راه های طبیعی برای تسکین درد + استفاده از گرما و سرما در کاهش درد
نوشته شده توسط : ایران ماداس

داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن مسکن های موثری هستند، اما مصرف طولانی مدت آن می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی ممکن است اعتیادآور باشند و حتی عوارض جانبی بیشتری داشته باشند. بهترین راه های طبیعی برای تسکین درد چیست؟

صدها سال است که مردم از اسانس ها، گیاهان دارویی و درمان های جایگزین به عنوان مسکن های طبیعی استفاده می کنند.

محققان این گزینه‌ها را به‌طور کامل بررسی نکرده‌اند، اما برخی شواهد نشان می‌دهند که درمان‌های خاصی می‌توانند کمک کنند، و بسیاری از مردم آن‌ها را مفید می‌دانند.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

در این مقاله به 12 مسکن طبیعی و علم پشت سر آنها می پردازیم. برای یادگیری نحوه مدیریت درد به طور طبیعی و بدون تکیه بر داروهای مسکن بدون نسخه، ادامه مطلب را بخوانید.

به طبیعت روی آورید


اگر دندان درد، کمردرد یا هر نوع درد دیگری دارید، اولین انگیزه شما ممکن است گرفتن قرص باشد. بسیاری از مردم به داروها متکی هستند، اما خطر عوارض جانبی، تداخلات دارویی و مصرف همیشگی یا اعتیاد را به همراه دارند.

به جای آن ممکن است تسکین مورد نیاز خود را از انواع مسکن های طبیعی بیابید.

بسیاری از گیاهان و ادویه ها می توانند التهاب و سایر بیماری های مرتبط را درمان کنند. این گزینه‌های گیاهی تحت دسته‌ای از درمان‌ها قرار می‌گیرند که به عنوان طب جایگزین شناخته می‌شوند، که شامل طب سوزنی، یوگا، ریکی و سایر روش‌ها نیز می‌شود. وقتی صحبت از تسکین درد می شود، ممکن است از آنچه ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید شگفت زده شوید.

پوست درخت بید


قرن هاست که مردم از پوست درخت بید برای کاهش التهاب، که عامل بیشتر دردها است، استفاده می کنند. پوست بید سفید حاوی ماده شیمیایی سالیسین است که مشابه ماده اصلی آسپرین (Bayer) است.

در اصل، مردم پوست خود را برای تسکین درد و تب می جویدند. اکنون پوست درخت بید به عنوان یک گیاه خشک به فروش می رسد که می توانید آن را مانند چای دم کنید. همچنین به صورت مکمل مایع یا به صورت کپسول عرضه می شود. می توانید از پوست درخت بید برای کمک به تسکین ناراحتی ناشی از سردرد، کمردرد، آرتروز (OA) و بسیاری از شرایط دیگر استفاده کنید.

با این حال، پوست درخت بید خطر عوارض جانبی خاص خود را دارد. این می تواند باعث ناراحتی معده شود، ممکن است کلیه های شما را کند کند و زمان خونریزی را طولانی تر کند، درست مانند آسپرین. فقط باید توسط بزرگسالان استفاده شود. همانند آنچه آسپرین مصرف شده در مقادیر زیاد می تواند برای کودکان مضر باشد، پوست درخت بید نیز می تواند برای کودکان سمی باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار کلیک کنید

اگر به آسپرین حساس هستید یا از داروهای ضد التهابی بدون نسخه (OTC) (مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن) استفاده می کنید، باید از پوست درخت بید خودداری کنید. همچنین در صورت مصرف وارفارین (کومادین) یا سایر درمان های ضد انعقاد، باید از مصرف آن خودداری کنید، زیرا سالیسین می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. اگر از داروهای ضد التهاب یا ضد درد دیگر استفاده می کنید، قبل از مصرف پوست درخت بید با پزشک خود صحبت کنید.

مکمل های پوست درخت بید را خریداری کنید.

زردچوبه


زردچوبه ادویه ای است که به کاری رنگ زرد و طعم بی نظیری می دهد. حاوی ترکیب کورکومین، آنتی اکسیدانی است که به محافظت از بدن در برابر مولکول های رادیکال آزاد که می توانند به سلول ها و بافت ها آسیب برسانند، کمک می کند.

زردچوبه همچنین می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شود، از جمله:

سوء هاضمه
زخم ها
ناراحتی معده
پسوریازیس
سرطان
برخی از افراد مبتلا به OA نیز به زردچوبه به عنوان یک مسکن طبیعی روی می آورند زیرا به تسکین التهاب کمک می کند.

 

میخک ها

مردم به طور سنتی از میخک، از گیاه Eugenia caryophyllata، به عنوان یک درمان خانگی برای تسکین درد دندان استفاده می کردند.

یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که ژل میخک به اندازه ژل بنزوکائین موثر است، ژل موضعی که دندانپزشکان اغلب برای کاهش درد سوزن استفاده می کنند.

محققان از میخک، ژل بنزوکائین یا دارونما در داخل دهان شرکت کنندگان استفاده کردند. آنها سطوح پایین‌تری از درد را با ژل‌های میخک و بنزوکائین گزارش کردند، اما با دارونما نه.

تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم میخک چگونه می تواند انواع دیگر دردها را تسکین دهد.

محققان همچنین بر این باورند که میخک می تواند فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد ویروسی داشته باشد.
میخک کامل اغلب برای طعم دادن به غذاهای گوشت و برنج استفاده می شود. از میخک آسیاب شده در پای و بسیاری از غذاها استفاده می شود. به عنوان دارو، میخک را می توان به صورت کپسول یا پودر یافت. روغن میخک نیز موجود است.

جهت مشاهده و خرید انواع ایزی استند یا ایست آسان کلیک کنید

مانند سایر مکمل های گیاهی، می توانید از میخک برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده کنید. میخک ممکن است به کاهش حالت تهوع و درمان سرماخوردگی کمک کند. آنها همچنین ممکن است به تسکین درد همراه با سردرد، التهاب آرتریت و دندان درد کمک کنند. میخک همچنین می تواند به عنوان بخشی از مسکن موضعی استفاده شود.

یک مطالعه نشان داد که میخک می تواند برای درمان عفونت های قارچی استفاده شود، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ماده فعال در میخک اوژنول است، یک مسکن طبیعی که در برخی از مالش های درد OTC نیز استفاده می شود. مالیدن مقدار کمی روغن میخک روی لثه ها ممکن است به طور موقت درد دندان را کاهش دهد تا زمانی که بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید. اما مصرف بیش از حد روغن میخک رقیق نشده ممکن است به لثه‌های شما آسیب برساند، بنابراین قبل از امتحان کردن آن در خانه، این روش را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید در مصرف محصولات میخک مراقب باشند. روغن میخک می تواند خطر خونریزی غیرطبیعی را افزایش دهد.

طب سوزنی


این روش پزشکی باستانی چینی به دنبال تسکین درد با ایجاد تعادل در مسیرهای انرژی طبیعی بدن است. جریان انرژی به نام qi (تلفظ CHEE) شناخته می شود.

برای این عمل، متخصصان طب سوزنی سوزن های ریز و نازکی را در پوست شما قرار می دهند. محل درج به منبع درد مربوط می شود. بر اساس چی، یک سوزن ممکن است دور از قسمتی از بدن که درد را تجربه می کند وارد شود.

طب سوزنی ممکن است با ترشح سروتونین، یک ماده شیمیایی "احساس خوب" که درد را کاهش می دهد، درد را تسکین دهد.

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که طب سوزنی به تسکین دردهای مرتبط با OA، میگرن و مکان‌های مختلف درد مزمن کمک می‌کند.

 

 اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس ممکن است به طور طبیعی به تسکین درد کمک کند. مردم از روغن اسطوخودوس برای تسکین درد، کمک به خواب و کاهش اضطراب استفاده می کنند.

یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2012 نشان داد که استنشاق روغن اسطوخودوس ممکن است درد مرتبط با سردردهای میگرنی را در مقایسه با دارونما تسکین دهد.

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تسکین دهنده درد، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در حیوانات است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال حاضر ترکیبات و دوزهای اسانس را تنظیم نمی کند، بنابراین از آنها با احتیاط استفاده کنید. همیشه قبل از استفاده از هر روغن ضروری جدید با پزشک صحبت کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر سی پی CP کلیک کنید

روغن های ضروری را مصرف نکنید، زیرا ممکن است سمی باشند. اگر روغن را به صورت موضعی استفاده می کنید، همیشه آن را در روغن حامل رقیق کنید. در اینجا درباره روغن های حامل بیشتر بدانید.

مردم می توانند از میان طیف وسیعی از اسانس های اسطوخودوس به صورت آنلاین انتخاب کنند.

اسانس رزماری


رزماری اسانس دیگری است که ممکن است درد را تسکین دهد.

برخی از محققان بیان می‌کنند که گیاه رزماری Rosmarinus officinalis L. ممکن است به درمان سردرد، درد عضلانی و استخوانی و تشنج کمک کند. رزماری همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد، عضلات صاف را شل کند و حافظه را تقویت کند.

اسانس ها را در یک روغن حامل مانند روغن زیتون رقیق کنید. برای هر اونس روغن حامل از سه تا پنج قطره اسانس استفاده کنید.

محققان پیشنهاد می کنند که این گیاه روی گیرنده هایی در مغز به نام گیرنده های مواد افیونی که با احساس درد درگیر هستند، عمل می کند. یک کارآزمایی بالینی در سال 2013 نشان داد که روغن رزماری درد را در افرادی که ترک تریاک دارند کاهش می دهد.

مردم می توانند از میان طیف وسیعی از اسانس های رزماری به صورت آنلاین انتخاب کنند.

اسانس نعناع فلفلی


روغن نعناع از گیاه Mentha piperita L. به دست می آید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که گیاه نعناع دارای اثرات ضد التهابی، ضد میکروبی و تسکین دهنده درد است. ترکیبات فعال روغن نعناع شامل کارواکرول، منتول و لیمونن است.

مردم اغلب از اسانس نعناع رقیق شده به عنوان یک درمان موضعی استفاده می کنند، به این معنی که روغن رقیق شده را در ناحیه ای که احساس درد یا درد دارد می مالند.

یک بررسی در سال 2015 اشاره می کند که مردم به طور سنتی از نعناع برای تسکین اسپاسم دردناک و مشکلات مرتبط با آرتریت استفاده می کردند.

محققان همچنین گزارش دادند که استفاده از روغن نعناع روی شقیقه ها و پیشانی ممکن است درد سردرد تنشی را تسکین دهد.

از قرار دادن روغن نعناع روی پوست شکسته خودداری کنید. این می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود، بنابراین قبل از استفاده از روغن نعناع فلفلی در ناحیه دردناک یک آزمایش نقطه ای انجام دهید. از روغن نعناع در اطراف کودکان استفاده نکنید.

مردم می توانند از میان طیف وسیعی از روغن های نعناع به صورت آنلاین انتخاب کنند.

 اسانس اکالیپتوس


اسانس نهایی در این لیست از راه های طبیعی برای تسکین درد، روغن اکالیپتوس است. این داروی گیاهی از گیاه اکالیپتوس ممکن است به کاهش درد، تورم و التهاب در بدن کمک کند.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که استنشاق روغن اکالیپتوس در مقایسه با روغن بادام درد را تسکین می دهد. شرکت کنندگان روغن اکالیپتوس را به مدت 30 دقیقه در روز به مدت 3 روز استنشاق کردند. همه آنها پس از جراحی تعویض زانو در حال نقاهت بودند.

جهت مشاهده و خرید انواع تردمیل توانبخشی کلیک کنید

از روغن اکالیپتوس در اطراف کودکان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید. اکالیپتوس می تواند باعث آسم شود. مهم است که قبل از استفاده موضعی آن را در روغن حامل رقیق کنید.

همچنین، بنابراین اکالیپتوس را در ملاء عام پخش نکنید. اسانس اکالیپتوس اگر فردی آن را ببلعد سمی است. برای اطمینان از عدم واکنش پوست به اکالیپتوس که به صورت موضعی استفاده می شود، یک بررسی نقطه ای انجام دهید.

مردم می توانند از میان طیف وسیعی از اسانس های اکالیپتوس به صورت آنلاین انتخاب کنند.

کپسایسین


مردم همچنین از کپسایسین موجود در فلفل چیلی برای تسکین درد طبیعی استفاده می کنند. این ماده زمانی که فرد آن را به صورت موضعی استفاده می کند می تواند باعث سوزش خفیف یا سوزن سوزن شدن شود.

مطالعه‌ای در سال 2011 به نقش مهمی که کرم‌ها و چسب‌های موضعی کپسایسین در مدیریت درد دارند اشاره می‌کند. بسیاری از محصولات ضد درد حاوی کپسایسین هستند.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا درد را تسکین می دهد، اما برخی معتقدند که با کار بر روی رشته های گیرنده درد، حساسیت پوست به درد را کاهش می دهد. اینها اعصابی هستند که سیگنال های درد را حمل می کنند.

مردم می توانند طیف وسیعی از کرم های کپسایسین را به صورت آنلاین پیدا کنند.

گرما و یخ


یکی از رایج‌ترین درمان‌های خانگی درد، استفاده از گرما و یخ به طور مستقیم روی محل‌های درد است. اگرچه این درمان ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همه نمی‌دانند دقیقاً چه زمانی از یخ در مقابل گرما استفاده کنند.

استفاده از کیسه یخ برای کاهش تورم و التهاب مدت کوتاهی پس از تجربه کشیدگی عضله، تاندون یا رباط ممکن است باعث تسکین شود. جالب توجه است، هنگامی که التهاب ناپدید شد، گرما ممکن است به کاهش سفتی ناشی از رگ به رگ شدن و کشیدگی کمک کند.

استفاده مختصر از کیسه سرد روی سر نیز ممکن است به کاهش درد سردرد کمک کند.

اگر مشکل دردناک شما آرتریت است، گرمای مرطوب اعمال شده به مفصل آسیب دیده بیشتر از یخ کمک می کند. بسته های حرارتی مرطوب را می توان در مایکروویو گرم کرد و بارها از آنها استفاده کرد و استفاده از آنها را موثر و آسان می کند.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات توانبخشی کلیک کنید

اگر آسیب دیدید، با پزشک یا داروساز خود در مورد نحوه بهترین استفاده از گرما یا یخ برای کمک به کاهش درد صحبت کنید.

هنگام مدیریت درد مراقب باشید


مسکن های طبیعی که در بالا توضیح داده شد ممکن است فقط برای علل خاص درد موثر باشند. این امکان وجود دارد که همه پیشنهادات این لیست برای شما کارساز نباشد. با این حال، این جایگزین‌های طبیعی برای داروهای نسخه‌ای یا OTC حداقل ممکن است گزینه‌های مناسبی را در اختیار شما بگذارد تا قبل از روی آوردن به راه‌حل‌های دارویی، آن‌ها را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید، درد سیگنال بدن است که چیزی اشتباه است. ممکن است موقتی باشد، مانند یک ماهیچه تحت فشار. اما درد همچنین می تواند به این معنی باشد که شما یک مشکل جدی سلامتی دارید که نیاز به ارزیابی پزشکی حرفه ای دارد. در جستجوی یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای تشخیص منبع درد خود و بحث در مورد برخی از گزینه های طبیعی برای درمان آن تردید نکنید.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: