5 عادت ساده که می‌تواند ریسک بیماری قلبی شما را ۹۲٪ کاهش دهد
نوشته شده توسط : ایران ماداس

یک مطالعه که در مجله کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شده هست، نشان دهد که شما بیشتر از آنچه فکر کنید، توانید بر سلامت قلبتان کنترل ه باشید.

محققان نزدیک به ۷۰۰۰۰ زن را بمدت دو دهه تحت نظر قرار ند و به این نتیجه رسیدند که سه چهارم از حملات قلبی در زنان جوان قابل پیشگیری هست حتی اگر دارای یک یا چند عامل خطر دیگر مانند کلسترول و فشار خون بالا و دیابت ، به شرطی که آنها این ۵ شیوه زندگی سالم را دنبال .

در واقع زنانی که تمام این ۵ شیوه سالم زندگی را رعایت کردند، خطر حمله قلبی در آنها به میزان ۹۲٪ و خطر ایجاد یک عامل خطر برای بیماری قلبی ۶۶٪ کاهش یافت. اگر پیروی از همه این ۵ عادت، سخت بنظر رسد نگران نباشید.

آندریا کومیستک، نویسنده ارشده هست این تحقیق و هستادیار اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه ایندیانا گوید: رعایت یک، دو یا ۳ عادت از بین این عادات سبک زندگی نیز سودمند هست.

 

به ۵ عادت زیر که تواند قلبتان را نجات دهد، نگاهی بیندازید و سعی کنید کارهای مضر برای قلب را کنار بگذارید:

سیگار نکشیدن

آندریا گوید که این مورد، مهمترین تغییری هست که توانید ایجاد کنید. علم بارها ثابت کرده که سیگار، خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد و هرچه زودتر سیگار را ترک کنید، زودتر از مزایای سلامتی بهره‌مند میشوید.

جهت مشاهده مقاله آشنایی با ورزش یوگا کلیک کنید

تحقیقی که در مجله اپیدمیولوژی اروپا منتشر شده هست نشان دهد که خطر ابتلا به بیماری در افرادی که سیگار را ترک ، در عرض ۵ سال تا ۴۰٪ کاهش یابد.

مقاله مرتبط: بهترین روشهای ترک سیگار

شاخص توده بدنی نرمال

چاقی در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن پزشکی آمریکا بعنوان یک بیماری در نظر گرفته شده هست زیرا ن اضافه وزن ممکن هست منجر به عواملی میشود که به بروز بیماری قلبی کمک .

این تنها یکی از دلایلی هست که یک شاخص توده بدنی سالم در این لیست قرار . اما همانطور که آندریا اشاره کند، ممکن هست فردی با وجود اضافه وزن، از سلامت قلبی و عروقی برخوردار باشده هست.

بنابراین اگر در حال مبارزه با اضافه وزنتان هستید اما خوب غذا خورید و ورزش کنید که هردو از فاکتورهای شیوه زندگی در این لیست به پیشگیری از بیماری قلبی در خودتان، کمک زیادی کرده اید.

حداقل ۲.۵ ساعت ورزش در هفته

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در مجله “گردش خون” منتشر شده هست، نشان دهد که اضافه کردن فعالیت روزانه به روال زندگیتان تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۴۰٪ کاهش دهد.

جهت مشاهده مقاله انواع ترالی بیمارستانی، راهنمای خرید انواع ترالی بیمارستانی کلیک کنید

فقط یادتان باشده هست که تمرینات را در چند ست انجام دهید تا کاملا به نفس نفس زدن بیفتید و از مزایای سلامتی ورزش بهره ببرید.

مصرف یک رژیم غذایی با کیفیت

آندریا توضیح دهد آن دسته از شرکت گان این تحقیق که دارای کمترین خطر بیماری قلبی بوده استند از یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، حبوبات، ماهی و دارای مقدار کمی گوشت قرمز و فراوری شده هسته و چربی‌های ترانس هستفاده کردند.

مقاله مرتبط: بهترین مواد غذایی برای قلب

در هفته کمتر از ۷ ساعت تلویزیون تماشا کنید

مطمئنا از مطالعاتی که نشان دهد نشستن طولانی مدت، میزان مرگ و میر شما را افزایش دهد، غذا خوردن در جلوی تلویزیون منجر به پرخوری میشود و هستفاده از وسایل الکترونیکی قبل از رفتن به تخت، باعث اختلال خواب میشود، مطلع هستید.

با کاهش ن زمانی که جلوی تلویزیون نشینید، میتوانید زمان ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و هستراحت‌تان را افزایش دهید تمام این چیزها توانند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک .

 





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: