تفاوت بین تخت های بیمارستانی و تخت های بیمارستانی خانگی چیست؟
نوشته شده توسط : ایران ماداس

تخت های بیمارستانی دیگر به خانه های سالمندان و بیمارستان ها محدود نمی شود. برای مدیریت بیماری های مزمن، بسیاری از بیماران به تخت های بیمارستانی در خانه نیاز دارند. آنها ابزار مفیدی برای حفظ امنیت و راحتی عزیزان در زمان بیماری یا بهبودی هستند. انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها این است که آیا باید همان تختی را که در بیمارستان استفاده می‌شود خریداری کرد یا تخت بیمارستانی را که برای استفاده خانگی مناسب است.

ویژگی های تخت بیمارستانی

این تخت ها به طور خاص برای برآوردن خواسته های بیماران و کارکنان بیمارستان ساخته شده اند. برای راحتی و درمان، قسمت های پشت و زانو را می توان تنظیم کرد و کل چارچوب تخت را می توان در صورت نیاز بالا و پایین آورد.

 ریل های جانبی بالا و پایین که بزرگ و حجیم هستند به طور خودکار یکپارچه می شوند. کنترل های تنظیم تخت در داخل و خارج ریل های جانبی قرار می گیرند. انواع مختلفی از تشک های کاهش فشار در دسترس هستند، از جمله تشک هایی با کاهش اتلاف هوا و چرخش جانبی.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی کلیک کنید

 برخی از تخت‌های بیمارستانی مانند Hillrom TotalCare می‌توانند به بیمار کمک کنند تا در زمان صرف غذا به حالت نشسته منتقل شود.

تخت های بیمارستانی در منزل
تخت‌های بیمارستانی خانگی دارای بسیاری از ویژگی‌های تخت‌های بیمارستانی سنتی هستند، اما برای کسانی که در خانه یا در امکانات زندگی کمکی زندگی می‌کنند، مناسب‌تر هستند. تخت های تمام برقی دارای قسمت های قابل تنظیم پشت و زانو و قابلیت بالا و پایین بردن چارچوب تخت هستند. قاب چرخشی تخت چرخشی Med-Mizer ActiveCare SafeTurn به بیمار اجازه می دهد تا با فشار یک دکمه از حالت صاف به حالت نشسته منتقل شود. همچنین دارای یک مکانیسم کمکی است که به بیمار در بلند شدن و خروج از تخت کمک می کند.

این سازه معمولاً دارای یک قاب اولیه است که می‌تواند تشک 80×36 اینچی را تحمل کند و جایگزین‌های بزرگ‌تری برای بیماران چاقی در دسترس است. تخت چاقی Invacare BAR600 دارای یک سطح خواب 42 اینچی است و می تواند افراد با وزن حداکثر 600 پوند را پشتیبانی کند. قاب Med-Mizer CC803 Retractabed ممکن است به عرض 39 یا 42 اینچ تغییر یابد. این امر به بیماران فضای بیشتری می‌دهد تا برای مالش پشت یا تعویض کتانی، غلت بزنند.

تخت های بیمارستانی خانگی تا حد امکان شبیه تخت های معمولی ساخته شده اند. طرح های شیک و اشکال متنوع سر و پاپوش شبیه مبلمان اتاق خواب است و می تواند در هر دکوری گنجانده شود. ریل های جانبی و میله های کمکی کوچک هستند و فضای کمی را در دو طرف تخت اشغال می کنند.

تخت‌های قابل تنظیم بالا و پایین به طور خاص برای افرادی که در خانه یا در مراکز مراقبت طولانی مدت زندگی می‌کنند در نظر گرفته شده است. تخت Invacare Carroll CS7 Hi-Low دارای یک قاب تخت است که تنها 7 اینچ بالاتر از کف است. این برای بیمارانی که ممکن است از تخت بیرون بیایند یا سعی کنند بدون درخواست کمک از جایشان بلند شوند مفید است.

سبک های مختلف تشک

برای تخت های بیمارستانی خانگی، طیف گسترده ای از جایگزین های تشک برای ایجاد راحتی، توزیع مجدد فشار و حفظ وضعیت بدن بیمار در دسترس است. تشک های SaniSnooze برای افراد بی اختیار در برابر مایعات مقاوم و ضد حساسیت هستند. تشک‌های MedMattress Care از فوم حافظه‌دار با چگالی بالا ساخته شده‌اند و شامل چندین ناحیه برای بیمارانی هستند که در معرض خطر کم، متوسط یا زیاد زخم‌های فشاری هستند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

 برای بیمارانی که در معرض خطر از هم گسیختگی پوست هستند، تشک‌های پروتکل اسپان آمریکا با فشار متناوب و جایگزین‌های درمان فلوتاسیون برقی ارائه می‌کنند. قبل از خرید تشک های درمانی، بیماران و مراقبان باید با پزشکان و متخصصان مراقبت از زخم تماس بگیرند.

تخت‌های بیمارستانی مراقبت خانگی، تحویل و نگهداری را ارائه می‌دهد

تخت های بیمارستان بزرگ و سنگین هستند و نمی توان آنها را برای زایمان جدا کرد. ورودی‌های بیمارستان به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به تخت‌های عرضی ۳۷ تا ۴۰ اینچی اجازه عبور می‌دهند. وقتی تخت‌های مراقبت‌های بهداشتی جدید وارد می‌شوند، بازرسی می‌شوند و برای نگهداری پیشگیرانه منظم برنامه‌ریزی می‌شوند. بیمارستان ها دارای تیم هایی از تکنسین های زیست پزشکی و برنامه های خدمات گسترده ای هستند که توسط سازنده ارائه می شود. 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

سر و پایه تخت های بیمارستانی خانگی به گونه ای طراحی شده اند که برای حمل و نصب از چارچوب قابل جدا شدن هستند. تخت‌های مراقبت‌های بهداشتی معمولی را نمی‌توان برای تحویل از هم جدا کرد و در ورودی‌های خانه با عرض 32 تا 36 اینچ جا نمی‌شود. برای جا افتادن در ورودی های مسکونی، کل تخت باید به سمت خود چرخانده شود و روی دالی قرار گیرد. این می تواند به ساختار تخت، وسایل الکترونیکی و ریل های جانبی آسیب برساند. مکانیزم هیدرولیک در تخت بیمارستان هیلرم توتال کر نباید به سمت خود چرخانده شود.

در زمان خرید، تخت های بیمارستانی بازسازی شده می تواند 10 تا 20 سال عمر کند. آنها معمولاً با یک سال ضمانت ارائه می شوند که فقط قطعات تعویضی را که ممکن است مورد نیاز باشد پوشش می دهد. خدمات باید توسط تکنسین های زیست پزشکی معتبر انجام شود و مصرف کننده مسئول تمام هزینه های نیروی کار است. اکثر تکنسین‌ها برای سیستم‌های بیمارستانی کار می‌کنند، و تنها تعداد انگشت شماری برای ارائه خدمات تعمیر در خانه، به‌ویژه برای تخت Hillrom TotalCare، در دسترس هستند. هزینه قطعات و خدمات تقریباً از هزینه خود تخت بیشتر خواهد بود.

تخت‌های بیمارستانی خانگی جدید ارزان‌تر از تخت‌های بیمارستانی بازسازی‌شده هستند و با ضمانت‌های سازنده عرضه می‌شوند. ساختار تخت Invacare دارای گارانتی 5 ساله و قطعات مکانیکی و الکتریکی دارای 2 سال گارانتی می باشد. گارانتی مکانیکی تخت های مد میزر 15 سال با 2 سال گارانتی سیستم رانندگی و 1 سال گارانتی برای آویز دستی می باشد. در زمان خرید، قراردادهای خدمات مقرون به صرفه نیز موجود است.

نکات کلیدی

تخت های بیمارستانی خانگی مدرن به مراقبین و عزیزان در حفظ ایمنی، راحتی و استقلال کمک می کند. آنها بسیاری از ویژگی های مشابه تخت های بیمارستانی سنتی را دارند، اما برای نصب و استفاده در خانه توسط بیماران و مراقبین قرار دارند. با این حال، انتخاب بهترین تخت مراقبت در منزل ممکن است دشوار باشد. آنها باید برای بیمار راحت باشند و در عین حال از آنها در برابر صدمات محافظت کنند و به مراقبین اجازه دهند تا در صورت نیاز به آنها کمک کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات توانبخشی کلیک کنید

گزینه های تشک زیادی برای تخت های بیمارستانی خانگی وجود دارد. بیمارانی که در معرض خطر کم تا متوسط ​​شکستگی پوست قرار دارند، به احتمال زیاد از تشک های فوم با چگالی بالا استفاده می کنند. بیماران بی حرکت با زخم های فشار موجود به تشک های بادی پیشرفته با درمان کم هوا، فشار متناوب و تشک های چرخشی جانبی نیاز دارند.

متخصصان تخت‌های بیمارستانی HomeCare برای کمک به بیماران و مراقبان در انتخاب تخت‌ها و تشک‌هایی که به بهترین وجه با نیازهایشان سازگار است، آماده‌اند. قبل از خرید تخت بیمارستانی برای استفاده در منزل، ضروری است که در مورد نیازهای فردی خود با پزشک مشورت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: