درباره بهداشت صدا توضیح دهید ؟ منظورتان از مشکلات ساختاری حنجره همان سرطان حنجره
نوشته شده توسط : ایران ماداس

درباره بهداشت صدا توضیح دهید ؟ منظورتان از مشکلات ساختاری حنجره همان سرطان حنجره است؟ وقتی صدایتان در خطر است!

 

برای همه ما پیش آمده که دیده یا شنیده باشیم خواننده ی مورد علاقه مان در اجرای زنده ، نمی تواند خوب بخواند یا با صدای ضعیفی که انگار میکروفون خراب است برای طرفدارانش اجرا داشته است . با مجله راستینه همراه باشید.

 

 

درباره بهداشت صدا توضیح دهید ؟

خانم دکتر! لطفا در مورد رشته تخصصی تان که آسیب شناس یا درمانگر مشکلات صدا هستید کمی توضیح دهید: حنجره ما مثل هر عضوی از بدنمان ممکن است بیمار شود. وقتی حنجره مریض شود؛ یعنی آن دو تا چین یا تار صوتی سفید و مرواریدی خوشرنگ ملتهب و قرمز می شوند و نمی توانند مثل تارهای گیتار یا سه تار به ارتعاش دربیایند و صدای خوش تولید کنند. اینجاست که صدای فرد عوض می شود و تغییرات صدا، خش دار کردن یا زیروبم شدن آن جلب توجه می کند. ما با معاینه و بررسی تشخیص می دهیم مشکل دقیقا از کجاست و سپس درمان را آغاز می کنیم. گاهی اوقات مشکل این آسیب در ساختار خود حنجره و مربوط به اتفاقی است که روی چین صوتی افتاده و گاهی هم به علت استفاده نادرست از حنجره است و هیچ مشکل ساختاری ای در کار نیست. در واقع درمان ما با توجه به این است که بیماری ایجادشده در حنجره به کدام یک از این دو حالت ربط دارد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع آمالگاماتور کلیک کنید

 

منظورتان از مشکلات ساختاری حنجره همان سرطان حنجره است؟

نه لزوما. سرطان حنجره خطرناک ترین آنهاست که متاسفانه به علت استفاده زیاد از الكل ، سیگار و شیوه زندگی اشتباه رایج این روزها شایع هم شده اما امکان دارد مشکل ناشی از سرماخوردگی ساده و التهاب در چین صوتی باشد که سبب لارنژیت می شود. امکان دارد روی این تارهای سفید مرواریدی ضایعه ای مثل پولیپ، کیست یا ندول ایجاد شده و آنها را از کار انداخته باشد یا بیماری ای مانند ام اس و امثال آن سبب فلج تارهای صوتی شده باشند که در همه این مواقع می گوییم ساختار حنجره به مشکل خورده و درمان چه به صورت پزشکی یعنی با جراحی و دارو و زیر نظر متخصص گوش و حلق و بینی و چه به صورت توانبخشی و غیر دارویی تحت نظر همکاران ما باید کمک کند تا ساختار حنجره اصلاح شود.

 

 

مورد دوم که استفاده نادرست از صداست را بیشتر توضیح دهید:

 

مشخصات و قیمت انواع گیت ترینر

 

خیلی از ما اصول بهداشت صدا را نمی دانیم یا رعایتش نمی کنیم یا شغلمان طوری است که سبب اختلالات کارکردی حنجره می شود. گوینده ها، معلم ها، خواننده ها و بسیاری از آنهایی که از صدایشان زیاد استفاده می کنند، جزو گروه های در معرض خطرند. این افراد حتما باید با وسواس بیشتر بهداشت صدا را رعایت کنند و اجازه ندهند حنجره شان بیمار شود. نکته : علت های روان شناختی خیلی مهم اند و متاسفانه حنجره هم مثل همه اعضای بدن، از استرس و مشکلات روانی و تنش های زندگی در امان نیست.

 

 

لطفا درباره تشخیص علت و نحوه درمان بیشتر توضیح بدهید:

ما هر بیماری که مستقیم مراجعه می کند یا از طریق همکاران ENT (متخصص گوش و حلق و بینی) به ما ارجاع داده می شود، آنالیز و نحوه حرف زدن او را تحلیل می کنیم و سپس طرح درمانی ویژه او را آماده خواهیم کرد. در واقع رفتار مخربی که سبب آسیب به صدا شده شناسایی می کنیم و تلاش داریم با کمک و همکاری بیمار حذفش کنیم. قدم دوم درمان دادن تمرین ها و تکنیک هایی است که آسیب را کم کند. از آنجا که بیشتر بیماران ما تنش اضافی در حنجره شان دارند و با صرف انرژی زیاد حرف می زنند، با آموزش تکنیک های خاص یادشان می دهیم تنش را بردارند و وارد مسیر بهداشت صدا و سلامت آن شوند.

پس این تکنیک ها برای همه افراد حتی آنهایی که مشکل صدا ندارند، مفید است.

 

فروش ویژه انواع هموسیلر دیجیتال وینکل پلاس

 

کاملا درست است. می توانیم بگوییم نحوه درست خوابیدن یا تکنیک درست مسواک زدن برای همه مفید است اما مثلا آنهایی که دیسک کمر دارند باید بیشتر از بقیه حواسشان باشد چطور می خوابند و هرگز نباید روی شکم بخوابند. این تکنیک ها و تمرین های ما ساده و در عین حال بسیار موثرند، مثلا به بیمار می آموزیم در دم و بازدم چطور صداسازی کند. چطور حنجره اش را ریلکس و صدایش را گرم کند.

از این تکنیک های ساده برای مجری ها یا هر کسی که قرار است اجرایی داشته باشد؛ چه بازیگران تئاتر و چه معلم ها و دانشجویی که قرار است کنفرانس بدهد و استرس در صدایش موج می زند، بسیار موثر و خوب هستند. در واقع این تمرین ها سبب آرامش و ریلکسی حنجره می شوند.

 

 

آیا درمانهای دیگری هم همزمان دارید:

بله، ماساژ عضلات حنجره و گردن که فقط ۵ دقیقه روی بیمار انجام می شود تنش زیادی را از چانه و حنجره و گردن بر می دارد. روش درمانی یا تکنیک آه و خمیازه و خیلی تمرین های دیگر هم داریم که باید انجامش را ببینید و بشنوید. خیلی از این درمان ها ساده و کم هزینه اند اما بسیار موثرند و افراد با حوصله و صبور که پشتکار دارند طی ۲ تا ۳ ماه می توانند با مراجعه هفته ای یکبار برای ماساژ ، بدون نیاز به دارو، ندول های روی یک چین صوتی را از بین ببرند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل غذا کلیک کنید

 

مقاله مرتبط : آلودگی صوتی در تهران

 

 

  • دکتر سیده مریم خدامی
  • کتابخانه راستینه

منبع تصاویر 

  • star2
  • drlalitmohansharma
  • pharmacyincity

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاهی کلیک کنید


منبع: https://rastineh.com/when-your-voice-is-in-danger/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: