تفاوت بین ویلچر و صندلی انتقال چیست؟
نوشته شده توسط : ایران ماداس

ویلچر حمل و نقل

صندلی‌های چرخدار حمل‌ونقل، صندلی‌های باریک و با چرخ‌های کوچک‌تر هستند که برای هل دادن توسط مراقب طراحی شده‌اند. صندلی حمل و نقل سبک، جمع و جور و آسان برای حرکت است، که آن را به گزینه ای عالی برای سفر و استفاده در خارج از خانه یا به عنوان همراه ویلچر دستی یا برقی بزرگتر تبدیل می کند.

ویلچرهای حمل و نقل با ویلچرهای استاندارد متفاوت هستند زیرا چرخها کوچکتر و بدنه باریکتر است تا فشار دادن و مانور دادن آنها آسانتر باشد. صندلی های حمل و نقل را نمی توان به صورت دستی حرکت داد، به این معنی که کاربر ویلچر نمی تواند بدون کمک با این صندلی کار کند.

ویلچر استاندارد

ویلچر استاندارد (یا ویلچر دستی) یک صندلی حرکتی با چرخ‌های عقب بزرگ و چرخ‌های جلوی کوچک‌تر است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توسط مراقب هل داده می‌شوند یا به‌طور دستی توسط کاربر ویلچر پیشران می‌شوند.

جهت مشاهده و خرید انواع پارالل فیزیوتراپی کلیک کنید

 این طراحی به کاربر این امکان را می دهد که به چرخ های عقب برسد و در حالت نشسته به خود فشار بیاورد. ویلچرهای استاندارد قابل جمع شدن، حمل و نقل هستند و برای استفاده از ویلچر یا مراقب آسان هستند.

آیا به ویلچر نیاز دارم؟

اگر قادر به راه رفتن بدون کمک نیستید و فقط می توانید چند قدم قبل از نیاز به استراحت بردارید، ممکن است از ویلچر بهره مند شوید. اگر حتی با کمک (مثلاً از طرف یکی از دوستان یا اعضای خانواده، یا وسیله کمکی دیگری مانند عصا) برایتان دشوار است، ممکن است به ویلچر نیاز داشته باشید.

اگر برای راه رفتن به تنهایی تلاش می کنید و احساس می کنید ممکن است از ویلچر بهره مند شوید، ابتدا باید محدودیت های حرکتی خود را با پزشک خود در میان بگذارید. در قرار ملاقات، پزشک نیازهای شما را ارزیابی می کند و ممکن است برای شما ویلچر تجویز کند.

آیا واجد شرایط ویلچر هستم؟

«واجد شرایط بودن برای ویلچر» عبارتی است که برای توصیف نیاز شما به ویلچر استفاده می‌شود که توسط پزشک شما تصمیم می‌گیرد و اگر شرایطی را که ارائه‌دهنده بیمه خود برای پوشش هزینه‌های ویلچر خود در نظر گرفته است را برآورده کنید.

برای واجد شرایط بودن برای ویلچر، باید به پزشک خود نشان دهید که محدودیت حرکتی دارید و از نظر فیزیکی قادر به استفاده از ویلچر بدون کمک هستید. اگر تحرک محدود شما با کارهای روزانه - از رفت و آمد در خانه تا انجام کارهای ضروری مانند لباس پوشیدن - تداخل دارد، ممکن است واجد شرایط ویلچر باشید.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی cp کلیک کنید

برای استفاده از ویلچر، باید بتوانید بدون کمک بنشینید و از خود حمایت کنید، کنترل ها را به طور فیزیکی کنترل کنید و به درستی حرکت کنید، و بتوانید به تنهایی از ویلچر سوار و از آن خارج شوید.

پزشک شما می‌تواند با ارزیابی محدودیت‌های حرکتی شما و همچنین بحث در مورد اینکه چگونه احساس می‌کنید از ویلچر سود می‌برید، نیاز پزشکی شما را برای ویلچر تعیین کند. در طول ارزیابی شما، پزشک تعیین می کند که آیا محدودیت های روزانه شما شرایط لازم برای نیاز به ویلچر را برآورده می کند یا خیر.

آیا برای ویلچر نسخه نیاز دارم؟

برای خرید یا استفاده از ویلچر نیازی به نسخه ندارید. دلیل نیاز به نسخه برای ویلچر این است که به دنبال استفاده از مزایای بیمه برای پوشش هزینه های ویلچر خود هستید.

اگر پزشک نیاز شما را به ویلچر مشخص کرده باشد، ممکن است واجد شرایط پوشش بیمه ای برای کمک به هزینه های ویلچر باشید. برای دریافت پوشش بیمه ای نیاز به نسخه پزشک خواهد بود.

ویلچرها چقدر دوام می آورند؟

میانگین طول عمر ویلچر 2 تا 3 سال و حداکثر 5 سال برای ویلچرهای دستی است. هرچه از ویلچر بیشتر استفاده شود، به دلیل فرسودگی روزانه، طول عمر کمتری خواهد داشت.

ممکن است متوجه شوید که نیازهای حرکتی شما در این بازه زمانی تغییر می کند، یا ممکن است بخواهید قبل از اینکه ویلچرتان فرسوده شود، دستگاه حرکتی خود را ارتقا دهید.

قبل از خرید ویلچر، باید در نظر داشته باشید که چقدر از صندلی استفاده می کنید. آیا قرار است فقط گاهی از ویلچر استفاده کنید؟ یا این دستگاه حرکتی اصلی و روزمره شما خواهد بود؟ این به شما کمک می کند ویلچر مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید و به شما این امکان را می دهد که در طول عمر صندلی خود بیشترین بهره را ببرید.

باتری های ویلچر چقدر عمر می کنند؟

یک باتری کاملاً جدید ویلچر برقی با یک بار شارژ می تواند تا 8 ساعت دوام بیاورد و حدود 10 تا 20 مایل مسافت را پوشش دهد. سلامت کلی باتری با استفاده از باتری کاهش می‌یابد، هم از نظر مدت زمان ماندگاری و هم در محدوده‌ای که پوشش می‌دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر سی پی CP کلیک کنید

باتری های ویلچر برقی باید هر یک و نیم تا دو سال یکبار تعویض شوند تا اطمینان حاصل شود که برق مناسب برای استفاده روزانه خود دارید. بسته به استفاده شما، باتری ویلچر برقی می تواند از 6 ماه تا 2 سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورد.

هزینه خرید ویلچر چقدر است؟

ویلچرها دارای چندین هزینه هستند، از جمله هزینه اولیه برای خرید تجهیزات، و همچنین هزینه های نگهداری، نگهداری، لوازم جانبی و تغییرات.

قیمت پایه یک ویلچر بستگی به ساخت، مدل و سبک دارد، ویلچرهای دستی به طور متوسط هزینه کمتری نسبت به ویلچرهای برقی دارند. ویلچرهای سنگین نیز دارای میانگین قیمت کمی بالاتر هستند.

متوسط ​​ویلچر دستی موجود از Scootaround تقریباً 475.00 دلار قیمت دارد و ارزان ترین گزینه ها 150.00 دلار یا کمتر هزینه دارند.

بسته به نیاز شما و در دسترس بودن مدل های خاص می توان ویلچر را خریداری یا اجاره کرد. اغلب می تواند مقرون به صرفه تر باشد که یک ویلچر در نزدیکی شما اجاره کنید تا قبل از خرید بزرگ، سبک، مدل و عملکرد آن را احساس کنید.

چه مدت طول می کشد تا یک ویلچر داشته باشید؟

فرآیند از واجد شرایط بودن برای ویلچر تا تکمیل خرید شما و در اختیار داشتن ویلچر ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد، زیرا صلاحیت با قرار ملاقات با پزشک و بحث و گفتگو شروع می شود.

خرید واقعی ویلچر معمولاً چند هفته طول می‌کشد، زیرا ایده خوبی است که چند ویلچر را شخصاً در یک فروشگاه خرده‌فروشی یا محل اجاره آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما مطابق با نیازهای شما است. ویلچر را می توان در تامین کننده پزشکی محلی شما یا از طریق وب سایت های خرده فروشی آنلاین خریداری کرد.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات توانبخشی کلیک کنید

بسته به آنچه که به دنبال آن هستید و چیزهایی که در دسترس است، گرفتن ویلچر ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. هم تامین‌کنندگان محلی و هم وب‌سایت‌های خرده‌فروشی به شما در فرآیند خرید کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنید که ویلچری که انتخاب می‌کنید مطابق با نیازهای شما و متناسب با سبک زندگی شما باشد.

چگونه برای گرفتن ویلچر اقدام کنم؟

دو راه اصلی برای گرفتن ویلچر وجود دارد. اولین مورد با مراجعه به پزشک برای ارزیابی ویلچر است. این تأیید می کند که محدودیت های حرکتی شما به یک صندلی چرخدار نیاز دارد و ممکن است پزشک نسخه ای برای شما ارائه دهد که به بیمه شما امکان می دهد برخی از هزینه ها را پوشش دهد. 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال کلیک کنید

همچنین ممکن است برای رفتن به این مسیر به گواهی ضرورت نیاز داشته باشید. هنگامی که این دو مورد را در اختیار دارید، برای خرید دستگاه باید با یک تامین کننده خرده فروشی محلی یا آنلاین کار کنید.

راه دوم برای گرفتن ویلچر این است که به یک فروشنده خرده فروشی محلی یا یک فروشگاه آنلاین مانند Scootaround مراجعه کنید. این بزرگترین انتخاب ویلچر را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد تا با سرعت خود خرید کنید تا چیزی که مطابق با نیازهای شما باشد را پیدا کنید.

چگونه اندازه ویلچر را انتخاب کنم؟

انتخاب اندازه مناسب برای ویلچر شما بستگی زیادی به عرض صندلی مورد نیاز شما دارد. صندلی چرخدار چیدمان، اندازه چرخ و سایر ویژگی های ثانویه دستگاه را دیکته می کند. عرض صندلی معمولاً بین 16 تا 20 اینچ است و عرض متوسط ​​​​حدود 18 اینچ است.

همچنین باید عمق صندلی را در نظر بگیرید، زیرا این امر باعث ایجاد تفاوت در راحتی و استفاده کلی می شود. عمق صندلی فاصله از پشتی صندلی تا لبه جلو است و باید زمانی که کاربر صاف نشسته است اندازه گیری شود.

 اندازه صندلی اندازه کلی ویلچر را تعیین می‌کند، که می‌تواند بر آسانی حرکت در ورودی‌ها، راهروها و سایر فضاهای تنگ تأثیر بگذارد. اندازه همچنین بر شعاع چرخش ویلچر تأثیر می گذارد، که تعیین می کند صندلی چقدر محکم می تواند چرخش 180 درجه ای انجام دهد.

صندلی های چرخدار جمع و جور دارای صندلی باریک تری هستند که مانور و حمل و نقل آنها را نسبت به ویلچرهای دستی استاندارد با صندلی های پهن تر آسان تر می کند.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

 برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین ویلچرها برای فضاهای تنگ، پست ما را در مورد ویلچرهای باریک بررسی کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین صندلی‌های چرخدار دستی باریک و صندلی‌های برقی در پست بهترین ویلچرهای باریک فشرده ما دریافت کنید.

راحت ترین ویلچرها برای هل دادن کدامند؟

از آنجایی که ویلچرها به گونه ای طراحی شده اند که وزن کاربر را به طور یکنواخت تحمل کنند، فشار دادن بیشتر ویلچرها بسیار آسان است. دو نوع ویلچر آسان برای هل دادن، صندلی های حمل و نقل و ویلچر مسافرتی هستند.

 این مدل‌های ویلچر به‌طور خاص برای هل دادن توسط یک همراه طراحی شده‌اند و هر دو به یک قاب سبک وزن، ساختار ساده و صندلی باریک تکیه می‌کنند تا هنگام هل دادن راحت‌تر مانور دهند.

بهترین ویلچر برای سالمندان چیست؟

بهترین ویلچر برای سالمندان، ویلچری است که سبک وزن، کاربر پسند و به راحتی جمع شود و حمل شود. ویلچرهایی که این الزامات را برآورده می کنند به کاربران سالخورده ویلچر اجازه می دهند استقلال خود را حفظ کنند و تحرک خود را بدون نیاز به کمک دیگران افزایش دهند.

یکی از بهترین نمونه های ویلچر برای سالمندان، صندلی حمل و نقل سبک پلی فلای شرکت Drive Medical است. این ویلچر ترکیبی هم به عنوان یک صندلی چرخدار استاندارد و هم به عنوان صندلی حمل و نقل عمل می کند و انعطاف پذیری فوق العاده ای را در انواع سناریوهای رانندگی ارائه می دهد. 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کششی مکانیکی کلیک کنید

سواری نرمی را فراهم می کند، بسیار قابل حمل است و نگهداری و تمیز نگه داشتن آن آسان است. همچنین زیرپایی های چرخاننده، جابجایی آن را به داخل و خارج از صندلی آسان می کند.

ویژگی هایی که هنگام خرید ویلچر به آنها نیاز دارید (یا باید به دنبال آنها باشید):


هنگام خرید ویلچر، تعدادی از اجزای اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. موارد زیر به شما ایده خوبی از آنچه در دسترس است، آنچه را که باید جستجو کنید و آنچه را که باید قبل از خرید خود در نظر بگیرید، ارائه می دهد.

راحتی
هر ویلچری که به صورت روزانه استفاده می شود باید راحت باشد. صندلی مهم ترین عنصری است که در اینجا باید در نظر گرفت. بیشتر آنها از نایلون یا وینیل ساخته شده اند و برخی از صندلی ها ممکن است برای افزایش راحتی نیاز به بالشتک یا تکیه گاه پشتی سفارشی داشته باشند. عرض و عمق صندلی نیز ملاحظات مهمی هستند، زیرا شما می خواهید صندلی کاملاً متناسب با کاربر باشد.

کوسن
برای افزایش راحتی، پشتیبانی و ثبات می توان به صندلی ویلچر یک بالشتک اضافه کرد. کوسن های ژل می توانند راحتی بیشتری را اضافه کنند. بالشتک های موقعیت یابی وضعیت بدن را درست می کنند و توانایی کاربر را در جهت یابی بهبود می بخشند و بالشتک های پیشگیرانه اصطکاک و فشار را در طول استفاده طولانی کاهش می دهند.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات فیزیوتراپی کلیک کنید

صندلی ها
صندلی در اکثر ویلچرها از نایلون یا وینیل ساخته شده است زیرا هر دو ماده بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند. برخی از صندلی‌ها را می‌توان بسته به نوع چارچوب ویلچر شما سفارشی یا ارتقا داد.

اندازه صندلی
اندازه صندلی به عرض صندلی (فاصله از تکیه گاه تا دسته) و عمق صندلی (فاصله از پشتی تا لبه جلوی صندلی) تقسیم می شود. ویلچرها در عرض های مختلف صندلی، به طور معمول از 14 تا 20 اینچ عرضه می شوند، که رایج ترین عرض آن 18 اینچ است. عمق صندلی نیز متغیر است و باید با نشستن مستقیم کاربر ویلچر در موقعیت فعال طبیعی اندازه گیری شود. هم عرض و هم عمق صندلی را می توان در بخش «مشخصات محصول» در اکثر وب سایت های خرده فروش تجهیزات حمل و نقل یافت.

ارتفاع صندلی
ارتفاع صندلی نشان می دهد که صندلی چقدر از سطح زمین بلند است. بیشتر صندلی‌های چرخدار دارای ارتفاع متوسط ​​20 تا 21 اینچ هستند که برای کاربرانی با قد 5 فوت یا بالاتر مناسب است. اگر طول کاربر کمتر از 5 فوت باشد، انتقال ممکن است دشوارتر باشد، زیرا صندلی چرخدار ممکن است خیلی بلند باشد.

ارتفاع صندلی
ارتفاع صندلی – یا ارتفاع کلی دستگاه – بر راحتی حمل و نقل و مانور دادن ویلچر به اطراف تأثیر می گذارد. نگهداری ویلچرهای بلندتر ممکن است در صندوق عقب ماشین دشوارتر باشد، در حالی که ویلچرهای کوتاه‌تر راحت‌تر جمع می‌شوند یا به پایین فرو می‌روند.

وزن صندلی
اگر به طور مکرر ویلچر خود را حمل می کنید، یا اگر می خواهید چیزی که مدیریت آن در سفر آسان باشد، وزن صندلی را در نظر بگیرید. صندلی‌های حمل‌ونقل و صندلی‌های چرخدار کودکان معمولاً سبک‌تر از ویلچرهای دستی هستند، در حالی که صندلی‌های چرخدار دستی سبک‌تر از ویلچرهای برقی هستند. وزن صندلی بسته به ویژگی ها و لوازم جانبی اضافه شده می تواند از 19 پوند تا بیش از 65 پوند متغیر باشد.

دسته دسته
دسته های بازو راحتی و پشتیبانی بیشتری را فراهم می کنند. آنها اغلب قابل جابجایی هستند (یا می توانند بالا بروند) تا انتقال و حمل و نقل آسان تر شود. بسیاری از تکیه‌گاه‌ها در ارتفاع میز یا میز قرار دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی زیر یک میز استاندارد قرار بگیرند.

استراحت پاها
مانند تکیه گاه، تکیه گاه پا، پشتیبانی و راحتی بیشتری را برای کاربر فراهم می کند. آنها در سبک های مختلفی وجود دارند، اما مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید تکیه گاه ساق پا تاب بخورد یا تنظیم شود، زیرا این می تواند بر قابلیت انتقال صندلی تأثیر بگذارد.

چرخ ها
چرخ ها می توانند ثبات و راحتی را به سواری کلی اضافه کنند. اکثر چرخ ها لاستیکی یا نیمه پنوماتیک هستند که می تواند نحوه چرخش ویلچر روی سطوح مختلف را تغییر دهد. برخی از چرخ ها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند، در حالی که برخی دیگر به دلیل فرسودگی در طول زمان نیاز به تعویض دارند.

نتیجه

ویلچر دستی می تواند گزینه ای عالی برای بسیاری از کاربران تجهیزات حرکتی باشد - آنها راحت، مقرون به صرفه، قابل اعتماد هستند، پشتیبانی عالی را ارائه می دهند و به راحتی به داخل و خارج منتقل می شوند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

اگر می‌خواهید فرآیند خرید ویلچر دستی را شروع کنید، لطفاً با Scootaround تماس بگیرید. تیم ما خوشحال خواهد شد که به سوالات شما پاسخ دهد و به هر طریقی که می تواند کمک کند!





:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: