خوش بینی طول عمر بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد!
نوشته شده توسط : ایران ماداس

خوش بینی شانس افراد را برای رسیدن به سن 85 سالگی تا 70 درصد افزایش می دهد.این ویژگی رفتاری زندگی طولانی را برای انسانها به ارمغان می آورد. افراد خوش بین به دنبال نتایج مثبت در آینده هستند. به طور کلی، افرادی که از نعمت خوش بینی برخوردار هستند، بر این باورند که می توانند بر زندگی شان تسلط داشته باشند و در مسیر پیشرفت قرار بگیرند.

برخورداری از این صفت زندگی سالم تری را برای افراد رقم می زند و به احساسات آنها نظم می بخشد.آنها تمایل کمتری به سیگار کشیدن دارند و شاخص های جسمانی آنها بهتر است و از لحاظ فیزیکی فعال تر هستند. در این مقاله قصد داریم به اثرات خوش بینی بر سلامت بدن بپردازیم. در پایان این مقاله دید بازتری به این موضوع خواهید داشت و تلاش خواهید کرد تا این ویژگی را در خود پرورش دهید.

خوش بینی سبب افزایش طول عمر می شود!

مطالعه ای به بررسی اثرات خوش بینی بر زندگی افراد پرداخت. دکتر لونیالی از نویسندگان این مطالعه می گوید: «بیشتر تحقیقات بر بیماری ها تمرکز دارند! در حالیکه اطلاعات در مورد ویژگی های مثبت رفتاری کم است. این پژوهش بر سلامتی عموم تاثیر زیادی دارد. زیرا این ویژگی یک دارایی روانی برای افزایش طول عمر انسان است».

در این تحقیق 71173 نفر شرکت داشتند و صفت خوش بینی در آنها مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان می داد که خوش بین ترین افراد 15 درصد بیشتر از افراد دیگر زندگی می کنند. 50 تا 70 درصد از این افراد شانس بیشتری را برای رسیدن به سن 85 سالگی دارند.یکی از دلایل آن این است که افرادی که این ویژگی رفتاری را دارند زندگی سالم تری دارند و استرس خود را مدیریت می کنند!

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات پزشکی عمومی کلیک کنید

 

 

خوش بینی استرس را از بین می برد!

استرس یکی از بیماریهای مزمنی است که به سلامت افراد آسیب وارد می کند. افرادی که از این بیماری رنج می برند به بیماریهای جسمانی زیادی از جمله بیماریهای قلبی، بیماریهای گوارشی، خستگی مدام، بیماریهای تنفسی، بیماریهای مغزی و بیماریهای دستگاه ایمنی بدن دچار می شوند. 

کلافگی، نوسانات شدید خلقی و بی خوابی از موارد دیگری هستند که در اثر استرس در بدن به وجود می آیند. مطالعات در این زمینه نشان می دهد که استرس سبب کاهش طول عمر می شود. روانشناسان بر این عقیده هستند که یکی از راهای مبارزه با این بیماری تقویت این صفت در خود است. 

اگر فرد تلاش کند به اتفاقاتی که پیرامونش رخ می دهد خوش بین باشد، راحتر می تواند استرس خود را مدیریت کند. در واقع با این روش فرد تلاش می کند افکار منفی را که سبب افزایش استرس در او می شود کاهش دهد و تنها بر نکات مثبت تمرکز داشته باشد.

خوش بینی بیماریهای جسمانی را از بین می برد!

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت (تیلت تیبل) کلیک کنید

 

مطالعات متعددی در این زمینه صورت گرفته است و نتایج آن حیرت آور هستند. یک مطالعه به بررسی این صفت و میزان فشار خون پرداخت. نتایج این مطالعه نشان می داد افرادی که خوش بین هستند کمتر از افرادی که این صفت را ندارند به بیماری فشار خون مبتلا می شوند و به طور کلی سطح فشار خون آنها پایین تر است. 

مطالعه دیگری به بررسی این صفت در رابطه با بیماری سرطان پرداخت. نتایج نشان می دادند افراد خوش بین کمتر به بیماری سرطان دچار می شوند و در صورت ابتلا به این بیماری بیشتر از بیماران دیگر بهبود می یابند. 

در واقع خوش بینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و همین امر سبب می شود از ابتلا به انواع بیماری مصون بماند. کارشناسان سلامتی بر این امر تاکید می ورزند که تمامی افراد باید تلاش کنند تا این صفت را در خود پرورش دهند.

چگونه این صفت را در خود پرورش دهیم؟

تمرین هایی مانند «تجسم بهترین خود» صفت خوش بینی را در افراد افزایش می دهد.این ویژگی سبب می شود آنها زندگی خود را در آینده تصور کنند. اما آینده ای که در آن همه چیز خوب پیش می رود! در نتیجه برای اهداف خود برنامه ریزی می کنند و زندگی سالم تری را تجربه می کنند!

برا پروش این صفت بهتر است از تمرینات ذهنی استفاده کنید. در اولین قدم باید تلاش کنید که پیش داوری را در خود از بین ببرید. با توجه به اینکه بسیاری از افراد اینکار را انجام می دهند باید تلاش کنید با هر پیش داوری تنبیهی برای خود در نظر بگیرید و هر بار که پیش داوری کردید خود را تنبیه کنید. 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ایرموتور گلدنت کلیک کنید

 

در نتیجه کم کم یاد می گیرید که پیش داوری را در خود درمان کنید. مرحله بعدی این است که تلاش کنید بر نکات مثبت هر اتفاقی که رخ می دهد تمرکز داشته باشیم.  مطالعات نشان می دهند که مغز انسان به صورتی است که نکات منفی را بیشتر از نکات مثبت می بیند. بنابراین باید مغز خود را تربیت کنیم. 

اما به این نکته توجه داشته باشید که خوش بینی واقعی با خوش بینی کورکورانه کاملا متفاوت است. شما باید تلاش کنید بر نکات مثبت تمرکز داشته باشید، اما این امر هرگز بدین معنا نیست که از دیدن واقعیت چشم پوشی کنید.  این صفت بدین معناست که شما باید ابتدا به نکات مثبت توجه کنید و واقعیتها را آنگونه که هستند بپذیرید و تلاش کنید با آرامش تمام موانع را رفع کنید.

مکمل های دارویی را از کجا بخریم؟

برای تهیه بهترین محصولات و مکملهای دارویی به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. همچنین، در زمان خرید می توانید از مشاوره های رایگان این مرکز بهره مند گردید.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: