نوشته شده توسط : ایران ماداس

کمردرد یکی از شایع ترین بیماری های جسمی است. مطالعات نشان می دهد که از هر 10 آمریکایی، 8 نفر در مقطعی از زندگی خود، معمولاً در ناحیه کمر، کمردرد دارند.

ممکن است هنگام کار در حیاط یا نظافت خانه آن را رگ به رگ شده باشید. یا ممکن است کمر شما به دلیل یک آسیب ورزشی قدیمی یا یک بیماری مزمن مانند آرتریت یا اسپوندیلیت آنکیلوزان درد کند.

کمردرد ناگهانی یا شدید باید توسط پزشک یا فیزیوتراپیست بررسی شود. این همچنین برای دردی است که از بین نمی رود.

اما گاهی اوقات می توانید درد و ناراحتی آزاردهنده را به تنهایی درمان کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار کلیک کنید

ویلسون ری، دکتر ویلسون ری، رئیس بخش جراحی ستون فقرات در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، می‌گوید درمان‌های خانگی «وقتی ترکیب شوند بهتر از [وقتی] به تنهایی انجام می‌شوند، بهتر هستند».

1. به حرکت ادامه دهید


وقتی درد دارید ممکن است این احساس را نداشته باشید. اما این احتمالاً اولین چیزی است که پزشک شما توصیه می کند.

ری می گوید: «یک تصور غلط رایج در بیماران مبتلا به کمردرد منفرد این است که آنها نمی توانند فعال بمانند.

سعی کنید با سطح معمول فعالیت و حرکت روزانه خود هماهنگ باشید. این می تواند یک پیاده روی سریع 30 دقیقه ای یا دور زدن بلوک با سگ خود باشد. سعی کنید حداقل سه بار در هفته روی پاهای خود بایستید.

سلمان هیمانی، استادیار ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری در آتلانتا، می‌گوید: کم تحرکی به عضلات اطراف ستون فقرات و پشت کمک می‌کند تا ضعیف شوند. "این به نوبه خود می تواند باعث حمایت کمتری از ستون فقرات شود" و منجر به درد طولانی مدت شود.

2. کشش و تقویت


ماهیچه های قوی، به ویژه در هسته شکم، به حمایت از کمر کمک می کنند. قدرت و انعطاف‌پذیری ممکن است به تسکین درد و پیشگیری از آن کمک کند.

ری می‌گوید: «بسیاری از اوقات، من مردم را تشویق می‌کنم که این کار را اول صبح انجام دهند. اما اگر مسن‌تر هستید یا نگران زیاده‌روی در آن هستید، می‌توانید تمرینات کششی و تقویتی خود را بعداً در روز که بدنتان گرم شده است، انجام دهید.

یوگا، پیلاتس و تای چی تنها چند راه برای تقویت عضلات مرکزی بدن و عضلات اطراف باسن هستند. یکی از تمریناتی که کل قسمت فوقانی و پایین کمر شما را هدف قرار می دهد این است که روی شکم خود دراز بکشید و پاها و بازوهای خود را در حالت پرواز بالا بیاورید.

3. وضعیت بدن را خوب حفظ کنید


این به کاهش فشار روی کمر شما کمک می کند. می‌توانید از نوار، تسمه یا نوارهای کشسان استفاده کنید تا ستون فقرات خود را در یک راستا نگه دارید. سعی کنید سر خود را در مرکز لگن قرار دهید. شانه های خود را خم نکنید و چانه خود را به سمت جلو خم نکنید.

اگر جلوی صفحه نمایش کار می کنید، بازوهای خود را به طور یکنواخت روی میز یا میز قرار دهید و چشمان خود را در سطح بالای صفحه نگه دارید. از روی صندلی بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید و به طور منظم راه بروید.

4. حفظ وزن سالم


از دست دادن پوندهای اضافی بار روی کمر شما را سبک می کند.

هیمانی می گوید: «کاهش وزن واقعاً به [درد] کمک می کند زیرا میزان نیروی مکانیکی وارد بر ستون فقرات را کاهش می دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

اگر به کمک نیاز دارید، از پزشک خود در مورد رژیم غذایی و برنامه ورزشی که ممکن است برای شما بهترین نتیجه را داشته باشد، راهنمایی بخواهید.

5. سیگار را ترک کنید


تحقیقات نشان می‌دهد که اگر سیگار می‌کشید، ممکن است چهار برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری به بیماری دیسک دژنراتیو یا سایر مشکلات ستون فقرات مبتلا شوید.

نیکوتین موجود در سیگار و سایر محصولات تنباکو می‌تواند استخوان‌های ستون فقرات شما را ضعیف کند و مواد مغذی حیاتی را از دیسک‌های اسفنجی که مفاصل شما را محافظت می‌کنند، بگیرد. ستون فقرات سالم از انعطاف پذیری کمر و سفت شدن و درد ماهیچه های آن جلوگیری می کند.

6. یخ و گرما را امتحان کنید


شاید شنیده باشید که یکی برای تسکین کمردرد بهتر از دیگری است. پاسخ کوتاه این است که بهترین گزینه هر کدام برای شما مناسب است.

ری می گوید: «بعضی از مردم وارد می شوند و به گرما یا یخ قسم می خورند. "شاید بخواهید هر دو را امتحان کنید، و احتمالاً متوجه خواهید شد که یکی برای تسکین شما مناسب تر است."

معمولاً اگر کمر شما به دلیل تورم یا التهاب آزاردهنده باشد، یخ بهتر است. اگر می‌خواهید ماهیچه‌های سفت یا سفت را شل کنید، یک پد گرم‌کننده ممکن است بهتر باشد.

هیمانی پیشنهاد می کند که یخ یا عملیات حرارتی را هر بار به 20 دقیقه محدود کنید. و اگر کرم یا پماد درد عضلانی را نیز روی پوست خود می‌زنید، از آنها استفاده نکنید.

7. داروهای OTC خود را بشناسید


مسکن های بدون نسخه می توانند به درد و سفتی عضلات کمک کنند. دو نوع اصلی از گزینه های بدون نسخه، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) و استامینوفن هستند. NSAID ها شامل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن هستند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

درست به نام خود، NSAID ها به کاهش التهاب کمک می کنند که می تواند منجر به تورم و حساسیت شود. اما استامینوفن التهاب را تسکین نمی دهد. برای کمردردهای گاه به گاه می توانید از هر نوع مسکن استفاده کنید. به گفته هیمانی، اگر به آرتریت ستون فقرات یا سایر بیماری های التهابی مبتلا هستید، NSAID ها ممکن است کمی بهتر عمل کنند.

8. روی کمر خود کرم های دارویی بمالید


کرم‌های پوستی، مرهم، پمادها یا تکه‌های پوستی ممکن است در زمانی که کمر شما سفت، درد و تنش می‌کند کمک کند. بسیاری از این محصولات حاوی موادی مانند منتول، کافور یا لیدوکائین هستند که می توانند ناحیه آسیب دیده را خنک، گرم یا بی حس کنند.

کرم ها را درست در جایی که آسیب می بینید بزنید. اگر در رسیدن به نقطه مشکل دارید از شخصی بخواهید آن را اعمال کند.

ری می‌گوید: «این یک تکیه‌گاه اصلی در ارائه تسکین قابل توجه نخواهد بود، اما می‌تواند اوضاع را آرام کند.

9. درباره مکمل ها بپرسید


بهتر است ویتامین ها و مواد معدنی خود را از غذاها دریافت کنید. اما از پزشک خود بپرسید که آیا مکمل ها ممکن است کمک کنند.

به عنوان مثال، بسیاری از مردم ویتامین D کافی که برای سلامت استخوان ها مهم است، دریافت نمی کنند. این می تواند به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا به دلیل اینکه بدن شما نمی تواند ویتامین D کافی را از غذاها جذب کند، اتفاق بیفتد.

کمبود منیزیم ممکن است منجر به ضعف و گرفتگی عضلات شود. و هیمانی می گوید زردچوبه، ادویه زرد رنگی که مربوط به زنجبیل است، ممکن است به آرام کردن التهاب کمک کند.

همیشه قبل از مصرف هر گونه مکملی با پزشک خود صحبت کنید.

10. حوله بیندازید


حوله غلتان شده می تواند ابزاری مفید برای تسکین کمردرد باشد. زمانی که دراز کشیده اید سعی کنید آن را زیر لگن خود قرار دهید. بگذارید باسن روی حوله شل شود و به کشش کشش در قسمت پایین کمر کمک کند. ببینید چگونه به پشت بخوابید.

بریس پشت گاهی اوقات می تواند کمک کند، به خصوص پس از آسیب یا جراحی. اما قرار نیست آنها را خیلی زیاد یا برای مدت طولانی بپوشید. ری می‌گوید: «مردم به آن وابسته می‌شوند و در واقع به آن ماهیچه‌ها اجازه تنبلی می‌دهد.

مهم نیست که کدام درمان خانگی را امتحان می کنید، هیمانی می گوید: "اگر به شما کمک می کند، اگر حال شما را بهتر می کند، به انجام آن ادامه دهید."

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال آزمایشگاهی کلیک کنید

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاهی کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: