آینده داروسازی: 5 چیزی که صنعت داروسازی را تغییر خواهد داد
نوشته شده توسط : ایران ماداس

جهان در حال تغییر است و بازار دارو نیز تغییر می کند. صنعت داروسازی یکی از سخت‌گیرانه‌ترین و تنظیم‌شده‌ترین بازارها است که عجیب نیست زیرا کل صنعت بر اساس رویه‌ها و بررسی‌های مضاعف ساخته شده است تا داروهای ایمن را تضمین کند. 

با این حال، نقطه ضعف این است که بازار را محافظه‌کار کرد و جایی برای نوآوری نداشت. ما در آغاز تغییرات قابل توجهی در صنعت داروسازی هستیم: در این وبلاگ، 5 موردی که بازار دارو را در 10 سال آینده تغییر می دهد را با شما به اشتراک می گذارم!


1. فرهنگ سازی در سازمان های دارویی


فرهنگ یک شرکت به نگرش و رفتار یک سازمان و کارکنان آن اشاره دارد. اکثر شرکت های صنعت داروسازی دارای فرهنگ سازمانی هستند که در آن سلسله مراتب سازمان آنها را تعریف می کند. این برای سالها خوب کار می کرد. اما از آنجایی که امروزه نیمی از نیروی کار هزاره هستند، همه چیز شروع به تغییر کرده است.

هزاره ها چندان به اعداد و ارقام موجود در چک حقوق و چیزهایی مانند ساختار پاداش اهمیت نمی دهند. برای آن‌ها مهم‌تر این است که چشم‌انداز شرکتی را که در آن کار می‌کنند به اشتراک بگذارند. به همین دلیل است که فرهنگ شرکت شما بخش مهمی از متقاعد کردن استعدادهای جدید برای انتخاب شرکت شما است.

این متخصصان جوان جدید زیر 40 سال به دنبال فرهنگ شرکتی هستند که به آنها اجازه می دهد بهترین نسخه از خود شوند. آن‌ها می‌خواهند بدانند ارزش‌های شرکت چیست و آیا با ارزش‌هایشان اشتراک دارند یا همپوشانی دارند.

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال آزمایشگاهی کلیک کنید

80 درصد از نسل هزاره می گویند که رشد شخصی مهم ترین بخش فرهنگ یک شرکت است. این فرهنگ‌های چابک که در آن در گروه‌های کوچکی کار می‌کنید که همه برابر هستند، دیگر محدود به شرکت‌های فناوری در سیلیکون ولی نیستند. همچنین، شرکت های بزرگ شروع به بازنویسی فرهنگ خود کردند.

2. سیاست در صنعت داروسازی


در آغاز قرن بیستم، بیشتر داروخانه های محلی هنوز خودشان دارو تولید می کردند.

امروزه تقریباً همه کشورها به چین و هند به عنوان داروخانه های جهان متکی هستند. آنها می توانند مقادیر زیادی API و دارو را با هزینه کم تولید کنند. از زمان بحران کرونا، کشورهای جهان متوجه شده‌اند که وقتی کاملاً به کشور دیگری وابسته هستند، کاملاً آسیب‌پذیر هستند.

حتی هند نمی‌خواهد به واسطه‌ها و APIهای چین وابسته باشد. برای اینکه همه چیز کار کند باید چندین منبع وجود داشته باشد. در مورد درگیری های سیاسی، کمبود، یا همانطور که در طول بحران کرونا دیدیم، قرنطینه کامل، میلیاردها نفر به داروهای خود دسترسی نخواهند داشت. کشورها در زنجیره تامین فعلی دارو تجدید نظر خواهند کرد و باید بپذیرند که تولید محلی به این معنی است که قیمت بالاتری را پرداخت خواهند کرد. من معتقدم که هند و چین به دلایل خوب همچنان بزرگترین کشورهای تولید کننده دارو باقی خواهند ماند، اما باید جایگزین هایی وجود داشته باشد.

 

3. روش های کار


ما در طول بحران کنونی کرونا آموخته‌ایم که کار کردن از خانه آسان‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. اکنون همه به برگزاری جلسات با نرم افزارهای تماس تصویری مانند زوم و گوگل میت عادت کرده اند.

در آینده، ما بررسی خواهیم کرد که آیا واقعاً ورود به هواپیما برای یک جلسه کاری ضروری است یا خیر. علاوه بر این ابزارهای ویدئو کنفرانس، نرم افزارهای زیادی برای کارآمدتر کار کردن وجود دارد، مانند Google Drive، Slack، Trello. این ابزارها قبلاً ثابت کرده‌اند که کار را در بازارهای دیگر کارآمدتر و هیجان‌انگیزتر می‌کنند. مطمئناً بازار داروسازی نیز از این ابزارها سود خواهد برد.

4. بازاریابی آنلاین در بخش داروسازی


تماشای فیلم، رزرو پرواز یا گوش دادن به موسیقی. روشی که ما اکنون آن را انجام می دهیم در مقایسه با 15 سال پیش کاملاً متفاوت است. انقلاب دیجیتال تقریباً تمام بازارهای جهان را تغییر داده است. فواید زیادی به همراه داشت. شرکت هایی که زودتر این تغییر را دیدند از اینترنت سود زیادی برده اند. در عین حال، برخی از رهبران بزرگ بازار مانند بلک بری و بلاک‌باسترها دیگر وجود ندارند، زیرا آنها بیش از حد بر محصول خود متمرکز بودند.

جهت مشاهده و خرید انواع فریزر آزمایشگاهی کلیک کنید

شرکت های داروسازی همواره بر فروش، نمایشگاه ها، تبلیغات در مجلات و شبکه توزیع آن ها متمرکز بوده اند. مدیران فعلی در اینترنت احساس راحتی می کنند. آنها با پیام رسان MSN، پخش کننده های MP3 و سایر فناوری های دیجیتال بزرگ شدند. آنها شروع به جدی گرفتن بازاریابی آنلاین کردند و به دید آنلاین خود در سازمان های دارویی خود دست یافتند.

آینده داروسازی دیجیتال است و شرکت ها برای دستیابی به مخاطبان خود به صورت آنلاین سرمایه گذاری خواهند کرد. ما یک ویدئو در مورد نحوه دیجیتالی کردن کسب و کار API خود تهیه کردیم.

 

5. پایداری در صنعت داروسازی


تولید محصولات دارویی به محیط زیست آسیب می رساند. به طور خاص، آلودگی آب برای حیوانات و انسان ها در مقیاس جهانی مضر است. همه از ردپای اکولوژیکی خود آگاه تر می شوند. بازار دارو برای کاهش آلودگی آن با چالش مواجه خواهد شد.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاهی کلیک کنید

مقامات چینی پیش از این کارخانه های تولید مواد خام را برای مقابله با آلودگی هوا تعطیل کرده بودند. پایداری نقش اساسی در چند سال آینده در صنعت ما ایفا خواهد کرد. نه تنها توسط مقامات محلی بلکه از پایین به بالا توسط نسل جدید افرادی که در این صنعت کار می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: