقوقی مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

با راهنمایی و مشاوره یک وکیل طلاق تمامی جزئیات توافق از جمله: مهریه، نفقه، جهیزیه، اجرت المثل، حضانت فرزندان و تمامی حقوق مالی و غیرمالی هر یک از طرفین، تعیین و مشخص می شود. در این شرایط می توان اطمینان داشت که در حق هیچ کدام از زوجین، اجحاف و ناعدالتی صورت نگرفته است.

اگر شما هم به فکر طلاق گرفتن هستید و تصمیم دارید یک وکیل استخدام کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور یک وکیل طلاق حرفه ای پیدا کنید؟ به طور کلی، آشنایی با توانایی های کلیدی یک وکیل، بسیار مهم است و می تواند کمک بزرگی برای انتخاب شما باشد.

وکلای طلاق باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

بدون شک وکیل طلاق تان باید در زمینه مسائل و مشکلات خانوادگی، تجربه کافی داشته باشد. در این صورت می توانید مطمئن باشید که وکیلتان می تواند روند پرونده را به نفع شما و یا با کمترین خسارت پیش ببرد. توجه به این موضوع زمانی بیشتر اهمیت می یابد که بدانید یک انتخاب مناسب علاوه بر تاثیر بر وضعیت مالی و معیشتی شما، بر روی وضعیت روانی شما و اطرافیان شما نیز اثر خواهد داشت.

اما بطور کلی، توانایی های کلیدی که یک وکیل طلاق باید داشته باشد، چیست؟

DEP
  • وکیل خانواده باید توانایی و تخصص لازم برای مشاوره در زمینه فسخ نکاح، مانند جنبه های مالی طلاق شامل مهریه و نفقه، حضانت فرزندان و تبیین موارد قانونی که مشمول حال موکلش می شود را داشته باشد.
  • وکلای طلاق باید بتوانند به شما در طی سیستم حقوقی رسیدگی به پرونده فسخ نکاح، که معمولا با اصطلاحات دشوار و پیچیده، کاغذ بازی های قابل توجه و زمان انتظار بسیار طولانی همراه است، کمک کنند.
  • یک وکیل خانواده باید دلسوز باشد و به اندازه کافی حوصله و دقت نظر در بررسی شرایط پرونده را داشته باشد. علاوه بر این، باید بتواند با موکل خود به درستی تعامل داشته باشد تا بر موضوع پرونده تسلط کامل بیابد.
  • قدرت بیان و سخنوری وکیل طلاق، از جمله توانایی های قابل توجه و مهم وی است. یک وکیل باید بتواند طرف مقابل را، خصوصا در جلسات دادگاه، اقناع نماید.
  • کاردانی، نظم و داشتن وقت مناسب برای رسیدگی به پرونده، از جمله خصوصیات دیگری است که یک وکیل طلاق حرفه ای باید داشته باشد.
  • هر پرونده به وکیل طلاقی با تجربه ها و مهارت های خاصی نیاز دارد. بالطبع، حق الوکاله در هر کدام از این پرونده ها نیز، متفاوت خواهد بود. اما باید این هزینه ها با توان مالی شما و یا میزان کاری که در پرونده انجام می شود متناسب باشد.

وکیل طلاق چه کاری انجام می دهد؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، هر پرونده طلاق به یک وکیل طلاق مختص به خود و با تجارب و مهارت های ویژه ای نیاز دارد. اما در کل، اصلی ترین ویژگی برای انتخاب یک وکیل، قابل اعتماد بودن وی است. یک وکیل برای اینکه در هر پرونده، بهترین نتیجه را بگیرد، نیاز دارد تا موکلش بدون ترس و بی پرده تمامی اسرار زندگی خصوصیش را با او در میان بگذارد. همچنین باید از شرایط مالی موکل خود نیز صادقانه آگاهی داشته باشد.

اما مهمترین کشمکش در پرونده های طلاق، بر سر پرداخت مهریه است. یکی از وظایف وکیل طلاق، یافتن راهکار مناسبی برای پرداخت مهریه است. حتی در مواردی هم که یکی از زوجین فوت شده باشد، حق پرداخت مهریه از گردن مرد ساقط نمی شود و در اینجاست که حضور یک مشاور حقوقی و وکیل می تواند به حل این موضوع کمک نماید.

اما موضوع مهم دیگری که در پرونده های فسخ نکاح بسیار مورد توجه قرار می گیرد، حضانت فرزندان است. این مسئله یکی از عوامل زمانبر بودن پرونده های طلاق است. در حالت کلی فرزندان به هر دوی والدین خود نیاز دارند و هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد. اما از یک سو، تربیت و سلامت روانی آنها و از سوی دیگر تامین نیازهای مادی و مالی آنها، مسائلی هستند که باید به درستی بررسی شوند. 

حتی در یک پرونده طلاق توافقی نیز توانایی و تخصص وکیل طلاق در امور خانواده مهم است. نداشتن تخصص و تجربه کافی در این مورد نیز می تواند منجر به زمانبر شدن پرونده شود. یا حتی ممکن است توافقات صورت گرفته در پرونده توسط یکی از طرفین نادیده گرفته شود. در اینجاست که حضور یک وکیل می تواند این تضمین را بدهد که موارد ذکر شده در توافق یک به یک انجام می شوند.

کلام آخر

طلاق، اغلب یک پروسه زمانبر و از نظر عاطفی خسته کننده است و حتی ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. در نتیجه برای پشت سرگذاشتن سریعتر و بهتر این پروسه، استخدام یک وکیل طلاق می تواند کمک بزرگی باشد. از سوی دیگر خوب می دانیم که هر چقدر روند بررسی و رسیدگی به پرونده ها با سرعت بیشتری انجام شود، هزینه های آن نیز کاهش می یابد.

برای جستجوی یک وکیل طلاق حرفه ای، شاید بد نباشد با موارد توصیه شده توسط خانواده، اطرافیان و دوستان شروع کنید. اما فراموش نکنید که وکیلی را انتخاب کنید که در حوزه تخصصی امور خانواده تجربه داشته باشد. چرا که لزوما بهترین وکیل ملکی یا کیفری، بهترین وکیل خانواده نیست.

با ما همراه باشید

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

پذیرش وکالت تخصصی و ارایه مشاوره حقوقی در زمینه های : حقوقی ، کیفری، ملکی، ثبتی ،شرکت ها، خانواده، طلاق ، مهریه ، نفقه ،حضانت فرزند، وصول مطالبات ، چک و..... انجام وکالت و پیگیری پرونده در دادگاه های بدوی - تجدید نظر - دیوان عالی کشور - دادگاه انقلاب - عدالت اداری - شورای حل اختلاف و . . . توسط موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بهترین وکیل پایه یک دادگستری استان تهران، ویژگی های یک وکیل موفق در دریافت حق الوکاله. بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران در موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

چگونه می توان به یک وکیل پایه یک دادگستری موفق تبدیل شد؟

سالیان سال است که شغل وکالت یکی از مشاغل سطح بالا و پر اهمیت در جامعه است. فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند بعد از شرکت در آزمون وکالت و قبولی در آن وارد بازار کار این رشته شوند.

موفقیت در آزمون وکالت و گرفتن پروانه به عنوان وکیل پایه یک دادگستری کار راحتی نیست. داوطلبان این آزمون ها با تلاش و سخت کوشی فراوان می توانند از آزمون مرحله ۱ قبول شوند. سپس بعد از گذراندن دوره ۲ ساله کارآموزی باید در آزمون اختبار شرکت کنند.

اگر این آزمون را نیز با سربلندی پشت سر بگذارند می توانند پروانه خود را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری دریافت کنند. بعد از دریافت این مدرک توانایی پذیرش تمام پرونده های حقوقی را دارند، اما تلاش برای تبدیل شدن به یکی از بهترین وکیل های پایه یک دادگستری تازه از همینجا شروع می شود! عده زیادی از وکلای جوان تصور می کنند سخت ترین بخش مسیر وکیل شدن است. در حالی که بهتر است بدانید باید چندین برابر بیشتر از گذشته تلاش کنید تا از یک وکیل مبتدی به یک وکیل موفق تبدیل شوید.

پیدا کردن یک وکیل موفق در کلانشهر تهران

همانطور که همه می دانند پیدا کردن یک وکیل موفق و با تجربه در کلانشهر هایی مثل تهران بسیار دشوار است. در شهر های بزرگ به دلیل زیاد بودن وکلا، موکل سردرگم می شود. در واقع معیار های خود را از دست می دهد و انتخاب نادرست انجام می دهد. در این مواقع بهتر است از موسسه های حقوقی معتبر برای پیدا کردن وکیل خبره در زمینه پرونده خود کمک بگیرید.

چرا باید وکیل خود را از موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور انتخاب کنیم؟

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور یکی از موسسه های حقوقی برتر در استان تهران است. در این موسسه تعداد زیادی از وکلای پایه یک دادگستری با یک دیگر همکاری می کنند. علاوه بر این، در این موسسه تعداد زیادی مشاور حقوقی در حال فعالیت است. موکلین می توانند با مراجعه حضوری و یا برقراری تماس تلفنی با آن ها ارتباط برقرار کنند. مشاوران موسسه با تنظیم زمان ملاقات حضوری، با موکل جلسات مشاوره حضوری برقرار می کنند. در این جلسات موکل می تواند تمام سوالات خود را مطرح کند و پاسخ آن ها را از مشاوران موسسه دریافت کند.

در این موسسه رزومه وکلا در اختیار موکل قرار داده می شود!

یکی از مهم ترین مشخصات وکلای موسسه دادیاران عدالت پرور ارائه اطلاعات کامل در مورد رزومه وکلا است. در حین جلسات مشاوره حضوری که موکل با مشاورین موسسه برگزار می کند عنوان پرونده تشخیص داده می شود. سپس مشاوران موسسه موکل را به سمت یکی یا چند تا از وکلای با تجربه و موفق در زمینه موضوع پرونده هدایت می کنند. موکل با بررسی رزومه وکلا تصمیم می گیرد که کدام وکیل را انتخاب کند.

DEP

هدف از نگارش این محتوا چیست؟

هدف ما در این مقاله علاوه بر معرفی کردن بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران، شکل دادن معیار های ذهنی شما است. ما قصد داریم بهترین ویژگی هایی را که یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند داشته باشد به شما معرفی کنیم، زیرا بهترین انتخاب را زمانی می توانید انجام دهید که برترین معیار های ذهنی را داشته باشید. در ادامه محتوا چند مورد از مهم ترین ویژگی های یک وکیل کیفری خوب را مطرح می کنیم. برای یادگیری هر چه بهتر تا آخر محتوا با ما همراه باشید.

دریافت حق الوکاله منصفانه!

یکی از بزرگترین دغدغه های موکلان حق الوکاله است. یک وکیل خوب با هر زمینه تخصصی، باید انصاف را در دریافت حق الوکاله رعایت کند. وکلای موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور یکی از بهترین موسسه های حقوقی استان تهران هستند. از طرف دیگر موکل نیز باید انتظار دادن یک حق الوکاله ناچیز را نداشته باشد. حق الوکاله هیچ گاه نرخ مشخص و معینی ندارد و به یک سری ارزش وابسته است. این ارزش ها می توانند سواد علمی وکیل، سابقه کار و تجارب فوق العاده او در زمینه موضوع پرونده شما باشند.

وکیلی را که به شما ضمانت موفقیت می دهد انتخاب نکنید!

هرگز وکیلی را انتخاب نکنید که به شما در مورد نتیجه پرونده تضمین بدهد. حرفه وکالت با علوم دیگر مثل ریاضی و … متفاوت است. یعنی شما هرگز نمی توانید با نگاه به ظاهر قضیه پاسخ آن را به یقین بگویید. بلکه فقط می توانید برای حل پرونده حدس و گمان هایی داشته باشید. بنابراین اگر یک وکیل دارای اخلاق غیر حرفه ای، به شما در زمینه موفقیت در پرونده تضمین دهد، هرگز او را انتخاب نکنید.

نتیجه پرونده های حقوقی به چه چیزی بستگی دارد؟

 نتایج پرونده به رویداد هایی که در مسیر پرونده اتفاق می افتد وابسته است. علاوه بر این نظر قاضی نیز بسیار مهم است. ممکن قضات پرونده تفسیر های متفاوتی از متن قانون استخراج کنند و رای های متفاوتی صادر کنند. هیچ کدام از وکلای با تجربه در مورد نتیجه پرونده به موکل خود ضمانت نمی دهند. آن ها با تلاش مداوم و با بهره بردن از هوش و ذکاوت خود، سعی می کنند نظر قاضی را جلب کنند.

وظیفه شناس بودن یک وکیل پایه یک دادگستری!

جدیت وکیل و تعهد او نسبت به پرونده ای که می پذیرد نیز بسیار مهم است. یک وکیل وظیفه شناس باید همواره پیگیر پرونده های موکلین خود باشد. به هیچ وجه نباید میان پرونده ها تبعیض قائل شود. گاهی اوقات بعضی از وکلا نسبت به پرونده هایی با حق الوکاله کم بی توجهی می کنند. این امر در واقع خیانت در حق الناس محسوب می شود و کاملا متضاد اخلاق کاری برای یک وکیل حرفه ای است.

 

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

همانطور که گفتیم موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور از یک تیم متخصص تشکیل شده است. وکلایی که در این موسسه فعالیت می کنند جمعی از بهترین وکلای استان تهران هستند. اگر یک پرونده حقوقی ناتمام در محکمه دارید و به دنبال یک وکیل مدافع برای پرونده خود هستید باید از ابتدای مسیر با یک وکیل خوب همکاری کنید. توجه کنید که استفاده از وکلای کم تجربه می تواند شما را به صورت غیر قابل برگشت از مسیر صحیح دور کند. در نتیجه بهترین راه کار همکاری با موسسات حقوقی با تجربه است. برای یافتن پاسخ سوالات خود و دریافت وقت مشاوره حضوری حتما با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

با ما همراه باشید

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

پذیرش وکالت تخصصی و ارایه مشاوره حقوقی در زمینه های : حقوقی ، کیفری، ملکی، ثبتی ،شرکت ها، خانواده، طلاق ، مهریه ، نفقه ،حضانت فرزند، وصول مطالبات ، چک و..... انجام وکالت و پیگیری پرونده در دادگاه های بدوی - تجدید نظر - دیوان عالی کشور - دادگاه انقلاب - عدالت اداری - شورای حل اختلاف و . . . توسط موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

در این مطلب وکیل خانواده را معرفی کرده سپس به وظایف او اشاره می نماییم. در نهایت دعاوی امور خانواده را بررسی می کنیم.

وکیل خانواده کیست و چه وظایفی دارد؟

وکیل خانواده چه کسی است و در کدام مسائل تخصص دارد؟ در کدام دعاوی باید به وکیل خانواده مراجعه کرد؟ 

یکی از مهمترین گرایشات حقوق، گرایش حقوق خانواده می باشد. این گرایش توسط بعضی از قوانین از گرایشات دیگر تفکیک شده است چرا که موضوعات مطروحه در آن گسترده می باشند.

امروزه وکلای زیادی با کسب تخصص در این زمینه، دعاوی مربوط به حقوق خانواده را بر عهده می گیرند و در این زمینه فعالیت می نمایند. وکیل خانواده باید با توجه به قوانین و برخی منابع فقهی از موکل خود دفاع کند.

پیش شرط این موضوع آگاهی کامل از قوانین و مقررات می باشد چرا که قوانین به طور مداوم در حال تغییر می باشند. علاوه بر این آگاهی از برخی قواعد فقهی نیز می تواند راهگشا باشد زیرا با سکوت قانون گذار می توان از این قواعد استفاده کرد.

وکلای خانواده در دعاوی مربوط به خانواده فعالیت می کنند و پرونده های خاصی را برعهده می گیرند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

وکیل خانواده چه ویژگی هایی دارد؟


وکیل خانواده در تمام امور مربوط به خانواده و احوال شخصیه دارای تخصص می باشد. این در حالی است که تمام وکلای پایه یک دادگستری به راحتی می توانند وکالت تمام پرونده ها را بر عهده بگیرند با این وجود برخی از آنها ترجیح می دهند در زمینه های محدودی فعالیت کنند. بیشتر وکلای خانواده در امور مربوط به حضانت فرزند، طلاق، مهریه، نفقه و… فعالیت می کنند که در ادامه آنها را به تفصیل شرح می دهیم.

نمونه دعاوی امور خانواده

تمام پرونده هایی که در امور خانواده طرح می شوند در دادگاه خانواده نیز رسیدگی می شوند. وکیل خانواده با بر عهده گرفتن این قبیل پرونده ها می تواند در دادگاه صلاحیت دار حاضر شده و از موکل خود دفاع نماید. به عنوان نمونه می توان به دعاوی زیر اشاره کرد.

دعاوی مربوط به عقد نکاح و انحلال آن

وکیل خانواده شخصی است که در امور مربوط به طلاق خلع، مبارات و… اطلاعات لازم را خواهد داشت. بر همین اساس دادخواست طلاق توسط زوج یا زوجه به دادگاه تقدیم می شود. اگر درخواست طلاق از طرف زوج مطرح شود می توان به ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی استناد نمود. با این حال چنانچه دادخواست طلاق از طرف زوجه مطرح شود می توان از موارد مندرج در قانون استفاده کرد.

 با استناد به موارد مذکور در قانون، چنانچه دلایل زوجه برای طلاق مورد قبول دادگاه قرار گیرد زن می تواند از همسر خود جدا شود. به جز موارد فوق، طلاق توافقی نیز برای جدایی زن و شوهر در نظر گرفته شده است. بر این اساس زوج و زوجه در خصوص تمام حقوق و تکالیفشان توافق می نمایند و از طریق دادگاه خانواده جدا می شوند.

DEP

فوت زوج یا زوجه

علاوه بر انحلال اختیاری عقد نکاح، امکان انحلال قهری عقد نیز وجود خواهد داشت. به عنوان مثال می توان به فوت زن یا شوهر اشاره کرد که در این صورت عقد نکاح منحل خواهد شد. با این حال پس از فوت یکی از طرفین آثار عقد به قوت خود باقی خواهد ماند. به عنوان نمونه می توان به عده، ارث و مواردی از این دست اشاره کرد که در زمره حقوق خانواده قابل بررسی خواهند بود.

فسخ عقد نکاح

عقد نکاح در دسته قرارداد های قانونی قرار می گیرد و امکان فسخ آن وجود خواهد داشت. فسخ نکاح از دیگر دعاوی مهمی است که وکالت آن توسط وکیل خانواده پذیرفته خواهد شد. با استفاده از اراده یکی از طرفین، امکان فسخ عقد وجود خواهد داشت. به علاوه بذل مدت در ازدواج های موقت و بطلان عقد نیز از موارد دیگری هستند که در دعاوی خانواده مطرح می شوند.

نحوه مطالبه مهریه توسط وکیل خانواده

امروزه مطالبه مهریه یکی از مهمترین دعاوی است که در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد. بر اساس ماده ۱۰۸۳ قانون مدنی، زوجه پس از عقد نکاح مالک مهریه است و امکان مطالبه آن را خواهد داشت. علاوه بر این زوجه پیش از انجام وظایف زناشویی می تواند از حق حبس استفاده کند. اهمیت تعیین مهریه زمانی مشخص می شود که عقد نکاح موقت باشد. چرا که در صورت عدم تعیین مهریه، عقد نکاح باطل خواهد شد.

دعاوی مربوط به شروط ضمن عقد

در ذیل عقد نکاح امکان درج هر شرط مشروعی وجود خواهد داشت. وکیل خانواده با بررسی شروط ضمن عقد می تواند از ضمانت اجراهای قانونی استفاده کند. بر این اساس با تخلف از اجرای شروط ضمن عقد می توان، از حق طلاق ایجاد شده برای زوجه استفاده کرد. در شروط ضمن عقد می توان از حق تحصیل، خروج از کشور و… استفاده کرد. به همین دلیل بهتر است پیش از تعیین شروط مذکور با یک وکیل خوب و مجرب مشورت کرد.

حضانت فرزند

از دیگر مباحث پر اهمیتی که در امور مربوط به خانواده بررسی می شود حق حضانت فرزندان است که با توجه به موارد مذکور در قانون مشخص می شود. مطابق قانون در حال حاضر حضانت فرزند پسر و دختر تا سن هفت سالگی با مادر خواهد بود. پس از سن هفت سالگی حضانت فرزندان تا رسیدن به سن بلوغ با پدر است. پس از رسیدن به سن بلوغ نیز تصمیم کودک و شرایط والدین برای دادگاه حائز اهمیت خواهد بود.

دعاوی مربوط به پرداخت نفقه زوجه

از مهمترین دعاوی که توسط وکیل خانواده پذیرفته می شود، دعاوی مربوط به پرداخت نفقه می باشد. پس از انعقاد عقد، زن مستحق دریافت نفقه خواهد بود. میزان نفقه زن با توجه به شان و منزلت او و هزینه های عرفی مشخص می شود. به همین دلیل هزینه اعمال جراحی زیبایی یا موارد مشابه آن در دسته هزینه های عرفی قرار نخواهد گرفت. در صورت وجود شرایط مطالبه نفقه، زن یا وکیل او امکان تقدیم دادخواست را به دادگاه خواهند داشت. در صورت استفاده از شرایط مذکور در قانون و پذیرش دادگاه، حق طلاق نیز برای زوجه ایجاد خواهد شد.

جمع بندی

با توجه به موارد فوق می توان نتیجه گرفت که وکیل خانواده با استفاده از دانش و اطلاعات کافی که کسب کرده است به راحتی می تواند امور مربوط به احوال شخصیه را بررسی نماید. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدام قانونی با یک وکیل متبحر مشورت نمایید.

با ما همراه باشید

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

پذیرش وکالت تخصصی و ارایه مشاوره حقوقی در زمینه های : حقوقی ، کیفری، ملکی، ثبتی ،شرکت ها، خانواده، طلاق ، مهریه ، نفقه ،حضانت فرزند، وصول مطالبات ، چک و..... انجام وکالت و پیگیری پرونده در دادگاه های بدوی - تجدید نظر - دیوان عالی کشور - دادگاه انقلاب - عدالت اداری - شورای حل اختلاف و . . . توسط موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

الکتروکاردیوگرافی یا نوار قلب، یک آزمایش بی خطر و ساده می باشد که به آن در اصطلاح ECG یا EKG می گویند. این تست نوار قلب، برای اندازه گیری فعالیت ضربان قلب استفاده می شود.

دستگاه الکتروکاردیوگرافی چیست؟ بررسی کاربرد و انواع این دستگاه

در واقع فواصل زمانی روی داده های نوار قلب را اندازه گیری کرده و با اطلاع از مدت زمان منتقل شدن یک موج از یک بخش به بخش دیگر قلب، پزشک میتواند متوجه چگونگی فعالیت قلب از لحاظ الکتریکی، اینکه آیا تند، کند، طبیعی یا نامنظم است بشود. این تست نوار قلب می تواند به وسیله پزشکان مختلفی انجام شود تا وضعیت فرد مورد بررسی قرار گیرد.

الکتروکاردیوگراف چگونه کار میکند

تست نوار قلب را معمولا در کلینیک ها، مطب ها و بیمارستان ها به وسیله پزشکان متخصص انجام می دهند. انجام این تست بدون درد و غیر تهاجمی می باشد که برای شخص تست شونده هیچ گونه خطری نخواهد داشت. در این تست، شخص باید روی تخت دراز کشیده و دکمه لباس های خود را باز کند. در این حالت متخصص با قرار دادن ۱۲ تا ۱۵ الکترود به قفسه سینه، پاها و بازوهای فرد، سیگنال های الکتریکی را که از بدن شخص در هر ضربان قلب دریافت می شود را گرفته و ضبط می کند. خروجی این تست در سیستم ثبت می شود و در مانیتور قابل مشاهده می باشد. همچنین یک نسخه چاپی از آن گرفته می شود. تست نوار قلب حدود چند دقیقه به طول می انجامد و بعد از آن پزشک الکترودها را از روی بدن شما برمیدارد.

شرایط مورد نیاز برای انجام الکتروکاردیوگرافی

انجام این آزمایش شرایط خاصی ندارد و شخص می تواند پیش از اینکه آزمایش دهد مانند روزهای دیگر خود رفتار کند. البته برای اینکه الکترودها بهتر به قفسه سینه چسبانده شوند، بهتر است موی آن ناحیه تراشیده شود.

دستگاه الکتروکاردیوگرافی چیست؟

تست نوار قلب یا الکتروکاردیوگرافی، یکی از مهم ترین مراجع برای تشخیص بیماری های قلبی در اشخاص می باشد. این آزمایش توسط دستگاهی به نام دستگاه الکتروکاردیوگرافی یا نوار قلب انجام می شود. در واقع در این دستگاه ضربان قلب ثبت می شود و از راه ثبت ضربان قلب، ضخامت عضله های قلب و ریتم آن تعیین می شود. این نکته قابل ذکر است که دستگاه الکتروکاردیوگرافی با اکوکاردیوگرام تفاوت دارد. در این دستگاه میتوان ریتم قلب را مشخص کرد اما نمی توان به اسکن قلب پرداخت.

 دستگاه الکتروکاردیوگرافی

الکتروکاردیوگرافی قلب جنین چیست؟

در زمان بارداری، باید در مورد وضعیت ضربان قلب جنین بررسی هایی صورت بگیرد. در کنار سونوگرافی و درک حرکات جنین به وسیله مادر، می توان به بررسی ضربان قلب جنین هم از راه شکم مادر پرداخت که به آن الکتروکاردیوگرافی جنین می گویند. با استفاده از این آزمایش، می توان به اطلاعات مختلفی در مورد قلب جنین رسید. اطلاعاتی مانند تشخیص بیماری های مادرزادی قلب، بررسی تاثیر داروهای مادر بر ضربان قلب، بررسی کمبود اکسیژن در زمان زایمان و … .

انواع دستگاه الکتروکاردیوگرافی

همانطور که عرض کردیم، از دستگاه الکتروکاردیوگرافی برای بررسی نوار قلب و تفسیر آن استفاده می شود تا به مشکلات احتمالی قلب بیمار پرداخته شود. اما با توجه به شرایطی که بیمار دارد، گاهی ممکن است نیاز باشد تا مرتبا سیگنال قلب بیمار بررسی و ثبت شود و یا زمانی که در حال ورزش است از او نوار قلب گرفته شود. به همین دلیل ممکن است از دستگاه های مختلفی استفاده شود که در ادامه مطلب به انواع آنها خواهیم پرداخت.

دستگاه نوار قلب ۱۲ کاناله:

دستگاه الکتروکاردیوگرافی ۱۲ کاناله، قادر است در مدت چند دقیقه و به وسیله الکترودهای وصل شده به بدن بیمار، تست استاندارد نوار قلب را ضبط نماید. بعد از آن سیگنال دریافت شده از ۱۲ کانال قلب را نشان می دهد. با این دستگاه می توان چگونگی فعالیت قلب بیمار را ثبت کرد. زمانی که از این دستگاه برای بیمار استفاده می شود، شخص باید بی تحرک و خوابیده باشد.

دستگاه نوار قلب هولتر:

این نوع دستگاه الکتروکاردیوگرافی، یک نوع دستگاه قابل حمل و کوچک است که برای بررسی سرپایی و ثبت مرتب نوار قلب شخص در مدت زمان ۲۴ تا ۴۸ ساعت مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این دستگاه، الکترودهای آن را مانند دستگاه قبلی، روی پوست بیمار در نواحی بازوها، پاها و قفسه سینه قرار می دهند. بعد از آن اطلاعاتی که از این تست گرفته می شود روی یک مانیتور جیبی و کوچک که کار آن با باتری می باشد، نشان داده شده و ثبت می شود. از این روش فعالیت قلب بیمار را در شرایط متفاوت بیمار در چند ساعت ثبت می کند تا متخصص بتواند مشکلات احتمالی بیمار را تشخیص دهد.

 الکتروکاردیوگرافی

دستگاه الکتروکاردیوگرافی برای ثبت رخداد:

این نوع از دستگاه الکتروکاردیوگرافی، مانند هولتر قلب است با این تفاوت که فقط اگر شخص علائمی داشته باشد آن را نشان داده و ضبط می نماید. در حقیقت با نشان دادن مشکل در ریتم قلب، به صورت دستی یا خودکار روشن می شود و رخداد قلب را مورد بررسی قرار می دهد.

دستگاه الکتروکاردیوگرافی استرسی یا ورزشی:

از این دستگاه برای بررسی نوار قلب شخص، زمانی که در حال فعالیت ورزشی می باشد استفاده می شود. این فعالیت ورزشی می تواند به صورت دوچرخه ثابت یا تردمیل باشد. در کنار نوار قلب، میزان تنفس و فشار خون شخص هم سنجیده می شود. از این آزمایش به طور معمول برای سنجش ایمنی قلب بعد از سکته یا جراحی قلب استفاده می شود.

دستگاه نوار قلب ۶ کاناله پرتابل:

این نوع دستگاه الکتروکاردیوگرافی، به طور معمول قابل حمل و کوچک است و از آن می توان به آسانی استفاده کرد. در این دستگاه نیازی به استفاده از چسب، ژل و سیم نیست. دستگاه ۶ کاناله، برای سنجش اولیه قلب بیمار و تعیین آریتمی آن استفاده می شود و خود شخص هم می تواند از آن استفاده نماید. در حقیقت این دستگاه، یک دستگاه تست نوار قلب فردی می باشد که هرکسی می تواند از آن استفاده نماید.

الکتروکاردیوگرافی

دستگاه نوار قلب پرتابل نبض:

این دستگاه الکتروکاردیوگرافی از دستگاه های ۶ کاناله می باشد که در واقع با استفاده از آن می توان تک لید و ۶ لید قلب بیمار را دید و ضبط کرد. این دستگاه، یک دستگاه فردی است که از آن هر کسی میتواند استفاده نماید. به دلیل اینکه میتوان این دستگاه را حمل کرد، نیازی به مراجعه به بیمارستان یا کلینیک های درمانی برای انجام تست نوار قلب نمی باشد.

این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر، نیازی به استفاده از ژل و چسب ندارد و فقط با لمس پوست انگشت دو دست و مچ پا، قادر است تا نوار قلب شخص را ثبت نماید. همچنین می توان از راه بلوتوث، به نرم افزار نبض آوا وصل شد و آزمایشی که با دستگاه گرفته اید را در قالب فایل از این نرم افزار تحویل گرفت. به همین دلیل بعد از آن می توانید این فایل را به پزشک خود نشان داده و مشاوره های لازم را از آن دریافت نمایید. این دستگاه یک کاربرد اصلی دارد و آن این است که از سلامت اولیه قلب و همچنین تشخیص آریتمی مطمئن شود. بیماری آریتمی یکی از شایع ترین بیماری های قلبی به شمار می رود که به وسیله این دستگاه می توانید از تغییراتی که ریتم قلب شما دارد مطلع شده و از ایجاد حادثه احتمالی جلوگیری کنید.

دستگاه نوار قلب پرتابل نسبت به سایرین چه مزیت هایی دارد؟

با توجه به اینکه برخی افراد باید دائما تحت بررسی قلبی باشند تا وضعیت قلب آنها بررسی شود، بهتر است یکی از این دستگاه های پرتابل داشته باشند تا بتوانند ریتم قلب خود را همیشه بررسی نمایند.

دستگاه پرتابل


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

افرادی که نمی توانند به صورت مستقل راه بروند و یا انرژی کافی برای پیاده روی ندارند از واکر به عنوان کمکی هنگام راه رفتن استفاده می کنند. واکر ها در دو مدل ساده و معکوس وجود دارند که از لحاظ کاربرد با هم متفاوت هستند.

واکر معکوس چیست؟

بیشتر افراد مسن و افرادی که برای راه رفتن به تکیه گاه نیاز دارند از واکر ساده استفاده می کنند. واکرهای ساده به صورت قدامی بوده و فرد دست خود را بر روی آن قرار می دهد و وزن خود را از طریق بازوها به واکر وارد می کند. واکرهای ساده سبک سنتی داشته و هنگام راه رفتن لازم است آن را از روی زمین بلند کرده تا به سمت جلو هدایت شوند. واکرهای ساده بیشتر توسط افراد سالمندی که توانایی راه رفتن ندارند و یا افرادی که در ناحیه پا آسیب دیده اند کاربرد دارند. در ادامه درباره سوال، واکر معکوس چیست و چه کاربردی دارد؟  بیشتر توضیح می دهیم.

کاربرد واکرهای معکوس

مشخصات واکر معکوس

قرارگیری واکر معکوس در پشت فرد بوده و دست ها به جای قرار گرفتن در جلو در طرفین قرار می گیرند و واکر به سمت جلو حرکت می کند. وضعیت یک راه رفتن درست به این صورت است که باید گردن در حالت کشش با چانه، فرورفتگی شانه و کشش تنه و لگن همراه باشد. افرادی که از واکر معکوس استفاده می کنند در بهترین حالت راه رفتن قرار می گیرند. استفاده از واکر معکوس برای افرادی که  مشکلات نخاعی دارند و یا سکته مغزی کرده اند و همچنین کودکان فلج مغزی مناسب ترین گزینه است. این مدل واکرها قابلیت های بیشتری نسبت به نوع ساده دارند. مدل طراحی و قابلیت های  موجود در واکر معکوس، راه رفتن را آسانتر می کند.

تفاوت واکر ساده و معکوس

واکرها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند و لوازم جانبی بسیاری برای رفع نیازهای مختلف دارند. واکر ها به صورت چرخ دار و یا بدون چرخ طراحی می شوند و بعضی از آنها فقط در دو پایه جلویی چرخ دارند. بسته به نیاز افراد و مشخصاتی مانند قد و وزن واکرها در مدل های مختلفی طراحی شده اند و راه رفتن را برای افراد مختلف آسان می کنند. هدف استفاده از واکر راه رفتن به سبک درست و استاندارد است و این وسیله راه رفتن را برای کودکان و افرادی که انرژی لازم برای راه رفتن ندارند راحت می کند. واکرهای ساده از امکانات کمتری نسبت به واکر معکوس برخوردار هستند و نحوه قرارگیری کاربر بر روی واکر ساده با واکر معکوس اندکی متفاوت است. هدف از ساخت هر دو مدل واکر (ساده و معکوس) به این دلیل است که راه رفتن اندکی راحت  شود. واکر معکوس از امکانات و پشتیبانی بیشتری برخوردار است.

واکر ساده و معکوس چیست؟واکر ساده و معکوس چیست؟

کاربرد واکر معکوس برای کودکان

واکر معکوس در مدل ها و امکانات مختلفی طراحی و تولید می شود. یکی از مدل های واکر معکوس که برای استفاده بزرگسالان و کودکان مناسب است واکر معکوس پورو نام دارد.

واکر معکوس از محصولات توانبخشی مفید برای کودکانی است که در راه رفتن توانایی کمی داشته و یا در آن مشکل دارند. طراحی واکر معکوس برای کودکان دارای ابعاد و وزن استانداردی است که کودک میتواند با آن راه برود. واکرهای چرخداری طراحی و تولید شده اند که جنس آن ها از آلومینیوم بوده و به علت سبک بودن این جنس و دوام بالای آن برای کودکانی با مشکلات مغزی بسیار کاربرد دارند. با وجود چرخ های مناسب در همه پایه های واکر کودک بدون فشار و تنها با هول دادن به راه رفتن مشغول می شود. کودکانی که ۲ تا ۶ سال سن دارند و وزن آن ها تا ۹۰ کیلوگرم است میتوانند از واکرهای چرخدار مناسب استفاده کنند. کودکانی که ۶ تا ۹ سال سن دارند با در نظر گرفتن مواردی مانند وزن و قد آنها میتوانند از واکرهای چرخدار مخصوص به خود استفاده کنند و به راحتی راه بروند. کودکان با واکر معکوس چرخدار میتوانند به راحتی راه رفتن را تجربه کنند.

واکر چرخدار برای کمک به توانبخشی کودکانی که مشکلات نخاعی و یا مغزی دارند و نمیتوانند به خوبی راه بروند بسیار کاربردی و مفید است. از واکر معکوس می توان برای کودکانی که از ناحیه پا آسیب دیده اند و یا توان کمی برای راه رفتن دارند استفاده کرد. طراحی این محصول توانبخشی به گونه ای است که مناسب ترین حالت راه رفتن با راحت ترین روش ممکن انجام گیرد.

با وجود چرخ در پایه های واکر کودک با آرام ترین هول می تواند شروع به حرکت کند و طراحی این واکر کمک بزرگی برای آن ها است. وزن سبک و وجود چرخ ها در واکر معکوس باعث می شود تا کودک برای راه رفتن فشار زیادی را متحمل نشود. در دسته واکر پدهای پلاستیکی نرم طراحی شده است تا دست کودک هنگام راه رفتن درد نگیرد. پدها از متریالی تولید شده اند که هنگام قرار گرفتن دست بر روی آن به مدت طولانی عرق نکرده و خسته نشود. کودکانی که از واکر معکوس استفاده می کنند برای ایستادن خم نمی شوند و حالت قرارگیری آن ها به صورت استاندارد است.

مدل هایی از واکر برای کودکان طراحی شده  که چرخ های عقب آنها دارای ترمز  است. زمان هایی که کودک قصد ایستادن دارد با زدن ترمز، واکر حرکت نمی کند و مشکلی برای کودک به وجود نمی آید. مراکز توانبخشی میتوانند از امکانات این واکرها استفاده کنند. کودکانی که در راه رفتن به هر دلیلی مشکل دارند استفاده از این واکرها به آن ها کمک زیادی می کند. واکر معکوس به کودکان این امکان را میدهد تا به راحتی حرکت کنند و در این زمینه پیشرفت داشته باشد.

خرید واکر معکوس

امروزه طراحی و تولید واکر معکوس در کشور ما انجام می شود و این خبر خوبی برای افرادی است که خرید این محصول توانبخشی برای آنها دشوار بوده است. واکر در انواع مختلفی طراحی شده و با توجه به مشخصات کاربری که از آن استفاده می کند مدل های متفاوتی دارد. خرید واکر معکوس برای بسیاری از افراد مخصوصا کودکانی که مشکلات مغزی و نخاعی دارند و یا برای راه رفتن دچار مشکل هستند بسیار مفید و کاربردی است. قیمت واکر معکوس تولید داخلی نسبت به مدل مشابه خارجی آن مقرون به صرفه تر بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است.

کاربرد واکرهای معکوس


:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

پرونده های ملکی انواع مختلفی دارند و در مراجع کیفری، حقوقی و ثبتی می توان آنها را پیگیری کرد.

نحوه پیگیری پرونده های ملکی

پرونده های ملکی یکی از پرونده های پر تکرار در دادگستری است. دعاوی ملکی در اثر ارتباط شخص با اموال غیر منقول به وجود می آیند. اموالی که امکان جا به جایی آن وجود نداشته باشد را غیر منقول می گویند. افراد مختلف مانند مالک و شخص ثالث درباره این گونه اموال حق و حقوقی دارند. از جمله حقوق مالک تصرف و مالکیت می باشد.

در پرونده های ملکی شخص ثالث نیز ممکن است ورود پیدا کند. به طور مثال درباره اموال غیر منقولی که وقف شده باشد، شخص ثالث از حق وقف برخوردار است. همچنین زمانی که اموال غیر منقول طی قرارداد سرقفلی یا اجاره در تصرف شخص دیگری در آید، این شخص درباره مال مذکور حق و حقوقی پیدا می کند.

وکیل متخصص در پرونده های ملکی

برای پیگیری پرونده های ملکی باید به سراغ وکیل متخصص رفت. این گونه پرونده ها دارای ظرافت و پیچیدگی های زیادی است و آیین دادرسی مربوط به خود را دارد.

وکیل ملکی با اشراف به مواد قانونی مختلف، آرا وحدت رویه صادره از دیوان عالی کشور، نظرات مشورتی و… پرونده ملکی را پیگیری می کند. ارتباطات و تعاملات گسترده وکیل در این باره اهمیت زیادی دارد. وکیل با نهاد ها و اشخاص مختلف ارتباط برقرار می کند و درباره صحت و سقم اسناد، نوع کاربری ملک، کد رهگیری و … اطلاعات لازم را به دست می آورد.

در پرونده های ملکی جمع آوری اسناد و مدارک اهمیت زیادی دارد. وکیل در اسرع وقت لایحه دفاعیه قوی نگارش می کند. اتلاف وقت در این گونه دعاوی ممکن است منجر به توقیف ملک یا مصادره آن شود. به همین دلیل باید پرونده ملکی را به وکیل متخصص سپرد.

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور سال ها است که چراغ راهی برای رهایی از مشکلات حقوقی است. در این موسسه شما می توانید از میان وکلای مجرب شخصی را انتخاب کنید که برایتان مقبول است. جلسات مشاوره حقوقی این موسسه به صورت کاملا رایگان برگزار می شود. می توانید به صورت حضوری در آن جلسات شرکت کنید. می توانید با وکیل منتخب خود جلسات مشاوره  داشته باشید و مشکلات خود را مطرح کنید. همینطور امکان بررسی رزومه کاری وکیل نیز وجود دارد. در واقع هدف ما در موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور این است که وکیل مد نظر خود را آگاهانه انتخاب کنید و احتمال موفقیت در دعاوی را بالا ببرید.

DEP

مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی ملکی

پرونده های ملکی ممکن است در مراجع کیفری، حقوقی و ثبتی مورد پیگیری مواقع شوند. با توجه به موضوع پرونده هر کدام از دادگاه های حقوقی، کیفری و مراجع ثبتی صالح به رسیدگی می باشند. در برخی از پرونده ها امکان طرح موضوع در دادگاه کیفری وجود ندارد و در برخی دیگر پیگیری کردن از طریق دادگاه حقوقی نتیجه بهتری خواهد داشت.

بنابراین تشخیص این امر که پرونده های ملکی باید در کدام مرجع قانونی مطرح شود با وکیل خبره می باشد. اما از نظر محل طرح شکایت، دادگاه محل وقوع ملک صالح به رسیدگی است. در صورتی که عملیات ثبتی ملک پایان یافته باشد، اداره ثبت اسناد رسمی محل وقوع ملک به پرونده اختلاف ملکی رسیدگی می کند.

به این دلیل دادگاه محل وقوع ملک در پرونده های ملکی صالح به رسیدگی است که سایر امور حقوقی مربوط به ملک با سرعت بیشتری انجام می شود. به طور مثال در بیشتر دعاوی ملکی پرونده به کارشناسی ارجاع داده خواهد شد. در این صورت کارشناس فورا در محل وقوع ملک حاضر شده و گزارش خود را ارائه می کند و از اطاله دادرسی جلوگیری می نماید.

نحوه نگارش دادخواست دعاوی ملکی

در پرونده های ملکی وکیل ابتدا اختلاف حقوقی را مورد بررسی قرار می دهد سپس با توجه به مدارک و مستندات موجود به نگارش دادخواست ملکی می پردازد. بررسی صحت و سقم اسناد اهمیت زیادی دارد. وکیل با استعلام از مراجع قانونی درباره مدارک موجود اطلاعات دقیقی به دست می آورد.

پرونده های ملکی بسته به اینکه کیفری، حقوقی یا ثبتی هستند آیین دادرسی مختص خود را دارند. وکیل تمام نکات قانونی را در پیگیری چنین پرونده هایی لحاظ خواهد کرد. مزیت سپردن پرونده به وکیل ملکی آن است که از پرداختن به امور موازی در مسیر دادرسی جلوگیری خواهد شد.

برای پیگیری پرونده های ملکی نیاز به سعه صدر و صبوری است. وکیل پرونده ملکی با پشتکار و تلاش دلایل محکمه پسند را جمع آوری کرده و موکل خود را برای حضور در جلسات دادرسی آماده می کند.

در نگارش دادخواست دعاوی ملکی استناد به مواد قانونی مختلف باید مورد توجه قرار گیرد. وکیل باید بتواند مقام قضایی را اقناع نماید به همین دلیل اشراف به موضوعات مختلف و آشنایی با قوانین و آیین نامه های ثبتی در این باره راهگشا می باشد.

انواع پرونده های ملکی

پرونده های ملکی انواع مختلفی دارد. به طور مثال دعوی الزام به تنظیم سند رسمی، دعوی ابطال قرارداد، دعوی مطالبه اجرت المثل، دعوی تخلیه ید، دعوی اثبات وقفیت، دعوی ابطال وقفیت، دعوی خیانت متولی، دعوی انتصاب متولی، دعوی فروش مال غیر، دعوی استرداد ملک، دعوی رفع مزاحمت و… از جمله دعاوی است که حول اموال غیر منقول در دادگستری مطرح می شود.

همانطور که ملاحظه می شود پرونده های ملکی ممکن است درباره مالکیت یا حق استفاده و بهره برداری از آن باشد. یکی از دعاوی که در دادگستری شایع می باشد دعوی خلع ید، دعوی تخلیه ید و دعوی تصرف عدوانی است.

این سه دعوی شباهت های زیادی به هم دارند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر خواهند داشت. تشخیص نوع دعوی با وکیل ملکی است. به این ترتیب پس از مطالعه پرونده و تشخیص اینکه اختلاف درباره چیست لایحه دفاعیه قوی تنظیم خواهد کرد. در زیر درباره این سه دعوی توضیحاتی ارائه می شود.

پرونده خلع ید: دعوی خلع ید زمانی مطرح می شود که شخص از ابتدا مالک ملک بوده است اما شخص دیگری آن را غصب نموده باشد. در اینجا خواهان باید ابتدا مالکیت خود را بر ملک اثبات نماید و سپس خلع ید خوانده را از دادگاه بخواهد.

پرونده تخلیه ید: دعوی تخلیه ید در روابط موجر و مستاجر به وجود می آید. به این ترتیب که ابتدا تصرف خوانده به صورت قانونی و طبق قرارداد بوده است اما خواهان ادعا دارد که بعد از پایان قرارداد ادامه تصرفات شخص غیر قانونی است. ممکن است در مقام دفاع خوانده ادعای ابطال قرارداد یا انتقال ملک پس از پایان قرارداد را داشته باشد.

 

DEP

پرونده تصرف عدوانی: در پرونده تصرف عدوانی غاصب ملک دیگری را تصرف کرده است. تفاوت این نوع دعوی با دعوی خلع ید آن است که در خلع ید خواهان باید حتما مالکیت خود را اثبات نماید. اما در تصرف عدوانی خواهان باید سبق تصرفات خود را اثبات کرده و نیاز به ارائه سند مالکیت نیست.

برای پیگیری پرونده های ملکی نکات حقوقی مختلف باید مد نظر قرار داده شود. وکیل ملکی پس از جمع آوری مدارک مستند لایحه دفاعیه را نگارش می کند و از تضییع حقوق موکل خود جلوگیر خواهد کرد.

با ما همراه باشید

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

پذیرش وکالت تخصصی و ارایه مشاوره حقوقی در زمینه های : حقوقی ، کیفری، ملکی، ثبتی ،شرکت ها، خانواده، طلاق ، مهریه ، نفقه ،حضانت فرزند، وصول مطالبات ، چک و..... انجام وکالت و پیگیری پرونده در دادگاه های بدوی - تجدید نظر - دیوان عالی کشور - دادگاه انقلاب - عدالت اداری - شورای حل اختلاف و . . . توسط موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

توضیح در مورد صندلی انتقال:

صندلی انتقال بیمار به نوعی وسیله گفته می شود که، در جهت نقل و انتقال بیمار به صندلی و تخت از آن بهره می برند. از این نوع محصول علاوه بر مکان های درمانی می توان در: فرودگاه ها، مراکز خرید و موزه ها و … نیز بهره برد.  از این  تجهیزات پزشکی علاوه بر انتقال یک بیمار، در جهت جا به جایی برای افراد سالمند و کم تحرک  نیز بهره می برند.

                                    صندلی انتقال

انواع صندلی انتقال:

صندلی انتقال را با توجه به نیاز مصرف کننده تهیه و تولید می کنند. این محصول با توجه به نوع کارایی آن، در انواع  مختلفی می باشد که می توان به مدل های نظیر:

• صندلی  let free

• blue hun 12

• صندلی  چند منظوره BHH

•ضد آب مدل ACH – ZM039 

• ضد آب مدل AC6668   و … اشاره کرد.

صندلی تاشو:

از دیگر انواع صندلی انتقال می توان به صندلی انتقال بیمار تاشو اشاره کرد. این محصول دارای دو دسته می باشد. که در صورت نیاز با امکان جمع شوندگی ،  می تواند به حالت  ریلی درآمده و حمل بیمار را آسان تر نماید. یکی از کارایی های مناسب این محصول برای جابجایی بیمار در طبقات و پلکان ها می باشد. از حجم کمی برخوردار است. از دیگر  ویژگی ‌های این محصول می‌ توان به: تحمل وزن بیمار تا سقف ۱۵۰ کیلوگرم نیز اشاره کرد.

 این محصول از مواد آلومینیومی و  فولادی ساخته می ‌شود. که از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.  ابعاد این نوع صندلی در حالت باز ۹۴×۵۴×۶۵  می باشد. در حالت بسته ابعاد آن  ۹۴×۵۴×۱۸ است. وزن آن سبک بوده و چیزی حدود ۱۰ کیلوگرم می باشد.

 از دیگر ویژگی‌ های صندلی انتقال می ‌توان به:

• دارا بودن روکش برزنتی قابل شستشو

• قابلیت تا شدن در جهت نگهداری و جابجایی راحت تر

• دارای کمربند های مناسب جهت ثابت نگه داشتن بیمار

• دارای چرخ های ثابت  در قسمت عقب و همچنین چرخ های گردان با قابلیت قفل شدن در جلوی محصول و … اشاره کرد.

                                   صندلی انتقال

 جا به جایی بیمار به تخت و صندلی به وسیله صندلی انتقال:

از بزرگترین خطر های احتمالی که می تواند بیماران مبتلا به آسیب های مغزی و نخاعی و آلزایمری را تهدید کند، خطر افتادن و آسیب دیدن آن ها هنگام جا به جایی می باشد. قبلا برای جا به جایی، بیشتر نیروی انسانی در این امر دخیل بود. اما امروزه با پیشرفت عمل و تکنولوژی، این امر به راحتی و با بهره گرفتن از انواع صندلی انتقال صورت می گیرد. در بعضی موارد ممکن است،  تحرک و توانایی های بیمار کاهش پیدا کند. در اینجا استفاده از این محصول می تواند به میزان بسیار زیادی خطرات احتمالی را کاهش داده و کمک شایانی  به شما در جا به جایی بیمار نماید.

طریقه ی انتقال بیمار به صندلی و تخت:

نحوه ی کار با صندلی انتقال بسیار راحت می باشد. برای مثال نحوه ی جا به جایی بیمار از تخت برای نشستن بر روی توالت فرنگی به صورت زیر می باشد.

اولین مرحله کمک کردن به فرد توسط پرستار برای نشستن در لبه ی تخت است. به این صورت که پاهای فرد از تخت به حالت آویزان در بیاید. در مرحله ی بعدی صندلی انتقال را رو به روی بیمار قرار می دهید. پس از آن پرستار یا همراه بیمار ، بازوهای صندلی را باز می کند. تا بازوها با کمی پهلو به پهلو شدن بیمار، در زیر فرد قرار گیرند. در بعضی مواقع اگر بیمار توانایی کمی در حرکت داشت، پرستار یا مراقب بیمار برای جای گیری مناسب بازوها در زیر بیمار به اون کمک می کند. پس از جای گیری مناسب بازو ها در زیر فرد ، می توانید عمل قفل کردن این بازو ها را به واسطه ی یک قفل ایمنی و یک ضامن انجام دهید. در آخر به وسیله ی کلید بالا برنده، بیمار را از روی تخت بلند کرده و به راحتی عمل جا به جایی را انجام دهید.

در برخی از انواع صندلی انتقال جهت جا به جایی بیمار داخل ماشین، دو بازوی اضافی تعبیه شده است. که با طی کردن مراحلی، به راحتی می ‌توانید از آن ها بهره ببرید. به این صورت که ابتدا بازوهای مناسب این جا به جایی را جایگزین می کنیم. زیر اندازی را لب تخت می گذاریم. پس از نشستن بیمار بر روی زیر انداز، عمل اتصال زیر انداز به بازوها را از طریق کمربند ایمنی انجام می ‌دهیم. در آخر به  وسیله دکمه بالابر، امر بلند کردن بیمار از تخت را انجام داده و به راحتی  بیمار را به صندلی ماشین انتقال می دهیم.

                                 صندلی انتقال

صندلی انتقال مناسب برای سفرهای کوتاه:

  صندلی انتقال با توجه به مکانیزم و کارایی که دارد مناسب برای حمل بیمار در مسافت‌ های کوتاه می باشد. به کمک این محصول جا به جایی به راحتی صورت می پذیرد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که این محصول نمی تواند جایگزین ویلچر باشد. از این رو این محصول فقط مناسب سفرهای کوتاه، برای جا به جایی بیمار یا فرد در داخل و یا خارج منزل می باشد. این محصول را با توجه به نوع نیاز خود و نوع کاربری آن تهیه کنید.

اما هنگام خرید صندلی انتقال باید به نکاتی نیز توجه کنید. اول اینکه آیا این محصول مناسب بیمار شما می باشد؟ بیشترین وزنی که این محصول می تواند متحمل شود چقدر است؟ در برخی موارد به علت تحرک نداشتن بیمار ، وزن فرد بالا می رود. که بخشی از مشکلات نگهداری بیمار به شمار می رود. به همین دلیل توجه به این نکته نیز حائز اهمیت می باشد. محصول باید از وزن کمی بهره مند باشد. تا امر جا به جایی به راحتی صورت پذیرد. یکی از نکات بسیار مهم در مورد محصول که باید به آن توجه کرد. امکان جدا شدن زیر دسته ها و زیر پایی ، در صورت نیاز به شستشو می باشد. صندلی انتقال بیمار حتما باید دارای گارانتی و پشتیبانی پس  از فروش باشد. تا در صورت نیاز بتوانید از این پشتیبانی بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به این محصولات می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بالابر بیمار چیست ؟

با پیشرفت تکنولوژی دستگاهی طراحی و تولید شده است که می‌تواند به راحتی معلولان، افراد کم توان، بیماران سالمند و… را جابجا کند. این دستگاه به نام بالابر بیمار معرفی شده است. بالابرها دارای قابلیت‌هایی همچون تنظیم عرض پایه‌ها، تحمل وزن سنگین و بالا، جلیقه مخصوص، توقف اضطرای، کنترل بی‌سیم یا سیمی، حمل و نقل آسان  و… هستند. افراد زیادی این دستگاه را به نام لیفت بیمار می‌شناسند.  

بالابر

انواع بالابر بیمار کدامند؟

بالابر یا لیفت بیمار دارای انواع مختلفی می‌باشد. بالابر پرتابل، دیواری، سقفی و… گزینه‌های مناسبی جهت افراد بیمار و معلول و… می‌باشند. هر یک از این محصولات دارای قدرت و قیمت‌های مختلفی هستند. همین امر سبب می‌شود هر فرد با توجه به نیاز خود نسبت به خرید بالابر اقدام کند. تحقیقات نشان می‌دهد بالابر الکترونیکی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. زیرا کار با این وسیله به سرعت و در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد.

کاربرد بالابر بیمار

لیفت یا بالابر بیمار از کاربرد زیادی برخوردار است.

  • این محصول قابل استفاده در مکان‌هایی همچون مراکز خرید، آپارتمان‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و… می‌باشد.
  • افراد کم توان، بیماران جسمی، افراد ناتوان و… می‌توانند در این مکان‌ها از بالابر استفاده کنند.
  • پرستارانی که جهت جابجایی این افراد از روی تخت، ویلچر و… با مشکل روبرو هستند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند.
  • لیفت بیمار کمک می‌کند مشکلات افراد بیمار به وسیله بالابر تا حد زیادی مرتفع گردد.
  • برای این‌که افراد بیمار بتوانند از بالابرها در حمام استفاده کنند، بکار بردن بالابرهای ضد زنگ و ضد آب توصیه می‌گردد.
  • افرادی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از لیفت بیمار استفاده کنند. زیرا بالابر فضای کمی را اشغال می‌کند.
  • برخی بالابرها به صورت کنترلر و برخی دیگر برقی هستند. به همین دستگاه‌های بالابر به آسانی افراد بیمار را از جایی به جای دیگر حمل می‌کنند.

مزایای صندلی بالابر

  • صندلی‌های بالابر دارای انواع مختلفی همچون ویلچربر، خانگی، هیدرولیکی، چرخشی و ایستاده می‌باشند.
  • این بالابرها به عنوان بالابرهای پله به شمار می‌روند.
  • جهت نصب بالابرهای پله‌رو به فضایی حدود شصت تا هفتاد سانتی‌متر نیاز است.
  • این محصولات قابلیت تا شدن دارند به همین دلیل بالابرها فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  • این بالابرها برای از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

لیفت بیمار

صندلی بالابر پله‌ای

این محصول به دو نوع پاگردان و مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بالابرهای مستقیم از قیمت ارزان‌تری برخوردار هستند. بالابر پله‌ای مستقیم، در هر پله امکان توقف دارد. بالابرهای پله‌ای پاگردان کل مسیر را بدون توقف طی می‌کنند. هنگامی‌که از بالابرهای پله‌ای استفاده می‌شود، فضای چهل و پنج سانتی‌متری اشغال می‌شود.

نکات مهم در مورد استفاده از بالابر بیمار

  • لیفت یا بالابر بیمار به صورت شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای بالابر از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • اگر شما یک بار بالابر را شارژ کنید، می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید.
  • چنان‌چه از بالابر استفاده می‌کنید، لازم است عملکرد دستگاه به صورت دوره‌ای چک شود. این امر سبب می‌شود اگر دستگاه دچار مشکل شود، بتوانید به موقع نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.
  • ساختار و طراحی لیفت یا بالابر بیمار باید مراحل نظارت مهندسی را طی کرده باشد.
  • موتور بالابر باید مخصوص دستگاه طراحی و ساخته شود.
  • برخی افراد با استفاده از موتور تخت‌های بیمارستانی اقدام به ساخت بالابر می‌کنند. همین امر باعث می‌شود بالابر انتقال بیمار با مشکل روبرو شود.
  • بالابر یا لیفت بیمار باید دارای نمایشگر شارژ باشد تا فرد بتواند شارژ دستگاه را چک کند.
  • برای این‌که انتقال فرد بیمار از روی مبل یا ویلچر به آسانی صورت گیرد، نیاز به تنظیم زاویه پایه‌ها می‌باشد.
  • موتور دستگاه لیفت بیمار باید دارای گارانتی باشد.

بالابر فرد بیمار

چه زمانی بیمار به بالابر نیاز دارد؟

  • زمانی‌که لازم است فرد بیمار بین تخت یا ویلچر جابجا شود، استفاده از بالابر ضروری است.
  • هنگامی‌که دست یا پای فرد آسیب دیده است.
  • جهت بردن فرد بیمار به دستشویی و حمام.
  • بالا بردن فرد بیمار و ناتوان از زمین و…

چه زمانی نباید فرد بیمار را بکشید یا هل دهید؟

  • زمانی‌که به سمت جلو خم شده‌اید و تعادل ندارید، از کشیدن یا هل دادن بیمار خودداری کنید.
  • هنگامی‌که به سمت پهلو پیچیده‌اید، هرگز بیمار را هل ندهید.
  • گاهی ممکن است در یک فضای محدود قرار بگیرید، در این شرایط بهتر است بیمار را هل ندهید.

شرایط مصرف کنندگان بالابر

یکی از مهمترین شرایط مصرف کنندگان بالابر، شرایط فیزیکی فرد بیمار می‌باشد. لازم است در نظر بگیرید آیا فرد بیمار جهت راه رفتن و جابجایی نیاز به فرد دیگری دارد؟ چک کردن شرایط فیزیکی و وزن بیمار دارای اهمیت می‌باشد. با مطالعه دفترچه اطمینان یابید دستگاه بالابر بیمار مناسب فرد است یا خیر. آیا دستگاه بالابر از قابلیت تحمل فشار و وزن بیمار برخوردار است یا خیر.

بالابر بیمار

شرایط پزشکی فرد بیمار

هنگام خرید بالابر بیمار توجه به شرایط روحی و جسمی بیمار بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین لازم است بررسی کنید که بالابر تاثیر منفی بر روی فرد بیمار نداشته باشد. با توجه به میزان ناتوانی و آسیب فرد نسبت به خرید بالابر مناسب اقدام کنید.

آمادگی ذهنی بیمار

  • یکی از مواردی که می‌تواند نقش مثبت در استفاده از بالابر توسط فرد بیمار داشته باشد، آمادگی ذهنی بیمار می‌باشد.
  • جهت رعایت دستورالعمل‌ها هنگام استفاده از دستگاه بالابر، فرد باید از هوشیاری کامل برخوردار ‌باشد.
  • چنان‌چه بیمار آمادگی قرار گرفتن در بالابر را نداشته باشد، با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
  • برخی افراد هنگام استفاده از بالابر دچار ترس و استرس می‌شوند. بنابراین لازم است تا زمانی‌که فرد بیمار به آمادگی ذهنی لازم نرسیده است، صبر کنید و از بالابر استفاده نکنید.

قیمت بالابر بیمار

عوامل مختلفی در تعیین قیمت لیفت بیمار موثر هستند. نوع، مدل، سایز، کیفیت، جنس و… بالابرها در کاهش یا افزایش بالابرهای بیمار نقش دارند. هزینه نصب دستگاه با توجه به نوع طراحی مکان و نیاز فرد بیمار محاسبه می‌شود. قیمت نصب بالابرها در مکان‌های مختلف با یکدیگر متغیر می‌باشد.

برند محصول و کشور سازنده بالابر نیز در تعیین قیمت این محصول تاثیر گذار هستند. جهت سفارش و خرید بالابر بیمار می‌توانید به فروشگاه تجهیزات پزشکی مراجعه کنید و بالابر مورد نظر خود را با توجه به شرایط بیمار خریداری کنید. محصولات فروشگاه تجهیزات پزشکی از گارانتی برخوردار هستند.

بالابر فرد بیمار



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

انتخاب بهترین وکلا از موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور، دعاوی حقوقی و انتخاب وکیل ملکی خوب وکیل کیفری خوب وکیل خانواده خوب و وکیل با تجربه

انتخاب وکیل از موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

یکی از بزرگترین دغدغه ها و نگرانی های افرادی که درگیر دعاوی حقوقی هستند یافتن یک وکیل خبره است. همه افرادی که درگیر رویه قضایی هستند می دانند که، رسیدگی به دعاوی در محاکم روندی طولانی و طاقت فرسا است. هر چقدر که زمان رسیدگی به پرونده طولانی تر شود نگرانی ها روز به روز بیشتر می شوند. تنها یک وکیل متخصص و با تجربه است که می تواند در این زمان طولانی، با خونسردی و دانش خود به سمت پیروزی قدم بردارد.

تمام دعاوی حقوقی به نوبه خود مهم هستند اما تعدادی از پرونده های حقوقی به دلایلی اهمیت بیشتری دارند. گاهی اوقات زندگی شخص به قرار صادر شده در محکمه بستگی دارد. ممکن است نتیجه یک پرونده از دست دادن تمام دارایی فرد باشد. یا این که در تلاش برای صدور قرار قصاص برای قاتل عزیزانتان باشید. درست در این مواقع است که نمی توانید آینده خود را به دست هر کسی بسپارید.

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور سال ها است که چراغ راهی برای رهایی از مشکلات حقوقی است. در این موسسه شما می توانید از میان وکلای مجرب شخصی را انتخاب کنید که برایتان مقبول است. جلسات مشاوره حقوقی این موسسه به صورت کاملا رایگان برگزار می شود. می توانید به صورت حضوری در آن جلسات شرکت کنید. می توانید با وکیل منتخب خود جلسات مشاوره  داشته باشید و مشکلات خود را مطرح کنید. همینطور امکان بررسی رزومه کاری وکیل نیز وجود دارد. در واقع هدف ما در موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور این است که وکیل مد نظر خود را آگاهانه انتخاب کنید و احتمال موفقیت در دعاوی را بالا ببرید.

قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید به چه نکاتی توجه کنید؟

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور در تمام دعاوی حقوقی از جمله کیفری، خانواده، ملکی و … همراه شما است. اما بهتر است قبل از انتخاب وکیل، اطلاعات لازم برای تشخیص وکیل خوب را داشته باشید. در ادامه محتوا سعی می کنیم با ذکر چند مثال از ویژگی وکلای مجرب معیار های سنجش صحیح را در ذهنتان ایجاد کنیم. برای یادگیری مطالب تا آخر محتوا با ما همراه باشید.

DEP

ویژگی های وکیل ملکی خوب چیست؟

یک وکیل ملکی خوب باید همواره به روز باشد. زمان در حال گذر است و قیمت اموال غیر منقول نیز در حال تغییر است. یک وکیل ملکی خوب با تکیه بر اطلاعات صحیحی که در مورد ارزش اموال غیر منقول دارد موکل را راهنمایی میکند.

 

گاهی اوقات موکل قصد انجام سرمایه گذاری روی یک ملک مشخص را دارد ولی نمیداند که ممکن است متحمل ضرر و زیان شود. در این زمان وکیل ملکی دوراندیش و خبره او را آگاه می کند که اگر آن کار را انجام دهد ممکن است زیان ببیند.

یا اینکه شخص را ترغیب به انجام معامله و امر خاصی میکند که آینده روشنی دارد. وی با دانش و تجربه خود در حین عقد قرارداد مانع زیان دیدن موکل خود می شود. بسیاری از اوقات در حین عقد قرارداد های اموال غیر منقول عبارت هایی در قولنامه درج می شود که می تواند آینده مال را تغییر دهد. داشتن وکیل ملکی خوب باعث می شود تمام این مشکلات را پشت سر گذاشته و معامله های پر سودی را تجربه کنید.

ویژگی های یک وکیل خانواده خوب چیست؟

وکیل خانواده خوب کسی است که علاوه بر مسائل حقوقی بر مسائل روانشناسی نیز آگاهی دارد. دعاوی مربوط به خانواده نسبت به سایر دعاوی کمی حساس تر هستند. وی بایستی شیوه صحیح رفتار را بداند و تلاش کند از موکل خود در قالب شرایط اخلاقی دفاع کند.

وی باید بر تمام مسائل حقوقی تسلط کافی داشته باشد. به طور کلی سعی کنید برای پرونده های خانواده وکیلی را انتخاب کنید که در این حوزه متخصص باشد.

 در موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور این امکان به موکل داده می شود که رزومه وکلا را به دقت بررسی کند. وی می تواند مجرب ترین فرد را برای دفاع از پرونده خود انتخاب کند. در دعاوی مربوط به خانواده موضوعاتی مثل طلاق، درخواست نفقه، حضانت فرزند، درخواست مهریه و … مطرح می شود. هر روز امکان این وجود دارد که آیین نامه های جدیدی در رابطه با این نوع از پرونده ها صادر شود. وی باید به روز باشد و از تمام آیین نامه ها و رای های وحدت رویه صادر شده در مراجع قضایی آگاه باشد.

ویژگی های یک وکیل کیفری خوب چیست؟

همانطور که گفتیم دعاوی مربوط به خانواده بعد احساسی خاصی دارند. اما اگر افق دیدمان را گسترده تر کنیم متوجه اهمیت بسیار زیاد دعاوی کیفری می شویم. دعاوی کیفری پیرو قوانین مذکور در قانون مجازات اسلامی هستند. این قوانین به دلیل داشتن ضمانت اجرا تاثیر مهمی بر آینده بزه دیده و بزهکار خواهند داشت. بنابراین یک وکیل کیفری خوب باید نهایت دقت را در رسیدگی به امورات پرونده کیفری داشته باشد.

سعی کنید برای دعاوی کیفری خود یک وکیل متخصص در حوزه کیفری انتخاب کنید. یعنی وکیل علاوه بر داشتن تجربه در دعاوی کیفری بهتر است که تحصیلات عالیه خود را نیز در این حوزه گرفته باشد.

وکلایی که تحصیلات عالیه در زمینه کیفری داشته باشند، به مراتب موفقیت بیشتری در دعاوی کیفری کسب خواهند کرد.

دعاوی کیفری چون ارتباط مستقیمی با وجه اجتماعی افراد دارند بسیار حساس هستند. یک وکیل کیفری خوب نباید اخلاق و وجدان را زیر پا بگذارد. شما می توانید تمام اطلاعات لازم در مورد رزومه وکلای کیفری موسسه دادیاران عدالت پرور را در جلسات مشاوره به دست آورید.

اما موضوع به این موارد ختم نمی شود!

پیش تر در مورد ویژگی های تخصصی یک وکیل خوب توضیح دادیم. به طور مثال مشخص کردیم که یک وکیل کیفری خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و یا مشخص کردیم که یک وکیل مجرب خانواده باید در چه زمینه هایی متخصص باشد. ولی صفاتی وجود دارند که باید به طور عمومی در یک وکیل با تجربه وجود داشته باشند. با بیان چند مورد از این ویژگی ها می توان به راحتی یک وکیل موفق را تشخیص داد.

DEP

ویژگی های عمومی یک وکیل خوب

یک وکیل خوب باید وظیفه شناس باشد. وی باید جدیت کافی را برای تمام پرونده ها داشته باشد. گاهی عده ای از وکلا اهمیت چندانی برای دعاوی کم هزینه قائل نمی شوند. در واقع رعایت نکردن این موضوع خیانت در حق الناس است.

هنگامی که یک موکل، وکیل را امین خود قرار می دهد و به وی اعتماد می کند وکیل نیز موظف است با جدیت کافی پرونده او را دنبال کند. یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل با تجربه، قدرت قلم او در نوشتن دادخواست است. علاوه بر تجربه و سواد ادبیات قوی نیز تاثیر فراوانی در نتیجه دعاوی دارد. یک  وکیل مجرب می تواند با نوشتن یک دادخواست مناسب سیر پرونده را تغییر دهد.

 

 ویژگی بعدی منصف بودن وکیل است. همواره باید تناسبی میان حق الوکاله و سنگین بودن پرونده وجود داشته باشد. سعی کنید برای دفاع از پرونده خود وکیلی را انتخاب کنید که متوازن پیش برود. عده ای از وکلای بی تجربه برای جذب موکل پرونده های سنگین را با حق الوکاله کم پذیرش می کنند. این افراد به هیچ عنوان مهارت لازم و کافی برای دفاع از پرونده های سنگین را ندارند. حواستان به این موضوع باشد که اگر یک وکیل بی تجربه با نوشتن دادخواست اشتباه سیر پرونده را تغییر دهد، نتایج غیر قابل برگشتی را برای موکل خود رقم خواهد زد.

همه این مهارت ها بخشی هایی از توانمندی های یک وکیل با تجربه است. در این موسسه حقوقی ما در صدد هستیم بهترین وکلای کشور را در دسترس شما قرار دهیم تا دیگر نگران دعاوی حقوقی خود نباشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با مشاوران موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور تماس حاصل فرمایید.

با ما همراه باشید

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

پذیرش وکالت تخصصی و ارایه مشاوره حقوقی در زمینه های : حقوقی ، کیفری، ملکی، ثبتی ،شرکت ها، خانواده، طلاق ، مهریه ، نفقه ،حضانت فرزند، وصول مطالبات ، چک و..... انجام وکالت و پیگیری پرونده در دادگاه های بدوی - تجدید نظر - دیوان عالی کشور - دادگاه انقلاب - عدالت اداری - شورای حل اختلاف و . . . توسط موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

مشاوره حقوقی امروزه بسیار کاربردی است که وکلا و حقوقدانان در این زمینه فعالیت هایی در حوزه های مختلف انجام می دهند.

از مشاوره حقوقی به صورت حضوری و آنلاین بهره مند شوید

در جوامع امروزی بسیاری از مردم به صورت خواسته و ناخواسته با مسائل حقوقی سر و کار دارند. در این نوشتار در مورد مشاوره حقوقی توضیحاتی ارائه می دهیم. شما می توانید با توجه به شرایطی که دارید به صورت حضوری و غیرحضوری از مشاوره های حقوقی بهره مند شوید.  از مقوله هایی مانند ازدواج و خانواده گرفته تا موضوعاتی مانند خرید و فروش املاک و کسب و کار ها همگی در حیطه علم حقوق قرار می گیرند. بسیاری از مردم که سر و کار زیادی با مسائل حقوقی دارند سعی می کنند در زمینه های مرتبط با مسائل خود اطلاعات حقوقی کسب کنند. اطلاع داشتن از مسائل حقوقی صرفا این نیست که شما به دفتر یک وکیل مراجعه نمایید و در مورد روند یک پرونده مشخص از او توضیحاتی بخواهید. این کار ممکن است وقت گیر باشد و شما نتوانید به صورت حضوری به دفاتر حقوقی مراجعه نمایید. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم از مشاوره حقوقی آنلاین یا تلفنی استفاده کنید.

امروزه مجموعه های حقوقی و دفاتر وکلا به صورت آنلاین و تلفنی و البته حضوری، خدمات مشاوره به مراجعین ارائه می دهند.

مشاوره حقوقی را در واقع می توان یکی از روش های استفاده از اطلاعات و داده های حقوقی برشمرد که اصولا افرادی با مدرک آکادمیک کارشناسی رشته حقوق به این کار اقدام می نمایند.

البته حداقل مدرک لازم برای این امر کارشناسی است. مسلما هر چه میزان تحصیلات و سواد فرد بالاتر باشد می تواند در امورات حقوقی و مشاوره بسیار موفق تر عمل کند.

یکی از مهمترین مباحثی که در مشاوره حقوقی به افراد موثر است، تجربه کاری می باشد.

به این معنی که مشاور در زمینه ای که به او مراجعه می کنید تجربه انجام پرونده و یا ارائه مشاوره داشته باشد.

برای مثال وقتی برای مسائل حقوقی مانند خرید و فروش املاک نیاز به مشاوره دارید، بهتر است به یک وکیل یا مشاور حقوقی در این زمینه مراجعه نمایید. این مورد برای سایر مباحث حقوقی نیز مطرح است.

مشاوره حقوقی را چه افرادی انجام می دهند؟

در جامعه ما به این صورت رایج است که کار مشاوره حقوقی را وکلای پایه یک و پایه دو دادگستری انجام می دهند.

 به این منظور که برای امر مشاوره بهتر است فرد وکیل باشد.

البته در برخی مجموعه ها همانطور که اشاره شد از فارغ التحصیلان رشته حقوق نیز استفاده می کنند.

یکی مجموعه که اقدام به مشاوره حقوقی به افراد و مراجعین می کند باید دارای مجوز های قانونی باشد و در این مسیر سلسه مراتب قانونی را طی نماید.

در واقع می توان گفت هر فردی که در جامعه به نام حقوقدان شناخته می شود، می تواند فعالیت خود را در زمینه مشاوره حقوقی آغاز نماید.

البته به این موضوع اشاره شد که این کار به اخذ مجوز های لازم بستگی دارد.

در مورد ارائه مشاوره حقوقی محدودیت خاصی وجود ندارد و افراد با توجه به توانمندی و تجارب خود می توانند در این مسیر اقدام کنند. از دیگر نکات مهم در این زمینه حق الزحمه مشاوره است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت مشاوره حقوقی و وکالت

در مورد فردی که مشاوره حقوقی می دهد، می توان گفت که فرد مستقلا و یا برای یک مجموعه حقوقی کار می کند. در مورد حق الزحمه این افراد باید گفت که مراجع ذی ربط این نرخ ها را مشخص می کنند. مجموعه های حقوقی ملزم هستند که این نرخ ها را در معرض دید مراجعین قرار دهند. حق الوکاله وکیل با حق الزحمه مشاوره حقوقی متفاوت است. در واقع باید گفت که حق الوکاله مبلغ بالاتری است که به وکیل پرداخت می شود. در مورد تفاوت مشاوره حقوقی و وکالت حقوقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حق الوکاله وکیل دادگستری از حق الزحمه مشاوره حقوقی بالاتر است. حق الوکاله از طرف کانون وکلا تعیین می شود و تمامی وکلا ملزم هستند که طبق آن عمل کنند. مشاوره حقوقی نیز به همین صورت است و هر مشاوره نرخ مشخصی دارد. البته حق الوکاله یک توافق کلی است که بین وکیل و موکل حاصل می شود. اگر وکیل و موکل توافقی در مورد حق الزحمه وکالت انجام نداده باشند، باید طبق قانون عمل کنند. در این مورد، ماده ۶۷۶ تصریح می کند که: «حق الوکاله تابع قرارداد بین طرفین خواهد بود و اگر نسبت به حق الوکاله یا مقدار آن قرارداد نباشد تابع عرف و عادت است اگر عادت مسلمی نباشد وکیل مستحق اجرت المثل است.»
  • وکالت اصولا به صورت حضوری انجام می شود. شما باید حتی برای یک بار هم که شده به دفتر وکیل مراجعه نمایید و تمامی جزئیات پرونده را برای او شرح دهید. اما برای مشاوره حقوقی شما می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که اصولا برای سوالات ساده و در حد راهنمایی شما می توانید از مشاوره حقوقی استفاده کنید. اگر پرونده شما دارای پیچیدگی هایی است، پیشنهاد می کنیم کار را به یک وکیل توانمند و حرفه ای بسپارید.
  • وکلای دادگستری باید از موکل خود دارای وکالت نامه رسمی باشند. وکالت نامه رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می شود و نیاز به امضا و اثر انگشت وکیل نیست. فراموش نکنید که حیطه اختیارات وکیل را موکل تعیین می کند و وکیل نمی تواند فراتر از چهارچوب تعیین شده کار انجام دهد. مشاوره حقوقی نیاز به انعقاد قرارداد خاصی ندارد. شما همین حالا می توانید تلفن خود را بردارید و در مورد موضوعی که مد نظر دارید، با مشاوره حقوقی صحبت کنید.

مشاوره های حقوقی آنلاین و تلفنی

نکته ای که بهتر است در مورد مشاوره حقوقی در نظر داشته باشید، این است که می توانید پیش از بروز مشکل اقدام به گرفتن مشاوره نمایید.

لزوما نیاز نیست که منتظر باشید تا در روند یک پرونده قرار گرفته و در صورت بروز مشکل به مشاوره حقوقی یا وکیل مراجعه نمایید.

مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی نیز امروزه کار را بسیار راحت تر کرده است.

شما می توانید برای دریافت مشاوره با این مجموعه ها تماس حاصل نمایید. اصولا در سایت این مجموعه ها راه های ارتباطی دیگری مانند شماره یا آیدی تلگرام و واتساپ و دیگر پیامرسان ها قرار داده شده است. شما می توانید از هر مسیر ارتباطی که راحتتر هستید برای مشاوره اقدام نمایید.

موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور

پذیرش وکالت تخصصی و ارایه مشاوره حقوقی در زمینه های : حقوقی ، کیفری، ملکی، ثبتی ،شرکت ها، خانواده، طلاق ، مهریه ، نفقه ،حضانت فرزند، وصول مطالبات ، چک و..... انجام وکالت و پیگیری پرونده در دادگاه های بدوی - تجدید نظر - دیوان عالی کشور - دادگاه انقلاب - عدالت اداری - شورای حل اختلاف و . . . توسط موسسه حقوقی دادیاران عدالت پرور



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بیماری ام اس یکی از بیماری های سیستم عصبی است که به دلیل از دست رفتن پوشش محافظتی سلول های عصبی مغز رخ می دهد. این بیماری بیشتر در سن، ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ سالگی تشخیص داده می شود. این بیماری علائم مختلفی را به دنبال دارد و می تواند جزء بیماری های پیشرونده محسوب شود. یعنی روز به روز علائم بیماری ام اس شدید و شدیدتر می شوند و می توانند دغدغه های زیادی را برای افراد به وجود بیاورند.

در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با علائم بیماری ام اس در زنان، جزئیات این بیماری و نحوه درمان و تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس صحبت کنیم.

صفر تا صد بیماری ام اس

بیماری ام اس چیست؟

بیماری ام اس، یکی از بیماری هایی است که متاسفانه می تواند مغز و نخاع را درگیر کند. طبق علم پزشکی، این بیماری زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به پوشش محافظ سلول های عصبی، حمله می کند. در این زمان، غلاف میلین سلول های عصبی در مغز، عصب بینایی، نخاع و … آسیب می بینند و از بین می روند.

بیماری ام اس، جزء بیماری های مادام العمر شناخته می شود. یعنی علائم این بیماری ممکن است در طی زمان کاهش پیدا کنند و یا کنترل شوند؛ اما هیچ گاه این بیماری درمان نخواهد شد. متاسفانه، بیماری ام اس می تواند اختلالات مختلفی را در بدن افزایش به وجود بیاورد. به همین خاطر، گاهی افرادی که دارای این بیماری هستند، قادر به انجام امور روزمره خودشان نیز نخواهند بود.

غلاف میلین آسیب دیده در ام اس و تاثیر آن بر روی سلامتی بدن

همانطور که اشاره کردیم، در بیماری ام اس غلاف میلین روی سلول های عصبی از بین می روند. غلاف میلین یک پوشش محافظتی برای سلول های عصبی به شما می رود که باعث انتقال پیام های عصبی با سرعت بیشتر می شود. در اثر افزایش سن، ممکن است که غلاف میلین از بین برود و کار خود را به درستی انجام ندهد.

اما در صورتی که بخشی از غلاف میلین بر اثر بیماری ام اس، از بین برود، تخریب غلاف نیز سریع تر اتفاق می افتد. به طوری که افراد دارای این بیماری، با افزایش سن شاهد افزایش علائم بیماری خودشان نیز می باشند. با توجه به اینکه غلاف میلین سلول های عصبی افراد دارای بیماری ام اس، از بین می روند؛ سرعت انتقال سیستم عصبی در افراد دارای این بیماری بسیار کندتر خواهد شد.

بیماری ام اس چیست؟

آیا بیماری ام اس کشنده است؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که آیا بیماری ام اس کشنده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خود این بیماری، جزء بیماری های کشنده محسوب نمی شود. چرا که معمولا با کمک درمان و کنترل این بیماری، می توان تخریب غلاف میلین را کنترل کرد و از حاد شدن این بیماری نیز جلوگیری کرد.

در حال حاضر، بیماران زیادی وجود دارند که حتی با داشتن ام اس، تا سال های سال زندگی کرده اند و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مختلفی را انجام داده اند. البته اگر بیماری ام اس به درستی معالجه و کنترل نشود، احتمال اینکه باعث بروز مرگ شود، وجود دارد.

علائم بیماری ام اس چیست؟

بیماری ام اس از چه سنی شروع می شود؟

یکی از سوالات رایجی که در رابطه با بیماری ام اس وجود دارد این است که بیماری ام اس از چه سنی شروع می شود؟ به طور کلی، این بیماری ممکن است در هر سنی در بدن بانوان و آقایان پدیدار شود و هیچ محدودیتی از لحاظ سن برای این بیماری وجود ندارد.

معمولا این بیماری معمولا در سنین جوانی پدیدار می شود و متاسفانه، برخی از افراد بالای ۲۰ سال در معرض خطر ابتلا به ام اس هستند. آمارها نشان می دهند که از سن ۲۰ سالگی به بعد، بیماری ام اس در افراد تشخیص داده می شود.

علت به وجود آمدن بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS)

متاسفانه تا به امروز، نه علت به وجود آمدن بیماری ام اس به طور دقیق مشخص شده است، نه نحوه درمان این بیماری! پس در رابطه با پاسخ علت به وجود آمدن بیماری ام اس چیست؟، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اگرچه برخی از منابع، برخی از عوامل را تحریک کننده این بیماری می شناسند که در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می کنیم.

  • کمبود ویتامین دی

اگرچه به طور دقیق ارتباط میان کمبود ویتامین دی و ابتلا به بیماری ام اس مشخص نشده است. اما مطالعات مختلفی وجود دارند که نشان می دهند، کمبود ویتامین دی می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری گردد.

البته این مطالعات بیشتر در این زمینه تحقیق کرده اند که اگر ویتامین دی فرد مبتلا به ام اس، کمتر باشد، احتمالا علائم بیشتری را تجربه می کند.

  • داشتن اضافه وزن

یکی دیگر از ریسک فاکتورهایی که می تواند بر روی ابتلا به بیماری ام اس تاثیر بگذارد، داشتن اضافه وزن است. افرادی که دارای اضافه وزن می باشند، معمولا شاهد رشد سریع تر علائم بیماری ام اس در خودشان هستند. جالب است که بدانید افراد دارای بیماری ام اس به دلیل کم تحرکی، با چاقی و اضافه وزن نیز مواجه می شوند که این موضوع اصلا برای آن ها خوشایند نیست.

از طرف دیگر، افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ام اس قرار دارند.

  • کشیدن سیگار

برخی از مطالعات نشان می دهند، افرادی که مبتلا به بیماری ام اس هستند و سیگار می کشند، شاهد رشد سریع تر این بیماری هستند.

  • جنسیت زن

متاسفانه، خطر ابتلا به بیماری ام اس، در زنان بیشتر از مردان است. به طوری که مشخص شده است زنان سه برابر بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به بیماری MS قرار دارند.

  • داشتن سابقه خانوادگی

خطر ابتلا به بیماری MS در جمعیت عمومی حدود نیم درصد می باشد. ولی اگر یکی از والدین، برادر و یا خواهر فرد مبتلا به بیماری ام اس باشند، خطر ابتلا برای دیگر اعضای خانواده به این بیماری به نزدیک 1 درصد می رسد.

  •  داشتن بیماری های خاص

در صورتی که فرد دارای سابقه بیماری های خود ایمنی تیروئید، کم خونی خطرناک، دیابت نوع ۱، بیماری های التهابی روده، پسوریازیس و … باشد، احتمال ابتلا به بیماری ام اس در آن افزایش پیدا خواهد کرد.

روش تشخیص بیماری MS

تا به امروز، هیچ آزمایش مشخصی در رابطه با تشخیص بیماری ام اس روی کار نیامده است. برای تشخیص این بیماری، لازم است که افراد ابتلا در رابطه با علائم بیماری ام اس، اطلاعات کافی کسب کنند که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. در صورتی که علائم توضیح داده شده در بدن افراد پدیدار شدند، نیاز است که حتما به پزشک مراجعه شود تا با انجام معاینات مختلف، این بیماری تشخیص داده شود.

با توجه به اینکه در این بیماری، ضایعات مختلفی در اثر تخریب میلین ها به وجود می آیند، می توان با تصاویر ام آر آی، تا حد زیادی بیماری ام اس را تشخیص داد. معمولا در تصاویر ام آر آی افرادی که دارای این بیماری می باشند، ضایعات سفید رنگ در کنار نخاع، سلول های عصبی و … وجود دارند.

بنابراین، در صورتی که احساس می کنید علائم بیماری MS را تجربه می نمایید، بهتر است که به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و علائم خود را شرح دهید.

درمان بیماری ام اس چیست؟

نحوه درمان این بیماری چگونه است؟

در حال حاضر، روش درمانی خاصی برای بیماری ام اس وجود ندارد. افرادی که می خواهند اقدام به درمان ام اس کنند، باید سبک زندگی خود را تغییر دهند. غذاهای سالم بخورند، ورزش کنند و مراقبت های روزانه انجام دهند. خوشبختانه، امروزه می توان با مصرف داروهای مختلف که به روز و آپدیت شده هستند، از پیشرفت بیماری ام اس جلوگیری کرد.

علائم بیماری ام اس با تنوع بالایی که دارند، می توانند باعث ایجاد برخی از محدودیت ها در زندگی افراد شوند. ولی افرادی که علم کافی در رابطه با این علائم داشته باشند، می توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند و برای کنترل علائم خودشان، از داروهای تجویز شده استفاده کنند.

داشتن تغذیه مناسب، مصرف مداوم از آنتی اکسیدان ها، کاهش وزن، داشتن ویتامین دی کافی و … از جمله روش هایی هستند که می توانند به بهبود بیماری ام اس کمک کنند. تقریبا همه افراد دارای بیماری MS، با داشتن برنامه های تغذیه ای و ورزشی مناسب، می توانند تا سال های سال با این بیماری زندگی کنند و از زندگی خودشان نیز لذت ببرند.

علائم مربوط به بیماری ام اس در زنان

علائم بیماری MS در زنان و مردان

علائم بیماری ام اس در زنان و مردان، یکی از بهترین روش ها برای تشخیص این بیماری محسوب می شود. علائم این بیماری می توانند بسته به نوع بیماری فروکش کننده، عود کننده و … باشند. از این رو گاهی ممکن است این علائم وجود داشته باشند و گاهی نیز احتمال کاهش این علائم وجود دارد. از جمله علائم بیماری ام اس در زنان و مردان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لازم به توضیح است که علائم این بیماری ممکن است از فرد به فرد دیگر متفاوت باشند. همچنین، این امکان وجود دارد که این علائم فقط مربوط به بخشی از بدن شوند.

  • ایجاد خستگی در بدن
  • مشکل در راه رفتن
  • ایجاد مشکلات بینایی، مانند تاری دید
  • بروز مشکلات کنترل مثانه
  • احساس بی حسی در بخش های مختلف بدن
  • احساس گزگز در قسمت های مختلف بدن
  • سفتی و یا اسپاسم عضلانی (گرفتگی های عضلات)
  • ایجاد مشکلات در تعادل و هماهنگی اندام های مختلف
  • مشکلات مربوط به تفکر
  • بروز مشکل در هنگام تمرکز و یادگیری
  • عدم امکان انجام برنامه ریزی برای افراد

تجهیزات کمک درمانی بیماری ام اس

بیماری ام اس از جمله بیماری های رایج سیستم عصبی است که متاسفانه، علائم مختلفی دارد. این بیماری قابل درمان نبوده و فقط می توان آن را با کمک یک سری از روش ها و تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس کنترل کرد.

استفاده از تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس، به افرادی که دارای این بیماری هستند کمک می کنند تا بتوانند راحت تر امور زندگی خودشان را انجام دهند. این تجهیزات برای افرادی که پرستار افراد دارای این بیماری هستند، نیز کمک خواهند کرد. در ادامه به چند نمونه از تجهیزات کمک درمانی بیماری ام اس اشاره می کنیم.

تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس

گیت ترینر

گیت ترینرها یکی از انواع تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس شناخته می شوند. این محصولات مانن واکرها می باشند و امکان ایستادن و راه رفتن را برای افرادی که دارای بیماری ام اس هستند، فراهم می کنند. گیت ترینرها با تنوع بسیار زیادی به تولید می رسند و می توانند بسته به نیاز بیماران، خریداری شوند و مورد استفاده قرار گیرند.

افراد دارای بیماری ام اس که قادر به حرکت کردن نمی باشند، می توانند با کمک گیت ترینرها به راحتی در منزل خودشان حرکت کنند.

چند نمونه تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس

تیلت تیبل

تیلت تیبل یکی از تجهیزات کمک درمانی برای بیماری ام اس شناخته می شود. درمان بیماری ام اس با کمک تیلت تیبل امکان پذیر است؛ چرا که با کمک این نوع تخت، می توان علائم ناشی از بی حس شدن اندام ها را کاهش داد.

تیلت تیبل مانند یک تخت ایستاده است. فردی که دارای بیماری ام اس می باشد، بر روی تیلت تیبل می خواهید و با کمک یک سری ابزارهای ایمنی، به تخت بسته می شود. سپس، تیلت تیبل به تدریج از حالت افقی به حالت عمودی حرکت می کند. این موضوع باعث می شود که افراد کم توان حرکتی به دلیل جاذبه زمین، با افزایش استقامت عضلات خودشان مواجه شوند.

ایزی استند

ایزی استند یا دستگاهی برای ایستادن آسان، از جمله دستگاه هایی است که می تواند برای بیماران مبتلا به ام اس مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که به علت ضعف عضلات قادر به ایستادن نیستند، می توانند از ایزی استند استفاده کنند.

دستگاه ایزی استند مانند همه تجهیزات کمک درمانی ام اس، دارای تنوع بالایی می باشد. بهترین نمونه از این دستگاه ها، دستگاه هایی هستند که دارای چرخ نیز می باشند تا امکان حرکت بیمار را فراهم کنند. استفاده از دستگاه ایزی استند برای افراد مبتلا به بیماری ام اس، سبب می شود که اندام های تحتانی و فوقانی این بیماران، تقویت شوند.

تجهیزات کمک درمانی بیماری ام اس

استندینگ برد

یکی دیگر از تجهیزات کمک درمانی بیماری ام اس، استندینگ است. این وسیله برای ایستادن راحت تر بیماران مبتلا به ام اس مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا دارای یک میز نیز می باشد. افرادی که نیاز به ایستادن برای انجام کارهای خودشان را دارند، می توانند اقدام به خرید میز استندینگ کنند. استندینگ ها باید دارای مقاومت بالایی باشند تا به راحتی افراد دارای بیماری ام س، به آن ها تکیه کنند.

صندلی انتقال بیمار

صندلی انتقال یکی از تجهیزات کمک درمان بیماری ام اس شناخته می شود. این صندلی می تواند با تنوع بسیار زیادی در بازار کشور ایران وجود داشته باشد و به فروش برود. به طور مثال، برخی از این صندلی ها فقط مانند ویلچر هستند و برای انتقال بیماران مورد استفاده قرار می گیرند. اما برخی از آن ها، برای استفاده در حمام و یا سرویس بهداشتی نیز مناسب می باشند.

صندلی انتقالی که دارای کاربری های مختلفی باشد، به راحتی می تواند به افرادی که دارای بیماری ام اس هستند، کمک کند.

مهم ترین تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس

بالابر بیمار

یکی از تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس، به خصوص برای افرادی که به فرم شدید این بیماری مبتلا شده اند، بالابرها می باشند. بالابر بیماران از یک بخش ایمن برای نشستن بیمار تشکیل شده اند. در صورت نیاز، بیمار بر روی این قسمت می نشیند و سپس با کمک یک ابزار قوی، بیمار به سمت بالا هدایت می شود.

این دستگاه می تواند برای جابجا کردن بیمار از روی زمین به روی تخت مورد استفاده قرار گیرد. داشتن ایمنی بالا، کیفیت خوب و مقاومت بسیار عالی، از جمله ویژگی های یک بالابر بیمار خوب می باشد.

موگو

موگو یکی دیگر از تجهیزاتی است که می تواند برای افراد دارای بیماری ام اس مورد استفاده قرار گیرد. موگو مانند گیت ترینر بوده و امکان پیاده روی را برای افرادی که کم توان هستند و قادر به تکان دادن پاهای خودشان نمی باشند، فراهم می کند. موگو با تنوع بالایی در بازار کشور ایران وجود دارد. بهتر است که موگو مقاومت بالایی داشته باشد و بتواند به راحتی بر روی سطوح هموار و صاف حرکت کند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله در رابطه با بیماری ام اس و جزئیات این بیماری صحبت کردیم. تجهیزات کمک درمانی بیماران ام اس، به همراه داروهای تجویز شده، جلسات فیزیوتراپی و … می توانند به افراد دارای این بیماری کمک کنند تا بیماری خود را کنترل نمایند.

بسیاری از افرادی که دارای این بیماری هستند، هم فعالیت های اجتماعی خوبی دارند و هم می توانند کار کنند. بنابراین، در اکثر موارد داشتن بیماری ام اس، به معنای محدودیت نیست!



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

مانیتورینگ علائم حیاتی در واقع همان مانیتورینگ فیزیولوژیک بیمار محسوب می شود. از دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، برای اندازه گیری علائم حیاتی بیمار به طور مستمر استفاده می شود. پس از اندازه گیری علائم، نتایج بر روی یک صفحه نمایش نشان داده می شود.

مانیتورینگ علائم حیاتی چیست؟

در صورتی که هر کدام از این علائم نامطلوب باشند، کادر پزشکی مطلع می شوند و اقدامات لازم را در این باره انجام می دهند. از این دستگاه معمولا برای بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه، یا بیماران تحت عمل های جراحی سنگین و با ریسک بالا و بیماران دارای شرایط نا متعادل استفاده می شود.

آشنایی با دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

از پارامتر هایی که دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی توانایی اندازه گیری آنها را دارد می توان به الکتروکاردیوگراف ECG، برون ده قلبی(لیتر بر دقیقه)، فشار خون تهاجمی IBP، فشار خون غیر تهاجمی NIBP، دمای بدن(درجه سانتی گراد)، سطح اکسیژن خون SpO2، ضربان قلب BPM، نرخ تنفس(ضربان بر دقیقه) و میزان گاز های تنفسی(درصد آن ها یا فشار بر حسب میلی متر جیوه) اشاره کرد. باید به این نکته اشاره کرد که برخی از این پارامتر ها به صورت انتخابی هستند. فرد در صورت تمایل می تواند قابلیت اندازه گیری آن ها را در دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی قرار دهد.

هر یک از پارامترهایی که در پاراگراف قبل گفته شد، یک ماژول هستند. هر کدام از این ماژول ها بازه استانداردی دارند که در سیستم دستگاه مشخص شده است. در نتیجه در صورت خارج بودن نتایج اندازه گیری شده  از بازه استاندارد، سیستم هشدار صوتی یا تصویری دستگاه فعال می گردد و پزشک و پرستار ها را با خبر می کند. علاوه بر این موارد گفته شده، تمام مانیتور های علائم حیاتی به یک سیستم مرکزی در بیمارستان متصل می باشند. این سیستم مرکزی خارج از CCU یا ICU قرار می گیرد. بنابراین پزشک یا پرستار قادر هستند بدون اینکه در بخش مراقبت های ویژه حضور دائمی داشته باشند، از نحوه عملکرد و علائم حیاتی بیمار با خبر شوند.

نحوه کار با دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

نحوه کار با دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی اینگونه است که مرحله اول با محکم کردن پراب های مربوط به پارامتر های مختلف علائم حیاتی، در کانکتور های مربوطه آغاز می شود. در مرحله دوم الکترود ها و پراب های دستگاه را به بیمار وصل می کنیم. در ادامه دستگاه را روشن می کنیم و منتظر می مانیم تا صفحه اصلی بعد از انجام تست داخلی که توسط خود دستگاه انجام می شود، نمایش داده شود. سپس محدوده های آلارم را چک کرده و در صورت نیاز آن ها را تنظیم می کنیم. همچنین اگر نیاز بود، می توانیم روشنایی نور دستگاه را با استفاده از کلید هایی که به این جهت تعبیه شده، تنظیم کنیم. در آخر اگر از امکانات شبکه سانترال استفاده کردید، کابل شبکه را به کانکتور مربوطه وصل کنید.

نحوه کار با دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

اجزای مانیتورینگ علائم حیاتی

۱-صفحه نمایش: این قسمت با توجه بـه نـوع سیستم باید قابلیت نمایش اطلاعات مورد نیاز جهت نمایش را داشته باشد. اکثر سازندگان امروزه سعی در تولید سیستم ‌هایی با صفحه نمایش لمسی (به منظور آسانی کارکرد و کوچک تر شدن دستگاه) دارند.

۲-صفحه کلید یا سلکتور های مناسب: دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی باید صفحه کلید یا سلکتور های مناسبی داشته باشد تا بتواند با سرعت و سهولت مناسبی تنظیمات گوناگون سیستم را انجام دهد.

۳-ماژول ‌های مختلف: به دلیل نوع و کاربرد هر دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، هر کدام از آن ها از ماژول های گوناگونی بهره می برند. یکی از انواع این ماژول ها، ماژول ECG است. این ماژول که مانند یک سیستم ECG است، تنها از این جهت با آن تفاوت دارد که عموما فقط ۳ لید از ۱۲ لید قلبی را نشان می دهد. از انواع دیگر این ماژول ها، ماژول کنترل دما است که به طور پیوسته دمای بدن بیمار را به نمایش می گذارد. ماژول دیگر  SPO2 می باشد که دارای قابلیت هایی مانند پالس اکسی ‌متر است .از انواع دیگر ماژول ها، ماژول کنترل فشار است که با بهره گیری از یک فشارسنج اتوماتیک به طور منظم فشار خون بیمار را می سنجد.

۴-سنسورها: سنسورهای مختلفی با توجه به اینکه سیستم از چه ماژول ‌هایی بهره می ‌برد، برای انتقال اطلاعات حیاتی به دستگاه استفاده می شود. سنسور دما، کاف فشارسنج اتوماتیک، پروب ثبت ECG ،پروب پالس اکسی ‌متر و سنسور قندخون به نسبت کاربردی تر هستند.

۵-باطری: در یک سیستم مانیتورینگ علائم حیاتی پیشرفته معمولا دو نوع باطری وجود دارد. اولی باطری UP BACK که یک باطری ۳ ولت کوچک است و به منظور حفظ اطلاعات اساسی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. باطری دوم باطری اصلی دستگاه محسوب می شود که می تواند از نوع باطری نیکل کادمیوم یا باطری سرب و اسیدی باشد.

۶-برد تغذیه: از وظایف برد تغذیه می توان به تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ مورد نیاز دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی اشاره کرد. این برد با توجه به نوع دستگاه متشکل از قسمت ‌های مختلفی می باشد.

اجزای مانیتورینگ علائم حیاتی

انواع دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

سیستم های مانیتورینگ علائم حیاتی بر اساس نحوه اتصال به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این سیستم ها عبارت اند از سیستم مانیتورینگ کنار تختی (Bed Side)، سیستم مانیتورینگ مرکزی (Central)، سیستم تله مانیتورینگ (Tele Monitoring).

اولین نوع این سیستم ها که سیستم های مانیتورینگ کنار تختی (Bed Side) هستند معمولا در کنار تخت بیمار ها قرار می گیرند. وظیفه این نوع سیستم این است که پارامترهای حیاتی بدن بیمار را ثبت کرده و نمایش دهد و آن ها را پیوسته کنترل کند. این امکان وجود دارد که از این نوع مانیتور ها به صورت سیار نیز استفاده شود. در این صورت بر روی پایه ای قابل حمل نصب می شوند و یا به صورت ثابت روی دیوار در کنار تخت بیمار قرار می گیرند.

دومین نوع سیستم های مانیتورینگ علائم حیاتی، سیستم های مانیتورینگ مرکزی (Central) می باشند. سیستم های مانیتورینگ مرکزی از داخل جایگاه پرستاری، برای کنترل کردن علائم حیاتی بیمارانی که بر روی تخت های مختلف یک بخش قرار دارند، به کار گرفته می شود. اجزاء تشکیل دهنده یک سیستم مرکزی عبارت اند از:

۱ـ مجموعه مانیتور جهت نمایش علائم حیاتی بیماران

۲ـ سرور سیستم مرکزی

۳ـ کانال های ارتباطی مناسب

مجموعه مانیتور جهت نمایش علائم حیاتی بیماران:

پرستاران معمولا به یک یا چند مانیتور برای نمایش دادن سیگنال ها و پارامتر های حیاتی بیماران در جایگاه پرستاری و نظارت مستقیم بر آن نیاز دارند. مانیتور های مرکزی معمولا صفحات بزرگ تری نسبت به مانیتور های کنار تختی دارند. صفحات مانیتور سیستم مرکزی دارای بخش های مساوی هستند که در هر بخش آن اطلاعات هر بیمار نمایش داده می شود. در این بخش ممکن است تعداد مانیتور ها به چهار عدد نیز افزایش پیدا کند.

سرور سیستم مرکزی:

به منظور برقرار کردن ارتباط مانیتورهای کنار تختی با مانیتور سیستم مرکزی می توان از یک سرور سیستم مرکزی استفاده کرد. به همین خاطر اغلب یک سیستم کامپیوتری به عنوان سرور دستگاه مرکزی به کار گرفته می شود. امکاناتی که سرور سیستم مرکزی باید فراهم کند عبارت اند از:

ـ امکان ذخیره کردن علائم حیاتی، برای هر مریض حداقل تا ۲۴ ساعت

ـ امکان ضبط کردن اطلاعات ذخیره شده در مقاطع زمانی مورد نیاز

ـ امکان تولید کردن آلارم های دیداری و شنیداری

کانال های ارتباطی مناسب:

با توجه به نوع سروری که مورد استفاده قرار می گیرد، کانال های ارتباطی متفاوتی وجود دارند و برخی از این کانال ها عبارت اند از امواج رادیویی، کابل های مخابراتی و فیبرهای نوری و… . آنچه که در اینجا بسیار حائز اهمیت است این نکته است که کانال ارتباطی که انتخاب شده باید با توجه به مشخصات محیطی بخش باشد و همچنین توانایی این را داشته باشد که ارتباط سالم و امن بدون نویز سیستم های مانیتور علائم حیاتی با سرور مرکزی را فراهم کند.

سیستم تله مانیتورینگ

سیستم های تله مانیتورینگ یا تله مانیتورینگ داخل بیمارستانی، فرستنده و گیرنده دارند و همچنین دارای صفحه نمایشگر و ثبات می باشند. همینطور این سیستم ها علائم حیاتی که از بیمار دریافت می کنند را به صورت بی سیم به مانیتور های کنار تختی یا ایستگاه نمایش مرکزی منتقل می کنند.

سیستم تله مانیتورینگ چیست؟

سیستم تله مانیتورینگ قادر است، مانیتورینگ های علائم حیاتی موجود در یک یا چند مرکز درمانی را با استفاده از بستر شبکه به سیستم مانیتورینگ مرکزی متصل کند و به پزشک این امکان را می دهد که علائم حیاتی و مقادیر اندازه گیری شده را بررسی کند.

پارامتر هاي مهم جهت کالیبراسیون مانیتورینگ علائم حیاتی:

ـ بررسي پاسخ فركانسي دستگاه

ـ بررسي خطي بودن پاسخ

ـ بررسي دقت دامنه

ـ بررسي صحت ميزان ضربان

ـ بررسي ميزان Gain/damping

ـ بررسي پاسخ ‌دهي فيلتر باندگذر

ـ بررسي انجام فيلتراسيون توسط دستگاه(Notchfilter)

ـ بررسي عملكرد دستگاه در آريتمي‌ هاي مختلف

نکاتی برای خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

در هنگام خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی باید در نظر داشته باشید که عوامل زیادی بر قیمت مانیتورینگ علائم حیاتی  تاثیر گذارند. از قابلیت های دستگاه می توان به قابلیت کار با برق شهری و باتری، قابلیت نمایش دادن همزمان تعداد زیادی از پارامترها، قابلیت اتصال مینی مانیتور به دستگاه ماژولار، عملکرد مستقل ماژول ها و عدم پیوستگی آن ها به همدیگر، قابلیت کم و زیاد کردن ماژول ها، قابلیت نمایش همزمان تعداد لید های بالا، بهره مندی از آلارم تصویری در زمان قطع شدن لید، بهره مندی از سیستم احضار پرستار، قابلیت برقرار کردن ارتباط با سیستم سانترال از طریق LAN، قابلیت ثبت و نمایش سیگنال ها به مدت چند روز، قابلیت منتقل کردن اطلاعات بیمار بوسیله GPRS و نمایش پارامتر های مختلف اشاره کرد.

همچنین در هنگام خرید این دستگاه باید، کاربری محل مورد استفاده، محدوده سنی افراد، نوع مانیتورینگ بیمار از نظر ثابت یا پرتابل بودن، قابلیت سنجش و نمایش پارامتر های مورد نیاز، وزن و ابعاد دستگاه مانیتور بیمار مورد توجه قرار دهید تا مانیتوری مناسب خریداری کنید. در هنگام خرید این دستگاه باید توجه داشته باشید که صفحه نمایشگر، روشنایی و ابعاد آن با نیاز فرد متناسب باشد.

همچنین باید موارد سخت افزاری مربوط به دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار مانند باتری، نوع باتری و تعداد آن، درستی عملکرد باتری و توانایی حفظ اطلاعات سیستم در مواقع اضطرار و قطعی برق، پارامتر های قابل نمایش، امکان تنظیم بازه ها و وجود هشدار را در هنگام خرید این دستگاه را در نظر بگیرید. همینطور تعداد لید ها، تشخیص وجود آریتمی، بازه مربوط به ضربان قلب و هشدار ها در رابطه با پارامتر مربوط به ECG باید در نظر گرفته شود. همچنین روش اندازه گیری، اندازه کاف بیمار در اندازه گیری غیر تهاجمی و تعداد کانال و همچنین دامنه اندازه گیری را در اندازه گیری به روش تهاجمی در پارامتر مربوط به سنجش فشار خون باید بررسی کنید.

حتما به پروب و یک یا چند بار مصرف بودن آن در رابطه با پارامتر مربوط به سنجش اکسیژن خون اشباع شده، دقت شود. در پارامتر مربوط به سنجش دمای بدن باید به پروب و تعداد ورودی ها دقت کنید. همچنین باید در هنگام خرید این دستگاه موارد سیستمی آن را از قبیل امکان اتصال به سیستم مرکزی و سازگار بودن دستگاه با تصویر برداری مغناطیسی MRI مورد بررسی قرار دهید. نکته دیگری که در هنگام خرید این دستگاه باید در نظر بگیرید امکان از راه دور کنترل کردن و مشاهده کردن سیستم، توانایی شبکه کردن دستگاه مانیتورینگ بیمار، تعداد دستگاه ها در یک شبکه، ضرورت وجود ایستگاه مرکزی و … .

نکاتی برای خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

وجود قابلیت ضبط یا ریکورد در سیستم و اتصال به کامپیوتر، نکته ی دیگری است که قطعا باید به آن توجه کنید. بسیاری از مراکز درمانی هستند که به دلیل محدودیتی که در بودجه خود دارند، اقدام به خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم برای مرکز درمانی می کنند. خرید دستگاه دست دوم ریسک بالایی دارد زیرا دستگاه پیش از این مورد استفاده قرار گرفته و باید ایمنی، سلامت و دقت آن توسط تکنسین های خبره و حرفه ای بررسی شود.

در آخر توصیه می شود اعتبار شرکت سازنده و وجود ضمانت و خدمات پس از فروش مانیتورینگ علائم حیاتی را مورد بازبینی قرار دهید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت مانیتورینگ علائم حیاتی بخصوص مانیتورینگ علائم حیاتی ایرانی به سایت وینکل پلاس مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

ویلچر به عنوان یکی از اصلی ترین وسیله های کاربردی برای افرادی شناخته می شود که توانایی حرکتی ندارند. آشنایی با انواع ویلچر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین نوع ویلچر را متناسب با نوع نیاز خود انتخاب و خریداری کنید.

معرفی انواع ویلچر

تنوع ویلچر ها به قدری است که انتخاب بهترین مورد از میان آنها کار چندان ساده ای نخواهد بود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم که شما را با چندی از بهترین انواع ویلچر ها آشنا کنیم. با مطالعه این مطلب با ویژگی های هریک از ویلچر ها به خوبی آشنا شده و انتخاب ساده تری پیش رو خواهید داشت. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

ویلچر ساده

ویلچر ساده

ویلچرهای ساده به عنوان ساده ترین نوع ویلچر ها به شمار می روند. این نوع ویلچر از یک صندلی بر روی دوچرخ تشکیل شده و نسبت به سایر انواع ویلچرها از وزن کمتری برخوردار است. این ویلچر امکانات خاصی برای گفتن ندارد اما کاربردهای بسیاری را از آن شاهد هستیم. این ویلچرها از هیچ نیروی برقی برای حرکت کردن کمک نمی گیرند و تنها خود شخص یا فرد دوم قادر به حرکت دادن آنها خواهد بود. در حالت کلی ویلچرهای ساده برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی توانایی حرکت دادن پاهای خود را از دست داده اند. اما قادر به استفاده از دستان خود هستند. از جمله اصلی ترین امکانات ویلچر ساده می توان به: دستگیره، ترمز و زیرپایی که امکان تا شدن دارد اشاره کرد. ویلچرهای ساده ظاهر جمع و جور تری نسبت به سایر انواع ویلچر دارند و استفاده کردن از آنها راحت تر است.

ویلچر سی پی

ویلچر سی پی یکی از پرکاربردترین انواع ویلچر ها به شمار می رود. این ویلچر همانطور که از نام آن پیداست برای بیماران cp تعبیه شده است. این نوع ویلچر، مناسب برای افرادی است که از بیماری فلج مغزی رنج می برند. از این رو از نگهدارنده های گردن، سر، پهلو و همچنین ران استفاده شده است. در بخش جلویی ویلچر نیز بخشی به عنوان جداکننده پاها تعبیه شده است. ویلچر سی پی را می توان به عنوان یکی از بهترین و با امکانات ترین ویلچر ها به شمار آورد.

ویلچر ارتوپدی

ویلچر ارتوپدی

ویلچرهای ارتوپدی شباهت بسیاری به ویلچرهای ساده دارند. تفاوتی که میان ویلچر ساده و ارتوپدی قابل مشاهده است، امکان جدا کردن جاپایی و زیردستی است. این امکانات به دلیل برخی مشکلات احتمالی در بیماران ارتوپدی در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که ویلچرهای ارتوپدی نیز توسط فرد بیمار یا فرد دوم هدایت می شوند.

ویلچر برانکاردی

ویلچرهای برانکاردی از دیگر انواع ویلچرهای پرکاربرد به شمار می روند. این نوع ویلچرها قابلیت تبدیل شده به برانکارد را نیز دارند. از این رو جابجایی بیمار با این نوع ویلچرها ساده تر خواهد بود. ویژگی های ویلچر برانکاردی شباهت بسیاری به ویلچر ارتوپدی دارد و تنها تفاوت آن را می توان، قابلیت تبدیل به برانکارد دانست. البته پشت سری طبی نباید فراموش شود! این پشت سری باعث راحت بودن بیمار در حالت برانکاردی خواهد شد. این نوع ویلچر را ممکن است با نام های: ویلچر برانکارد شو، ویلچر برانکاردی استیل، ویلچر تخت شو و ویلچر برانکاردی لگن دار نیز بشنوید.

ویلچر ایستا از انواع ویلچر

احتمالا با دیدن کلمه ایستا در جلوی نام ویلچر شما نیز متعجب شوید! ویلچری که قابلیت ایستادن را به بیمار بدهد قطعا آرزوی هر فردی است. ویلچرهای ایستا امکان ایستادن را نیز برای بیماران فراهم می کنند و علاوه بر اینکه می توان از آنها به عنوان ویلچر ساده استفاده کرد. خواهید توانست کارهای شخصی خود را نیز به مانند سایر افراد انجام دهید. ویلچرهای ایستا در انواع اقسام مدل های مختلف روانه بازار شده اند و ۳ مدل: مکانیکی، نیمه برقی و تمام برقی مهمترین مدل های این نوع ویلچر هستند. ویلچرهای تمام برقی ایستا به ندرت در کشور ایران به چشم می خورد و دلیل آن قیمت بسیار بالای آن است. ویلچر های نیمه مکانیکی و مکانیکی ایستا نیز قابلیت های بسیاری دارند که شما را به وجد خواهند آورد. ویلچرهای ایستا برای افرادی تعبیه شده که از بخش کمر به پایین دچار مشکل شده اند. این افراد با استفاده از ویلچر ایستا خواهند توانست به بهترین شکل ممکن در حالت ایستاده باشند.

ویلچر حمامی

ویلچر حمامی

ویلچرهای حمامی را می توان به سهولت و بدون نگرانی در داخل حمام نیز استفاده کرد. این نوع ویلچر ها از هیچگونه بخش برقی برخوردار نیستند و می توان آنها را کاملا مکانیکی در نظر گرفت. ویلچرهای حمامی را نیز می توان در انواع مدل های مختلف مشاهده کرد. از این رو می توانید متناسب با سلیقه خود بهترین نوع ویلچر را مشاهده و خریداری کنید. این ویلچرها قابلیت تاشوندگی نیز دارند و از این رو حمل آنها ساده خواهد بود. این نوع ویلچر مناسب برای افرادی است که از ناحیه کمر دچار مشکل شده و یا از بی اختیاری ادرار رنج می برند. توجه داشته باشید که جنس بخش های فلزی این ویلچر از استیل ضد زنگ بوده و امکان زنگ زدن ندارد.

ویلچر پله رو

بالا و پایین رفتن از پله ها به یک کابوس برای بیماران نیازمند به ویلچر تبدیل شده است. با اینکه در برخی مراکز بخش های ویژه ای برای حرکت افراد ویلچری تعبیه شده اما هنوز هم در برخی مراکز چنین امکاناتی وجود ندارد. ویلچرهای پله رو خط قرمزی بر روی این کابوس خواهد کشید و هیچگونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت. این نوع از انواع ویلچرها، از چرخ های مکانیکی در بخش زیرین خود بهره برده که قابلیت حرکت آسان بر روی پله ها را خواهد داشت. ویلچرهای پله رو را ممکن است با نام ویلچر بالابر نیز بشناسید. در برخی از مدل های پیشرفته ویلچرهای پله رو، شاهد قابلیت افزایش ارتفاع نیز هستیم که به بیماران کمک خواهد کرد تا به اجسام با ارتفاع زیاد نیز دسترسی داشته باشند. ویلچرهای پله رو با متصل شده به لبه مخصوص برخی پله ها، قابلیت جابجا شدن میان طبقات را برای بیماران فراهم خواهد کرد.

ویلچر تاشو

ویلچرهای تاشو به عنوان یکی از انواع ویلچر همانطور که از نام آنها پیداست قابلیت تا شوندگی دارند. این ویلچرها مناسب برای افرادی است که توانایی حرکت کردن در بازه زمانی کوتاه را دارند. این افراد خواهند توانست ویلچر خود را در همه حال کنار خود داشته باشند. تا شدن ویلچر باعث افزایش اعتماد به نفس افراد بیمار رو به بهبودی نیز خواهد شد. چرا که مدت زمان کوتاه تری را بر روی ویلچر سوار می شوند و حس عدم نیاز به ویلچر، اعتماد به نفس بیمار را تقویت می کند. از ویلچرهای تاشو نباید انتظار امکانات خاصی داشته باشید. ویلچرهای تاشو در ساده ترین و سبک ترین شکل ممکن ساخته شده اند تا بتوان به سهولت از آنها استفاده کرد.

ویلچر برقی

ویلچر برقی

حرکت دادن ویلچر به عنوان مهمترین مشکل برای افراد بیمار احساس می شود. از این رو شرکت های ویلچر سازی اقدام به ارائه نوع برقی ویلچر نیز نموده اند. بن تروپ، فردی انگلیسی برای اولین بار ویلچر برقی را طراحی نمود. از آن پس ویلچرهای برقی کمک بسزایی به حرکت افراد بیمار کرده و بسیاری از بیماران از آن استفاده می کنند. ویلچرهای برقی ظاهر بسیار زیبایی دارند و علاوه بر ظاهر، کارایی آن رضایت مردم را به خود جلب کرده است. برای حرکت دادن ویلچر کلید های خاصی بر روی دستگیره ویلچر تعبیه شده که با حرکت دادن آنها می توان مسیر حرکت را مشخص کرد.

ویلچر سبک

ویلچرهای سبک به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع ویلچر شناخته می شوند. اصلی ترین موردی که در ساخت ویلچرهای سبک به آن توجه شده، پایین بودن وزن آن است. ویلچرهای سبک، قابلیت حمل بسیار ساده تری دارند و وزن پایین آن باعث شده که طرفداران بسیاری نیز داشته باشد. سبک بودن ویلچر، باعث شده که فرد بیمار در جابجایی خود دچار مشکل نشود. ویلچرهای سبک در انواع اقسام مدل ها و جنس های مختلف ساخته و روانه بازار شده اند. از این رو خواهید توانست متناسب با خواسته خود بهترین نوع ویلچر ها را انتخاب و خریداری کنید. سبک بودن ویلچر به معنی بی امکانات بودن آن نیست و ویلچرهای سبک نیز به مانند سایر انواع ویلچر، از امکانات قابل قبولی برخوردار هستند.

ویلچر آلومینیومی

ویلچر آلومینیومی

ویلچرهای آلومینیومی به عنوان یکی از انواع ویلچرهای سبک شناخته می شود. جنس این نوع ویلچرها از آلومینیوم بوده و قابلیت استفاده آسان را به افراد خواهد داد. از جمله مهمترین ویژگی های این ویلچر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         امکان انتخاب ۴ چرخ بادی یا جامد

–         بدنه ای از جنس آلومینیوم سبک

–         قابلیت تا شوندگی

–         امکان تحمل وزن های بالا

–         امکان تا کردن پشتی

–         چرخ های آسان بازشو برای عقب

–         استفاده از ترمز های اضافی در پشت

–         زیرپایی متحرک

توجه داشته باشید که ویلچرهای آلومینیومی در ساده ترین حالت ممکن طراحی شده اند و نباید انتظار خاصی از ظاهر آنها داشته باشید.

ویلچر مسافرتی

ویلچر مسافرتی از دیگر انواع ویلچر ها به شمار می رود. احتمالا در زمان مسافرت، حمل ویلچر فکر شما را نیز به خود مشغول کند. طبیعتا جا دادن به ویلچرهای معمولی در داخل خودرو، امری محال است. اما ویلچرهای تاشو و مسافرتی، این امکان را به شما خواهد داد تا در همه حال ویلچر خود را کنارتان داشته باشید. ویلچرهای تاشو چرخ های کوچکتری نسبت به سایر انواع ویلچرها دارند و دلیل این امر سهولت بخشیدن به حمل و نقل آن است. معمولا ویلچرهای مسافرتی توسط کمپانی های چینی تولید می شوند. اما با این حال در میان انواع ویلچرها جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده اند. توجه داشته باشید که ویلچرهای مسافرتی از قابلیت تحمل وزن پایین تری نسبت به سایر انواع ویلچرها برخوردار هستند.

ویلچر اطفال از انواع ویلچر

اطفال نیز ممکن است گاهی اوقات نیاز به ویلچر داشته باشند. ویلچر اطفال از جمله انواع ویلچرهای خاص شناخته می شود. طبیعتا اطفال نمی توانند از ویلچرهای معمولی بزرگسالان استفاده کنند چرا که هم جثه کوچکتری دارند و هم نگهدارنده ای در آنها تعبیه نشده است. ویلچر اطفال به صورت اختصاصی برای کودکان ساخته و روانه بازار شده است و تنها کودکان می توانند از آن استفاده کنند. ویلچرهای مخصوص اطفال از قابلیت تنظیم سایز نیز بهره می برند و می توانید اندازه ویلچر را متناسب با سایز کودک تنظیم کنید. این ویلچرهای معمولا تشک هایی با ظاهر کودکانه داشته و کمربندی جهت نگهداری کودک دارند.

ویلچر اسپرت

ویلچر اسپرت

تمایل به ورزش در همگان و حتی در کم توانان نیز دیده می شود. از این رو شرکت های ویلچر سازی به فکر طراحی ویلچر های خاص برای دوست داران ورزش افتاده و در این مسیر قدم برداشته اند. ویلچرهای اسپرت را در برخی مسابقات افراد کم توان در تلویزیون نیز مشاهده کرده اید. این نوع ویلچر ها در عین سبک وزن بودن، از قابلیت تحمل وزن بالایی برخوردار هستند. همچنین تند و تیز تر از سایر انواع ویلچرها به حرکت درآمده و محکم و استوار بر سر جای خود باقی می مانند.

ویلچر پلی اتیلن از انواع ویلچر

اغلب ویلچرهای ذکر شده در بخش های قبل از اسکلت فلزی برخوردار هستند اما این نوع از انواع ویلچر، از پلی اتیلن ساخته شده است. ویلچرهای پلی اتیلن با اینکه قابلیت تحمل وزن پایین تری نسبت به نمونه های فلزی دارند اما در مراکز متعددی قابل استفاده هستند. این نوع ویلچر ها اغلب در اتاق عمل mri، مراکز آب درمانی و استخر ها مورد استفاده قرار می گیرد. وزن پایین ویلچرهای پلی اتیلن باعث می شود که بتوانید به راحت ترین شکل ممکن آن را به حرکت درآورید.

ویلچر کالسکه ای

ویلچر کالسکه ای

ویلچرهای کالسکه ای از دیگر انواع ویلچر ها هستند که معمولا در مواقع مسافرت به کمک شما خواهند آمد. ویلچرهای کالسکه ای شباهت بسیاری به کالسکه کودک دارند. این نوع ویلچر ها از دو نقطه به صورت کامل تا می شوند و پس از تا کردن، می توانید آن را در داخل کوله مخصوص جا دهید. نشیمنگاه و پشتی ویلچر کالسکه ای نیز از جنس ابر بوده و نهایت آسایش را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

قیمت انواع ویلچر

قیمت یکی از مواردی است که توجه بسیاری را نسبت به خود جلب نموده است. در بخش های قبل با انواع ویلچرها به خوبی آشنا شدیم. طبیعتا باید بدانید که هریک از انواع ویلچرهای ذکر شده، قیمت منحصر به فرد خود را خواهند داشت. بی شک چنانچه به فکر آسایش بیشتری برای بیمار خود هستید باید به فکر خرید ویلچرهای با امکانات تری باشید و برای اینکار باید مبلغ بیشتری را نیز کنار بگذارید. اما ویلچر های ساده و مکانیکی میزان قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر انواع ویلچرها خواهند داشت و به سهولت می توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان خود، بهترین و باکیفیت ترین ویلچرها را با نازلترین میزان قیمت برای فروش گذاشته است.

خرید انواع ویلچر

قبل از خرید ویلچر حتما باید با انواع ویلچر به خوبی آشنا شده باشید. با مطالعه این مطلب خواهید توانست بدون هیچگونه نگرانی، نسبت به خرید ویلچر مورد نظر خود اقدام کنید. اما چه مراکزی را می توان برای خرید انتخاب کرد؟ مراکز متعددی اقدام به ارائه خدمات فروش انواع ویلچر نموده اند و شرکت ما به عنوان یکی از بهترین ها در بین سایر رقبای خود شناخته می شود. کارشناسان شرکت ما در کلیه ایام هفته و به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات پشتیبانی هستند و می توانید پاسخ کلیه سوالات خود را از آنان دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

سوزاندن رگ‌ها برای بریدن بافت‌ها و جلوگیری از خونریزی یک روش کاملا سنتی پزشکی در گذشته به حساب می‌آمد. اطبا در طب سنتی در حین انجام عمل جراحی مجبور بودند از وسایلی استفاده کنند تا بتوانند از خونریزی حین عمل جلوگیری کنند. همانگونه که می‌دانیم خونریزی زیاد ، برای بیمار خطرناک است و ممکن است بیمار جان خود را از دست بدهد. به همین علت پزشکان به روش‌ها و سبک‌های گوناگونی این کار را انجام می‌دادند تا بتوانند جلوی خونریزی حین عمل را بگیرند. بیشتر پزشکان قدیمی از جمله بقراط برای منعقد کردن خون، فلز داغ را روی زخم قرار می‌دادند و از خونریزی جلوگیری می‌کردند. امروزه با پیشرفت دنیای پزشکی و ساخت تجهیزات زیاد و گسترده در عالم پزشکی، دستگاهی به نام الکتروکوتر ساخته شد. این دستگاه امروزه در اتاق‌های عمل از وسایل لازم و ضروری محسوب می‌شود.

الکتروکوتر چیست؟

الکتروکوتر، از مهمترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مجهز به شمار می‌رود. این وسیله مهم با استفاده از جریان الکتریسیته کار می‌کند. جراح پس از اینکه بافت‌های نرم را می‌شکافد تا به محل مورد نظر جراحی برسد، ممکن است در این میان فرد دچار خونریزی شدید شود. در این شرایط جراح با استفاده از دستگاه الکتروکوتر یا الکتروسرجری، از خونریزی رگ‌ها جلوگیری می‌کند و با استفاده از این دستگاه رگ‌های خونی را می‌بندد. همچنین با استفاده از این دستگاه مجهز می‌توان محل برش‌ها و محل جراحی را تمیز نگه‌داشت.

الکتروکوتر از تجهیزات مهم بیمارستان

کاربردهای دیگر دستگاه

علاوه بر انعقاد خون از این وسیله استفاده‌های دیگری نیز می‌توان کرد. هنگامی که بیماری دچار تومور می‌شود یا هنگامی که در قسمتی از بدن بیمار بافت‌هایی با رشد غیرطبیعی مشاهده می‌شود از دستگاه الکتروکوتر استفاده می‌شود. گاهی هم پیش می‌آید که تومور در محل‌های حساس به وجود می‌آید که پزشک به سختی می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند. در این شرایط هم از این دستگاه استفاده می‌گردد.

اگر از خونریزی‌های فراوان بینی رنج می‌برید و برایتان یک مشکل جدی است. دکتر می‌تواند برای بسته شدن رگ‌های خونی از این دستگاه مفید و کاربردی استفاده کند. برداشتن زگیل هم از دیگر کاربردهای این دستگاه است. زگیل در هر قسمت از بدن باشد با دستگاه الکتروکوتر قابلیت سوزاندن و از بین بردن دارد.

دستگاه الکتروکوتر چگونه عمل می‌کند؟

جریان الکتریسیته از طریق سیم فلزی با مقاومت بالا عبور داده شده و گرما تولید می‌کند به این وسیله می‌تواند بافت را تخریب کند و جلوی خونریزی را بگیرد. نام دیگر دستگاه ترموکوتری است. دستگاه ترموکوتری دو بخش فعال و غیرفعال دارد. بخش غیرفعال که بزرگتر است، زیر بدن بیمار قرار می‌گیرد. قسمت غیرفعال گرم نمی‌شود و قبل از عمل با قرار دادن پد و استفاده از ژل مانع از این می‌شوند که دستگاه به بدن بیمار آسیب برساند. پزشک جراح در حین عمل بخش کوچک‌تر دستگاه را در دست می‌گیرد و در هر قسمت از بدن که نیاز باشد گرما را منتقل می‌کند. باید بدانید، هنگامی که پزشک از دستگاه استفاده می‌کند جریان الکتریسیته مستقیم وارد بدن بیمار نمی‌شود و فقط قسمت سر دستگاه که گرم می‌شود با بافت آسیب دیده تماس پیدا می‌کند و آن را می‌بندد.

اما باید بدانید پزشکی که از دستگاه کوتر استفاده می‌کند باید از مهارت بالایی برخوردار باشد تا به بدن بیمار آسیب نرساند. در صورت استفاده نادرست و غیرحرفه‌ای از این دستگاه ممکن است به بدن بیمار آسیب برسد و سوختگی در بدن ایجاد شود.

این دستگاه را از سایت‌های معتبر می‌توانید تهیه کنید

خرید دستگاه الکتروکوتر

تمام بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های مجهز و کیلینیک‌ها باید به دستگاه ترموکوتری مجهز باشند. این دستگاه با قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوعی در بازار موجود است و با برندهای مختلفی قابل خریداری است. قیمت الکتروکوتر کوتر بسیار متنوع و مختلف است. قیمت دستگاه باکیفیت و مجهز ممکن است خیلی بالا باشد و تهیه آن برای بیمارستان یا کلینیک موردنظرتان مشکل و دشوار باشد، می‌توان از دستگاه‌های دست دوم یا دستگاه‌های اجاره‌ای استفاده کرد. الکتروکوتر در وات‌های مختلف از ۷۰ تا ۴۰۰ موجود است. دستگاه الکتروسرجری لوازم جانبی مختلفی از جمله: پدال پایی، پنست دوقطبی، صفحه بیمار، الکترودهای قلم تک قطبی و قلم تک قطبی را دارد.

با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید سایت‌های معتبر و به روزی را پیدا کنید که انواع دستگاه‌های الکتروسرجری را با برندها و کیفیت‌های مختلفی با توجه به بوجه‌تان به شما پیشنهاد می‌دهند. در صورتی که نمی‌توانید دستگاه نو تهیه کنید می‌توانید به خرید دستگاه‌های دست دوم و یا حتی اجاره‌ای فکر کنید.

دستگاه الکتروسرجری در مدل‌های مختلف

بررسی مدل‌های مختلف دستگاه الکتروسرجری

الکتروکوتر مدل Martin ME200  محصول کشور آلمان می‌باشد و با قدرت 200 وات برای کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها و اتاق جراحی بیمارستان‌ها مناسب است. قلم کوترها را هم به شکل دائمی و هم یک بار مصرف قابل تهیه و استفاده هستند. این مدل از کوتر هم در حین جراحی برای جلوگیری از خونریزی مناسب است و هم برای سوزاندن خال یا زگیل قابل استفاده است.

الکتروکوتر مدل AESCULAP TM  401 محصول کشور امریکا می‌باشد و با قدرت 350 وات در بازار موجود است و یکی از بهترین دستگاه‌ها برای جلوگیری از خونریزی در حین عمل جراحی محسوب می‌شود.

مدل بعدی دستگاه ERBE 450  از کوترهای شرکت آلمانی با قابلیت بالای 400 واتی است که تمام قابلیت‌های ذکر شده را دارد و در تمام اتا‌ق‌های عمل توسط پزشک قابل استفاده است. کوترها یا الکتروسرجری‌ها دارای تنوع‌های بیشتری هستند و با وات‌های گوناگون دیگری می‌توانید متناسب با نیازتان و محل مورد استفاده تهیه یا اجاره کنید تا توسط پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه‌گیری

اکنون که دستگاه الکتروکوتر را شناختید و متوجه شدید که چقدر وجود این دستگاه در حین جراحی و حتی جراحی‌های سطحی در مطب‌ها لازم و ضروری است. رفته‌رفته با پیشرفت علم تجهیزات پزشکی این دستگاه به قابلیت‌های بیشتری مجهز شد و به یکی از وسایل لازم و ضروری در اتاق‌های عمل تبدیل شد. امروزه حتی برای عمل‌های حساس پوست، چشم، زیبایی هم استفاده می‌شود. پزشکانی هم که در مطب‌های خود عمل‌های سطحی و سرپایی یا زیبایی را انجام می‌دهند باید حتما این دستگاه را تهیه کنند.

با مراجعه به سایت‌هایی که به صورت تخصصی تجهیزات پزشکی را به فروش می‌رسانند، می‌توانید نمونه‌های مختلف دستگاه را بررسی کنید از مشاوره سایت مورد نظر استفاده کنید و در نهایت بهترین انتخاب را متناسب با محل مورد نظرتان داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

    قبل از شیوع اخیر ویروس کرونا، ممکن است زمان زیادی را صرف این موضوع نکرده باشید که مکان‌هایی که در آن‌ها حضور دارید، چگونه کنترل عفونت را مدیریت می‌کنند. اما جالب است بدانیددر مکان‌هایی که معمولا احتمال آلودگی بیشتر است از دستگاه‌هایی به نام اتوکلاو استفاده می‌شود.

اتوکلاو چیست؟

این دستگاه به عنوان ضدعفونی کننده با بخار شناخته می‌شود و معمولاً برای مراقبت‌های بهداشتی یا کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود. اتوکلاو دستگاهی است که از بخار در دما و فشار بالا برای از بین بردن میکروب‌های مضر بر روی تجهیزاتی که در داخل مخزن آن قرار می‌گیرند، استفاده می‌کند. دستگاه برای مدت زمان معین، تجهیزات قرار داده شده در مخزن را تا دمای استریل مناسب گرم می‌کند. گرما به وسیله بخار مرطوب به مخزن منتقل شده و موجب ضدعفونی ابزار درون مخزن می‌شود.

مخترع دستگاه اتوکلاو چه کسی است؟

    در سال ۱۸۶۲ لوئی پاستور، شیمیدان و میکروبیولوژیست فرانسوی، یافته‌هایی را در مورد چگونگی ایجاد بیماری‌های مختلف توسط میکروب‌ها منتشر کرد که بعداً منجر به توسعه فرآیند «پاستوریزاسیون» توسط او شد.   

    در سال ۱۸۸۰ یکی از شاگردان لوئیس، چارلز چمبرلند اولین دستگاه استریل کننده بخار تحت فشار یا اتوکلاو را ساخت. نام اتوکلاو از یونانی Auto به معنای خود و لاتین clavis به معنای کلید گرفته شده است. پاستور قبلاً تشخیص داده بود که گرمای مرطوب مؤثرتر از گرمای خشک است که منجر به ساخت دستگاه استریل کننده بخار با دمای بالا شد. دانشمندان دیگری در ساخت آن کمک کردند، که یکی از آن‌ها باکتری‌شناس آلمانی، رابرت کخ بود. کخ و همکارانش تشخیص دادند که محدودیت‌های خاصی برای بخار دادن در ۱۰۰ درجه ساتنی گراد وجود دارد. جی جی کینیون، دانشمند آمریکایی نیز با توصیه به استفاده از فرآیند خلاء برای افزایش نفوذ اجسام، کمک‌های مهمی به پیشرفت آن کرد. واژه استریلیزاسیون در سال 1874 معرفی شد، اما کلمه استریل تا سال 1877 در ادبیات ظاهر نشد.

یک دستگاه اتوکلاو

کاربردهای دستگاه اتوکلاو

     اتوکلاوها اکثر مواقع برای ضدعفونی و استریل‌کردن ابزار پزشکی به کار می‌روند. این دستگاه‌ها برای استریل اقلام از شیوه‌های متفاوت بهره می‌برند. آن‌ها با تنظیم بخار، فشار و زمان کار می‌کنند. اتوکلاوها در دما و فشار بالا کار می‌کنند تا میکروارگانیسم‌ها و هاگ‌ها را از بین ببرند. آن‌ها برای ضد‌عفونی‌کردن برخی از ضایعات بیولوژیکی و استریل کردن ناقل‌ها (ابزاری که ممکن است حامل باکتری یا آلودگی باشند)، ابزار و وسایل آزمایشگاهی استفاده می‌شوند. پسماندهای پزشکی کنترل شده که ممکن است حاوی باکتری، ویروس و سایر مواد بیولوژیکی باشند، توصیه می‌شود قبل از استفاده ضدعفونی شوند. دستگاه اتوکلاو معمولا در حالت نیمه اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک و همچنین با ویژگی‌های Pre & Post Vacuum در دسترس است.

اتوکلاو آزمایشگاهی و کاربردهای‌ آن

    با افزایش نیاز به تایید استریلیزه بودن فرآیندهای آزمایشگاهی، اتوکلاو آزمایشگاهی در حال حاضر در دسترس است که می تواند چرخه کامل استریلیزاسیون را نیمه یا کاملاً خودکار کند و در عین حال ویژگی های هر چرخه را به طور کامل ثبت کند. این تجهیز برای ایجاد دمای بالای مورد نیاز برای از بین بردن میکروارگانیسم‌ها بر روی سطوح لوازم آزمایشگاهی طراحی شده است. هنگام قرار دادن ابزار در دستگاه، مهم است که ابزار به یکدیگر برخورد نکنند تا بخار بتواند به هر نقطه از سطح دسترسی پیدا کند.

اتوکلاو دندان‌پزشکی چیست؟

    اتوکلاو دندان‌پزشکی که به آن استریل کننده بخار نیز می‌گویند، دستگاهی است که برای ضدعفونی مناسب تجهیزات دندان‌پزشکی پس از استفاده از آن‌ها، به کار می‌رود. این دستگاه الزامات مرکز CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری) برای استریلیزاسیون مناسب را برآورده می‌کند و به مطب‌های دندان‌پزشکی اجازه می‌دهد تا انواع ابزار و تجهیزات خود را ضدعفونی کرده و مجددا استفاده نمایند.

    چندان اهمیتی ندارد که از چه نوع این دستگاه برای اهداف بهداشتی استفاده می‌شود، اما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

– قابلیت‌های پاکسازی با کیفیت بالا را داشته باشد.

– برای تمیز کردن وسایل به صورت روزانه، فضای کافی داشته باشد.

– دارای مکانیزم خشک کردن باشد.

– قابلیت کنترل دما داشته باشد.

یک دستگاه اتوکلاو دندان‌پزشکی برای استریل کردن ابزار دندان‌پزشکی

یک دستگاه اتوکلاو چگونه کار می‌کند؟

    پس از قرار دادن اقلام یا مواد در داخل اتوکلاو، درب آن مهر و موم می‌شود. سپس بیشتر هوا از لوله خارج می‌شود. از دو روش برای تخلیه‌ی هوای درون مخزن استفاده می‌شود. واحدهای جابجایی جاذبه، با پمپاژ بخار به داخل ظرف، هوا را حذف می‌کنند. هوا به کمک بخار خارج می‌شود و ایجاد خلاء می‌کند. طراحی دیگری که پیش خلاء نام دارد، هوا را با استفاده از پمپ خلاء از ظرف خارج می‌کند. سپس با استفاده از پمپ، بخار با فشار زیاد به داخل محفظه وارد می‌شود. این اقدام دمای محفظه را افزایش می‌دهد. پس از رسیدن به دمای تنظیم شده، ورود بخار به درون محفظه برای حفظ این دما ادامه می‌یابد. دستگاه اتوکلاو گرما و فشار را به مدت زمان کافی برای از بین بردن میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها برای استریل کردن ابزار پزشکی حفظ می‌کند.

    اتوکلاوهای ‌پزشکی معمولاً به دمای ۱۲۱ تا ۱۴۰ درجه سانتیگراد (۲۵۰ تا ۲۸۴ درجه فارنهایت) برای حداقل ۳ دقیقه اما حداکثر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌رسد. دمای مورد نظر و مدت زمانی که در آن دما حفظ می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برای کارایی بهتر دستگاه چه مقدار باید هزینه کرد؟

    هزینه‌های اتوکلاو به دلیل کاربردهای مختلف این فناوری می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اتوکلاو صنعتی و دارویی برای استفاده‌های خاص تولید می‌شود. بنابراین، هزینه‌ها در مقایسه با آن‌هایی که در بیمارستان یا مطب دندان‌پزشکی پیدا می‌کنید متفاوت است.

    در برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، هزینه‌های این دستگاه بر اساس ظرفیت و روش نصب متغیر است. بسته به سازنده دستگاه، هزینه‌های هر چرخه استریل‌سازی، مصرف آب و هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌تواند در طول زمان متفاوت باشد.

    اگر تا به حال در آزمایشگاهی با اتوکلاو سروکار داشته‌اید، می‌دانید که پس از خرید آن هزینه‌ها تمام نمی‌شود. این شامل هر دو هزینه نگهداری و تعمیر می‌شود که طبق گفته‌ها بسته به نوع دستگاه موردنظر به طور قابل توجهی متفاوت است. خرابی دستگاهو هزینه‌های تعمیر مرتبط با آن می‌تواند بسیار زیاد باشد. به دلیل مکانیسم‌های متعدد در انواع خاصی از اتوکلاوها و گرما و فشار فوق‌العاده‌ای که تحت آن کار می‌کنند، خرابی اتوکلاو بسیار رایج است.

هزینه‌های دستگاه


:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

تجهیزات آزمایشگاهی، به طور کلی به تمام وسایل و ابزاری گفته می‌ شود که برای راه اندازی یک آزمایشگاه حرفه ای از آن ها استفاده می شود. تجهیزات آزمایشگاهی انواع  و شاخه های متفاوتی داشته و هر کدام از آن ها می توانند زیر شاخه های گوناگونی داشته باشند.

آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

آزمایشگاه های تشخیص طبی، خط اول درمان محسوب می شوند. اولین کار و مهم ترین کاری که  برای درمان بیماری انجام می شود؛ تشخیص عامل بیماری می باشد. امروزه بسیاری از پزشک ‌ها تشخیص آزمایشگاهی را مبنای تشخیص خود قرار می‌ دهند. در نتیجه آزمایشگاه ها مکان های بسیار حساس و مهمی هستند‌. برای آن‌ ها باید از تجهیزات با کیفیت استفاده نمود. تجهیزات آزمایشگاهی می‌ توانند بر روی نتایج آزمایش ها تاثیر مستقیم داشته  باشند. اگر از تجهیزات با کیفیت و دقیق استفاده شود نتایج به دست آمده نیز خطای کمتری داشته و دقت و صحت بیشتری دارند.

بررسی انواع تجهیزات آزمایشگاهی

 تجهیزات آزمایشگاهی انواع و اقسام مختلفی داشته و آن ها را به چند شاخه اصلی تقسیم می کنند. سکوبندی آزمایشگاهی، هود آزمایشگاهی وسایل آزمایشگاهی، دستگاه های آزمایشگاهی و دوش و چشم شوی آزمایشگاهی از جمله انواع تجهیزات آزمایشگاهی هستند. این تجهیزات در تمامی آزمایشگاه های تشخیص طبی به صورت روتین وجود دارندو هر یک از این مواردی که به آن ها اشاره شد؛ خودشان به زیر شاخه های مختلفی تقسیم می شوند و انواع مختلفی دارند. بسته به نوع آزمایشگاه از وسایل، دستگاه ها و هود های مختلفی استفاده می شود.

بررسی هود ها در تجهیزات آزمایشگاهی

هود ها از جمله مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی هستند که در تمامی آزمایشگاه ها موجود می باشند. هود های آزمایشگاهی انواع و اقسام مختلفی داشته و  وجود آن ها برای انجام دادن آزمایش ها ضروری می باشد. آزمایش هایی که در آزمایشگاه های تشخیص طبی انجام می شوند می ‌توانند خطراتی داشته باشند. نمونه های آزمایشگاهی به طور معمول دارای موادی هستند که می توانند برای کارشناس آزمایشگاه خطرناک باشند. همچنین بعضی از آزمایش های شیمیایی ترکیباتی تولید می کنند که سمی بوده و نباید آن ها را تنفس کرد. در نتیجه بعضی از آزمایش ها باید حتما زیر هود های مخصوصی انجام شود. هود شیمیایی، یکی از انواع هود ها بوده که  جهت خروج و مکش گاز های حاصل از آزمایش های شیمیایی در آزمایشگاه تعبیه شده است. هود میکروبی یا هود کلاس دو نیز، یکی دیگر از مهم ترین هود هایی بوده که  در آزمایشگاه های میکروب، باکتری، قارچ و انگل مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

بررسی دستگاه‌ های مختلف تجهیزات آزمایشگاهی

 بخش مهمی از تجهیزات آزمایشگاهی را دستگاه های گوناگون تشکیل می دهند. در آزمایشگاه ها بسته به نوع آزمایشگاه دستگاه های مختلف و گوناگونی وجود دارد.  از مهم ترین دستگاه هایی که در آزمایشگاه های هماتولوژی مورد استفاده قرار می گیرد سل کانتر می باشد. دستگاه اسپکتروفتومتری یکی دیگر از پرکاربرد ترین دستگاه هایی است که در بخش بیوشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. شیکر یکی از دستگاه های ساده اما پر کاربرد در تجهیزات آزمایشگاهی بوده که وظیفه مخلوط کردن مواد را بر عهده دارد. بن ماری از جمله دیگر دستگاه های پرکاربرد بوده که در تمام آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. کارکرد این دستگاه گرما دادن به مواد مختلف می باشد. به غیر از دستگاه هایی که به آن ها اشاره شد دستگاه بسیار زیاد دیگری نیز در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اتو کلاو و سانتریفیوژ

اتوکلاو یکی دیگر از مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین دستگاه های آزمایشگاهی بوده که در بیشتر آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اتوکلاو نقش استریل کردن  را بر عهده دارد. سانتریفیوژ از جمله مهم ترین دستگاه هایی می باشد که در بسیاری از آزمایشگاه های تشخیص طبی از آن استفاده می شود.

بررسی وسایل آزمایشگاهی

 وسایل آزمایشگاهی انواع مختلفی داشته و هر کدام از آن ها برای آزمایش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بشر ها و لوله های آزمایشگاهی از جمله پرمصرف ترین وسایل آزمایشگاهی هستند. همچنین سمپلر ها و پیپت ها نیز از جمله پر مصرف ترین ابزارآلاتی هستند که برای اندازه گیری و انتقال مایعات در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. ارلن مایر، استوانه مدرج، کپسول چینی، بوته چینی، همزن شیشه ‌ای، چراغ الکلی، چراغ گازی، توری نسوز و پنس تنها بخشی از وسایل آزمایشگاهی هستند که  در یک آزمایشگاه مجهز حضور دارند.

بررسی وسایل آزمایشگاهی

سکوبندی در تجهیزات آزمایشگاهی

 تجهیزات آزمایشگاهی فقط محدود به وسایل و دستگاه های آزمایشگاه های تشخیص طبی نیست. سکوبندی بخش مهمی از تجهیزات می باشد. بعضی از افراد مبتدی ممکن است فکر کنند که سکوبندی آزمایشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار نیست. اما سکوبندی آزمایشگاهی اهمیت زیادی داشته و باید  مورد دقت کافی و فراوان باشد. بعضی از سکو های آزمایشگاهی یک طرفه هستند اما بعضی ها دو طرفه می باشند. سکو های آزمایشگاهی دارای بخش ها و اجزای مختلفی هستند. هر یک از این اجزا کارکرد های متفاوتی دارند. کابینت، سینک و میز از جمله مهمترین بخش های تشکیل دهنده سکو ها می باشند. این سکو ها برای کار، باید مجهز به جریان برق باشند. از این سکو ها به عنوان میز کار استفاده شده و باید دارای سطحی صاف  باشند. در غیر این صورت آزمایش هایی که بر سطح آن ها انجام می شود؛ ممکن است دچار خطا هایی شود.

دوش و چشم شوی آزمایشگاهی

از جمله مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات حفاظتی هستند. دوش و چشم شوی آزمایشگاهی از جمله تجهیزات محسوب می باشند که برای حفاظت کارکنان آزمایشگاه در این مکان تعبیه می شوند. در بعضی از آزمایش ها از موادی استفاده می شود که خطر زیادی داشته و امکان برخورد آن ها با سطح پوست وجود دارد. در  صورت آلودگی دست ها یا پوست صورت، با مواد خطرناک مانند اسید ها بهترین راه حل شستن آن ناحیه با آب فراوان است. در نتیجه وجود دوش و چشم شوی در آزمایشگاه اهمیت فراوانی دارد.

خرید تجهیزات آزمایشگاهی

خرید تجهیزات آزمایشگاهی می تواند به صورت کلی یا جزئی باشد. شما می توانید به صورت کلی تمام وسایل راه اندازی یک آزمایشگاه را خریداری کنید. همچنین می توانید تنها چند وسیله خاص را سفارش داده و خریداری کنید. این وسایل و تجهیزات در موعد مقرر برای شما ارسال می شوند.

خرید تجهیزات آزمایشگاهی



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

صندلی کوادریسپس یکی از صندلی ها و تجهیزات کاربردی است که در مراکز مختلف توانبخشی مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از افراد به دلیل اتفاقات و تصادفات متنوع، دلایل مادرزادی و … اندامی خارج از حالت عادی و طبیعی خواهند داشت. همین مورد سبب می شود تا حرکت و استفاده از آن اندام دچار مشکل گردد. به همین دلیل پزشکان و متخصصین رشته فیزیوتراپی، برای درمان و رفع این مشکلات تا لحظه آخر تلاش خواهند کرد. در علم فیزیوتراپی بسته به مشکلی که دارید، پزشک معالج برای شما، روش های درمانی متنوعی را پیشنهاد خواهد کرد. در زمینه درمان مشکلات زانو و اندام حرکتی پا، ممکن است پزشک معالج استفاده از دستگاه های مکانوتراپی مانند صندلی کوادریسپس را پیشنهاد نماید. در این متن و مقاله سعی داریم تا اطلاعات دقیقی در خصوص این محصول را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم. یکی از نمونه های این صندلی یعنی صندلی کوادریسپس اتوماتیک را نیز معرفی خواهیم نمود.

صندلی کوادریسپس

صندلی کوادریسپس چیست؟

اگر برای بار اول است که نام صندلی کوادریسپس را می شنوید، قطعا از ظاهر آن و نحوه عملکرد آن بی اطلاع هستید. صندلی کوادریسپس یکی از صندلی های مجموعه توانبخشی است. در زمان استفاده از این محصول به مرور زمان، می توانید مشکلات اندام حرکتی خود، یعنی پا ها و زانو ها را برطرف نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از صندلی کوادریسپس می توانید هرچه سریعتر سلامت خود را بازیابید. در حالت کلی از این محصول برای افزایش قدرت حرکتی، اندام های قدامی مانند زانو و ران و … استفاده می شود. به عبارتی نیرویی که شما در زمان استفاده از این دستگاه از دست میدهید، سبب به حرکت درآمدن اندام های قدامی و تحلیل رفته شما خواهد شد. در این حالت اندام های تحلیل رفته نیروی خود را به مرور زمان باز خواهند یافت و همین مورد سبب می شود تا اندام و عضله های اندام مورد نظر، به حالت ابتدایی خود بازگردند.

صندلی کوادریسپس توانبخشی یکی از تجهیزات مکانوتراپی

بعد از آن که دریافتید صندلی کوادریسپس چیست؟ قطعا باید بدانید که این دستگاه توسط چه گروهی استفاده می شود و توسط چه مهندسانی ساخته شده است. حرکت درمانی یا مکانوتراپی، یکی از روش های مورد استفاده فیزیوتراپ ها است تا با این روش و تنها با حرکت دادن اندام ها، مشکلات و نقوص آن اندام را رفع نمایند. به این علم، علم حرکت درمانی، تمرین درمانی و یا مکانوتراپی می گویند. در این علم، شما می توانید با استفاده از دستگاه های متنوع، که هر کدام روش خاصی برای استفاده دارند، مشکلات بیمار خود را از بین ببرید. یکی از این دستگاه ها، صندلی کوادریسپس ایست که عملکرد زانو و اندام های قدامی را افزایش خواهد داد. در بسیاری از مراکز توانبخشی می توانیم این صندلی یعنی صندلی کوادریسپس توانبخشی را مشاهده نماییم. شما نیز در صورت تجویز پزشک برای رفع مشکل خود می توانید از این محصول استفاده نمایید.

صندلی کوادریسپس توانبخشی

نحوه عملکرد دستگاه معرفی شده

دستگاه معرفی شده یا صندلی کوادریسپس مکانوتراپی، توسط یک صندلی، دو قرقره، وزنه، شاسی و … تهیه شده است. شما روی صندلی می نشینید و زانو و یا پایی که دچار مشکل است را در پشت غلطک این دستگاه قرار میدهید. صندلی را به حالت مناسب تغییر میدهید . اهرم های تکیه گاه کنار صندلی را با دست میگیرید. حال با توجه به میزان نیروی اندام تحلیل رفته شما پزشک، وزنه ای مناسب را برای شما در نظر خواهد گرفت. وزنه ها به وسیله قرقره ها به غلطک جلوی پا متصل هستند. شما کافی است آرام پای خود را بلند کنید و به حالت اولیه خود برگردانید. به مرور زمان و با استفاده از این محصول یعنی صندلی کوادریسپس می توانید مشکل اندامی خود را رفع نمایید و دوباره سلامت خود را به دست آورید. در نظر داشته باشید هر تغییری در نحوه روند بهبودی، هر نوع درد اضافی و … را به پزشک خود در حین درمان اطلاع دهید.

صندلی کوادریسپس توانبخشی چه مشکلاتی را رفع خواهد کرد؟

صندلی کوادریسپس می تواند مشکلات در راه رفتن شما را رفع نماید. اگر تصادف کرده اید، اگر عمل جراحی خاصی انجام داده اید و یا هر مشکل دیگری سبب تحلیل نیروی اندام های قدامی شما شده است، این دستگاه برای رفع آن به شما کمک خواهد کرد. از طرفی، گاهی نه تنها خود اندام بلکه تاندون ها، زانو، کشکک زانو و … نیز دچار مشکلاتی خواهند شد. پزشک برای قدرت بخشیدن به این اندام ها، این روش را پیشنهاد خواهد نمود. در نظر داشته باشید این معضلات به مرور زمان رفع خواهند شد و با چند جلسه ابتدایی نمی توانید از صندلی کوادریسپس توانبخشی انتظار بالایی داشته باشید. همه چیز در توانبخشی و تمرین درمانی، بستگی به نوع تمرین و تلاش شما و همچنین بدن شما خواهد داشت.

نحوه عملکرد دستگاه

صندلی کوادریسپس اتوماتیک، نمونه ای از این دستگاه

همانطور که میدانید علم پزشکی رفته رفته در زمینه درمان بیماری های متنوع، پیشرفت خواهد نمود. این مورد تنها برای تولید دارو، تشخیص بیماری های متنو و درمان آن ها نیست. علم پزشکی این روز ها در زمینه طراحی و ساخت محصولات پزشکی نیز بسیار فعال بوده است و پیشرفت های چشمگیری را می توانیم در این محصولات مشاهده نماییم. صندلی کوادریسپس تنها به شکل نمونه دستی دیده نمی شود و نمونه های متنوع مانند صندلی کوادریسپس اتوماتیک را نیز در مراکز توانبخشی بسیاری در ایران و در دنیا می توانیم مشاهده نماییم. در زمان استفاده از این محصول می توانیم نیرویی کمکی و اتومات را احساس نماییم. تنها تفاوت این محصول با نمونه کلاسیک موجود در بازار همین مورد است. شما می توانید برای تاسیس مرکز توانبخشی خود با توجه به نیاز خود برای خرید یکی از نمونه های موجود اقدام نمایید.

خرید از سایت های معتبر

برای خرید این محصول یعنی صندلی کوادریسپس می توانید اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را از طریق سایت های معتبر دریافت نمایید. این سایت ها به شما نوع کارکرد محصول، کیفیت محصول، اجزای تشکیل دهنده و … را معرفی خواهند کرد. همچنین در خصوص نحوه عملکرد صحیح آن ها اطلاعاتی را عنوان می کنند. شما می توانید بعد از دریافت این اطلاعات و بررسی آن ها از طریق سایت های متنوع، نمونه با کیفیت را از طریق روش خرید اینترنتی تهیه نمایید.

انواع صندلی کوادریسپس

 

کلام نهایی

با توجه به اطلاعاتی که در خصوص نحوه عملکرد صحیح صندلی کوادریسپس و انواع آن در اختیار شما قرار دادیم، حال می توانید به آسانی از این دستگاه استفاده نمایید و مشکل حرکتی خود را التیام بخشید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

امروزه بسیاری از افراد دچار بیماری ها یا مشکلات خاصی می‌شوند که نیاز به پروسه درمان خاصی می‌باشد. تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی از جمله دستگاه هایی می‌باشند که افراد آسیب دیده و دارای معلولیت های خاص جسمی توسط آن ها درمان می‌شوند.

معرفی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی

فیزیوتراپی باعث می‌شود تا فرد، عملکرد قبلی اندام های خود را از نو بسازد. همچنین با استفاده از فیزیوتراپی می‌توان از به وجود آمدن مشکلات بعدی در آینده جلوگیری کرد. این روش نوعی درمان جامع به حساب می‌آید که توسط دستگاه های مخصوص قابل اجرا است. در فیزیوتراپی، با روش های خاص درمانی، می‌توان احساس درد در اندام های مختلف بدن فرد را از بین برد تا به فعالیت روزانه خود به راحتی بپردازد. در ادامه به چند مورد از دستگاه های مختلف مورد استفاده در فیزیوتراپی خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

معرفی کامل تجهیزات فیزیوتراپی

همان طور که گفتیم تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها کاربرد های مختلفی دارند. در ادامه با معرفی هر کدام با ما همراه باشید.

بالابر بیمار:این بالابر به صورت کاملا حرفه ای و کاربردی طراحی شده است. به وسیله این بالابر می‌توان افراد سالمند و بیمارانی که توانایی بالا رفتن از پله ها را ندارند را حمل کرد. کیفیت این بالابر ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دوام بسیار بالایی داشته باشند.   

تخت تراکشن:یکی از سخت ترین درد هایی که در بدن می‌تواند به وجود بیاید، درد ستون فقرات می‌باشد. درد های ستون فقرات می‌تواند یک فرد را از تمام فعالیت های روزانه اش محروم نماید. بهترین راه درمان این درد ها فیزیوتراپی می‌باشد. تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی زیادی برای تسکین درد های ستون فقرات وجود دارد. اما مهم ترین آن ها، تخت تراکشن می‌باشد. در این تخت، کشش ستون فقرات اتفاق می‌افتد. این کشش باعث می‌شود تا جریان خون افزایش یابد. همچنین فشار بیش از حد بر روی مهره ها نیز کاهش می‌یابد.

تخت تراکشن

استندینگ برد:یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی، تخت ایستاده یا استندینگ برد می‌باشد. این دستگاه کمک می‌کند تا افراد، تمرینات ورزشی را سر پا انجام دهند. همچنین به مرور کمک می‌کند تا فرد به طور کامل توانایی ایستادن را به دست بیاورد. استندینگ برد، قدرت تحمل ۲۰۰ کیلوگرم وزن را دارد. همچنین چرخ هایی در زیر این دستگاه قرار دارند که باعث جابجایی راحت و آسان می‌شوند. ناگفته نماند که بیمار توسط این وسیله میتواند کار های روزمره خود را انجام بدهد. لازم به ذکر است که این دستگاه برای افرادی که دچار ناتوانی شدید نخاعی و آسیب های مغزی هستند مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه های توانبخشی ثانویه

پارالل بار فیزیوتراپی: یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی که جهت حفظ تعادل بیمار مورد استفاده قرار میگیرد پارالل بار فیزیوتراپی می‌باشد. ناگفته نماند که بیمار توسط این دستگاه تعادل خود را به دست می‌آورد. همچنین استفاده از این دستگاه باعث افزایش قدرت و دامنه حرکتی می‌شود. لازم به ذکر است که دستگاه پارالل بار فیزیوتراپی باعث تحریک رشد عضلانی در بیمار می‌شود. این دستگاه قابلیت نصب شدن در خانه را دارد. شیب موجود در این دستگاه صفر می‌باشد.

پارالل فیزیوتراپی

صندلی سی پی cp: یکی دیگر از پرکاربرد ترین و مهم ترین تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی صندلی سی پی cp می‌باشد. این دستگاه مختص افرادی هست که بیماری سی پی دارند. بیماری سی پی نوعی بیماری فلج مغزی است. ناگفته نماند که این دستگاه دارای استرپ های مخصوص و میز متحرک می‌باشد. همچنین این دستگاه از پد کنترل گردن و کمربند ایمنی جهت راحتی بیمار برخوردار است.

ویلچر سی پی cp: این دستگاه فقط مختص بیماران سی پی (فلج مغزی) می‌باشد. بیماران سی پی توانایی تعادل در هیچ یک از اعضای بدن را ندارند. آن ها به کمک این ویلچر میتوانند حرکات بدن خود را کنترل کنند. این ویلچر با داشتن تکیه گاه در قسمت سر به کنترل کردن حرکات سر بیمار کمک می‌کند. همچنین این ویلچر با دارا بودن ساپورت پا  باعث کنترل حرکات بیمار می‌شود. لازم به ذکر است که شکل ظاهری این ویلچر ها به صورت تاشو است. این ویلچر از قسمت هایی همچون نشیمنگاه، زیر دستی و جاپایی تشکیل شده است. لازم به ذکر است که نشیمنگاه این ویلچر ها در دو سایز ۳۸ و ۴۴ موجود می‌باشد. جنس بدنه این ویلچر ها آلومینیوم می‌باشد. از مهم ترین ویژگی های ویلچر سی پی میتوان به استحکام بالای آن ها اشاره کرد.

اصلی ترین تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی

دستگاه ایست آسان ( ایزی استند) easy stand: یکی دیگر از پرکاربرد ترین و مهم ترین تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی دستگاه ایست آسان (ایزی استند) easy stand می‌باشد. لازم به ذکر است که این دستگاه برای افرادی که قادر به ایستادن نیستند بسیار مناسب است. همچنین دستگاه ایست آسان برای افرادی که فلج مغزی هستند مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از این دستگاه بسیار راحت و ساده است. پزشکان از این دستگاه مجهز برای بیمارانی که اختلال عصبی دارند استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه کاملا بی خطر است. این دستگاه پرکاربرد در دو نوع بزرگ و کوچک می‌باشد. محدودیت وزنی دستگاه easy stand  بزرگ حدود 280 پوند می‌باشد. افرادی که ضایعه نخاعی دارند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.

ایست آسان

تیلت بورد فیزیوتراپی: این دستگاه در تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی کاربرد بسیار زیادی دارد. نام دیگر دستگاه تیلت بورد فیزیوتراپی، تخت ایستاده فیزیوتراپی می‌باشد. این دستگاه برای افرادی که دچار اسپاسم عضله، پوکی استخوان و انقباض عضله در پاهایشان می‌شوند بسیار مناسب است. همچنین از دستگاه تیلت بورد فیزیوتراپی برای افرادی که دچار ام اس و سکته مغزی هستند استفاده می‌کنند. زیرا این دستگاه کمک برای ایستادن این افراد کمک می‌کند. لازم به ذکر است که قوه جاذبه اصلی ترین عامل عملکرد تیلت بورد فیزیوتراپی است. ناگفته نماند که تیلت بورد فیزیوتراپی قابل کنترل است، چرا که میتوان میزان شیب و ارتفاع دستگاه را تغییر داد.

تخت سی پی cp: یکی از اصلی ترین تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی تخت سی پی cp می‌باشد. این دستگاه مجهز برای بیماری cp ( فلج مغزی) که قادر به حفظ تعادل نیستند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین این دستگاه عضلات را به خوبی کنترل می‌کند. این دستگاه باعث حفظ تعادل بیمار می‏شود.

تخت سی پی

نقش فیزیوتراپی و توانبخشی در بهبود بیماران فلج مغزی

تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی نقش بسیار مهم و موثری در بهبودی بیماران فلج مغزی دارد. فیزیوتراپی باعث بازسازی بافت های از بین رفته بیمار می‌شود. ناگفته نماند که فیزیوتراپی و توانبخشی برای درمان سایر بیماری ها همچون آرتروز کمر و گردن، دیسک کمر، سیاتیک و … بسیار موثر است. همچنین افرادی که دچار اختلالات مفصلی و روماتیسم زانو هستند می‌بایست به مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی مراجعه کنند. زیرا ورزش های توانبخشی و دستگاه های فیزیوتراپی باعث بهبود بیمار می‌شود. لازم به ذکر است که در فیزیوتراپی برای بیماران سی پی ( فلج مغزی) از گرما درمانی و ماساژ درمانی استفاده می‌کنند. همچنین انجام تمریناتی که باعث تقویت عضلات می‌شود نقش بسیار مهمی در بهبودی بیمار دارد. مزایای فیزیوتراپی برای بیماران سی پی همچون حفظ تعادل و هماهنگی، تقویت عضلات، کنترل درد و بهبود وضعیت بدن می‎باشد.

 از دیگر مزایای فیزیوتراپی در بیماران سی پی میتوان به افزایش قدرت تحمل، انعطاف پذیری بدن و راه رفتن اشاره کرد. انجام حرفه ای فیزیوتراپی و توانبخشی نقش بسیار مهمی در بهبودی بیماران سی پی دارد. چرا که باعث حفظ تعادل بیمار و آموزش مجدد راه رفتن بیمار می‌شود. البته جالب است بدانید که انجام ورزش های تعادلی برای بیماران سی پی بسیار موثر است.

تاثیر فیزیوتراپی بر بیماران فلج مغزی


:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

یخچال و فریزر آزمایشگاهی یکی از پرکاربردترین و مهمترین تجهیزات در صنعت دارو و مواد شیمیایی به شمار می رود. به منظور سالم نگه داشتن داروها و تمامی مواد آزمایشگاهی نیاز به یک جایگاه خنک می باشد. استفاده از یخچال آزمایشگاهی در چنین محیط هایی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چرا که نگهداری مواد آزمایشگاهی در یخچال و فریزر های معمولی مشکلات بسیاری از جمله نشر و انتشار سموم زیستی، آلودگی های بیولوژیکی، خطر انفجار، آتش سوزی و … را به دنبال دارد. به همین منظور انتخاب یخچال و فریزر دارویی بهترین راه حل این مشکلات به شمار می رود. این یخچال ها در مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و … مورد استفاده متخصصین قرار می گیرد.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی چیست؟ 

تعدادی از نمونه های ناپایدار به دلیل تغییرات دما، بایستی در دمای خاصی نگهداری شوند به همین دلیل وجود یخچال های آزمایشگاهی از واجبات به شمار می رود. فاسد شدن یکی از نمونه ها آزمایشگاهی، سبب اختلالات در آزمایشات خواهد شد، به همین خاطر رعایت استانداردها و نگهداری صحیح نمونه ها تنها با وجود فریزرهای آزمایشگاهی میسر می باشد. یخچال و فریزر آزمایشگاهی در انواع گوناگون با ویژگی های مختلفی تولید و عرضه می شود. از جمله مهمترین ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی و زدگی، استیل ضد زنگ، صیقلی بودن سطح و …  اشاره نمود. کنترل دمای این نوع یخچال ها به شکل دیجیتالی بوده و دارای طبقات متعدد با اندازه های مختلف می باشد. طراحی طبقات این محصول بسیار مستحکم بوده و از واژگون شدن ظروف آزمایشگاهی جلوگیری می کند. با هدف ایمنی بیشتر روی برخی از فریزر ها قفل طراحی شده است. هم چنین دیپ فریزرها از پردازنده های قوی با محفظه ای از جنس استنلس استیل میرور برخوردار هستند.

یخچال فریزر آزمایشگاهی

ویژگی های مهم فریزرهای آزمایشگاهی

یخچال و فریزر آزمایشگاهی با دقت دمای بالا در حجم های مختلف و کنترلرهای متفاوت با توجه به نوع کاربری، تولید و به فروش می رسد. یخچال فریزر آزمایشگاهی دارای فن سیرکولاسیون برای چرخش مناسب هوا بوده و در تمامی طبقات آن چرخش هوا صورت می پذیرد. متحرک بودن طبقات این قابلیت را به کاربران می دهد تا به صورت دلخواه ارتفاع طبقات را کاهش یا افزایش دهند. به منظور کنترل دقیق دما این محصول از کنترلر با کیفیت تضمینی بهره مند می شوند. هم چنین یخچال و فریزر آزمایشگاهی با متصل به شبکه داخلی، IP پذیر می باشد. این محصول دارای درب قفل دار مجهز به شیشه دوجداره بوده و بین دو شیشه گاز آرگون تزریق می شود. به همین منظور از تعریق داخل شیشه خودداری می شود.

این نوع یخچال ها به سیستم آلارم مکانیکی و صوتی مجهز بوده و در زمان انحراف دما شروع به کار می کند. همانطور که میدانید یخچال های معمولی به وسیله ترموستات،  کمپرسور را روشن و خاموش می کند در حالی که یخچال های آزمایشگاهی با تلرانسی در حد یک درجه دما را کنترل می کنند. 

مشخصات و چگونگی کاربری یخچال فریزرهای آزمایشگاهی

یخچال و فریزر دارویی یکی از پرمصرف ترین تجهیزات در زمینه آزمایشگاهی می باشد. این محصول دارای یک سری مشخصات فنی بوده که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • بدنه یخچال آزمایشگاهی از ورق روغنی با رنگ الکترو استاتیک و بدنه داخلی آن از جنس استیل می باشد. هم چنین دارای میکروسوئیچ درب، صفحه تاچ، سیستم تلفن کننده در صورت بروز خطا و سیستم برودت تراکمی می باشد. 

یخچال و فریزر آزمایشگاهی بایستی در سردترین نقطه ساختمان در سطحی افقی قرار داده شود. به همین منظور باید جایگاه آن را به دور از تابش مستقیم نور خورشید و فضایی مناسب برای جریان پیدا کردن هوا تنظیم کنیم. یکی از مهمترین مواردی که بایستی در نگهداری یخچال آزمایشگاهی به آن دقت داشته باشید، کنترل دما است که باید بین ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد باشد. البته در صورتی که نیاز به ذخیره فرآورده های خونی باشد، از یخچال های مخصوص بانک خون که دمای آنها بین ۱ تا ۶ است، استفاده می شود.

ویژگی های یخچال آزمایشگاهی

نحوه نگهداری از یخچال و فریزر آزمایشگاهی 

همانطور که می دانید یخچال و فریزر آزمایشگاهی محصولی با فناوری به روز و تکنولوژی پیشرفته می باشد. به همین منظور نحوه استفاده و نگهداری از آن بایستی با دقت و توجه بالا انجام شود. زمانی که ضخامت برفک یخچال بین ۶ تا ۱۰ میلی متر باشد، بایستی ذوب گردد. هم چنین در صورت مشاهده گرد و خاک در بخش پشتی یخچال بایستی جهت نظافت اقدام شود. پاره شدن لاستیک دور درب یخچال، نیاز به تعویض خواهد داشت. در صورتی که یخچال با مایعات بیولوژیک کثیف شود برای تمیز کردن آن باید از وایتکس ۱۰ درصد استفاده شود. سطح بیرونی این نوع یخچال های دارویی بایستی به طور مداوم و روزانه نظافت شوند. هم چنین اگر در کف یخچال آب جمع شود برای تمیز کردن آن بهتر از از محلول بیکربنات سدیم استفاده کنند. 

سفارش انواع یخچال های آزمایشگاهی

یخچال و فریزر آزمایشگاهی در انواع مختلف با ویژگی های متنوع تولید و عرضه می شود. شما می توانید به منظور سفارش این محصول در بهترین کیفیت و کارایی از طریق وب سایت ما اقدام نمایید. مجموعه ما یکی از معتبرترین فعالان در این حوزه بوده و توانسته است با عرضه بهترن و مرغوب ترین یخچال های دارویی توجه بسیاری از کارفرمایان را به دست آورد. یخچال های آزمایشگاهی در ابعاد مختلف با نوع کاربری متنوع به فروش می رسند. کاربران می توانند با برآورد نیازهای خود یکی از مناسب ترین گزینه ها را برای خرید انتخاب نمایند. برخی از عرضه کنندگان این محصول با هدف کسب سود بیشتر، قیمت بالایی را برای فروش محصولات خود در نظر می گیرند. در این راستا خریداران می توانند از طریق سایت ما، با هزینه مقرون به صرفه و کیفیت عالی سفارش خود را به ثبت برسانند. 

خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی موضوع چالش برانگیز بوده و این موضوع به دلیل وجود مدل ها و اندازه های مختلف آن می باشد. پشتیبانی و کارشناسان فروشگاه ما شما را در انتخاب بهترین و کارایی ترین گزینه راهنمایی خواهند کرد. 

خرید فریزر آزمایشگاهی


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

وجود تجهیزات سی پی cp برای بسیاری از خانواده ها حیاتی و مهم می باشد. کیفیت ساخت، راحتی و ایمنی این تجهیزات، سلامت و زندگی یک بیمار پی سی را تضمین خواهد کرد. بدین ترتیب، خرید این تجهیزات مهم و حیاتی از فروشندگان معتبر و با سابقه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

خرید تجهیزات سی پی با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت

هر کدام از این وسایل بخشی از نیاز معلولین حرکتی را مرتفع ساخته، به یاری آن ها آمده و ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. وینکل پلاس، با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه عرضه تجهیزات پزشکی، توانبخشی، آزمایشگاه و هتلینگ، در نظر دارد که کلیه تجهیزات سی پی از جمله کالسکه  cp، ویلچر cp و صندلی  cp را در وب سایت و فروشگاه اینترنتی خود به صورت کاملا آنلاین و با مناسب ترین قیمت به فروش برساند.

در این بخش قصد داریم با ارائه اطلاعات کلی پیرامون انواع تجهیزات سی پی، کاربران عزیز را در امر خرید این لوازم یاری رسانیم.

تجهیزات مربوط به بیماران سی پی شامل چه مواردی می باشند؟

از جمله مشکلاتی که برخی از خانواده ها و فرزند آنها را درگیر می کند، فلج مغزی یا سی پی می باشد. عارضه ای که در اثر عوامل ژنتیکی یا محیطی، بخشی از مغز را مورد آسیب قرار داده و مشکلات حرکتی، حسی، ادراکی و … برای فرد مبتلا ایجاد می کند. سی پی در ۷۰ درصد موارد به صورت مادرزادی، ۲۰ درصد موارد در حین تولد و ۱۰ درصد مواقع در اثر صدمات پس از تولد، نوزاد یا کودک را درگیر می کند.

به منظور پیشگیری از عوارض مربوط به این بیماری، تجهیزات سی پی در انواع و مدل های مختلف تولید شده و در دسترس این بیماران و خانواده های آنها قرار داده می شوند. هر یک از این وسایل ویژگی هایی داشته و کاربرد مخصوص به خود را دارا می باشند. با توجه به این که میزان آسیب مغزی و مشکلات حرکتی، جسمانی بیمار در چه حد و اندازه ای باشد، وسیله مناسب او انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات سی پی در سه دسته کلی قابل طبقه بندی بوده و در بازار عرضه می گردد. این دسته بندی شامل موارد زیر می باشد:

تجهیزات سی پی، زندگی لذت بخش تر برای بیماران

استفاده از این وسایل و تجهیزات، از دفورمیتی و ناهنجاری در مفاصل، آتروفی و ضعف عضلات بدن که در اغلب بیماران سی پی شایع و آزار دهنده می باشد، جلوگیری می کند. علاوه بر آن، استفاده از این وسایل، حس بهتری را برای این بیماران به ارمغان می آورد چرا که آنها را قادر می سازد در حالت ایستاده یا نشسته قرار گرفته، پیرامون خود را بهتر دیده و حس بهتری را تجربه کنند.

استاندارد نبودن تجهیزات سی پی سبب وارد آمدن فشار به بخش های مختلف بدن کودک شده و سلامت عضلات و اسکلت او را به خطر خواهد انداخت. در انتخاب این تجهیزات، آگاهی کامل از وضعیت جسمانی کودک اهمیت ویژه ای دارد. این وسایل باید به گونه ای انتخاب شوند که وضعیت بدن آنها را در حالتی مطلوب و راحت نگه داشته، فشار مازادی را به قسمتی از بدن وی وارد نکرده و موقعیتی منطبق با محیط اطراف را برای آنها به همراه داشته باشند.

مشخصات هر یک از تجهیزات CP

همانطور که گفته شد، هر یک از تجهیزات سی پی، بخشی از نیاز معلولین مغزی را برطرف می سازد. بنابراین ویژگی ها و امکانات هر کدام، بسته به نیاز کودک، متغیر تعریف شده است. در ادامه به بیان مشخصه های هر یک از این لوازم خواهیم پرداخت:

کالسکه سی پی

این کالسکه در دو سایز کوچک، مناسب برای نوزادان و بزرگ مناسب کودکان ۴ الی ۸ سال طراحی شده است. کالسکه  cp ، دارای بدنه فلزی محکمی بوده و برای کودکان تا سن 8 الی 10 سال کاربرد خواهد داشت. به منظور حفظ تعادل بهتر، اغلب این کالسکه ها دارای تایر عقب بزرگتری از جنس PU هستند. کفی و پشتی این کالسکه، ابردوزی و با پارچه ای نرم و لطیف پوشیده شده است تا کودک در آن احساس راحتی داشته باشد. به منظور حفظ حالت طبیعی بدن کودک، در این کالسکه ها زیر دستی متصل به نشیمنگاه و زیر پایی، متحرک می باشند.

کمربند ایمنی در این کالسکه ها نقش مهمی دارد، چرا که کودک فلج مغزی در حفظ تعادل و نگه داشتن بدن خود ناتوان است. به همین دلیل وجود کمربند ایمنی در حین جابجایی، لازم و ضروری می باشد. در کالسکه سی پی، زاویه بین نشیمنگاه و پشتی به اندازه دلخواه قابل تنظیم است. این دستگاه به ترمز قابل اعتمادی مجهز بوده و امکان نصب میز غذا بر روی آن وجود دارد به طوری که به راحتی برداشته و نصب می شود.

ویلچر سی پی، با قابلیت های بی نظیر برای بیماران

ویلچر سی پی

این ویلچر با قابلیت ها و ویژگی های خاص و منحصر به فرد، نیاز یک فرد مبتلا به فلج مغزی را در حرکت، به بهترین شکل ممکن تامین می کند. این ویلچرها در انواع مختلفی از جمله: ویلچر سی پی مخصوص کودکان و ویلچر سی پی کایانگ عرضه شده و به فروش می رسند.

ویلچر cp در همه بخش ها از جمله سر و گردن، پهلو و کمر، ران و ساق پا دارای نگهدارنده می باشد. این ویلچرها از لحاظ راحتی و لطافت در بهترین وضعیت بوده و بیمار در آن احساس خوب و راحتی را تجربه خواهد کرد.

صندلی سی پی

از دیگر وسایل موردنیاز برای کودکان مبتلا به فلج مغزی، صندلی cp می باشد. برای غذا دادن به این کودکان، این نوع صندلی ها بسیار پرکاربرد می باشند. میز غذا در صندلی سی پی، قابل نصب و جدا شدن می باشد. همین امر، موارد استفاده از این صندلی ها را گسترده تر ساخته است.

صندلی سی پی نیز در بخش های گردن، دست و کمر دارای نگهدارنده بوده و قسمت تکیه گاه قابل تنظیمی را دارا می باشد.

مرکز فروش صندلی، کالسکه و ویلچرهای سی پی  با مناسب ترین قیمت

با توجه به اطلاعاتی که پیرامون تجهیزات سی پی در اختیار شما قرار داده شد، چنانچه قصد خرید برخی از این تجهیزات را برای بیمار سی پی خود دارید، به وینکل پلاس اعتماد کنید.

این مجموعه با سابقه درخشان خود در زمینه عرضه و فروش کلیه تجهیزات پزشکی و توانبخشی، محصولاتی مورد تایید و ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش رسانده و در اسرع وقت به دست خریداران خود خواهد رساند.

تجهیزات سی پی استاندارد، کمک به تقویت اسکلت و عضلات


:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

دستگاه ایست آسان یا ایزی استند یکی از دستگاه‌های توانبخشی و درمانی است که به بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی هستند کمک می‌کند تا بتوانند بر روی پاهای خود بایستند. دستگاه ایزی استند به شکلی طراحی شده که به شخص کمک می‌کند تا قدرت بدنی فوقانی خود را افزایش دهد. این دستگاه دارای دسته‌هایی است که به سیستم عامل پای بیمار وصل می‌شوند و به بیمار این اجازه را می‌دهد که پاهای خود را بصورت همزمان حرکت دهد. در واقع دستگاه ایست آسان به بیماران کمک می‌کند که راه رفتن را تمرین کند.

اطلاعاتی مختصر درباره دستگاه ایست آسان

دستگاه ایست آسان با شبیه سازی درست راه رفتن باعث می‌شود تا عضلات قسمت مختلف بدن درگیر شده و تقویت شوند. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود تا بیمارانی که با مشکلات نخاعی درگیر هستند، بهبودی خود را به دست بیاورند. همچنین این دستگاه برای بیمارانی که دچار مشکلات کوتاهی عضلات پشت پا هستند مناسب است و سبب درگیری بیشتر این عضلات شده و به فرایند ترمیم آن‌ها سرعت می‌بخشد. در این مقاله اطلاعات مختصری درباره دستگاه ایست آسان و خصوصیات این دستگاه توانبخشی و درمانی ارائه خواهیم کرد.

دستگاه ایست آسان.

ویژگی‌های مهم دستگاه ایزی استند

دستگاه ایزی استند به دلیل مزایای مهمی که دارد در حوزه توانبخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مهمترین مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین مزیت دستگاه ایست آسان این است که برای بیماران فلج مغزی، سکته مغزی و سایر اختلالات عصبی مناسب است. این دستگاه طوری طراحی شده که این بیماران به راحتی می‌توانند با آن کار کنند.
  • این دستگاه فناوری یکپارچه‌ای برای نشستن و ایستادن بیمار دارد. در نتیجه هیچ گونه خطری برای بیمار نخواهد داشت و آسیبی به عضلات او وارد نخواهد کرد.
  • دامنه حرکتی قسمت پایین و قسمت بالایی بدن جوری تنظیم شده است که حرکات به بهبود سلامتی بیمار کمک کند و فرایند بهبود را سرعت بخشد.
  • قسمت‌های مختلف دستگاه ایزی استند با توجه به نیاز بیمار قابل تنظیم هستند.

دستگاه ایزی استند.

فواید استفاده از دستگاه ایست آسان

همانطور که ذکر شد، دستگاه ایزی استند، یکی از دستگاه‌های توانبخشی است که به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند سیستم حرکتی خود را بهبود ببخشند. این دستگاه مزیت‌های قابل توجهی دارد. اولین مزیت دستگاه ایست آسان این است که از لاغر شدن عضلات جلوگیری می‌کند. این دستگاه با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، به صورت آهسته آهسته به عضلات پا فشار آورده و قدرت عضلانی را پله پله بالا می‌برد، تا جایی که شخص بتواند روی پای خودش بایستد.

یک مزیت دیگر دستگاه ایزی استند، جلوگیری از اسپاسم و خشک شدن عضلات و مفاصل است. نحوه‌ی عملکرد این دستگاه به شکلی است که باعث می‌شود تمام عضلات و مفاصل درگیر شده و در نتیجه خون در داخل آن‌ها جریان پیدا کند. این موضوع باعث بهبود عملکرد سیستم گردش خون در بدن شده و مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی که از عدم تحرک ناشی می‌شوند را از بین می‌برد. در نتیجه این موضوع یکی از مهمترین دلایلی است که حتی اشخاصی که دچار قطعی نخاع هستند نیز باید از این دستگاه استفاده کنند تا بتواند سلامتی خود را حفظ کنند.

همچنین دستگاه ایست آسان از اختلال عملکرد روده و مثانه جلوگیری می‌کند که مزیتی مهم به شمار می‌آید. علاوه بر این، ایزی استند موجب کاهش تورم قسمت‌های مختلف بدن و یکپارچگی استخوان می‌شود که در نهایت باعث بهبود عملکرد استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌گردد.

فواید استفاده از دستگاه ایست آسان.

مشخصات مهم دستگاه ایست آسان

در خصوص مشخصات دستگاه ایست آسان لازم به ذکر است که این دستگاه در دو نوع متوسط و بزرگ تولید می‌شود. دستگاه ایزی استند نوع بزرگ تحمل وزن ۱۳۰ کیلوگرم و دستگاه ایست آسان نوع متوسط تحمل وزن ۹۰ کیلوگرم را دارد. لازم به ذکر است که هر دو دستگاه دارای ۱۸۰ سانتی متر ارتفاع هستند. هر کدام از این دستگاه‌ها شامل قسمت‌های مختلفی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

در قسمت پایینی، این دستگاه شامل بندهای پا، تکیه گاه ران، لنت و تسمه‌های اندام تحتانی بدن و جایگاه لگن است. همچنین زانوبند ایزی استند، باعث می‌شود که ایستادن برای بیمار ساده‌تر شود. لازم به ذکر است که اندازه این قسمت‌ها به غیر از جایگاه لگن در دو دستگاه ایزی استند بزرگ و متوسط تقریبا برابر است.

همچنین هر دو دستگاه شامل عمق صندلی و دسته محرک با قابلیت تنظیم هستند. از طرفی در قسمت سینه نیز، سینی و پد قفسه سینه برای حفاظت از بیمار تعبیه شده است. لازم به ذکر است که دستگاه ایزی استند شامل جای پا و بازوهای حرکتی است که با استفاده از آن می‌توان دست و پا را به صورت متناوب و یا مطابق با هم به حرکت درآورد.

به صورت کلی استفاده از دستگاه ایزی استند باعث حفظ شکل درست بدن شده و از ایجاد مشکلاتی مانند قوز کمر در بیمار جلوگیری می‌کند. این مشکلات در اثر نشستن و خوابیدن زیاد در بین افراد معلول ایجاد شده و می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که با وجود تمام نکات و مزایایی که برای دستگاه ایست آسان ذکر شد، در هنگام استفاده از این دستگاه بهتر است حتما با پزشک و فیزیوتراپ مشورت شود.

خرید انواع مختلف دستگاه‌های درمانی و توانبخشی

پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا فروشگاه‌های اینترنتی جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره ما داشته باشند. این فروشگاه‌ها با عرضه مستقیم کالا و تجهیزات از تولید کننده به مصرف کننده باعث حذف دلالان و ساده‌تر شدن فرایند خرید محصول شده و در نتیجه محصول را با قیمت مناسب‌تری به دست خریدار می‌رسانند.

فروشگاه وینکل پلاس یکی از مراکز اینترنتی عرضه کننده انواع مختلف تجهیزات پزشکی، توانبخشی و آزمایشگاهی است که در سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرده است. این مرکز یکی از معتبرترین مراکز برای خرید انواع مختلف دستگاه‌های توانبخشی از جمله دستگاه ایزی استند است و از این طریق می‌توانید برای خرید دستگاه ایست آسان اقدام کنید. فروشگاه وینکل پلاس با فراهم کردن شرایط پرداخت در محل، ضمانت کیفیت و پشتیبانی ۲۴ ساعته، شرایط ویژه‌ای برای خریداران این دستگاه‌ها ایجاد نموده است.

همچنین از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت می‌توانید با مشاورین فروش ما ارتباط گرفته و با دیگر خصوصیات این دستگاه آشنا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

یکی از مهم ترین تجهیزات دندان پزشکی مطب های دندان پزشکی، یونیت صندلی دندان پزشکی می باشد. این یونیت ها را می توان در زمره ی اصلی ترین و مهم ترین وسایل در هر مطب دندان پزشکی به شمار آورد. انتخاب و خرید یک یونیت صندلی دندان پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از بسیاری جهات متناسب باشد. از جمله ی این موارد عبارتند از: قیمت، آسانی عملکرد و کاربرد راحت. ما در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به یونیت دندان پزشکی.

تاریخچه یونیت صندلی دندان پزشکی

اگر گذر شما به مطب و یا کلینیک دندان پزشکی افتاده باشد و صندلی مخصوصی را که روی آن دراز کشیده اید، به خاطر داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد که تاریخچه این صندلی ها را بدانید. تا پیش از سال ۱۷۰۰ میلادی هیچ گونه صندلی برای بیماران وجود نداشته است. در آن سال ها دندانپزشک ها ترجیح می دادند که بیماران دراز بکشند یا روی زمین بنشینند. در چنین موقعیت هایی دکتر روی زمین زانو زده و سر بیمار را بین زانوان خود قرار می داد. هر چند در پاره ای از موارد، بیماران روی صندلی  های راحتی می نشستند. اما معمولا نشستن روی زمین، گزینه ی راحت تری به شمار می رفت.

در حدود سال ۱۷۹۰ میلادی نخستین صندلی دندان پزشکی که قابلیت تنظیم را داشت، اختراع شد. این نوع صندلی ها یک زیر سر قابل تنظیم داشتند. همچین این صندلی ها مجهز به یک بازوی متصل شده جهت دسترسی آسان تر به تجهیزات دندان پزشکی بودند. در اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی صندلی دندان پزشکی این امکان را داشت که  بیمار به طور کامل در حالت خوابیده قرار بگیرد. اولین صندلی از نوع پمپی بود که بیمار را به بالا و پایین حرکت می داد.

یونیت دندانپزشکی

در مسیر ساخت یونیت دندان پزشکی به سال ۱۸۶۷ میلادی می رسیم. زمانی که یک دندانپزشک انگلیسی صندلی جدیدی ساخت که نه تنها می توانست بیمار را تا ۳ فوت بالا ببرد، بلکه به بیمار هم این اجازه را می داد که در حالت خوابیده و درازکش باشد تا دندان پزشک تسلط بیشتری برای معالجه داشته باشد‌.

یونیت صندلی دندان پزشکی امروزی

یونیت دندان پزشکی قلب هر مطب دندانپزشکی می باشد و ابزار اصلی کار دکتر دندانپزشک می باشد. به همین علت کوچکترین مشکلی در کارآیی آن باعث اختلال در کار مطب می شود. از دید بیماران و مراجعه کنندگان به مطب و یا کلینیک های دندانپزشکی شاید یونیت دندان پزشکی در میان انواع تجهیزات دندان پزشکی، گران ترین ابزار باشد. اما این گونه نیست و شاید برخی از لوازم جانبی دندانپزشکی به مراتب از یونیت صندلی دندان پزشکی گران قیمت تر و به لحاظ تکنولوژی حساس تر باشند. ولی چون به اندازه این نوع صندلی دندانپزشکی بزرگ نیستند به چشم نمی آیند.

یونیت صندلی دندان پزشکی وسیله ای است که آن دسته از بیمارانی که در ناحیه دندان و لثه دچار عارضه شده اند، روی آن مستقر می شوند. ضروری است که این صندلی دندانپزشکی طوری طراحی شده باشد که وسایل به راحتی و آسانی در دسترس دندانپزشک قرار گرفته و انتشار عفونت را به حداقل برساند. سطوح یونیت باید کاملا صاف و براق باشد تا به راحتی تمیز و ضدعفونی شود.

اجزای اصلی یونیت دندان پزشکی

بهتر است قبل از خرید یونیت دندان پزشکی با اجزای اصلی این دستگاه آشنا شوید تا انتخاب درست و مناسبی داشته باشید.

هر یونیت دندان پزشکی از چهار قسمت تشکیل شده است‌‌. این اجزا عبارتند از:

۱-صندلی

۲-جعبه باکس

۳-چراغ

۴-کراشوار(لیوان پرکن-دستشویی و ساکشن)

یونیت دندانپزشکی

بخش های مختلف یونیت دندان پزشکی

صندلی

یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده  یونیت است که بیمار بر روی آن قرار می گیرد‌. طراحی صندلی باید به گونه ای باشد که بتواند وزن بیمار را در زمان انتقال و یا جا به جایی تحمل کند. هر صندلی دارای دو موتور می باشد. یکی از این موتورها برای قسمت نشیمن گاه و بالا و پایین کردن و موتور دیگر جهت جا به جایی پشتی استفاده می شود. صندلی از قسمت های مختلفی مثل شاسی ، پشتی، تشک و زیر سری تشکیل شده است.

تابلت

تابلت را می توان یکی از قسمت های اصلی و مهم در یونیت دندان پزشکی به شمار آورد. زیرا کنترل های یونیت مانند چراغ، صندلی، کراشوار، لیوان پرکن و…. بر روی تابلت قرار گرفته است. قسمت های مختلف تابلت شامل نگاتوسکوپ، صفحه کلید، محل قرار دادن اینسترومنت ها (ابزار آلات مربوط به برشکاری و تراشکاری و …)، سینی، شلنگ ها و سیم ها می باشد.

کراشوار

کراشوار قسمتی از یونیت دندان پزشکی می باشد که بیمار به وسیله آن می تواند دهان خود را بشوید. جریان آب در این قسمت به وسیله شیر برقی کنترل می گردد.

لیوان پرکن

به وسیله این قسمت لیوان آب برای شستشوی دهان بیمار پر می شود. در این قسمت هم جریان آب توسط شیر برقی کنترل می شود.

چراغ

کاربرد چراغ در یونیت دندان پزشکی، همان طور که از اسمش پیداست برای دید بهتر دندانپزشک می باشد تا روشنایی لازم را برای معالجه داشته باشد. چراغ ها انواع مختلفی دارند. هر چه تکنولوژی آن جدیدتر و کیفیت نور ایجاد شده بهتر باشد به مراتب قیمت بالاتر می رود. اجزای چراغ شامل لامپ هالوژن یا LED، کاسه چراغ یا رفلکتور، قاب، کلید، سنسور روشن و خاموش و تنظیم شدت نور می باشد.

جعبه جانبی یونیت دندان پزشکی

باکس جانبی اصلی ترین قسمت یونیت دندان پزشکی می باشد. در داخل این باکس بزاق کش، جدا کننده آمالگام، منبع ذخیره آب، برد تغذیه، رگولاتور، ولتاژ چراغ دندانپزشکی و برد تابلت قرار دارند.

سیستم ساکشن

یونیت دندان پزشکی باید به منظور جلوگیری از هدر رفتن زمان و همچین فراهم آوردن دید کافی در محیط دهان، از سیستم مکنده خوبی برخوردار باشد. ساکشن های موجود در یونیت ها اغلب به شکل سیستم مکش می باشند. در این نوع سیستم ها از سه راهی ساکشن استفاده شده است.

یونیت دندانپزشکی

سیستم داخل باکس یونیت دندان پزشکی

توجه داشته باشید که یونیت ها به وسیله آب ، هوا و برق کار می کنند.

سیستم هوای یونیت

هوایی که در یونیت دندان پزشکی استفاده می شود، هوای فشرده است که توسط کمپرسور تولید می شود. این کمپرسور ها به علت سر و صدای زیادی که تولید می کنند در خارج از مطب نصب می شوند.

سیستم آب یونیت دندان پزشکی

آب یونیت همان آب لوله کشی شهری می باشد که به یونیت انتقال داده می شود‌. در بعضی از یونیت ها آبگرمکن وجود دارد تا آب سرد بر روی دندان مریض اسپری نشود‌.

پدال

پدال ها دو نوع هستند: تک کاناله و دو کاناله. در پدال های تک کاناله، هوا از طریق یک شلنگ وارد پدال می شود و با فشار دادن پدال هوا از طریق شلنگ دیگر خارج می شود. در دو کاناله هوا از طریق یک شلنگ وارد می شود و از طریق دو شلنگ خارج می شود. برخی از پدال های پایی از نوع الکتریکی می باشند. پدال های قدیمی معمولا از نوع پنوماتیکی هستند.

هنگام بررسی و خرید یونیت دندان پزشکی لازم است که به موارد مطرح شده توجه نماید. این کار باعث می شود تا خریدی مطمئن و درست داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

پارالل بار فیزیوتراپی جزئی از تجهیزات پزشکی محسوب می شود که می تواند به مراحل درمان و توانبخشی بدن و ذهن کمک کند. آسیب ها و بیماری هایی وجود دارند که می توانند در راه رفتن شما مشکلاتی ایجاد کنند. پارالل بار فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا بتوانید بدون درد تا حد امکان راه بروید. شما با استفاده از پارالل بار  فیزیوتراپی می توانید حرکات فیزیوتراپی را انجام دهید و راه رفتن و حفظ تعادل را تمرین کنید. پارالل بار فیزیوتراپی از دو میله موازی برخوردار است که شما می توانید ارتفاع آنها را تنظیم کنید. پارالل بار فیزیوتراپی همچنین دارای ۲ عدد پایه می باشد که با استفاده از آنها می توانید میله ها را به کف زمین متصل کنید.

پارالل بار فیزیوتراپی چیست؟

پارالل بار فیزیوتراپی از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و برای بیمارانی که در راه رفتن دچار مشکل شده اند، بسیار مفید می باشد. بیماران به راحتی می توانند از میله های پارالل استفاده کنند زیرا این میله ها انعطاف پذیر می باشند. پارالل فیزیوتراپی در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد اما در عملکرد خود بسیار تاثیرگذار است.

تجهیزات پارالل به راحتی قابل حمل می باشد و شما می توانید بدون هیچ مشکلی آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید. این تجهیزات بسیار پیشرفته می باشند که می توانند درد بیمار را کاهش دهند. آنها راه ساده تر توانبخشی را در اختیار بیماران قرار می دهند و می توانند باعث جلوگیری از جراحی شوند. پارالل فیزیوتراپی همچنین می تواند منجر به بهبود تحرک بدن شود.

پارالل بار فیزیوتراپی از مواد با کیفیتی تشکیل شده است و شما می توانید برای مدت طولانی و به طور دائمی از آن استفاده کنید. تجهیزات پارالل هنگام استفاده، صدای بسیار کمی تولید می کنند و شما می توانید با رضایت کامل از آنها استفاده کنید. پارالل فیزیوتراپی از لاستیک هایی برخوردار است که ضد لغزش می باشند. بنابراین، شما می توانید همراه با امنیت بالا و به راحتی از این تجهیزات استفاده کنید. اگر می خواهید پارالل فیزیوتراپی را با اولویت های خود مطابقت دهید، می توانید آنها را سفارش دهید و حداکثر نتیجه را دریافت کنید.

پارالل بار فیزیوتراپی جزئی از تجهیزات پزشکی محسوب می شود که می تواند به مراحل درمان و توانبخشی بدن و ذهن کمک کند.

میله های پارالل از چه ویژگی هایی برخوردار می باشند؟

پارالل بار فیزیوتراپی می تواند در درمان توانبخشی فیزیکی بسیار موثر باشد و به افراد کمک می کند تا بتوانند تعادل، نیرو، دامنه حرکتی و تحرک خود را به دست آورند. شما می توانید پارالل بار را بر روی زمین و یا دیوار نصب کنید و همچنین می توانید ارتفاع آنها را با استفاده از قدرت الکتریکی و باتری و یا به صورت دستی تنظیم کنید. پارالل بار معمولا در درمان آتروفی عضلانی، انواع بیماری ها، آسیب های عصبی و سایر ناتوانی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تمام میله های موازی اصلاحی پارالل بار فیزیوتراپی نیاز به سطحی از مونتاژ دارند. به عنوان مثال، مونتاژ میله ها برای مدل طول ۲.۳ متر لازم است. اما توجه داشته باشید که برای انجام این کار، هیچ ابزاری مورد نیاز نمی باشد. میله های پارالل های فیزیوتراپی که از ۳ متر و ۳.۵ متر طول برخوردار می باشند، به مونتاژ اضافی نیاز دارند. میله ها در دو قسمت هستند و قبل از اینکه شما از آنها استفاده کنید، به سوراخی در وسط نیاز دارند. همچنین برای امنیت بیشتر، یک پیچ داخل آنها درج شده است.

تمام میله های پارالل دارای اطلاعاتی می باشند که به شما کمک می کنند تا بتوانید محصول خود را با روشی صحیح مونتاژ کنید. ممکن است برای برخی از بیماران شرایطی ایجاد شود که دچار مشکلاتی در راه رفتن شوند. پارالل بار فیزیوتراپی باعث بهبود وضعیت بیمار می شود. به عنوان مثال، عواملی مانند سکته، اسکلروز چندگانه، بیماری پارکینسون، شکستگی اندام تحتانی، آسیب نخاعی، قطع اندام تحتانی، جراحی زانو یا لگن و ضعف عضلانی شدید می توانند در راه رفتن بیمار مشکلاتی ایجاد کنند. پارالل فیزیوتراپی می تواند نقش مهمی در بهبود شرایط بیمار در طول توانبخشی داشته باشد.

پارالل بار فیزیوتراپی می تواند در درمان توانبخشی فیزیکی بسیار موثر باشد و به افراد کمک می کند تا بتوانند تعادل، نیرو، دامنه حرکتی و تحرک خود را به دست آورند.

چگونه می توانید ارتفاع پارالل بار فیزیوتراپی را تنظیم کنید؟

با وجود اینکه نیازی نیست که میله های پارالل بار فیزیوتراپی را روی زمین ثابت کنید، برای امنیت بیشتر بیمار و همچنین برای اینکه میله ها بر روی زمین محکم شوند، توصیه می شود از اتصالات ۸ میلی متری استفاده کنید. نوع اتصالاتی که شما نیاز دارید، بستگی به نوع کف زمینی دارد که شما می خواهید میله ها را بر روی آن ثابت کنید. البته شما می توانید در این مورد با مهندسی که میله ها را نصب می کند، مشورت نمایید. شما می توانید از پارالل فیزیوتراپی به راحتی نگهداری کنید زیرا شما می توانید میله های آن را به صورت صاف تا کنید. شما همچنین می توانید ارتفاع نرده های میله های پارالل را بین ۶۹ تا ۱۰۰ سانتی متر تنظیم کنید. پارالل بار از پین های قفلی برخوردار می باشد که شما می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. این پین های قفلی برای امنیت بیشتر آنها در محل مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید میله های پارالل بار فیزیوتراپی را بر روی زمین به طور ثابت قرار دهید و یا از آنها به صورت ایستاده استفاده کنید. اما برای اینکه بیمار امنیت بیشتری داشته باشد، توصیه می شود از اتصالات ۸ میلی متری استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می شود نصب این اتصالات را توسط یک مهندس با تجربه و حرفه ای انجام دهید. اگر میله های پارالل بر روی زمین ثابت نباشند، متخصصان پزشکی باید با هوشیاری و دقت بیشتری آن را مورد استفاده قرار دهند. برای اینکه ارتفاع میله های پارالل را تنظیم کنید، باید گیره های فلزی که برای شما فراهم شده است را در ارتفاع مورد نیاز خود قرار دهید. شما همچنین می توانید گیره ها را بردارید و ریل دستی را پایین تر بیاورید.

شما می توانید از پارالل بار فیزیوتراپی به راحتی نگهداری کنید زیرا شما می توانید میله های آن را به صورت صاف تا کنید.

چگونه می توانید میله های پارالل را تمیز کنید؟

برای تمیز کردن میله های پارالل بار فیزیوتراپی لازم نیست آنها را استریل کنید. برای جلوگیری از آلودگی، شما می توانید میله ها را با استفاده از مواد شوینده ملایم و یا ضد عفونی کننده تمیز کنید.

سعی کنید میله ها را در محیط هایی که دارای رطوبت می باشند نگهداری نکنید. میله ها را سالانه به یک مهندس با تجربه نشان دهید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

افراد با استفاده از پارالل های فیزیوتراپی می توانند از زخم ها، بیماری ها و سایر شرایط فلج کننده نجات پیدا کنند. هنگام خرید پارالل فیزیوتراپی، سعی کنید آن را از تامین کنندگان و تولید کنندگان قابل اعتماد خریداری کنید. هنگام خرید پارالل بار، باید به کیفیت پارالل ها توجه زیادی داشته باشید. قیمت پارالل بار فیزیوتراپی برحسب نوع، جنس و اندازه آنها متغیر می باشد.

شما می توانید میله های پارالل بار فیزیوتراپی را بر روی زمین به طور ثابت قرار دهید و یا از آنها به صورت ایستاده استفاده کنید. https://www.wkl.balutt.com



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

کالسکه سی پی یک نوع وسیله جا به جایی مخصوص برای بیماران فلج مغزی می باشد. این کالسکه از لحاظ نوع عملکرد در دو مدل مکانیکی و الکتریکی ساخته می شود. در مدل مکانیکی برای به حرکت  درآمدن کالسکه نیازمند اعمال نیروی مکانیکی از طرف استفاده کننده از کالسکه یا همراه آن هستیم. اما در کالسکه الکتریکی باید برای حرکت کافی یک دکمه را فشار دهید. در نوع الکتریکی نیروی محرکه از طریق یک موتور کوچک ایجاد می شود. این موتور معمولا در قسمت پایینی کالسکه قرار گرفته است.

جنس این کالسکه ها عموما از آلومینیوم می باشد که موجب سبک شدن این وسیله نیز می گردد. همچنین باید گفت کالسکه سی پی بسیار مقاوم است زیرا آن را با توجه به شرایطی که بیماران فلج مغزی دارند، می سازند. در کنار استحکامی که این کالسکه ها دارند آن را طوری می سازند که بسیار راحت باشد زیرا قرار است مدت زمان بسیار زیادی مورد استفاده قرار بگیرند.

بررسی کالسکه سی پی

کالسکه سی پی الکتریکی از نوع مکانیکی آن قیمت بیشتری دارد. استفاده از کالسکه الکتریکی بسیار راحت تر از نوع مکانیکی آن می باشد. کالسکه سی پی الکتریکی معمولا به کسانی پیشنهاد می شود که توانایی حرکت دادن کالسکه را به تنهایی ندارند.

بدون در نظر گرفتن الکتریکی یا مکانیکی بودن این کالسکه باید گفت شرکت های سازنده همواره در حال تلاش برای ارائه محصولات بهتری هستند. این شرکت ها کالسکه هایی با طرح های متنوع تولید می کنند که در ادامه به برخی از پرفروش ترین آنها می پردازیم.

 

طرح های مختلف کالسکه cp

کالسکه cp در طرح های زیادی تولید می شود که در ادامه به سه نوع رایج آن اشاره می کنیم. اولین مورد کالسکه فیکس و سخت نام دارد. این کالسکه ها غیر تاشو می باشند و محیط بیشتری را نیز اشغال می کنند. این مدل وزن پایینی دارد. همچنین نیاز به نگهداری کمتری به نسبت بقیه مدل ها دارد. نام دومین مورد کالسکه تاشو می باشد. وزن این مدل در مقایسه با کالسکه فیکس بیشتر می باشد. هدف از ساخت چنین کالسکه ای صرفه جویی در فضای اشغال سازی می باشد، به طوری که می توان بعد از استفاده آن را در زیر تخت قرار داد. آخرین نوع از کالسکه های سی پی که در این قسمت قرار است به آن اشاره کنیم کالسکه سی پی مدل راحتی نام دارد. همانطور که از اسمش مشخص است این مدل به نسبت به دو مدل قبلی بسیار راحت می باشد. این کالسکه نیز تاشو می باشد ولی به لحاظ ساختاری که دارد نیازمند مراقبت بیشتری است.

فواید استفاده از کالسکه های پی سی

همانطور که اشاره کردیم کالسکه سی پی برای استفاده بیماران فلج مغزی به کار برده می شود. مشکل این افراد به این شکل است که مغز آنها قادر به صادر کردن دستورات مربوط به حرکت به اندام های حرکتی مانند ماهیچه نمی باشد. طبق آمار جهانی از هر هزار نفر سه نفر به فلج مغزی دچار می شوند.

فلج مغزی در بیشتر موارد دائمی می باشد و در اکثر موارد قابل درمان نیست. کالسکه پی سی به این افراد برای گذراندن زندگی روزمره خود کمک زیادی می کند. این افراد به دلیل مشکلی مغزیشان توانایی حرکت را ندارند پس به ناچار باید در گوشه ای بدون حرکت قرار بگیرند. کالسکه به این افراد کمک می کند که به راحتی بتواند خود را جا به جا کنند. همچنین این صندلی کمک می کند که ستون فقرات این افراد در جهت مناسبی قرار بگیرد. اگر این کالسکه وجود نداشته باشد احتمال اینکه ستون فقرات این افراد در طول زمان به خاطر نشستن غیر اصولی دچار آسیب شود بسیار زیاد است.

کالسکه cp می تواند در تنفس بهتر این افراد تاثیر گذار باشد زیرا این وسیله بدن را به طرز درستی در خود قرار می دهد. این موضوع موجب می شود ریه و مجاری تنفسی به راحتی فرایند تنفس را انجام دهند. علاوه بر ستون فقرات سایر قسمت های مربوط به اسکلت بندی بدن نیز با کمک این کالسکه در شرایط مناسبی قرار می گیرند. این مسئله برای کودکان فلج مغزی که در سن رشد قرار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین این وسیله به خانواده این افراد در جا به جا کردن آنها بسیار کمک می کند.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

الکتروکوتر آزمایشگاهی، دستگاهی است که از آن جهت انجام عمل های جراحی استفاده می شود. این دستگاه با عنوان کوتر حرارتی هم شناخته می شود. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، دستگاه های جدیدی جهت انجام جراحی وارد بازار پزشکی شده که فرایند عمل را برای پزشکان بسیار آسان تر کرده است. جراح جهت سوزاندن عروق یا بافت به هنگام خونریزی از این دستگاه کارامد استفاده می کند.

الکتروکوتر آزمایشگاهی و آشنایی با پیشینه آن

الکتروکوتر آزمایشگاهی و آشنایی با پیشینه آن

بقراط حکیم که با عنوان پدر علم طب شناخته شده هم از روش های سنتی جهت بند آمدن خونریزی  استفاده می کرد. در واقع، روش جراحی او جهت منعقد کردن خونریزی به عملکرد این دستگاه پزشکی، شباهت زیادی داشت. او با داغ کردن فلز و گذاشتن آن بر زخم از خونریزی بیشتر جلوگیری می کرد. لازم به ذکر است بگوییم که ایده ساخت دستگاه الکتروسرجیکال  توسط فردی به نام Bovie T William در دانشگاه هاروارد بود که برای اولین بار در بیمارستان ماساچوست آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

عملکرد دستگاه الکتروکوتر آزمایشگاهی به چه نحوی است؟  

الکتروکوتر آزمایشگاهی در واقع، دستگاهی با امواج رادیو فرکانسی (RF) است که در عمل های جراحی از آن استفاده می شود. برش های ایجاد شده توسط دستگاه های الکترو سرجی بسیار دقیق بوده که از آسیب زدن به بافت بدن، جلوگیری می کنند. احتمال درد، خونریزی و اسکار با استفاده از این دستگاه جراحی، بسیار کم است. مکانیزم عمل به وسیله دستگاه های الکتروکوتری بسیار ساده است. این دستگاه شامل دو الکترود فعال و غیر فعال بوده که فرایند عمل را تسهیل خواهند کرد.

  • الکترود فعال که به شکل یک ابزار یا پروب بوده و باعث انتقال جریان خروجی دستگاه به محل جراحی است.
  • الکترود غیر فعال که به شکل یک صفحه بسیار بزرگ بوده و جهت جمع آوری جریان وارد شده به بدن، انتقال و برگشت آن به دستگاه به کار می رود.
عملکرد دستگاه الکتروکوتر آزمایشگاهی به چه نحوی است

به الکترود غیر فعال، صفحه بیمار هم گفته شده که آن را به هنگام عمل جراحی زیر ران، باسن و قسمت های وسیع بدن بیمار قرار می دهند. الکتروکوتر آزمایشگاهی با تولید جریان الکتریکی فرکانس بالا و انتقال آن به محل جراحی، بافت یا عروقی که دچار خونریزی شده را می سوزاند. طراحی این دستگاه به نحوی است که تنها سطح سلول های بافت بیمار را سوزانده و به خود عروق کاری ندارد. امکان انعقاد هم زمان با برش، جلوگیری از پراکنده شدن سلول های بیمار به بافت های اطراف و انعقاد سریع خون از مهمترین مزایای استفاده از الکتروکوتر حرارتی به شمار می رود.

کاربردهای الکتروکوتر آزمایشگاهی:

همانطور که گفتیم الکتروکوتر آزمایشگاهی از دو الکترود فعال و غیر فعال تشکیل شده است. از آنجا که سطح مقطع الکترود فعال در مقایسه با الکترو غیر فعال بسیار کوچک تر بوده، جریان چگالی بیشتری را هم با خود به همراه خواهد داشت. گرمای ناشی از اختلاف چگالی این دو الکترود باعث تخریب بافت بیمار خواهد شد. از این دستگاه بیشتر در عمل های جراحی، چشم، صورت یا جراحی های پلاستیک و ترمیمی استفاده می شود. به همین دلیل این دستگاه علاوه بر جلوگیری از خونریزی به هنگام عمل، فرصت مناسبی را برای جراح جهت مشاهده راحت تر ساختارهای بافت های دیگر بدن فراهم می کند.

کاربردهای الکتروکوتر آزمایشگاهی

از الکتروکوتر آزمایشگاهی در جراحی های پوست و زنان هم استفاده می شود. گرما از طریق پروب حرارتی به بافت بیمار نفوذ کرده و از خونریزی های حین عمل جلوگیری می شود. در این فرایند، ۳ اتفاق خواهد افتاد:

  • متلاشی شدن و از بین رفتن سلول ها
  • جمع شدن بافت به دلیل تبخیر آب داخل آن
  • لخته شدن پروتئین سلول های خون و بافت

انجام عمل جراحی با الکتروکوتر آزمایشگاهی به چه روش هایی امکان پذیر است؟

·        روش تک قطبی:

انجام عمل جراحی با الکتروکوتر به روش های مختلفی انجام می شود. در این روش، جریان الکتریکی با استفاده از یک الکترود فعال از ژنراتور به محل جراحت انتقال می یابد. هنگام تماس این الکترود فعال به بافت بدن، جریان چگالی بالایی ایجاد خواهد شد. در نهایت جریان از بدن بیمار به الکترود فعال برمی گردد. انجام این روش جراحی، ریسک بالایی داشته و امکان برق گرفتگی بیمار وجود خواهد داشت. از تکنیک تک قطبی جهت از بین بردن توده های بافت بزرگ استفاده می شود.

·        روش دو قطبی:

در این روش، جریان الکتریکی از طریق یک الکترود فعال وارد بدن می شود. سپس از طریق یک الکترود خنثی از بدن بیمار خارج خواهد شد. فرایند روش دو قطبی با روش قبلی کاملا تفاوت دارد. این روش نسبت به روش قبلی، کم خطرتر بوده و امکان سوختگی یا برق گرفتگی بیمار وجود ندارد. زیرا جریان الکتریکی تنها میان دو الکترود نزدیک به هم وجود دارد. استفاده از برش الکتروسرجری دوقطبی در جراحی آندوسکوپی، قلب، دندان و زیبایی بسیار کاربرد دارد.  

آشنایی با خطرات استفاده از دستگاه الکتروکوتر آزمایشگاهی در عمل های جراحی:

دستگاه الکتروکوتر آزمایشگاهی، امواج الکترومغناطیسی با امواج بالا تولید می کند. در صورت عدم استفاده صحیح از این دستگاه، امکان خطرات زیادی برای پرسنل اتاق عمل و بیماران وجود خواهد داشت. از مهمترین خطرات استفاده از این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سوختگی پوست به دلایل مختلفی نظیر: جدا شدن قسمتی از صفحه الکترود از بیمار، خراب بودن یا نصب اشتباه الکترود بازگشتی و آماده سازی ناقص عمل جراحی
  • آتش سوزی در اتاق عمل به دلیل وجود گازهای قابل احتراق یا مایعات
  • خطرات ناشی از اتصال اشتباه ژنراتور به دستگاه های دیگر
  • استفاده از لوازم یا قطعات معیوب به کار رفته در دستگاه

به همین دلیل بهتر است که قبل از عمل جراحی، دستگاه الکتروکوتر از لحاظ اتصال قطعات و کیفیت تولیدی لوازم جانبی مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد تا مشکلی برای پرسنل اتاق عمل و بیماران به هنگام جراحی به وجود نیاید.

نتیجه گیری:

الکتروکوتر آزمایشگاهی، دستگاهی پزشکی بوده که در عمل های جراحی کاربرد زیادی دارد. از این دستگاه در جراحی های مختلف نظیر: آندوسکوپی، مغز و اعصاب، پوست، زنان و… استفاده می شود. الکتروکوتر با تولید جریان الکتریکی با فرکانس بالا می تواند نقش مهمی در برش یا انعقاد بافت بدن بیمار به هنگام جراحی ایفا نماید. روش ها و تکنیک های مختلفی جهت جراحی های الکتریکی با دستگاه وجود داشته که با توجه به وضعیت بیمار از آنها استفاده خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

تخت بیمارستانی تختی است که برای استراحت و معاینه ی بیماران از آن استفاده می شود. این تخت­ها را می توان در مراکز درمانی، بیمارستان ها و منازل استفاده کرد. با توجه به نیاز بیماران تخت های بیمارستانی متفاوتی طراحی شده است که هر کدام کاربرد های متفاوتی با یکدیگر دارند. در این مطلب سعی می کنیم شما را با کاربردی ترین و مهم ترین تخت های بیمارستانی آشنا کنیم.

انواع تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی شده است که هر کدام از آن ها برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین این تخت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تخت جراحی

یکی از بهترین تخت های بیمارستانی، تخت جراحی می باشد که در اتاق عمل مورد استفاده قرار می گیرد. این تخت ها به گونه ای ساخته شده اند که پزشک بتواند در زمان جراحی به بخش های مختلف بدن بیمار دسترسی داشته باشد. در این تخت بیمارستانی، سطوح متحرک و چرخ های گردانی وجود دارد که می توان بر اساس آن ها وضعیت بیمار را تغییر داد. علاوه بر آن تخت های جراحی به طور کامل بدن بیمار را ساپورت می کنند تا در حین عمل اتفاقی برای او نیفتد.

تخت اورژانس

تخت بیمارستانی به نام تخت اورژانس وجود دارد که با قابلیت جابجایی سریع ساخته شده است. زیرا بیمار در حالت اضطراری با این تخت ها به سرعت به بیمارستان و درمانگاه آورده می شود. برای محافظت از بیمار در حین حرکت سریع، حفاظ هایی در کنار تخت وجود دارد که از افتادن بیمار جلوگیری می کند. از مهم ترین ویژگی های این تخت بیمارستانی می توان به داشتن چرخ های بزرگ، کپسول اکسیژن، کمربند ایمنی بیمار، ضربه گیر و …. اشاره کرد.

تخت زایمان

یکی از خاص ترین تخت های بیمارستانی، تخت زایمان یا تخت ژنیکولوژی نام دارد. این تخت ها برای انجام زایمان طبیعی طراحی شده اند تا خانم ها بتوانند در پوزیشن خاصی روی آن قرار بگیرند و نوزاد خود را راحت تر به دنیا بیاورند. این تخت ها سه بخش اصلی برای نشستن، تکیه دادن و قرارگیری پا ها دارند که زایمان را برای خانم ها راحت تر می کند. برخی از این تخت ها امکانات بیشتری را نیز دارا می باشند. به طور مثال در برخی از آن ها تشک هوا، جای دست بیمار ، ظروف جمع آوری مایعات و …. نیز وجود دارد.

تخت معاینه

تخت معاینه یک تخت بیمارستانی به شمار می رود که بسیار ساده است و می توان آن را در هر درمانگاهی مشاهده کرد. این تخت یک تخت معمولی به حساب می آید که برای معاینات ساده از آن استفاده می شود. این تخت ها در بیشتر موارد دو شکن هستند و می توان آن ها را به صورت دستی و مکانیکی تغییر حالت داد.

تخت icu و ccu

یکی دیگر از تخت های بیمارستانی، تخت آی سی یو و تخت سی سی یو می باشد. این تخت ها به گونه ای ساخته شده اند که بیمار با دراز کشیدن روی آن ها احساس راحتی و آسایش داشته باشد. در بیشتر موارد جنس این تخت ها از پلاستیک می باشد و تمیز کردن و نظافت آن ها بسیار راحت و بدون مشکل است.

تخت cpr

تخت بیمارستانی cpr تختی است که برای بیماران قلبی استفاده می شود. در نتیجه باید تفاوت های زیادی با تخت های بیمارستانی دیگر داشته باشد. به طور مثال ممکن است برای بیماران قلبی که دچار ایست قلبی شده اند از دستگاه الکتروشوک استفاده شود. در نتیجه این تخت ها نباید رسانا باشند. زیرا ممکن است اتصالی بین دستگاه و تخت به وجود آید که بسیار خطرناک می باشد. علاوه بر آن تخت های سی پی آر باید مقاومت و استحکام زیادی داشته باشند زیرا در زمان شوک، فشار بالایی به آن وارد می شود.

تخت اطفال

یکی دیگر از تخت های بیمارستانی، تخت اطفال نام دارد که برای کودکان بیمار تعبیه شده اند. این تخت ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و نرده های محکمی نیز در کنار آن ها وجود دارد. این نرده ها کمک می کنند که کودک از روی آن نیفتد و پزشک بتواند به خوبی خود را انجام دهد.

تخت بیمارستانی ۱

انواع تخت بیمارستانی بر اساس مکانیزم حرکتی

تخت های بیمارستانی را می توان بر اساس مکانیزم حرکتی آن ها به سه دسته تقسیم بندی کرد. تخت های مکانیکی و دستی، تخت های نیمه اتوماتیک و تخت های فول اتوماتیک از مهم ترین تخت های بیمارستانی به شمار می روند.

تغییر زاویه ی تخت های مکانیکی و دستی به وسیله ی دست و اهرمی که زیر تخت تعبیه شده است انجام می شود. اما تغییر زاویه ی تخت های نیمه اتوماتیک به صورت برقی انجام می پذیرد. اما برای تغییر ارتفاع تخت باید از دست و اهرم کمک گرفت. تخت های فول اتوماتیک از جدیدترین تخت ها به شمار می روند که تمام حرکات آن به صورت برقی انجام می شود.

تخت بیمارستانی ۲

انواع تخت بیمارستانی بر اساس تعداد شکن

تخت بیمارستانی قابلیت تغییر زاویه دادن از قسمت های مختلفی را دارا می باشد که برای آرامش بیشتر بیمار طراحی شده است. به طور کلی تخت های بیمارستانی بر اساس تعداد شکن به چهار دسته تقسیم بندی می شوند.

تخت های تک شکن: یکی از ساده ترین تخت ها، تخت های تک شکن هستند که امکان تغییر زاویه دادن آن در قسمت فوقانی تخت وجود دارد. شما می توانید قسمت سر و بالا تنه ی بیمار را با این تخت به بالا بیاورید. برای مطالعه و غذا خوردن قسمت سر بیمار به بالا می آید.

تخت های دو شکن: این تخت ها در قسمت بالا و پای بیمار قابلیت تغییر زاویه دارند. افرادی که شکستگی پا دارند، با این تخت راحت تر زمان نقاهت خود را می گذرانند.

تخت های سه شکن و چهار شکن: این تخت ها سه قسمت برای تغییر زاویه دادن دارند. شکن های این تخت ها در قسمت بالا، پا و وسط تخت می باشد تا بیماران استراحت مطلق، زمان راحت تری را روی آن بگذرانند. هرچه تعداد شکن در تخت بیشتر باشد، بیماران با آسایش و راحتی بیشتری روی آن استراحت می کنند.

تخت بیمارستانی ۳



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

استندینگ برد یکی از تجهیزات مهم توانبخشی است که به منظور کمک به افراد ناتوان یا معلول مورداستفاده قرار می‌گیرد. سال‌های طولانی است که بشر شاهد حضور افراد ناتوان یا معلول در جامعه است که به دلایل مختلف از قبیل آسیب به سیستم‌ عصبی، آسیب ناشی از ضربه، آسیب نخاعی، سندروم‌های خاص و غیره توانمندی خود را از دست داده‌اند.

در صورتی که افراد کم توان یا معلول از درمان‌های زود هنگام بهره‌مند نشوند و یا تجهیزات توانبخشی در اختیار آن‌ها قرار نگیرد، ممکن است هرگز نتوانند به زندگی مستقل و عادی خود بازگردند. به همین منظور گروهی از مهندسین پزشکی، الکترونیک و مکانیک تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

آن‌ها با به‌کارگیری فناوری روز دنیا و بهره بردن از دانش علمی خود درصدد طراحی و ساخت تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و کاردرمانی برای کمک به این افراد برآمدند. عرضه تجهیزات توانبخشی، فیزیوتراپی و کاردرمانی از قبیل استندینگ برد، تخت ایستا، تخت تیلت و تیلت تیبل فیزیوتراپی انقلابی بزرگ در زمینه توانبخشی به معلولان به شمار می‌آید. در ادامه مبحث ما را همراهی کنید تا به جزئیات بیشتری از این موضوع بپردازیم.

استندینگ برد چیست؟

استندینگ برد یا فریم ایستا به منظور کمک به افرادی طراحی و ساخته شده است که به دلیل دچار شدن به بیماری‌های سیستم عصبی، آسیب‌های نخاعی، سکته مغزی و دیستروفی عضلانی، توانایی ایستادن به صورت مستقل را ندارند و نمی‌توانند وزن خود را روی پاهای خود تحمل کنند.

تخت ایستا به منظور کمک به بیمار برای ایستادن و انتقال او با همراهی مراقب طراحی شده است. این وسیله می‌تواند فشاری که به مراقبان بیمار یا خود بیمار در حین جابجایی وارد می‌شود را کاهش دهد و با تجهیزات ایمنی که در آن طراحی شده است، حداکثر پشتیبانی را به بیمار ارائه می‌کنند.

خرید استندینگ برد

انواع استندینگ برد

استندینگ برد دارای دو نوع ثابت و زاویه‌دار است که می‌توان با توجه به شرایط بیمار و مشورت با پزشک، یکی از آن‌ها را تهیه کرد. بیماران می‌توانند در دو حالت مختلف نشستن و ایستادن از این وسیله استفاده کنند و به مراقبان آن‌ها فشار کمتری به منظور جابجایی بیماران می‌آید. در ادامه به انواع آن اشاره می‌کنیم:

استندینگ برد ثابت

استندینگ برد که از جنس چوب بسیار مقاوم و محکم ساخته شده، به راحتی توانایی تحمل وزن بیماران را دارد. این وسیله منحصربه‌فرد کمک زیادی به ایستادن و نشستن افراد ناتوان و معلول می‌کند. میز قابل تنظیم در سه سایز متفاوت برای آن طراحی شده است که می‌توان با توجه به قد بیماران آن را تنظیم کرد.

غالبا تخت ایستا را از جنس چوب راش تهیه می‌کنند تا بتواند تحمل بیماران سنگین وزن را نیز داشته باشد. این ابزار از بندهای نگهدارنده محکمی برخوردار است که به منظور قفل کردن مفاصل زانو و نگه‌داشتن سینه در قسمت عقب برای ایستاده قرار گرفتن بدن در یک راستا استفاده می‌شود.

بندهای نگهدارنده‌ای که در تخت ایستا به کار رفته، از جنس برزنتی و بسیار مقاوم هستند. چرا که باید طوری طراحی شود که در حین استفاده دچار آسیب یا پارگی نشود و بیمار را با مشکلات جدی مواجه نکند. ارتفاع فریم ایستا استاندارد است و آن را برای استفاده همه افراد مناسب می‌کند.

استندینگ برد ثابت

استندینگ برد زاویه‌دار

استندینگ برد زاویه‌دار را به منظور ایستاده نگه‌داشتن افراد معلول یا ناتوان مورد استفاده قرار می‌دهند. این مدل برخلاف نوع ثابت که قسمت تکیه‌گاه آن در یک حالت تنظیم می‌شد، دارای کمی زاویه است. به این ترتیب می‌توان آن را در حالت زاویه‌دار تنظیم کرد که بیمار احساس راحتی بیشتری کند.

این ابزار که با همکاری مهندسان و پزشکان ساخته شده، طراحی دقیق و استانداردی دارد. ساپورت‌های قابل تنظیمی که در فریم ایستا وجود دارند، باعث می‌شوند بیمار به صورت فیکس روی آن قرار بگیرد و از افتادن او جلوگیری می‌شود.

این ساپورت‌ها دارای جنس مقاوم و محکمی هستند که یکی از آن‌ها روی سینه بسته می‌شود و بیمار می‌تواند به راحتی به پشتی آن تکیه دهد. دیگر ساپورت‌ها روی دو زانوی بیمار قفل می‌شوند و به این وسیله بیمار از ایمنی و پشتیبانی خوبی برخوردار می‌شود.

میزی که در تخت ایستا طراحی شده، قابلیت تنظیم در سه سایز متفاوت را دارد. بنابراین افراد بیمار با هر قدی که دارند، می‌توانند آن را تنظیم کرده و استفاده کنند.

مزایای استندینگ برد

مزایای استندینگ برد

استندینگ برد یکی از تجهیزات مهم و کاربردی است که در حیطه توانبخشی به افراد معلول استفاده می‌شود. این ابزار دارای مزیت‌های زیادی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • براساس تحقیقات صورت گرفته، نیروی جاذبه نقش پررنگی در نوع عملکرد اعضای بدن انسان و سیستم فیزیولوژیکی او دارد. به این معنا که با تحمل وزن بدن، تراکم استخوان‌ها بهبود می‌یابد و مفاصل تقویت می‌شوند. استفاده از فریم ایستا باعث می‌شود عضلات انسان حالت ایستاده را تجربه کنند و استقامت بیمار به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند.
  • استفاده از این ابزار انتقال بیماران به قسمت‌های مختلف منزل یا توالت را راحت‌تر می‌کند. به این ترتیب فشار کمتری در حین جابجایی به بیمار وارد می‌شود و شرایط او پایدارتر است.
  • از آنجا که تمام سختی‌ها و زحمات نگهداری از بیماران معلول به دوش مراقبان آن‌ها است، این وسیله کمک شایانی به آن‌ها می‌کند تا بتوانند به خوبی از بیمار مراقبت کنند بدون اینکه آسیبی به مراقبان آن‌ها وارد شود.
  • به دلیل طراحی استاندارد و دقیقی که برای ساخت استندینگ برد به کار رفته، بیماران در حین استفاده از آن از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. بندهای نگهدارنده با جنس برزنتی و مقاوم حداکثر پشتیبانی و ایمنی را به بیمار ارائه می‌دهند.
  • با توجه به اینکه این ابزار از چوب محکم راش ساخته می‌شود، توانایی تحمل وزن سنگین بیماران را دارد. این ابزار تکیه‌گاه محکمی را برای بیماران فراهم کرده است که می‌تواند به بهترین شکل و بدون واژگونی، بیمار را سرپا نگه‌ دارد.

جمع‌بندی

استندینگ برد یکی از تجهیزات مهم و کاربردی است که به منظور کمک به افراد ناتوان و معلول طراحی و ساخته شده است. این ابزار که دارای دو نوع ثابت و زاویه‌دار است، نقش مهمی در انتقال و جابجایی راحت‌تر بیماران ایفا می‌کند.

از مهم‌ترین مزایای تخت ایستا بهبود تدریجی استقامت عضلات، انتقال راحت و بدون دردسر بیمار، کمک به مراقبان بیمار، داشتن ایمنی زیاد و تحمل وزن سنگین بیماران، به شمار می‌روند.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

کمد کنار تخت در بیمارستان نقش بسیار زیادی دارد. به کابینت و کمد، لاکر نیز می گویند. کمدهای بیمارستانی از انواع متفاوتی ساخته شده اند و تمام آن ها دارای چرخ می باشد تا بهتر حرکت کنند. این کمدها قابل شست و شو و بسیار مقاوم می باشند. در این نوشتار قصد داریم به لاکر بیمارستانی و میز غذاخوری بیمارستانی بیشتر بپردازیم.                        

آشنایی با لاکر بیمارستانی

در لاکر بیمارستانی یا کمد کنار تخت، بیمار وسایل مورد نیاز خود را قرار می دهد، همین امر موجب می شود بیمار به وسایل دسترسی داشته باشد. این وسیله عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد و در بیمارستان جز وسایل ضروری محسوب می شود. لاکر به عنوان مکمل تخت های بیمارستان نیز کاربرد دارد. این وسیله پرکاربرد از چوب یا فلز درست می شود و به طور معمول کابینت های یک، دو یا سه طبقه دارد. لاکر بهترین خدمات را برای بیماران فراهم می کند تا بتوانند با خیالی آسوده داروها و وسایل شخصی خود را در آن قرار دهند.

لاکرهای بیمارستانی

ویژگی لاکر بیمارستانی

لاکر بیمارستانی یا کمد کنار تخت ویژگی های مثبت زیادی دارد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • این کمد دارای چرخ می باشد و به آسانی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شود.
  • کمد کنار تخت بیمارستانی سبک است و به راحتی جا به جا می شود.
  • این وسیله از نظر اندازه جمع و جور می باشد و به هیچ عنوان فضای زیادی را اشغال نمی کند.
  • لاکر بیمارستانی دارای یک کشو در قسمت بالا می باشد که معمولا دارای قفل است و بیماران می توانند وسایل قیمتی خود را در آن جا نگه دارند.
  • این وسیله برای نگهداری و ذخیره مواد ضروری بیماران بسیار مناسب است.
  • تمیز کردن و نگهداری لاکر بسیار ساده و راحت است.
  • چرخ های لاکرهای بیمارستانی هیچ گونه آلودگی صوتی برای بیماران ایجاد نمی کنند.
  • لاکرهای بیمارستانی از نوع چوبی و فلزی ماندگاری و تنوع بیشتری دارند.
لاکرهای بیمارستانی

لاکرهای بیمارستانی چگونه طراحی می شوند؟

کمد کنار تخت بیمارستانی یا لاکر بیمارستانی طراحی بسیار زیبایی دارند و از یک چهارچوب آلومینیومی ساخته شده اند. این کمدها بسیار محکم طراحی شده اند. ارتفاع آن ها با ارتفاع تخت کاملا برابر می باشد.

لاکر بیمارستانی به گونه ای ساخته شده اند که دارای بخش های زیادی می باشند. قسمت بالا که فضای کوچکتری دارد برای وسایلی مانند دارو، کتاب، عینک، شارژر و موبایل در نظر گرفته شده است. در قسمت پایین وسایلی مانند کفش، ساک و کیف نگهداری می شود. این کمدها در مراکز درمانی، درمانگاه ها و بیمارستان ها به طور کامل قابل استفاده می باشند.

لاکرهای بیمارستانی از چه موادی تشکیل شده است؟

لاکر بیمارستانی از موادی تشکیل شده است که قابل شستشو می باشد و به راحتی ضد عفونی می شود. روکش تزیینی پلاستیکی کمدها ، نباید ضخامت کمتر از ۱۵ میلی متر داشته باشند. قسمت پایین لاکر بیمارستانی بایستی از چوب پهن ۱۸میلی متر باشد و به پایه های اسکلت کنار تخت وصل شود. علاوه بر این چوب های عمودی چهارچوب باید به پیچ های چرخ های کمد وصل شوند. تمام این موارد برای امنیت این کمدها می باشند. به یاد داشته باشید ضخامت قفسه ها نباید از ۱۲ میلی متر کمتر باشد و چرخ ها نباید از چوب های بی کیفیت ساخته شوند.

لاکرهای بیمارستانی

چرخ های لاکرهای بیمارستانی به چند دسته تقسیم می شوند؟

چرخ های لاکر بیمارستانی دارای قطرهای متفاوتی می باشند و به طور معمول دارای دو قطر ۵ و ۷.۵ می هستند. این ویژگی وابسته به نوع کمد و تولید کننده نیز دارد. همچنین ارتفاع تخت در انتخاب چرخ مناسب، بسیار تاثیر دارد. جنس این چرخ ها اغلب از پلی آمید است و قابل شستشو می باشد. برای این وسیله ها به طور معمول چرخ های فلزی به کار برده نمی شود. زیرا این چرخ ها سر و صدای فراوانی ایجاد می کنند و ممکن است زنگ بزنند. چرخ های به کار برده شده در لاکرهای بیمارستانی به طور معمول به دو دسته تقسیم بندی می شوند:  

  • گردان بدون ترمز    
  • گردان ترمز دار

بهتر است بدانید در لاکر بیمارستانی چرخ های گردان محبوبیت بیشتری دارند، زیرا ترمز آن ها مانع حرکت ناگهانی لاکر می شود.     

لاکرهای بیمارستانی

آشنایی با میز غذاخوری بیمارستانی

میز غذاخوری بیمارستانی برای انواع تخت های مراقبت از بیماران مناسب می باشد و ارتفاع آن ها تنظیم می شود. این میز دقیقا متناسب با انواع تخت ها طراحی شده است. به همین خاطر به بیماران کمک می کند تا غذای خود را بدون ایجاد هیچ گونه کثیفی و لکه روی ملحفه ها نوش جان کنند. این وسیله برای نماز خواندن نیز استفاده می شود.

میز غذاخوری بیمارستانی چه ویژگی هایی دارد؟

میز غذاخوری بیمارستانی ویژگی های مثبت زیادی دارد، این ویژگی ها عبارتند از :

  • بخش های مختلف بدنه فلزی این وسیله توسط اتصالات محکم و مقاوم به یکدیگر متصل شده است.
  • بدنه این میز غذاخوری فلزی است. به همین خاطر در مقابل فشار و جا به جایی مقاوم می باشد.
  • رویه بدنه فلزی این وسیله از پوشش پودری الکترواستاتیک استفاده شده است. به همین علت شست شو شوی آسانی دارد. 
  • این وسیله ۴ چرخ تخم مرغی دارد به همین علت به خوبی جا به جا می شود و برای بیماران دیگر مزاحمت ایجاد نمی کند.
  • ابعاد میز غذاخوری بیمارستانی به این صورت است: عرض ۴۰ سانتی متر و طول ۸۰ سانتی متر.
  • این میز به خاطر جنسABS ، زیبایی خاصی به محیط می بخشد. 
میز غذاخوری بیمارستان
  • این میز جنس بسیار مناسبی دارد به همین خاطر آلودگی با یک دستمال خیس به راحتی از روی آن پاک می شود.
  • میز غذاخوری بیمارستانی قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و برای هر تختی مناسب است. در واقع کادر بیمارستان به آسانی می توانند ارتفاع تخت را تنظیم کنند.
  • این وسیله مناسب در همه مراکز درمانی مانند درمانگاه ها، بیمارستان ها، بهزیستی و کلینیک ها کاربرد دارد.         
  • میز غذاخوری بیمارستانی در بخش های مردان و زنان و زایمان کاربرد بیشتری دارد.
  • این وسیله برای بیمارانی که در خانه استراحت مطلق می باشند و یا دوران نقاهت طولانی تری دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین افرادی که سالمند هستند نیز می توانند از این میز غذا خوری استفاده کنند.
  • از میز غذاخوری بیمارستانی می توان برای کارهایی مانند نماز خواندن و کتاب خواندن نیز استفاده نمود.    
میز غذاخوری بیمارستان

 

راهنمای خرید لاکر بیمارستانی

 شما می توانید میز غذاخوری بیمارستانی و لاکر بیمارستانی را از مراکز و سایت های معتبر خریداری نمایید. همچنین این وسایل با توجه به ویژگی های مثبتی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

یا تا به حال نام تخت تراکشن را شنیده اید؟ آیا با کاربردهای این تخت آشنایی دارید؟

اگر پاسختان به این سوال و سوالات مشابه منفی است، این مطلب مختص شما است. تا پایان با ما همراه باشید.

تخت تراکشن

تراکشن چیست؟

همان طور که در جریان هستید، دردهای ستون فقرات که امروزه افراد زیادی از ابتلا به آن ها رنج می برند، یکی از اصلی ترین دلایل ناتوانی جامعه بشری در دنیای صنعتی امروز هستند. این موضوع زمینه ساز ظهور شیوه های مختلفی برای درمان این دردها شده است. درمان­های فیزیکی و مداخلات فیزیوتراپی از جمله مهم ترین و در عین حال پر طرفدارترین روش های موجود در این حوزه به شمار می آیند.

تراکشن که از آن تحت عنوان کشش درمانی نیز یاد می شود، یکی از درمان های فیزیکی است. این درمان اختلالات موجود در ستون فقرات و مفاصل را به طور شگفت انگیزی بهبود می بخشد. در این روش با اعمال نیروهای کششی پیوسته و متناوب بر روی ستون فقرات و مفاصل فرد به او کمک می­کنند تا از شر این دردهای آزار دهنده رها شود.

تراکشن به دو صورت دستی و مکانیکی قابل اجرا می باشد. هر یک از این روش ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. تراکشن مکانیکی با استفاده از تخت تراکشن انجام می شود.

تخت کششی

تخت تراکشن چیست؟

تخت تراکشن نوعی تخت کششی است که به منظور کشش ستون فقرات و برداشتن فشار از روی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمرکز تراکشن مکانیکی بر ناحیه پایینی کمر و گردن می باشد. منظور از ناحیه پایینی کمر ۵ مهره پایانی ستون فقرات می باشد. پس اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که از درد ناحیه گردن و یا نواحی پایینی کمرتان به ستوه آمده اید، تخت های تراکشن بهترین گزینه برای شما هستند.

لازم است بدانید که تخت های تراکشن از دو تکه طراحی شده اند. دو تکه بودن این تخت زمینه کاهش اصطکاک بیمار با بدنه آن را مهیا می کند و بدین ترتیب فشار موجود بر روی ستون فقرات وی را رفع می کند. پس از این که فرد بر روی تخت تراکشن دراز می کشد، این تخت زمینه لغزش فاست های بین مهره ها بر روی یکدیگر را فراهم می سازد. گفتنی است که یک سیستم پشتیبان وظیفه تثبیت این شرایط را بر عهده دارد.

سیستم کشش تخت تراکشن به یک کامپیوتر وصل است. این موضوع زمینه تنظیم اتوماتیک وار زاویه کشش به تناسب بیمار را مهیا می سازد. جالب است بدانید که با وجود این سیستم کامپیوتری فیزیوتراپیست معالج می تواند به انجام دقیق و بی نقص درمان بر روی قسمت های گوناگون بدون فرد بپردازد.

تراکشن

کاربرد تخت تراکشن چیست؟

اصلی ترین کاربرد تخت تراکشن اعمال نمودن نیرو به دو استخوان مفصل و در نتیجه دور کردن آن ها از یکدیگر است. این نیرو زمینه ایجاد فضای کافی میان مفاصل و در نتیجه کاهش درد آن ها را فراهم می کند. کشش بافت موجود در میان مفاصل از دیگر کاربردهای تخت تراکشن است.   

تخت تراکشن را عموما برای کاهش فشار ستون فقرات و بیماری های اسکلتی و عضلانی مختلفی همچون بیماری های زیر مورد استفاده قرار می دهند:

دیسک کمر

دیسک گردن

سیاتیک

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، استفاده از تخت تراکشن یا همان تخت رفع فشار ستون فقرات به بیمارانی که مبتلا به درد ناحیه کمر و گردن هستند، توصیه می شود. این روش درمانی به تسکین درد بیمار کمک کرده و ضعف و بی حسی ستون فقرات و مفاصل وی را بهبود می دهد.

نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که تراکشن می تواند فضای اطراف فورامن میان مهره ها را تا حد قابل توجهی افزایش داده و بدین ترتیب موجبات عبور آزادانه اعصاب و در نتیجه کاهش التهاب را فراهم سازد.

تخت تراکشن با اعمال کشش مفاصل باعث لغزش فاست های مهره ای بر روی یکدیگر می شوند. این موضوع موجب افزایش فشار خون و کاهش فشار موجود بر روی کانال نخاعی می گردد.

کاربردهای تخت تراکشن به همین موارد محدود نمی شود. کم شدن مواد شیمیایی ناشی از التهابات بافتی ایجاد شده در اثر آسیب های بافتی از دیگر مزایای این تخت کاربردی است. کشش رباط ها و ماهیچه های متصل به مفاصل، کاهش اسپاسم عضلات، افزایش حرکت مفصل و در نتیجه کاهش فعالیت اعصاب و به تبع کاهش درد از دیگر مزایای بی نظیر این تخت است.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

حرکت دادن افرادی که به هر دلیلی دارای مشکلات حرکتی هستند، معمولا پرستاران و همراهان بیمار را با چالش هایی روبرو می کند. استفاده از بالابر بیمار می تواند برای غلبه بر این چالش ها بسیار کمک کننده باشد. در واقع لیفت بیمار در بسیاری از مراکز توانبخشی، فیزیوتراپی ها، مراکز درمانی و … به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرد. البته بسیاری از افراد نیز این وسایل را برای استفاده در منزل تهیه می کنند تا بتوانند جابجایی بیمار را به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. استفاده از این محصول در منزل می تواند مواردی همچون نظافت بیمار، جابجایی از تخت و … را سرعت ببخشد. همچنین می تواند حرکت بیمار را به صورت کاملا اصولی و بدون هیچگونه آسیبی به انجام برساند.

دستگاه بالابر بیمار چیست و چه مشخصاتی دارد؟

نکته مورد توجه در مورد بالابر بیمار این است که تحمل وزن های بالا را نیز دارد. همین ویژگی آن را به وسیله ای بسیار کاربردی تبدیل کرده است. قطعات دستگاه بالابر توانبخشی بسیار مستحکم و مقاوم هستند. به همین دلیل طول عمر بالایی دارند. طراحی و ساخت دستگاه لیفت بیمار به گونه ای انجام شده است که ایمنی بسیار بالایی دارد و آسیبی به بیمار وارد نخواهد کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع این محصولات و نحوه استفاده از آن ها آشنایی پیدا کنید.

دستگاه لیفت بیمار

انواع دستگاه بالابر

بالابر بیمار همانطور که از نامش پیداست، برای جابجایی و تغییر وضعیت بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته به دلیل عدم وجود تجهیزات مناسب، برای تغییر وضعیت بیماران دارای مشکلات حرکتی، مراقبان آن ها این کار را به صورت دستی انجام می دادند. اما این کار به مرور زمان هم برای بیمار و هم برای فرد حمل کننده بسیار خطرناک و مشکل آفرین بود و می توانست به آن ها آسیب هایی جدی وارد کند. از این رو دستگاه های لیفت بیمار طراحی و به بازار عرضه شدند. این دستگاه ها توانستند در زمانی کوتاه به یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های تجهیزات پزشکی تبدیل شوند. این محصولات خود دارای انواع مختلفی هستند که در این قسمت به آن ها اشاره می شود:

  • بالابر دستی: این نوع بالابرها نسبت به انواع برقی کارایی پایین تری دارند و به میزان کمتری مورد استفاده قرار می گیرند. البته مزیت این محصولات نسبت به بالابرهای برقی قیمت پایین تر و عدم نیاز به شارژ شدن است.
  • بالابر برقی: نیروی مورد نیاز برای جابجایی بیماران در این محصولات با استفاده از برق تامین می شود و به همین دلیل کار را بسیار آسان کرده اند. با استفاده از ریموت این بالابرها می توان بیمار را در وضعیت مورد نظر قرار داد و جک دستگاه را پایین آورد. این دستگاه ها جای بسیار کمی را اشغال می کنند و می توان آن ها را به سادگی جمع کرد و در هنگام نیاز، مجددا مورد استفاده قرار داد. همچنین دارای جلیقه مخصوص در حالت نشسته یا ایستاده هستند که به خوبی از بیمار حمایت می کند تا در وضعیت مناسب قرار گیرد.
دستگاه بالابر بیمار

نحوه استفاده

برای استفاده از دستگاه لیفت بیمار باید ابتدا جلیقه مخصوص را دور بیمار قرار دهید و سپس قسمت های مشخص شده بر روی جلیقه را به گیره های دستگاه متصل نمایید. در این هنگام با کمک ریموت دستگاه، بیمار بالا برده می شود. شما می توانید با استفاده از چرخ هایی که بر روی بالابر بیمار تعبیه شده اند، فرد را به محل مورد نظر برده و مجددا با کمک ریموت، بیمار را پایین آورده و در سطح مورد نظر قرار دهید. این کار به آرامی و به صورت اصولی توسط دستگاه انجام می شود و به همین دلیل می توان با خیالی آسوده و بدون هیچ فشاری نسبت به جابجایی بیمار اقدام کرد. همچنین با استفاده از ریموت این دستگاه می توان زاویه پایه ها را نیز تغییر داد.

چه کسانی به استفاده از دستگاه بالابر توانبخشی نیاز دارند؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که از جابجایی های سخت و مداوم بیمار خود خسته شده اید، استفاده از دستگاه بالابر توانبخشی می تواند برایتان مناسب باشد. بسیاری از بیماران از جمله سالمندان، از درد شدید زانو و پاها رنج می برند و در هنگام جابجایی، ممکن است آسیب هایی جدی به آن ها وارد شود. همچنین برخی دیگر از بیماران، دچار معلولیت های حرکتی هستند و نیاز به جابجایی آن ها برای مراجعه به بیمارستان، مراکز فیزیوتراپی و حتی انجام امور نظافتی وجود دارد. بنابراین استفاده از دستگاه لیفت بیمار نه تنها می تواند کار را برای مراقبان بیمارها بسیار آسان کند بلکه بیماران نیز با این روش دچار هیچ آزار و اذیتی برای حرکت نخواهند شد.

دستگاه بالابر توانبخشی

نکات مهم در هنگام استفاده از لیفت بیمار

همانطور که گفته شد، بالابر بیمار برقی امروزه بسیار بیشتر از انواع دستی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به ذکر برخی نکات در هنگام استفاده از این دستگاه بپردازیم. این محصولات با نیروی برق کار می کنند و دارای باتری و شارژر می باشند. بنابراین در هنگام استفاده حتما توجه داشته باشید که دستگاه دارای شارژ کافی باشد تا در هنگام جابجایی ناگهان شارژ آن تمام نشود. در صورتی که با هرگونه اشکال در عملکرد دستگاه مواجه شدید سریعا با گارانتی آن تماس حاصل نمایید. زیرا عدم پیگیری مشکل علاوه بر اینکه می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل نماید، ممکن است در هنگام جابجایی بیمار موجب آسیب دیدگی او شود.

در هنگام خرید بالابر بیمار به چه مواردی توجه کنیم؟

  • در هنگام تهیه این دستگاه ها حتما به تحمل وزن آن توجه نمایید و متناسب با وزن بیمار خود، دستگاه مناسب را خریداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که خود دستگاه نیز وزن بالایی نداشته باشد تا جا به جایی آن به آسانی با استفاده از پایه های متحرک صورت پذیرد.
  • ·         همواره سعی کنید که این محصولات را از برندهای معتبر دارای تاییدیه استاندارد جهانی خریداری کنید تا کارکردی اصولی و کیفیتی بالای داشته باشد.
  • خرید خود را از فروشگاه های تخصصی این محصولات انجام دهید که قیمت هایی  مناسب را نیز ارائه می کنند.
  • این محصولات دارای مدل های بسیار متنوعی هستند. بنابراین شما می توانید با توجه به نیاز خود، آن ها را خریداری نمایید. به عنوان مثال برخی از این دستگاه ها ضد آب هستند یا اینکه قابلیت استفاده به عنوان صندلی توالت را نیز دارند و برای استفاده سالمندان مناسب می باشند.
  • در هنگام خرید محصول به مواردی همچون محدوده بلند کردن، استحکام بالای بدنه، مدت زمان نگهداری شارژ، داشتن موتور قدرتمند و … نیز توجه کنید.

خرید دستگاه بالابر بیمار

قیمت انواع بالابر بیمار

با توجه به موارد گفته شده، انواع بالابر بیمار با مدل های بسیار متنوعی و برندهای گوناگون در بازار موجود می باشند. تمامی این موارد می توانند در قیمت گذاری این محصولات موثر باشند. بنابراین نمی توان یک قیمت واحد برای همه آن ها در نظر گرفت. اما خبر خوب این است که مجموعه ما این محصولات را با نازل ترین و بهترین قیمت های بازار در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای اطلاع از این قیمت ها، تنها کافی است با ما در ارتباط باشید.

خرید بالابر توانبخشی بیمار با بهترین قیمت

مجموعه ما به عنوان یکی از عرضه کنندگان با سابقه و معتبر انواع تجهیزات پزشکی و توانبخشی از جمله دستگاه بالابر بیمار مشغول فعالیت می باشد. این مرکز فروش تخصصی، کیفیت محصولات خود را ضمانت می کند و جهت رفاه حال مشتریان، امکان پرداخت درب منزل را فراهم آورده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش و تخفیفات ویژه و قیمت محصولات از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان واحد فروش و پشتیبانی ما در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

همان‌ طور که همه شما می‌دانید، بیماران و ناتوانان جسمی، قشر بسیار بزرگی از جامعه ما را تشکیل داده‌اند. طراحی و تولید ابزار هایی که در زمینه راحتی این قشر از جامعه ما قدم بردارد به یکی از اقدامات مهم و حیاتی تبدیل ‌شده است.

ما در ادامه محتوا می‌خواهیم برای شما در رابطه با یکی از این اختراعات کاربردی یعنی صندلی انتقال بیمار صحبت کنیم‌.

اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با این محصول بدانید و می‌خواهید که با کارایی آن آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

صندلی انتقال بیمار چیست؟

صندلی انتقال بیمار همان‌ طور که از نام آن پیداست با عنوان یک وسیله پزشکی شناخته می‌شود که برای بیماران ناتوان جسمی و حرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این صندلی ‌ها برای انتقال موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای بیمارانی مناسب هستند که هیچ‌ گونه قابلیت حرکتی و توانایی جسمی ندارند. بسیاری از افراد شاید این صندلی‌ ها را با ویلچر ها اشتباه بگیرد.

در ویلچرها بیمار حتی اگر از کمر به پایین فلج باشد، با قدرت بازوان دست خود می‌توانند ویلچر را به حرکت در بیاورد.

اما صندلی جا به جایی بیمار تنها برای بیمارانی گزینه مناسبی است که توانایی حرکت ندارند. یک فرد باید با توانایی جسمی مناسب، صندلی را به حرکت در بیاورد و به انتقال بیمار بپردازد. 

صندلی انتقال بیمار چیست؟

در چه شرایطی می‌توان از صندلی انتقال استفاده کرد؟

شرایط گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند شما را مجبور به استفاده از صندلی جابجایی بیمار بکنند. برای انتقال بیماران ناتوان جسمی در مسافت ‌های کوتاه برای مثال بخش‌ های متفاوت بیمارستان یا خانه سالمندان، صندلی انتقال بیمار گزینه مناسبی می‌باشد.

علاوه ‌بر این موضوع برای انتقال بیماران با توانایی جسمی پایین، در مسافت‌ های کوتاه نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد. این محصولات می‌توانند به جا به ‌جایی بیماران در موزه ‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز خرید و حتی اتاق‌ های متفاوت منزل مورد استفاده قرار بگیرد.

این محصول چگونه طراحی و تولید شده است؟

صندلی انتقال بیمار معمولاً محصولی با دو الی چهار چرخ می‌باشد. این محصولات طوری طراحی شده‌اند تا تمام بخش‌ های بدنی بیمار را بپوشانند و به بیمار کمک کنند تا بدون هیچ ‌گونه مشکل و در راحتی کامل در مسافت ‌های کوتاه جابجا شود.

از ابزار های ایمنی متفاوتی در این محصول بهره گرفته‌ شده تا از واژگون شدن و افتادن بیمار جلوگیری شود‌.

در بسیاری از موارد امدادگران و آتش‌نشانان نیز ممکن است از این محصول برای جا به جایی موقت مصدومان استفاده کنند‌. هر کدام از این صندلی ‌ها با ویژگی‌ های متفاوت و برای بیماران با شرایط خاصی طراحی و تولید شدند.

این شما هستید که باید با توجه به خواسته‌ای که در نظر دارید، به سراغ خرید یکی از این محصولات بروید.

برای مثال برخی از این صندلی ‌ها علاوه‌ بر قابل قابلیت جابجایی، دارای لگن مخصوص توالت نیز می‌باشد تا بتوانند امکان امکانات بیشتری را به بیماران ارائه دهند. 

هنگام خرید صندلی انتقال بیمار به چه مواردی دقت داشته ‌باشیم؟

برای خرید صندلی انتقال بیمار یا به‌ عبارت ‌دیگر صندلی جابجایی بیمار شما باید به فاکتور ها و موارد گوناگونی توجه داشته باشید.

این فاکتور ها به شما کمک می‌کنند تا یک محصول فوق‌العاده را برای خودتان بخرید و نیاز خود را به‌ طور کامل برطرف کنید.

برای مثال شما باید به وزن محصولی که می‌خرید توجه داشته باشید. وزن صندلی باید طوری باشد که شما بتوانید به ‌راحتی صندلی خالی را جا به‌ جا کنید تا در شرایط خاص از آن بهره ببرید.

علاوه‌ بر این موضوع، محصولی که شما می‌خرید باید تحمل وزن بیمار مدنظر شما را داشته باشد تا خدای ‌نکرده هنگام جابجایی مشکل خاصی برای بیمار به وجود نیاید.

با توجه به استفاده شما، برخی از این صندلی ‌ها باید حالت تاشو و جمع شونده  داشته باشند تا بتوان با استفاده از خودرو آن ‌ها را به ‌راحتی انتقال داد.

به ‌هر حال توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا گزینه مناسب و کاربردی را برای بیمار خود بخرید و از هدر رفت هزینه جلوگیری نمایید.

هنگام خرید صندلی انتقال بیمار به چه مواردی دقت داشته ‌باشیم؟

جمع‌بندی 

به ‌طور کلی صندلی انتقال بیمار محصولی بسیار باکیفیت و مناسب می‌باشد که کاربرد شگفت ‌انگیزی دارد.

این صندلی‌ ها طوری طراحی شده‌اند تا علاوه‌ بر جا به‌ جایی ایمن بیمار، هیچ‌ گونه آسیب خاصی به او وارد نکنند و در راحتی کامل بیمار را انتقال دهند.

شما اگر به‌ دنبال خرید انواع متفاوت صندلی جا به جایی بیمارهستید، می‌توانید با مراجعه به سایت وینکل، به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی محصول مدنظر خودتان را پیدا کنید و به خرید آن بپردازید.

اگر به ‌دنبال باکیفیت‌ترین و متنوع ‌ترین انواع این محصول هستید، مطمئن باشید که می‌توانید گزینه مورد پسند خودتان را در سایت وینکل پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()