نکات طلایی در مورد استفاده از تامپون !
نوشته شده توسط : ایران ماداس

پریود یکی از مواردی است که هر ماه در بدن زنان رخ می‌دهد و این امر نشان دهنده سلامت بدن زنان است. تامپون یکی از وسایل بهداشتی است که در این دوره برای کنترل خون پریود استفاده می‌شود. با توجه به اینکه استفاده از نوار بهداشتی بسیار رایج‌تر از استفاده از این وسیله است ممکن است سوالات زیادی در زمینه برای بانوان پیش بیاید. در این مقاله قصد داریم به معرفی تمام آنچه که باید در مورد تامپون بدانید بپردازیم. در پایان این مقاله شناخت کاملی به این وسیله بهداشتی خواهید داشت.

تامپون چیست؟

این وسیله یکی از وسایل بهداشتی برای بانوان است که دوره پریود و یا قاعدگی برای کنترل خون خارج شده از بدن بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله حالت اسفنجی دارد و خون را به خوبی جذب می‌کند. این وسیله باید درون واژن قرار گیرد ( بر خلاف نوار بهداشتی که بر روی لباس زیر گذاشته می‌شود، در نتیجه استفاده از آن به دختران باکره پیشنهاد نمی‌شود، زیرا خطر آسیب به پرده بکارت وجود دارد.

مزایای استفاده از تامپون

بسیاری از بانوان استفاده از این وسیله را به استفاده از نوار بهداشتی ترجیح می‌دهند. مزایای استفاده از این وسیله به شرح زیرند:

 

مشخصات و قیمت انواع لایت کیور

 

  • حفظ آن در زمان دفع ادرار
  • اندازه کوچکتر
  • شنا در زمان پریودی
  • بوی خوش

دقت داشته باشید این وسیله باید از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه شده باشد.

اندازه‌های مختلف تامپون

این وسیله در اندازه‌های متفاوت تولید می‌گردد و برای استفاده باید شناخت کاملی به آن داشته باشید.  تامپون در اندازه کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌گردد. اگر اولین بار است که می‌خواهید از این وسیله استفاده کنید بهتر است از سایز کوچک آن استفاده کنید، در صورت نیاز سایزهای دیگر را نیز امتحان کنید. اگر سابقه زایمان طبیعی دارید، بهتر است سایز متوسط یا بزرگ را امتحات کنید.

اگر از سایز بزرگ استفاده می‌کنید و در هنگام تعویض درد احساس می‌کنید، نشان دهنده این است که این وسیله مناسب شما نیست و باید تلاش کنید سایز مناسب (متوسط یا کوچک) استفاده کنید. بهتر است هر دو ساعت یکبار آن را تعویض کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در روزهای آغازین قاعدگی که خونریزی شدید است از سایز متوسط و یا بزرگ استفاده کنید و در روزهای پایانی از مدل کوچک آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از تامپون

با توجه به اینکه سالیان زیاد است که بانوان از نوار بهداشتی برای کنترل خون قاعدگی استفاده می‌کنند، ممکن است استفاده از این وسیله بهداشتی کمی برای آنها دشوار باشد.

 

فروش ویژه انواع یخچال و فریزر آزمایشگاهی وینکل پلاس

 

برای استفاده از این در حالت ایستاده باشید، بهتر است نزدیک صندلی و یا سکویی باشید و پای خود را بر روی آن قرار دهید. سپس دهانه واژن خود را باز کنید و با استفاده از اپلیکاتور این وسیله را درون واژن خود قرار دهید. در زمان مصرف این وسیله به این نکات توجه داشته باشید:

  • در هنگام تعویض دستهایتان را باید با آب و صابون شسشته باشید
  • ممکن است برخی از بانوان ترجیح دهند که این وسیله را در هنگام نشسته تعویض کنند. روش تعویض به شما بستگی دارد، اما به این نکته توجه داشته باشید که این روش نباید دردناک باشد
  • در هنگام خروج تامپون بند آن را بکشید
  • اگر اینکار به درستی صورت گیرد نباید احساس درد داشته باشید و نباید احساس کنید که چیزی در داخل بدن قرار گرفته است
  • این محصول را هرگز در سرویس بهداشتی بدون پوشش رها نکنید
  • اگر این وسیله را هر 4 تا 6 ساعت یکبار تعویض نکنید، در معرض ابتلا به بیماری سندروم شوک سمی قرار می‌گیرد

 

آیا استفاده از تامپون دردناک است؟

این سوال را بسیاری از افراد که می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند می‌پرسند. باید بگوییم استفاده از این وسیله به هیچ عنوان دردناک نیست، به شرطی که شرایط زیر رعایت گردد:

  • اندازه مناسب انتخاب شود
  • به درستی در داخل واژن قرار گیرد

همچنین خروج آن از واژن نیز هرگز دردناک نیست. اگر با توجه به رعایت شرایط هنوز درد ادامه داشت باید به پزشک مراجعه کنید.

استفاده از تامپون و شنا در زمان قاعدگی

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی سی پی CP کلیک کنید

 

یکی از سوالات رایج در مورد استفاده از این وسیله و شنا در دوران قاعدگی این است که آیا خطر انتقال آلودگی آب استخر به بدن بانوان وجود دارد. باید بگوییم که اگر این وسیله به درستی در جای خود قرار گرفته باشد، آلودگی را از آب استخر به درون بدن انتقال نمی‌دهد.

آیا دختران باکره می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟

به طور کلی استفاده از این محصول آسیبی به پرده بکارت وارد نمی‌کند ولی در مواردی خطر آسیب وجود دارد، بنابراین بهتر است دختران باکره از این محصول استفاده نکنند.

تامپون و خطر سندروم شوک سمی

اگر تامپون بیش از 8 ساعت درون واژن زن باقی بماند و در هنگام خروج و یا گذاشتن آن بهداشت عمومی رعایت نگردد، خطر ابتلا به بیماری سندروم شوک سمی وجود دارد که بیماری بسیار خطرناکی است. به همین دلیل تعویض به موقع این وسیله اهمیت بسیار زیادی دارد.

بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که آیا می‌توان با این وسیله خوابید. باید بدانید دراز کشیدن مشکلی درعملکرد این وسیله ایجاد نمی‌کند، ولی خوابیدن نباید بیشتر از 8 ساعت به طول انجامد. بهتر است بدانید این وسیله هرگز باعث خشکی واژن نمی‌گردد. رعایت بهداشت در طول زمان استفاده از این وسیله اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت پزشکی و بیمارستانی کلیک کنید

 

برای خرید محصولات بهداشتی به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید محصولات بهداشت بانوان مانند نوار بهداشتی، پد روزانه، تامپون و ژل بهداشتی می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: