نوشته شده توسط : ایران ماداس

گیت ترینر یک وسیله چرخدار است که به فردی که قادر به راه رفتن به طور مستقل برای یادگیری یا اعزام مجدد برای راه رفتن با خیال راحت و کارآمد به عنوان بخشی از آموزش راه رفتن نیست ، کمک می کند. مربیان راه رفتن برای کودکان یا بزرگسالان دارای معلولیت جسمی در نظر گرفته شده اند تا فرصتی برای بهبود توانایی پیاده روی فراهم کنند.

یک گیت ترینر هم امکان پشتیبانی از وزنه برداری و هم ترازی وضع حمل را برای فعال کردن تمرین راهپیمایی ارائه می دهد. این دستگاه به عنوان یک واکر پشتیبان عمل می کند و از تعادل غلتک سنتی و یا یک واکر با پیوست های سکو ، کمک بیشتری برای تعادل و تحمل وزن ارائه می دهد.

همچنین موقعیت هایی را برای ایستادن و تحمل وزن در موقعیتی امن و پشتیبانی شده فراهم می کند. اختلالات حرکتی مختلف می تواند منجر به عدم توانایی پیاده روی مستقل شود و این امر مستلزم استفاده از گیت ترینر است.

گیت ترینر

گیت ترینر

چنین ناتوانی حرکتی ممکن است به دلیل شرایط پزشکی از کودکی باشد ، مانند فلج مغزی ، اسپینا بیفیدا یا سایر ناتوانی های رشدی. یا اختلال در راه رفتن ممکن است به دلیل صدمه یا بیماری بعدی باشد ، مانند آسیب دیدگی مغز ، آسیب ناقص نخاع یا سکته مغزی. صرف نظر از علت ناتوانی ، کودک یا بزرگسال ممکن است یاد بگیرند که راه برود یا توانایی پیاده روی را از طریق تمرین پیاده روی بازیابی کند.

اکتشافات اخیر در زمینه نوروپلاستیسیته نشان دهنده پتانسیل انسانی برای بهبود مهارت های حرکتی از طریق درمانی مبتنی بر فعالیت ، با وجود آسیب عصبی ناشی از وضعیت یا آسیب است. اگرچه استقلال کامل در راه رفتن در هر حالت ممکن نیست ، اما با تمرین حرکتی می توان دستاوردهای قابل توجهی در قدرت عضلات و کنترل نورون حرکتی برای پیاده روی به دست آورد.

استفاده کودکان از گیت ترینر

یكی از اولین گیت ترینر ها برای استفاده توسط كودكان دارای ناتوانی در رشد ، در اواسط دهه 1980 برای استفاده با برنامه درسی MOVE ، توسط یك معلم آموزش ویژه در كالیفرنیا ، لیندا بیدبه ، با همکاری دیگران در مركز یادگیری بلر ایجاد شد. از آن زمان تاکنون ، طراحی گیت ترینر کودکان تکامل یافته و بهسازی شده است ، و چندین تولید کننده آموزش مربی راهپیمایی با کیفیت را توسعه داده اند.

استفاده از گیت ترینر برای توانبخشی بزرگسالان

در توانبخشی بزرگسالان ، آموزش راه رفتن در ابتدا به طور پایدارترین وسیله کمکی در میله های موازی انجام می شود. با پیشرفت راه رفتن ، بیمار می تواند به واکر ، عصا ، عصا های دو طرفه یا یک عصا واحد پیشرفت کند. این تمرین راه رفتن به طور معمول در جلسات فیزیوتراپی اتفاق می افتد. پیشرفت های جدید آموزش راه رفتن برای حمایت از وزن بدن ، مانند یک تردمیل ، می تواند در هنگام مقایسه با آموزش راه رفتن سنتی ، تمرین پیاده روی را با فشار کمتر به درمانگر امکان پذیر کند.

در توانبخشی بزرگسالان ، استفاده از سیستم های پشتیبانی از وزن بدن (BWS) باعث می شود بیماران با تلاش کمتری با خیال راحت راه بروند. سیستم های پشتیبانی از وزن بدن تمرین پیاده روی را بر روی تردمیل امکان پذیر می کنند. یا ممکن است راه رفتن از روی زمین از طریق دستگاه تلفن همراه یا مسیر سقفی را فعال کند. به دلیل پشتیبانی ارائه شده توسط سیستم ، کرنش به درمانگر کاهش می یابد. این ، همراه با حمایت کافی بیمار برای تعادل و کمک تحمل وزن ، مدت زمان تمرین پیاده روی را افزایش می دهد. این روش درمانی مؤثر باعث افزایش مهارت های حرکتی می شود. هرچه فرصتی بیشتر برای تمرین و تکرار قدم برداشتن وجود داشته باشد ، احتمال دارد که بیمار توانایی مجدد توانایی پیاده روی را پیدا کند.

استفاده از واکرهای پشتیبانی زمینی به عنوان رویکردی برای آموزش راه رفتن برای بزرگسالان ، یکی دیگر از پیشرفتهای اخیر در توانبخشی بزرگسالان است. ارزش مربیان راه رفتن بیش از حد زمین این است که این دستگاه ها معمولاً از سیستمهای BWS مقرون به صرفه تر هستند ، و اینها تمرین پیاده روی اضافی را فراتر از جلسه فیزیوتراپی ، چه در موسسه و چه در محیط خانه یا جامعه بیمار امکان پذیر می سازند. با استفاده از یک مربی راه رفتن برای تمرین پیاده روی در زمین ، بیمار از تعادل پشتیبانی می کند و اکنون می تواند تمرین راه رفتن را در کارهای روزمره خود بگنجاند. به عنوان مثال ، به جای ماندن در ویلچر بین جلسات راه رفتن ، فرد می تواند از مربی راه رفتن روی زمین برای تمرین پیاده روی به و از کافه تریا داخل یک موسسه یا در هنگام خارج از محل در مرکز خرید استفاده کند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که آموزش کافی روی حرکتی روی زمین ممکن است در مقایسه با آموزش تردمیل پشتیبانی از وزن بدن منجر به پیشرفتهای معادل یا احتمالاً بیشتر در ظرفیت پیاده روی شود. تمرین پیاده روی زمین یک تکرار نزدیکتر به وظیفه دنیای واقعی پیاده روی است. تلاش داوطلبانه شروع مرحله و پیشرفت رو به جلو برای پیاده روی روی زمین ضروری است و این دستگاه ها به بیمار این امکان را می دهند که نحوه تولید و کنترل این نیروهای حرکتی را به روشی که در تردمیل در دسترس نیست بیاموزد.



:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

 تب سنج های دیجیتال یا ترمومتر در برند ها و نوع های مختلفی در بازار عرضه می شوند که امکانات و قابلیت های مختلفی دارند و نیاز است افراد آن ها را بلد باشند و همچنین به علت بروز خطاهایی که در محاسبه دمای بدن از برخی دستگاها رخ می دهد باید اطلاعات کافی درمورد خرید دقیق ترین تب سنج دیجیتال را دانست،خوشبختانه در این مقاله برترین برند ها و حصولات برای شما معرفی کردیم . تب، به معنای افزایش دمای بدن است و معمولاً نشانه‌ای از یک عفونت می‌باشد.  تب عموماً تا دمای  37.9درجه مشکلی به وجود نمی آورد و تنها با پاشویه قابل رفع است،اما علت آن باید بررسی شود.

تب، معمولاً به درمان نیاز ندارد. میانگین دمای بدن هر شخص در حالت طبیعی 98.6 فارنهایت (37 درجه سانتی‌گراد) است. اما دمای نرمال بدن می‌تواند بین 97 (36.1) و 99 (37.2) یا بیشتر باشد. دمای بدن شما می‌تواند بسته به نوع فعالیت شما یا در ساعات مختلف شبانه‌­روز متفاوت باشد. به طور کلی، افراد مسن‌تر دمای بدن‌شان کمتر از افراد جوان است.

عموماً خواندن دماسنج در حالت‌های زیر نشان‌­دهنده تب است:

- دمای شریان گیجگاهی، گوش یا مقعد برابر با 38 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر

- دمای دهان 2/37 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر

- دمای زیربغل 2/37 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر

thermometer

گزینه‌های دماسنج

دماسنج جیوه‌ای شیشه‌ای، یکی از اساسی‌ترین لوازم پزشکی است. امروزه دیگر مانند سابق، دماسنج‌های جیوه‌ای توصیه نمی‌­شود، چرا که ممکن است بشکند و جیوه آنها تبخیر و استنشاق گردد. هنگام انتخاب دماسنج، این گزینه‌ها را مد‌نظر قرار دهید:

1- تب سنج دیجیتال: این دماسنج‌ها برای ثبت دمای بدن از سنسورهای حرارتی الکترونیکی استفاده می‌کنند. آنها را می‌توان در مقعد (مقعدی)، دهان (دهانی) یا زیربغل (زیربغلی) استفاده کرد. دماسنج زیربغلی، دارای حداقل دقت سه می‌باشد.

2-تب سنج های دیجیتالی گوش (پرده گوش): این دماسنج‌ها از یک اشعه مادون قرمز برای اندازه‌گیری دمای داخل کانال گوش استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که جرم‌­های موجود در داخل گوش یا کانال کوچک و خمیده گوش، می‌تواند در دقت دمای دماسنج گوشی نقش داشته باشد.

3- تب سنج های شریان گیجگاه: این دماسنج‌ها برای اندازه‌گیری دمای شریان گیجگاهی در پیشانی، از مادون قرمز استفاده می‌کنند. این نوع دماسنج را می‌توان حتی زمانیکه کودک در خواب است، استفاده کرد.

نکات ایمنی

به دقت دستورالعمل‌های ارائه شده در بروشورهای هر دماسنج را بخوانید. قبل و بعد از هر استفاده، نوک دماسنج را با سایش الکل یا صابون و آب گرم تمیز کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید. اگر قصد استفاده از دماسنج دیجیتال را برای اندازه‌گیری دمای مقعدی دارید، برای اندازه‌گیری دمای دهانی، از تب سنج دیجیتال دیگری استفاده کنید. هر دماسنج را برچسب‌گذاری کنید و از یک دماسنج مشخص در دو جای مختلف بدن استفاده نکنید.

برای ایمنی و اطمینان از اینکه دماسنج در جای خود قرار دارد، هرگز کودک را حین سنجش دمای بدنش بدون مراقبت ترک نکنید و تا آخرین لحظه­‌ای که دما مشخص می­‌شود، نزدیک کودک باشید.

دستورالعمل‌های عمومی برای استفاده از دماسنج یا تب‌­سنج 

1- دستان خود را با صابون و آب گرم بشویید.

2- از دماسنج تمیز (دماسنجی که در آب سرد شسته شده، با سایش الکل تمیز و سپس برای حذف الکل آبکشی شده است) استفاده کنید.

3- به مدت 5 دقیقه قبل از سنجش دما، نه چیزی بخورید و نه چیزی بنوشید.

4- تب سنج را حدود 40 ثانیه در یک محل مشخص نگه دارید البته این زمان در برخیی تب سنج های دیجیتال کمتراست.

5- خواندن را تا نقطه ماکزیمم یا حداکثر افزایش دما بر روی نمایشگر ادامه دهید.

6- معمولاًهنگامی که مقدار دمای نهایی نمایش داده شود، دماسنج علامت هشداری مثل یک صدای بوق می‌دهد. اگر همچنان آن را در جای خود نگاه دارید، دما ثابت می­‌شود.

7- پس از مصرف، دماسنج را در آب سرد بشویید و سپس آن را با الکل تمیز و دوباره آبکشی کنید.

دستورالعمل‌های سنی

بهترین نوع دماسنج یا بهترین جا برای قرار دادن دماسنج در برخی موارد به سن بیمار بستگی دارد.

- از تولد تا سه ماهگی: برای سنجش دمای مقعدی از دماسنج دیجیتال معمولی استفاده کنید. پژو‌هش‌های جدید نشان می‌دهد که دماسنج شریان گیجگاهی ممکن است در نوزادان نیز خوانش دقیقی را ارئه دهد.

- از سه ما تا چهار سالگی: در این محدوده سنی می‌توانید برای سنجش دمای مقعدی یا زیربغلی از دماسنج دیجیتالی استفاده کنید یا می‌توانید از دماسنج شریان گیجگاهی استفاده کنید. با این‌حال تا زمانی که کودک‌تان شش ماهه شود از دماسنج دیجیتالی گوش استفاده کنید. اگر برای سنجش دمای بدن کودک‌تان از دماسنج دیگری استفاده می‌کنید و به نتایج شک دارید، دمای مقعدی را بسنجید.

- چهار سالگی به بالا: اکثر کودکان دماسنج دیجیتالی را برای خوانش دمای دهانی به مدت کوتاهی زیر زبان نگه می‌دارند. می‌توانید از دماسنج دیجیتال برای سنجش دمای زیربغل استفاده کنید، همچنین می‌توانید از دماسنج شریان گیجگاهی یا دماسنج دیجیتالی گوش استفاده کنید.

نحوه عملکرد

- دمای مقعدی: دماسنج دیجیتال را روشن کنید و نوک آن را با ژله پترولیوم چرب کنید. نوزاد یا کودک خود را به پشت قرار دهید، ران‌های او را بلند کنید، سپس دماسنج چرب شده را به مقدار 3/1 تا 5/2 سانتیمتر در مقعد قرار دهید. هرگز در برابر هرگونه مقاومت کودک، دماسنج را به زور جلو نبرید. تا هنگام هشدار دماسنج مبنی بر اینکه سنجش انجام شده، دماسنج را در محل خود قرار دهید. پس از تثبیت دما، دماسنج را بردارید و دما را بخوانید.

- دمای دهانی: دماسنج دیجیتال را روشن کنید. دماسنج را زیر زبان و در جهت عقب دهان قرار دهید و از کودک بخواهید تا لب‌هایش را بسته نگه دارد. هنگام شنیدن صدای هشدار دماسنج مبنی‌بر اینکه سنجش انجام شده، دماسنج را بردارید و عدد دما را بخوانید. اگر کودکتان چیزی خورده یا نوشیده، برای سنجش دمای بدون وی از طریق دهان به مدت پانزده دقیقه صبر کنید.

- دمای زیربغلی: دماسنج دیجیتال را روشن کنید. زمانیکه دماسنج را زیربغل کودک قرار می‌دهید اطمینان حاصل کنید که دماسنج با پوست و نه با لباس در تماس باشد. تا زمان شنیدن صدای هشدار دماسنج مبنی‌بر اینکه سنجش دما انجام شده، دماسنج را محکم در محل خود نگه دارید. در پایان دماسنج را بردارید و عدد را بخوانید.

- دمای گوش: دماسنج را روشن کنید. به آرامی دماسنج را در گوش کودک قرار دهید. دستورالعمل‌هایی که همراه با دماسنج ارائه شده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که دماسنج را به درستی در کانال گوش قرار داده­‌اید. تا هنگام شنیدن صدای هشدار دماسنج مبنی‌بر اینکه سنجش انجام شده، دماسنج را محکم در محل مربوطه نگه دارید. در انتها دماسنج را بردارید و عدد را بخوانید.

- دمای شریان گیجگاهی: دماسنج را روشن کنید. به آرامی دماسنج را در طول پیشانی کودک‌تان از این سو به آن سو حرکت دهید. دماسنج را بردارید و عدد دمای ثبت­ شده را بخوانید. هنگام گزارش دما برای دکتر، عدد دما را به دکتر اعلام کنید و نحوه سنجش دما را برایش توضیح دهید.

آیا باید تب را درمان کرد؟

زمانیکه شما یا کودک‌تان بیمار شوید، هدف درمانی اصلی، تسکین ناراحتی ایجاد شده و رفع منبع ایجاد بیماری است. درمان خود تب، دوره بیماری را نه کوتاه و نه طولانی‌تر می‌کند ولی جلوگیری از دمای بسیار بالای بدن، برای جلوگیری از تشنج احتمالی در کودکان و بزرگسالان، الزامی است.

thermometer.jpg1

درمان تب کودکان

کودک با تب نسبتاً بالا ممکن است الزاماً بیمار نباشد. درمان تب بستگی به درجه تب و میزان ناراحتی کودک دارد. اگر کودک ناراحت یا بی‌قرار باشد، استراتژی‌های مراقبت خانگی زیر می‌توانند سودمند باشند:

- فرزندان خود را به خوردن مایعات تشویق کنید.

- به تن فرزندان خود لباس‌های سبک بپوشید.

- اگر کودک شما احساس سرما می‌کند تا زمان پایان یافتن احساس سرما، از پتوی سبک استفاده کنید.

تسکین درد ممکن است سودمند و مفید باشد، اما به اقدامات احتیاطی زیر دقت کنید:

- به افراد زیر 18 سال ، آسپرین ندهید.

- تا پس از مراجعه به پزشک و تا زمانیکه کودک معاینه نشده است، نسبت به دادن هیچ نوع دارویی به نوزاد اقدام نکنید. تنها می­‌توانید از داروهای مسکن موقت مانند استامینوفن بر طبق دوز مناسب برای نوزاد یا کودک استفاده کنید. مقدار مناسب معمولاًدر داروخانه به شما گفته می‌­شود.

- ممکن است برای کودکان زیر شش ماه، استامینوفن (تیلنول و غیره) مطابق با دستورالعمل‌های برچسب دارو تجویز شود.

- ممکن است برای کودکان شش ماه و بزرگ‌تر، استامینوفن و ایبوپروفن (ادویل، موترین کودک و غیره) تجویز شود. از دستورالعمل‌های روی بسته دارو پیروی کنید.

- به کودکان زیر شش ماه، ایبوپروفن ندهید.

- به کودکان زیر شش هفته، استامینوفن ندهید.

زمان مراجعه به پزشک کودکان

تب، نشانه‌ای شایع از بیماری است، اما لزوماً چیز بدی نیست. در واقع تب‌ها، نقش مهمی در مبارزه با عفونت‌ها ایفا می‌کنند. اگر فرزند شما بیش از 6 ماه سن دارد، مایعات زیادی مصرف می‌کند، به خوبی می‌خوابد و همچنان به بازی ادامه می‌دهد، به درمان تب نیازی نیست.

اگر می‌خواهید برای درمان تب به کودک خود دارو بدهید، به کودکان زیر شش ماه استامینوفن (تیلنول و غیره) بدهید. لیکن برای کودکان کمتر از سه ماه تا زمان معاینه پزشک، به کودک استامینوفن ندهید. هرگز بیش از حد توصیه شده بر روی برچسب دارو، به کودک استامینوفن ندهید. اگر فرزند شما 6 ماهه یا بزرگتر باشد، ایبوپروفن (ادویل، مورتین کودکان و غیره) نیز خوب است. برای اطلاع از دوز مناسب، برچسب را به دقت بخوانید. برای افراد زیر 18 سال، از قرص یا شربت آسپرین استفاده نکنید.

در صورت بروز موارد زیر با پزشک کودک‌تان تماس بگیرید:

- کودک شما کمتر از 3 ماه دارد و دمای مقعدی او 38 درجه سانتی‌گراد یا بیشتر است.

- کودک شما بین 3 تا 6 ماه دارد و دمای بدن او حداکثر 38.9 درجه سانتی‌گراد بوده و ظاهرا کج‌خلق، بیحال و ناراحت است، و یا دمای بدنش بیشتر از 38.9 درجه سانتی‌گراد باشد.

- کودک بین 6 تا 24 ماه سن دارد و دمای بدن او بالاتر از 38.9 درجه سانتی‌گراد بوده و بیشتر از یک روز هم ادامه داشته ولی علائم دیگری ندارد. اگر کودک علائم دیگری داشته باشد مانند سرماخوردگی، سرفه یا اسهال، هر چه زودتر به پزشک متخصص کودک اطلاع دهید.

thermometer.jpg1

زمان مراجعه به اورژانس

اگر کودک‌تان یکی از علائم هشداردهنده زیر را نشان می‌دهد، به مراقبت‌ اورژانسی نیار دارد:

- تب بدون عرق

- سردرد شدید

- تشنج

- گرفتگی گردن

- گیجی

- اسهال و استفراغ مکرر

- کج‌خلقی یا ناراحتی قابل توجه

- هر علائم نگران‌کننده، متفاوت یا غیرمعمول

درمان تب در بزرگسالان

بزرگسالان با تب بالای 4/39 که بطور کلی ظاهری بیمارگونه داشته باشند، باید مورد درمان قرار بگیرند. هدف اصلی درمان تسکین درد و کمک به استراحت آنها است:

برای درمان تب در خانه:

- آب زیادی بنوشید تا بدن‌تان پرآب شود.

- لباس‌های خنک بپوشید.

- اگر احساس سرما می‌کنید، تا زمان اتمام آن، از پتوی سبک استفاده کنید.

- استامینوفن (تیلنول و غیره) یا ایپوبروفن (ادویل، مورتین IB و غیره) مصرف کنید. از دستورالعمل‌های روی برچسب داروها پیروی کنید. همچنین در سایت thewirecutter اطلاعات کاملی است . 

thermometer

زمان مراجعه به پزشک برای بزرگسالان

اگر تب و هریک از علائم و نشانه‌های زیر را دارید به پزشک مراجعه کنید:

- تنفس دشوار

- درد قفسه سینه

- سردرد شدید

- گیجی و پریشانی

- درد شکمی

- استفراغ مکرر

- علائم کم آبی بدن مانند خشکی دهان، کاهش یا تیره شدن ادرار یا امتناع از خوردن مایعات

- خارش پوست

- بلعیدن دشوار مایعات

- دفع ادرار دردناک یا درد در نواحی پشت

نتیجه‌گیری

حالا که با کاربردهای تب سنج آشنا شدید, می‌دانید که در خانه هریک از ما، وجود دماسنج یا همان تب‌سنج جزء الزامات هست. بخصوص در خانه افرادی که فرزندان کوچک دارند, وجود تب‌سنج یک امر حیاتی به شمار می‌رود. با استفاده از تب‌سنج، می‌توانیم به موقع جلوی خطرات احتمالی ناشی از تشنج در افراد خانواده, بخصوص کودکان را بگیریم.



:: بازدید از این مطلب : 810
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

برای بازدید از تب سنج های ایران ماداس اینجا کلیک کنید

با این که غالباً شما با لمس کردن پیشانی نوزاد می‌توانید متوجه بالا رفتن دمای بدن او شوید اما فقط به کمک یک ترمومتر یا تب‌سنج می‌توان میزان بالا بودن دمای بدن را تعیین کرد.

تب، واکنش دفاعی بدن و علامت یک بیماری است و در واقع بیماری به حساب نمی‌آید، تب ممکن است به دلایل مختلف عفونی یا غیرعفونی ایجاد شود و در کودکان می‌تواند علامت بیماری مهمی باشد. درجه حرارت طبیعی بدن هنگامیکه از طریق دهان اندازه گرفته شود،حدود ۳۷ درجه سانتی گراد است. درجه حرارتی که از طریق مقعد گرفته می شود معمولا یک درجه بالاتر از حرارت دهانی است.

برای بازدید از تب سنج های ایران ماداس اینجا کلیک کنید

بنابراین درجه حرارت طبیعی اندازه گیری شده از این طریق ۳۸ درجه است. برای اندازه گیری دمای بدن در هنگام تب از دماسنج های بدن یا تب سنج استفاده می شود. این دماسنج ها دمای بدن را از راه های مختلفی اندازه می گیرند و شما را در سهولت درمان فرد بیمار یاری می کنند. 

 نحوه گذاشتن تب سنج در نوزاد, دماسنج تب سنج

تب واکنش دفاعی بدن و علامت یک بیماری است 

طریقه استفاده از تب سنج ها :

از چندین راه درجه تب تعیین می شود که برای هرکدام تب سنج های دیجیتالی ویژه ای موجود است که کار اندازه گیری را آسان تر می کند.

اندازه گیری دما در مقعد یا روش رکتال، این روش قابل اطمینان ترین روش برای خواندن دمای بدن است.

اندازه گیری دما از طریق دهان، روش دهانی برای اطفال کوچکتر از ۵ سال توصیه نمی شود زیرا برای کودکان در این سنین نگه داشتن ترمومتر در زیر زبان برای زمان طولانی سخت است.

اندازه گیری دما در زیر بغل، روش زیر بغل (آگزیلاری) معمولا برای چک کردن دمای بدن نوزادان و اطفال کوچک تر استفاده می شود. دقت این روش از روش رکتال کمتر است. اگر روش آگزیلاری وجود تب را تأیید نکرد اما حس می کنید فرزند شما تب دارد، تب را با روش رکتال اندازه بگیرید.

برای بازدید از تب سنج های ایران ماداس اینجا کلیک کنید

اندازه گیری دما در شریان تمپورال یا روش پیشانی، اگرچه این روش سریع است اما حتی در زمانیکه روش خواندن درجه حرارت دقیقاً مطابق روش پیشنهادی سازنده است، دمای خوانده شده همیشه کمتر از دمای واقعی است. این روش دقت و اطمینان روش رکتال را ندارد.

 نحوه گذاشتن تب سنج در نوزاد, دماسنج تب سنج

درجه حرارتی از طریق مقعد گرفته می شود معمولا یک درجه بالاتر از حرارت دهانی است

انواع تب‌سنج برای اندازه‌گیری دمای بدن کودک:

برای بازدید از تب سنج های ایران ماداس اینجا کلیک کنید

تب سنج دیجیتالی:

این وسیله برای سال اول تولد کودک بهترین نوع تب سنج است. استفاده از آن بسیار ساده و راحت بوده و میزان دقت بالایی نیز دارد و در اغلب موارد بسیار قابل اطمینان است. به دنبال مارک مشهور باشید و همیشه دو یا سه عدد در دسترس داشته باشید که باید یکی مخصوص مقعد باشد.

معمولا در تمامی مدل‌های این تب سنج‌ها، هشداردهنده وجود تب موجود است. ولی برای دریافت نتیجه صحیح تب‌سنج را در محل مورد نظر ۳ تا ۴ دقیقه نگه دارید.

دماسنج را روشن کرده و مطمئن شوید که عدد روی صفحه آن صفر است و عدد استفاده قبلی را نشان نمی‌دهد. دماسنج‌های دیجیتال معمولاً میله‌ای پلاستیکی و قابل‌انعطاف دارند که در نوک آن سنسور دما قرار گرفته است و در سر دیگر آن صفحه نمایشی خوانا وجود دارد.

برای بازدید از تب سنج های ایران ماداس اینجا کلیک کنید

اگر دماسنجتان از کاورهای قابل‌تعویض پلاستیکی استفاده می‌کند، دقت کنید که کاور موردنظر را براساس توصیه‌های تولیدکننده که در دفترچه راهنما قید شده است، تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از هر بار استفاده کاور را دور بیندازید و دماسنج را براساس توصیه‌های دفترچه راهنما تمیز کنید.

 نحوه گذاشتن تب سنج در نوزاد, دماسنج تب سنج

تبسنج های لیزری بدلیل کاربرد به کار برده شده در آنها از طرفداران زیادی برخوردار هستند

تب سنج درون گوشی:

تب سنج درون گوشی استفاده از آن بسیار آسان است، البته برای اینکه درجه تب دقیق مشخص شود کودک باید بتواند آرام و ساکت یک جا بماند. از طرفی مجرای گوش کودک به دلیل کوچکی و پیچ و خم زیاد ممکن است مانع یک اندازه گیری دقیق شود. به همین دلیل این نوع تب سنج ها برای سال اول مناسب نیستند.

برای بازدید از تب سنج های ایران ماداس اینجا کلیک کنید

تبسنج های بدون تماس(لیزری):

تبسنج های لیزری بدلیل کاربرد و تکنولوژی به کار برده شده در آنها از طرفداران زیادی برخور دار هستند. خصوصا در زمانی که کودک تحرک زیادی دارد و یا بدلیل بیماری تحمل استفاده از تب سنج های از طریق گوش را ندارد بسیار پرکاربرد است. همچنین بدلیل بدون تماس بودن این تب سنج لیزری استفاده از آنها بسیار بهداشتی است.

 نحوه گذاشتن تب سنج در نوزاد, دماسنج تب سنج

دماسنج‌هاى دیجیتال پستانکى براى کودکان زیر دو سال مناسب هستند

تب سنج جیوه ای :

امروزه پزشکان استفاده از این تب سنج را توصیه نمی کنند، چون امنیت چندانی ندارند. اگر شیشه بشکند و جیوه بیرون بریزد علاوه بر خطرات ناشی از شیشه خرده، خطر مسمومیت به همراه خواهد داشت.

آکادمى طب اطفال آمریکا از سال ۲۰۰۱  استفاده از دماسنج‌هاى شیشه‌اى را ممنوع اعلام کرده است.

دماسنج دیجیتال پستانکى:

برای استفاده از این تب سنج ها به همکاری خود کودک هم نیاز است و کودکی که از عفونت گوش رنج می برد و مدام بی تابی می کند امکان ندارد آن پستانک را به دهان بگیرد، چون مکیدن آن درد گوش را بیشتر خواهد کرد.

دماسنج‌هاى دیجیتال پستانکى براى کودکان زیر دو سال و نوپایان به ویژه کودکانی که  پستانک مى‌خورند، مناسب هستند.

این دماسنج ها نیز مانند سایر دماسنج‌هاى دیجیتال، با باترى کار مى‌کنند و با یک حس‌گر الکترونیک درجه حرارت بدن را اندازه مى‌گیرند. درجه حرارت بر روى صفحه‌اى در جلوى دماسنج نمایش داده مى‌شود.

براى کار با این دماسنج، کودک باید آن را بدون حرکت به اطراف به مدت سه دقیقه در دهان نگاه دارد. البته ممکن است این انواع مدت زیادى به درد شما نخورند، اما براى یک کودک، این مدت مى‌تواند به اندازه یک عمر به طول انجامد. دماسنج‌هاى پستانکى دماى بدن را اندکى پائین‌تر نشان مى‌دهند، بنابراین پزشکان توصیه مى‌کنند که سه دهم درجه سانتی‌گراد به دماى نمایش داده شده افزوده شود.

تب سنج نواری:

این نوع تب سنج که روی پیشانی قرار می گیرند دقت شان پایین است و بنابراین پیشنهاد نمی شوند.

 نحوه گذاشتن تب سنج در نوزاد, دماسنج تب سنج

 بهترین تب سنج

ویژگی هایی که باید قبل از خرید تب سنج، آنها را بررسی کنید:

زمان پاسخ : نمایشگر یک ترمومتر دیجیتالی ممکن است بسته به مدل، از ۱۰ ثانیه تا بیش از ۸۰ ثانیه طول بکشد. خواندن ترمومتر مادون قرمز فقط ۱ تا ۳ ثانیه طول می کشد، اما ممکن است دقیق تر از یک تب سنج دیجیتال ارزان قیمت نباشد.

صفحه نمایشگر LCD : یک صفحه نمایش که اعداد را بزرگ نمایش می دهد و در روز و شب قابل استفاده است، انتخابی مناسب است.

آلارم: برخی از مدل ها دارای یک آلارم (صدای بوق) هستند که در زمانی که دما بیش از ۹۹.۵ درجه فارنهایت باشه، به صدا در می آید. مدل های دیگر برای نشان دادن مقدار دما از نمودار های رنگی (سبز، زرد و قرمز) بر روی نمایشگر خود استفاده می کنند.

ایمنی: بعضی از مدل ها دارای جنس و پوشش های محافظتی برای عدم ایجاد آلرژی در کودکان است. در پایان زمان استفاده، دستگاه از دسترسی کودکان دور نگه دارید.

حافظه و خاموشی خودکار: برخی از مدل ها دارای حافظه داخلی هستند که می توان از طریق آن مقدار دما را در طی زمان های مشخص ذخیره و در صورت لزوم بررسی کرد. همچنین برخی دیگر از مدل ها دارای خاموشی خودکار در زمان عدم استفاده هستند.



:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

برای بازدید از ماسک های ایران ماداس کلیک کنید

ماسک تنفسی


ماسک تنفسی وسیله ای پوشیدنی است که برای محافظت از فرد در برابر استنشاق مواد خطرناک و زیان آور از جمله ذرات
مانند گرد و غبار و میکروارگانیسم های موجود در هوا و همچنین دودها، بخارها و گازهای خطرناک طراحی شده است.
ماسکهای تنفسی، گستره متنوعی از ماسکهای ساده و یکبار مصرف ارزان قیمت تا ماسک های گرانقیمت و چندبار مصرف
مثل ماسک گاز را شامل میشوند.

برای بازدید از ماسک های جراحی ایران ماداس کلیک کنید

ماسک جراحی


ماسک جراحی که به نام ماسک پزشکی یا ماسک ساده صورت نیز شناخته میشود و اغلب کارکنان درمان آن را استفاده
میکنند، برای جلوگیری از خروج و پرتاب باکتری در قطرات مایع یا ذرات معلق در هوا از دهان و بینی کادر درمان طراحی
شده و به کار میروند.
این ماسکها برای محافظت از فردی که آن را پوشیده در برابر استنشاق باکتریهای موجود در هوا یا ذرات ویروس طراحی
که به دلیل داشتن مواد، شکل و لایه های محکم محافظ FFP یا N نشده اند و نسبت به ماسکهایی چون ماسک 95
بهتری هستند، محافظت کمتری دارند.

ساختار ماسکهاي تنفسی


تمامی ماسکهای تنفسی دارای بخش پوشاننده صورت هستند که بوسیله بندهای پارچه ای (یا نوع دیگر) که در پشت
سر پوشنده قرار میگیرند، نیمه پایینی صورت از جمله بینی و دهان را میپوشانند.

طبقه بندي ماسکها


طبقه بندي بر اساس مقررات آمریکا
فقط NIOSH مرجع طبقهبندی ماسکها در آمریکا است. طبقه بندی ،(NIOSH) مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی
به پالایش ذرات معلق در هوا اشاره دارد و به توانایی ماسک در حذف گازهای شیمیایی و بخارات هوا اشاره نمیکند.

در حال حاضر ٩ طبقه بندی از ماسک های مورد تأیید را بر اساس سری ماسک و سطح کارایی آن ایجاد کرده است. ،NIOSH
است که مقاومت فیلتر در برابر مواجهه و تماس با ذرات P یا N , R بخش اول سری طبقه بندی فیلتر، شامل یکی از حروف
معلق روغن (به عنوان مثال، روان کننده ها ، گلیسیرین و غیره) را نشان می دهد.
تعاریف و کاربرد هر مجموعه عبارت است از:
ماسکهای تنفسی غیرمقاوم در برابر روغن. این نوع هنگامی که ذرات روغن وجود ندارد به کار میرود. :N
ماسکهای تنفسی مقاوم در برابر روغن. در صورت وجود ذرات روغن به کار میرود. :R
ماسکهای تنفسی ضدروغن. در صورت اشباع ذرات روغن به کار میرود و فیلتر میتواند برای بیش از یک نوبت به :P
کار رود.
بخش دوم سری طبقه بندی فیلتر، حداقل سطح کارایی فیلتر را نشان میدهد.

جراحی چیست و براي چه کسانی کاربرد دارد؟ N ماسک 95

برای بازدید از ماسک n95 کلیک کنید


ای هستند که با تأیید سازمان غذا و دارو به مصرف کاربردهای پزشکی N پزشکی) ماسک های 95 N جراحی (یا 95 N95
و درمانی میرسند. این ماسک ها فقط برای استفاده کارکنان بخش درمان که نیاز به محافظت در برابر مایعات و
N قطرات موجود در هوا دارند توصیه می شود. این ماسک تنفسی در بیرون مراکز درمانی کاربرد ندارد. ماسکهای 95
پزشکی را میتوانید در شکل ٣ ملاحظه کنید. N ندارند. نمونه ای از ماسک 95 N جراحی تفاوت ظاهری با دیگر ماسکهای 95
به دلیل استانداردهای N ممکن است بدون سوپاپ یا سوپاپدار باشند. تنفس با ماسکهای جراحی 95 N ماسکهای 95
مقاومتی و فیلتراسیون بالا دشوارتر است،همچنین ممکن است برخی کارکنان از گرمای ایجادشده در زیر ماسک گله مند
جراحی بدون سوپاپ نیست. وجود سوپاپ، N سوپاپدار به اندازه ماسکهای 95 N باشند. میزان محافظت ماسک های 95
تنفس را تسهیل میکند و دما را کاهش میدهد، اما محافظت را کاهش می دهد.

برای بازدید از دستکش های پزشکی و جراحی ایران ماداس کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بهترین تخت بیمارستانی

بهترین تخت بیمارستانی به تختی گفته می شود که برای راحتی حال بیماران طراحی شده باشد. در واقع می توان گفت که مهمترین و اساسی ترین تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی، تخت بیمارستانی می باشد. تخت بیمارستانی با توجه به اسم آن فقط به منظور استفاده در بیمارستان نمی باشد در واقع برای افرادی که نیازمند مراقب بیشتر و یا بستری هستند، طراحی شده است و می توان در منزل از آن استفاده کرد. از ویژگی مهم که در مورد این تخت ها می توان گفت راحتی و آسایش بیمار است.

دو خصوصیت مهم تخت های بیمارستانی:

  1. قسمت بالا تنه تخت قابل تنظیم می باشد که با کمک آن می توان وضعیت بیمار را برای خوردن دارو و غذا از حالت خوابیده به صورت نشسته در آورد. با استفاده از این مزیت می توان به بیمار کمک کرد تا فشار کمتر به بدن او وارد شود.
  2. وجود بد ساید در دو طرف تخت می باشد که از افتادن بیمار از روی تخت خواب جلوگیری می کند. مزیت استفاده از این محافظ کنار تختی مانع از افتادن بیمار در حین خواب از روی تخت خواب می گردد و برای شخص سالمند کمک می کند تا به کمک یک دستگیره محکم، به راحتی بنشیند و دراز بکشد.

به صورت کلی می توان تخت بیمارستانی را به سه دسته تقسیم بندی کرد.

  • تخت بیمارستانی دستی
  • تخت بیمارستانی نیمه برقی (نیمه الکترونیکی)
  • تخت بیمارستانی تمام الکترونیکی.

تخت بیمارستانی دستی:

همانطور که از اسم آن مشخص است، این تخت بصورت دستی قابل تنظیم است که معمولا برای نگهداری بیماران در منزل استفاده می شود. این تخت ها قیمت بسیار  پایین تری در مقایسه با مدل های دیگر تخت ها دارد.

تخت بیمارستانی نیمه برقی:

این تخت بخش هایی از تخت با برق حرکت می نماید و بقیه قسمت های آن دستی می باشد. البته تخت بیمارستانی نیمه برقی در مقایسه با تخت بیمارستانی تمام برقی قیمت پایین تری دارد.

تخت بیمارستانی تمام الکترونیک:

تخت بیمارستانی تمام الکترونیکی هم برای بیمار و هم کارکنان بیمارستان بسیار پرکاربرد است و در مقایسه با سایر تخت ها کارایی بیشتری دارد ولی قیمت این از سایر مدل ها بالاتر است.

 

انواع تخت بیمارستانی:

تخت های بیمارستانی برای هر بخش و بسته به نیاز بیمار ساخته شده است که دارای انواع و امکانات مختلف می باشد:


سخن آخر

موارد ذکر شده در بالا که انواع کلی تخت های بیمارستانی را بیان کرده است، این نشان می دهد که تخت بیمارستانی متناسب با نیاز بیمار و اهداف درمانی آنها می تواند متفاوت باشد و بیماران می بایست از تخت بیمارستان متناسب با نیاز درمانیشان استفاده نمایند. هر بیمارستان متناسب با بخش های مختلفی که دارد، تخت مناسب را تهیه می کند تا علاوه بر حفظ آرامش و سلامتی بیمار به خدمت رسانی بهتر برای انجام امورات مختلف پزشکی کمک نماید.

امروزه شرکت های بسیاری اقدام به تولید و عرضه ی انواع تخت های بیمارستانی نموده اند که باید با توجه به نیاز بخش های مختلف بیمارستان نسبت به خرید هر کدام از آن ها اقدام نمود. مهم ترین موردی در استفاده از تخت بیمارستانی، آشنایی بیمار و پرسنل بیمارستان با امکانات مختلف آن تخت می باشد. زمانی که با امکانات مختلف تخت آشنا نباشید باعث می شود علاوه بر عدم استفاده درست از آن برای بالا بردن کیفیت کاری و خدمت رسانی به بیمار، می تواند باعث خرابی و یا ایجاد مشکلاتی در آن ها شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 915
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

منبع نور سرد

منبع نور سرد ، نور لازم را در هنگام استفاده از آندوسکوپ های انعطاف پذیر یا سخت، برای دید بخش های مختلف داخل بدن فراهم می کنند. این دستگاه ها که هم در هنگام جراحی و هم در هنگام معاینه با آندوسکوپها از آنها استفاده می شوند حداقل گرما را به بافت منتقل می کنند.

دستگاه منبع نور سرد

دستگاه منبع نور سرد

منبع نور سرد چیست :
منبع نور سرد  نور لازم را در هنگام استفاده از آندوسکوپ های انعطاف پذیر یا سخت برای دید بخش های مختلف داخل بدن فراهم می کنند. این دستگاه ها که هم در هنگام جراحی و هم در هنگام معاینه با آندوسکوپها از آنها استفاده می شوند حداقل گرما را به بافت منتقل می کنند و در عمل های جراحی مانند اندوسکوپ – لاپاراسکوپ –سیستوسکوپی و ... استفاده میشود .

مشخصات فنی

28*8*17  cm  (w × h × d)           ابعاد 1
1kg           وزن            2
 (ساخت کشور آمریکا)LED دارای لامپ 3
70 W 4
11992.5700LUX 5
6,400 K دمای رنگ 6
قابلیت تنظیم شدت نور خروجی توسط ولوم تنظیم 7
عدم تاثیر گذاری بر دمای محیط 8
فاقد تشعشع مادون قرمز و ماورا بنفش 9
دارای کلید پاور ضد آب 10
دارای دستگیره برای جابجایی آسان 11
STROZ کانکشن فیبر اپتیک 12

تفاوت بین منبع نور سرد و گرم منبع نور

منبع نور سرد: منبع نور سرد است استفاده از انرژی شیمیایی, انرژی, انرژی زیستی منبع نور (کرم شب تاب، نئون، رهبری، و غیره.). ویژگی های نوری، چشمک زن بسیار خوب است. هنگامی که جسم ساطع نور، دما بالاتر از دمای محیط است، مانند چراغ استفاده از حفره های الکترونیکی در تاب بودن بهسبهرس کامپوزیت است این نور منبع نور سرد نامیده می شود. معنى سخت LED دیود ساطع نور است electroluminescence همچنین گرما، اما نسبتا کم نقطه منبع نور لامپ های رشته ای. راندمان تبدیل الکترو نوری LED حدود 30 ٪، که بازده کوانتومی داخلی حدود 70% (نزدیک به حد نظری)، راندمان کوانتومی خارجی 50%. (این داده های تجربی، فقط هنوز مقدار دقیق است)

LED  cabinet linear lights .png

داغ منبع نور: استفاده از انرژی گرمایی به منبع نور مانند لامپ رشته ای در دمای 3,000 4, 000 K تحریک هنگام تابش گرما. لامپ های رشته ای 80 تا 90 درصد از تبدیل انرژی می تواند به حرارت، حدود 10% از انرژی به انرژی نور. بنابراین بازده روشن کم است. ما هنوز در درجه حرارت لامپ بر اساس پوسته به عنوان منبع نور سرد و یا گرم منبع نور تعریف شده است. لامپ اطراف سطح درجه حرارت می تواند تنها قضاوت مزایا و معایب لامپ خنک کننده اقدامات.

تمایز بین نور سرد و گرم منابع نوری ما نه تنها از تعریف متمایز می. در واقع ما می گویند که منبع نور سرد روند نور حرارت را تولید نمی کند، اما اشاره به راه نور نه از انرژی حرارتی به انرژی نور تبدیل معنا نیست. لامپ رشته ای معمولی از تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی و تبدیل انرژی گرمایی به انرژی نور است. از دست دادن حرارت بالاست بهره وری پایین روشن، با توجه به روند توسعه فعلی منبع نور سرد نور سفید LED به جای دوران نور گرم است نه دور.



:: بازدید از این مطلب : 1164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

امتحانی



:: برچسب‌ها: امتحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()