فراتر از عمق پوست: نوآوری دیجیتال آینده پوست را شکل می دهد
نوشته شده توسط : ایران ماداس

ادغام فناوری‌های دیجیتال پیشرفته فرصت‌های جدیدی را برای آگاه ساختن مردم در مورد سلامت پوست خود و مواجهه با کمبود متخصصان پوست باز می‌کند.

یکی از چالش های حیاتی در فضای مراقبت های بهداشتی فقدان متخصصان مراقبت های بهداشتی ماهر است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2035 تقریباً 13 میلیون کارمند مراقبت های بهداشتی کمبود خواهند داشت. در حالی که تخمین زده می شود دو میلیارد نفر در سراسر جهان از مشکلات پوستی رنج می برند، در حال حاضر کمبود جهانی متخصص وجود دارد. به عنوان مثال، در بریتانیا، یک متخصص پوست باید به بیش از 100000 نفر خدمات ارائه دهد. این شکاف بین تقاضا و عرضه دقیقاً جایی است که فناوری می تواند کمک کند.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

فناوری این پتانسیل را دارد که با ارائه ابزارهایی برای تشخیص دقیق تر بیماری و انتخاب درمان، و همچنین کمک به بیماران در مدیریت بهتر وضعیت خود، فشار فزاینده را بر متخصصان پوست کاهش دهد. ما در آستانه عصری هستیم که الگوریتم‌های هوشمند سرطان پوست را تشخیص می‌دهند و چاپگرهای سه‌بعدی برای رفع کمبود بافت، پوست مصنوعی تولید می‌کنند.

پیشرفت هوش مصنوعی


از غربالگری سرطان سینه تا تشخیص سل، هوش مصنوعی (AI) دارای پتانسیل گسترده و تغییر دهنده بازی برای کمک به پزشکان در مراقبت از بیماران و درمان بیماری ها است. پوست به دلیل پایگاه داده بزرگ تصاویر بالینی، پوستی و آسیب شناسی پوست، جایگاه قطبی را برای پیاده سازی هوش مصنوعی در حوزه پزشکی به دست آورده است. 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

تعداد فزاینده ای از مطالعات هوش مصنوعی در حال حاضر بر روی اختلالات پوستی، مانند سرطان پوست، پسوریازیس، درماتیت آتوپیک و اونیکومیکوزیس تمرکز می کنند، در حالی که الگوریتم های کامپیوتری به طور فزاینده ای به متخصصان پوست در تشخیص بیماری کمک می کنند، به ویژه در شرایطی مانند ملانوم بدخیم.

ادغام هوش مصنوعی پیشرفته با سایر فناوری‌های دیجیتال - مانند دوربین‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند - همچنین فرصت‌های جدیدی را برای آگاه ساختن مردم در مورد سلامت پوست خود باز می‌کند.

Skin Analytics که در سال 2012 تأسیس شد، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در بریتانیا است که متعهد به کمک به افراد بیشتری برای زنده ماندن از سرطان پوست است. الگوریتم یادگیری ماشینی Skin Analytics، Deep Ensemble for the Recognition of Malignancy)  DERM)، شایع ترین ضایعات بدخیم، پیش بدخیم و خوش خیم پوست، از جمله ملانوم، خطرناک ترین سرطان پوست را شناسایی می کند. 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کششی کلیک کنید

این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با تعدادی از شرکای جدید مراقبت های بهداشتی در سراسر بریتانیا است که به دنبال تمرکز انحصاری بر روی خدمات پوستی از راه دور با هوش مصنوعی است. دکتر دن مولارکی، مدیر پزشکی Skin Analytics توضیح داد:

هدف ما معرفی هوش مصنوعی به مسیرهای بالینی برای تسریع تشخیص سرطان و حمایت از ظرفیت محدود پوست در مراقبت‌های بهداشتی است. DERM از ابتدا به طور خاص برای مقابله با چالش های سرطان پوست ساخته شده است و دارای نوآوری های زیادی است. یک مثال می‌تواند رویکرد ما به داده‌های آموزشی باشد، که در آن ما کمیت را فدای کیفیت با تمرکز بر تصاویر درموسکوپی با نتایج تایید شده هیستوپاتولوژیک می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل مبتنی بر برنامه


طی چند سال گذشته تعداد فزاینده‌ای از اپلیکیشن‌های تشخیص سرطان پوست - مانند Miiskin، UMSkinCheck، MoleScope و SkinVision- ظهور کرده‌اند که کاربران را قادر می‌سازد تا پوست خود را فقط با گوشی هوشمند و الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود تجزیه و تحلیل کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار (لیفت بیمار) کلیک کنید

 برخی از برنامه‌ها عکس‌ها را برای یک متخصص پوست ارسال می‌کنند، برخی بازخورد فوری ارائه می‌دهند و برخی یادآوری‌های مفید در مورد خودآزمایی پوست و برنامه‌ریزی قرار ملاقات مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهند.

Erik de Heus، مدیر عامل SkinVision، گفت:

«برنامه ما از یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل عکس های پوست استفاده می کند. عکس های تولید شده توسط کاربر ابتدا از طریق یک شبکه عصبی کانولوشنال (CNN) پردازش می شوند. سپس الگوریتم SkinVision ارزیابی خطر را برای برچسب گذاری سطح خطر برای یک نقطه پوستی خاص ارائه می دهد. بر اساس این ارزیابی، برنامه توصیه‌ای در مورد گام‌های بعدی برای برداشتن ارائه می‌کند. این امر با آموزش CNN بر روی میلیون ها تصویر در پایگاه داده ما امکان پذیر شده است.

دسترسی فیزیکی محدود به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در طول همه گیری کووید-19، پذیرش پزشکی از راه دور را تسریع کرده است. اریک دی هیوس افزود:

موفقیت هوش مصنوعی در درماتولوژی به مزایایی که برای اکثریت جمعیت عمومی و همچنین پزشکان ارائه می دهد بستگی دارد. این فناوری به جای جایگزینی متخصصان پزشکی در نظر گرفته شده است.

لیزرهای شگفت انگیز


امروزه لیزرها کاربردهای گسترده ای در پوست دارند و روش های درمانی ارزشمندی برای بیماری های مختلف پوستی هستند. ما در حال حاضر شاهد جهش عظیمی در فناوری لیزر هستیم، با دستگاه هایی که فراتر از عرصه آرایشی و بهداشتی به درمان سرطان و تحویل دارو به کمک لیزر می روند.

جهت مشاهده و خرید انواع ایست آسان (ایزی استند easy stand) کلیک کنید

 با بسیاری از روش‌های زیبایی، سرطان‌های پوست و سایر مشکلات پوستی که قبلاً با لیزر درمانی درمان شده‌اند، در آینده نزدیک ممکن است بسیاری از این درمان‌ها توسط «جراحان رباتیک» دقیق‌تر انجام شوند.

شرکت مستقر در ایالات متحده Accure پیشگام یک درمان جدید آکنه مبتنی بر لیزر است. در حالی که گزینه های لیزر و نور دیگری برای درمان آکنه وجود دارد، لیزر Accure اولین پلت فرم مبتنی بر نور است که به طور انتخابی غدد چربی را هدف قرار داده و به آنها آسیب می رساند، منبع اصلی تولید سبوم و کلید راه حلی بادوام برای آکنه است. 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

داده‌های بالینی کنونی نشان‌دهنده کاهش بیش از 80 درصدی ضایعات التهابی آکنه سه ماه پس از چهار درمان و نرخ کاهش ضایعات 80 تا 90 درصدی در همین بیماران پس از یک سال است.

کریستوفر کارلتون، بنیانگذار و مدیر عامل Accure توضیح داد:

پلتفرم مبتنی بر لیزر نسل بعدی ما بر اختلال حرارتی غدد چربی متمرکز شده است - محرک ریشه آکنه. این دستگاه از ترکیبی از چندین نوآوری کلیدی که قبلاً دیده نشده است، مانند طول موج جدید (1726 نانومتر) و یک پلت فرم نظارت بر دمای بافت بسیار نوآورانه استفاده می‌کند که ایمنی بیمار، تحویل انرژی و تأثیر حرارتی را با استفاده از یک الگوریتم دزیمتری جدید بهینه می‌کند.

جهت مشاهده و خرید انواع گیت ترینر کلیک کنید

سیستم CellFX از Pulse Biosciences مستقر در ایالات متحده از یک روش انرژی کاملاً جدید به نام تحریک نانو پالس (NPS) استفاده می کند. این کار از پالس‌های انرژی الکتریکی بسیار سریع و با دامنه بالا برای پاکسازی ساختارهای سلولی استفاده می‌کند، در حالی که از پایه‌های پوستی غیر سلولی و غنی از کلاژن اطراف صرفه‌جویی می‌کند. هوبرتوس زومکلی، مدیر ارشد فروش بین المللی Pulse Biosciences، گفت:

«سیستم CellFX با CellFX CloudConnect یک پلتفرم چندکاربردی است که مستقیماً بر ساختارهای سلولی تأثیر می گذارد. این منجر به پاکسازی ضایعات خوش خیم سلولی با مشخصات بهبودی و نتیجه زیبایی شناختی مطلوب تری نسبت به روش های حرارتی می شود که در حال حاضر در پوست استفاده می شود. ما معتقدیم NPS دارای پتانسیل عظیمی است و رهبران پوست در سراسر ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کانادا اخیراً در راه اندازی کنترل شده برای یادگیری، تجربه و بهینه سازی ویژگی ها و مزایای سیستم CellFX شرکت کرده اند.





:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: