شاک ویو تراپی | اهمیت آن در درمان فیزیوتراپی مدرن
نوشته شده توسط : ایران ماداس

آیا از درد مفاصل یا درد عضلانی رنج می برید و درمان های زیادی را انجام داده اید که جواب نداده اند؟ سپس شاک ویو تراپی را امتحان کنید. شاک ویو تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی غیرجراحی است که در سرتاسر جهان برای درمان طیف گسترده ای از شرایط دردناک بدن شما استفاده می شود.

جهت مشاهده و خرید انواع گیت ترینر کلیک کنید 

این درمان توسط فیزیوتراپیست های آموزش دیده برای تسکین درد، تحرک و سرعت بخشیدن به بهبودی انجام می شود. موج شوک بر روی استخوان ها و سایر بافت های سیستم اسکلتی عضلانی تمرکز می کند و تأثیر مثبتی بر طیف گسترده ای از بافت ها دارد. در این وبلاگ، آخرین شرایط به روز شده ای را که می توان با این درمان درمان کرد و سوالاتی که بیمار می تواند قبل از انتخاب شاک ویو تراپی در ذهن خود داشته باشد، مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

آخرین شرایط به روز شده درمان شده توسط شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی به عنوان یک درمان کوتاه مدت استفاده نمی شود، اما درد را تسکین می دهد و عملکرد را در طولانی مدت بهبود می بخشد. شرایطی که با این روش درمانی قابل درمان است عبارتند از:

 

آرنج تنیس البو
آرنج گلف باز
فاشئیت کف پا
کرنش روتاتور کاف
تاندونیت کشکک
تاندونیت
زانو جامپر
مفاصل دردناک
خار پاشنه
درد درج
درد لگن و کمر
تاندون پاتی کشکک رانی
تاندونوپاتی گلوتئال
نقاط ماشه ای
شکستگی های غیر پیوندی
تاخیر در بهبودی
استئوکندریت دیسکانس
ادم مغز استخوان
تاندون پاتی آشیل.
 

چگونه کار می کند؟

شاک ویو تراپی یک موج صوتی پرانرژی است که روی قسمت دردناک مزمن بافت نرم آسیب دیده اعمال می شود. شاک ویو درمانی از امواج صوتی برای تمرکز روی نواحی دردناک استفاده می کند. این امواج در بافت و سلول‌های بدن جذب می‌شوند و باعث تحریک بازسازی و رشد سالم استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها می‌شوند. روند بهبودی را دوباره شروع می کند:

 

پایانه های عصبی را از بین می برد و بلافاصله درد را کاهش می دهد.
متابولیسم و ​​گردش خون را افزایش می دهد.
رگ های خونی جدید را تشکیل می دهد که باعث ترمیم بافت آسیب دیده می شود.
اسپاسم و التهاب را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث کاهش درد و افزایش تحرک می شود.
شاک ویو تراپی باعث تشکیل استخوان زیر غضروفی می شود.
ریز پارگی ها و آسیب های دیگر را کاهش می دهد.

درمان چگونه انجام می شود؟

درمان با ارزیابی دقیق ناحیه آسیب دیده شروع می شود. فیزیوتراپیست یک برنامه درمانی شخصی طراحی می کند که متناسب با سبک زندگی بیمار باشد. برای استفاده، ژل روی ناحیه درمان زده می شود و زمان درمان شروع می شود.

 

درمان چقدر طول می کشد؟

تحویل واقعی 2000-3000 شوک 10 دقیقه طول می کشد. بیمار ممکن است به 3-4 جلسه در هفته نیاز داشته باشد تا اینکه احساس تسکین درد کند. بیمارانی که شرایط مزمن بیشتری دارند ممکن است به 5 جلسه نیاز داشته باشند. اثرات شاک ویو تراپی به بهبود تغییرات بافت نرم هفته‌ها پس از درمان ادامه می‌دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

 

چند جلسه درمانی لازم است؟

جلسات درمانی به ناحیه ای که باید درمان شود بستگی دارد، مرحله درد، و پاسخ بدن نسبت به درمان از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. اکثر افراد به حدود 3 جلسه نیاز دارند، دیگران ممکن است به 5 جلسه نیاز داشته باشند.

 

آیا درمان در طول جلسه درمان و بعد از آن درد دارد؟

تحمل درد برای بیماران مختلف متفاوت است، اما اکثر بیماران آن را ناراحت کننده توصیف می کنند، اگرچه اکثر بیماران به راحتی برای چند دقیقه با درمان کنار می آیند. درمانگر می تواند دستگاه را تنظیم کند تا بیمار بتواند به آن عادت کند. معمولاً با توجه به درد ناحیه، ناراحتی خفیفی احساس می‌شود و معمولاً زمان درمان 5 دقیقه است. بلافاصله پس از درمان، بیمار تسکین درد را تجربه می کند. تقریباً پس از 2-4 ساعت، بیمار ممکن است مقداری حساسیت در ناحیه درمان احساس کند که قابل تحمل است.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر سی پی CP کلیک کنید

 

بیمار بعد از جلسه چه اقدامات احتیاطی را باید انجام دهد؟

بیماران باید تا 48 ساعت از انجام هرگونه فعالیت بدنی شدید خودداری کنند.

 

ESWT یک گزینه ممکن در درمان محافظه کارانه برای نشانه های ذکر شده در این بررسی است. با این حال، این گزینه باید برای متخصصان ارتوپدی که با این درمان و این اندیکاسیون ها آشنا هستند در نظر گرفته شود.





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: