استفاده اولیه از بوتاکس! بوتاکس به کدام نواحی صورت تزریق می شود؟ نکته بسیار مهم در تزریق بوتاکس! بوت
نوشته شده توسط : ایران ماداس

 

تاریخ آخرین آپدیت 27 مرداد 1400

بوتاکس ماده ژل مانندی است که اکثرا برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. تزرق بوتاکس و بطور خاص تزریق بوتولینیوم توکسین تیپ A  سبب می شود عضلات به طور موقت فلج شوند و در نتیجه چروکها کاهش پیدا می کنند. تزریق این ماده ژل مانند تقریبا هیچ اثر منفی بر سلامتی ندارد !

این روش به عنوان یک درمان ایمن و موثر برای رفع خطوط ظریف و چروک های اطراف چشم در نظرگرفته می شود. همچنین از بوتاکس می توان برای رفع خطوط پیشانی و ابروها استفاده کرد.

استفاده اولیه از بوتاکس!

این ماده ژل مانند ابتدا برای درمان بلفارواسپاسم و سایر مشکلات مرتبط با عضلات چشم مورد استفاده قرار می گرفت. بلفارواسپاسم انقباض عضلات مدور دور پلک است که باعث پرش یا بسته شدن غیر ارادی پلک‌ها می‌شود!

سپس در سال 1989 استفاده از بوتاکس در امور زیبایی و دارویی به تاییدیه سازمان غذا و دارو ( FDA ) رسید. در سال 2002، سازمان غذا و دارو در آمریکا  تزریق این ماده را به عنوان درمانی برای رفع خطو متوسط تا شدید ابروان مورد تایید قرار داد. این سازمان در سال 2013   تزریق بوتاکس را برای درمان چروک های اطراف و گوشه چشم (خطوط پنجه کلاغی) نیز تایید نمود.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی بیمارستانی

 

بوتاکس به کدام نواحی صورت تزریق می شود؟

این ماده می تواند در نواحی زیر تزریق شود:

  • ناحیه بین دو ابرو (ناحیه گِلابلا) برای درمان خطوط اخم متوسط تا شدید!
  • خطوط اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)!

 همچنین سازمان غذا و دارو در آمریکا تزریق بوتاکس را به عنوان درمانی برای انواع بیماریها از جمله فعالیت بیش از حد مثانه، تعریق بیش از حد زیر بغل، اسپاسم اندام های تحتانی و میگرن مزمن مورد تایید قرار داده است.

نکته بسیار مهم در تزریق بوتاکس!

این ماده تنها باید از سوی پزشک متخصص تزریق شود. هرگز به افراد غیر متخصص و غیرحرفه ای در انجام اینکار اعتماد نکنید، زیرا سلامتی نعمت بسیار بزرگی است که در حفظ آن باید کوشید!

بوتاکس ایرانی مصپورت!

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت جراحی کلیک کنید

 

همانطور که تا بدین جا بدان اشاره کردیم، بوتاکس روشی پرطرفدار است که امروزه برای رفع عیوب صورت مورد استفاده قرار می گیرد. انواع متفاوتی از این محصول  در بازار موجود است که اکثر آنها از بازارهای چینی وارد ایران شده اند. به همین دلیل تجارب ناخشایند زیادی در رابطه با مصرف این دسته از محصولات وجود دارد.

 شرکت مصون دارو در ایران یک نوع بوتاکس مشابه «بوتاکس دیسپورت انگلیسی» را با نام تجاری مصپورت تولید کرده است. این محصول مانند هر محصول جدید دیگری در ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت. زیرا استفاده از بوتاکس های چینی تجربه بدی را برای مصرف کنندگان و پزشکان به جای گذاشته بودند.

همچنین این نوع محصول های چینی عوارض ناخواسته زیادی را پس از مصرف ایجاد کرده بودند. اما با گذشت زمان این برند توانست:با دریافت بازخورد مناسب در مقایسه با برندهای خارجی نامعتبر و تقلبی اعتماد مصرف کنندگان را بدست آورد.

به طوری که محصول مصپورت هم اکنون در بازار ایرانی و جهانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. مصپورت دارای تاییدیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران است.

ماندگاری بوتاکس ایرانی مصپورت چقدر است؟

معمولا ماندگاری این بوتاکس ایرانی سه تا چهار ماه است.اما تاثیر این محصول در افراد مختلف و تحت تاثیر عوامل متنوع می تواند کوتاه تر یا بلندتر باشد. فاکتورهای مهمی در ماندگاری بوتاکس نقش دارند:

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تیلت (تیلت تیبل)

 

  • در افراد مسن که عضلات تحلیل رفته اند، ماندگاری این محصول کم تر می شود. اما در افراد جوان که عضلات قوی تری دارند ماندگاری این محصول بیشتر است.
  • مصرف سیگار و الکل ماندگاری بوتاکس را کاهش می دهد.
  • ساختار صورت و حالت چهره فرد در ماندگاری بوتاکس بسیار تاثیر دارد.
  • قرار گرفتن بیش از حد در مقابل اشعه خورشید ماندگاری بوتاکس را کاهش می دهد.

 

باید و نبایدهایی که در تزریق بوتاکس باید بدان توجه داشته باشیم!

تزریق توکسین روشی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. تا بدین جا  به این موضوع اشاره کردیم که این ماده ژل مانند برای رفع چروکهای صورت و خطوط پیشانی ها و ابرو مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین این موضوع را خاطر نشان کردیم که استفاده از توکسین به عنوان درمانی برای رفع چروکهای صورت و خطوط پیشانی مورد تایید سازمان غذا و دارو در آمریکا قرار گرفته است.

علاوه بر این، توکسین برای درمان بیماری هایی مانند: میگرن، فعالیت بیش از حد مثانه، تعریق بیش از اندازه زیر بغل و بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، سازمان غذا و دارو تزریق بوتاکس را به عنوان «روشی درمانی» مورد تایید قرار داده است.

مسئله بسیار مهمی وجود دارد که باید پس از تزریق توکسین کارهایی را انجام دهید تا ماندگاری و اثر این محصول را بیشتر کنید. در واقع باید و نبایدهای تزریق بوتاکس بسیار مهم هستند و به ماندگاری این محصول بر روی صورت کمک می کنند. این باید و نبایدها به شرح زیر هستند:

 

فروش ویژه انواع فشارسنج وینکل پلاس

 

  • تا چهار ساعت پس از تزریق توکسین مرتب اخم کنید و ابروها را به بالا و پایین حرکت دهید!
  • تا چهار ساعت دراز نکشید!
  • تا چهار ساعت پس از استفاده از بوتاکس سر خود را به پایین خم نکنید!
  • تا 24 ساعت محل تزریق را گرم نکنید (سشوار و آب داغ و گریه کردن ممنوع است)!
  • در هفته اول بعد از تزریق توکسین روی صورت نخوابید، هنگام خواب روی نقاط تزریق شده فشار وارد نشود!
  • تا دو هفته محل تزریق را فشار و ماساژ ندهید!
  • اثرات بوتاکس از سه روز بعد از تزریق شروع شده و تا سه هفته بعد کامل می شود و به مدت 3 الی 6 ماه باقی می ماند.
  • استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی ماندگاری توکسین را کم می کند.
  • در صورت نیاز 2 تا 3 هفته بعد می توانید ترمیم انجام دهید.

به طور کلی زیبایی مسئله پرطرفدار این روزهاست و همین امر سبب شده است امور زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار شوند. تزریق بوتاکس یکی از روشهایی است که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند.

در این مقاله تلاش کردیم با معرفی یک محصول ایرانی به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کنیم. انتخاب بهترین محصولات ممکن است کمی هزینه بردار باشد اما می توانید نتیجه دلخواه را بدست بیاورید.

برای خرید محصولات مراقبت از پوست به کجا مراجعه کنیم؟ 

اگر یکی از نواع پوست حساس، پوست خشک، پوست مختلط، پوست معمولی و پوست چرب دارید و به درمان محصولات درمانی پوست مانند اسکراب، بالم لب، ترمیم کننده، روشن کننده، ضد ترک، ضد جوش، ضد حساسیت، ضد سلولیت، ضد قارچ، ضد چروک، لیفتینگ هستید می توانید  به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

نویسنده: دکتر مریم فیض مکتوبی، پزشک

حوزه فعالیت: پوست و زیبایی

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی غذا خوری کلیک کنید

 


منبع: https://darookhaneonline.com/mag/masport-botax/





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: