چرا هنگام سرفه کمرم درد می گیره؟
نوشته شده توسط : ایران ماداس

زمانی که قسمت بالایی بدن شما حرکت می کند، پشت شما بیشتر حرکت می کند، از جمله زمانی که سرفه می کنید. هنگام سرفه، ممکن است متوجه خمیدگی شانه های خود و خم شدن بدن به جلو شوید. از آنجایی که سرفه بر موقعیت بدن شما تأثیر می گذارد...


 

بررسی اجمالی

 

زمانی که قسمت بالایی بدن شما حرکت می کند، پشت شما بیشتر حرکت می کند، از جمله زمانی که سرفه می کنید. هنگام سرفه، ممکن است متوجه خمیدگی شانه های خود و خم شدن بدن به جلو شوید. از آنجایی که سرفه بر موقعیت بدن شما تأثیر می گذارد، ممکن است هنگام سرفه احساس درد کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی بالابر بیمار کلیک کنید

حرکت رو به جلو که می تواند در اثر سرفه ایجاد شود، کمر را نیز حرکت می دهد. درد در ناحیه کمر می تواند به باسن و پاهای شما سرایت کند. درد احتمالاً نشانه ای از مشکل در ناحیه کمر شماست.

علل کمردرد هنگام سرفه


گاهی اوقات، کمردرد در واقع می تواند ناشی از سرفه مزمن باشد. عمل سرفه می تواند به کمر فشار وارد کند و آن را بیش از حد معمول منقبض کند. با این حال، زمانی که سرفه مزمن نیست، درد اغلب به دلیل مشکل کمر شما است.

جهت مشاهده و خرید انواع اتوکلاو کلیک کنید

کمردرد می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

فتق دیسک. غضروف بین استخوان های ستون فقرات شما هستند. فتق دیسک (یا پارگی یا لغزش دیسک) زمانی اتفاق می‌افتد که بخش نرم‌تر دیسک به قسمت سخت‌تر فشار می‌آورد.
فشار عضلانی. یک کشیدگی می تواند عضله یا تاندون را تحت تاثیر قرار دهد. در پشت، عضله یا تاندون ممکن است کشیده، پاره یا پیچ خورده شود.
رگ به رگ شدن عضلانی. رگ به رگ شدن رباط هایی که استخوان ها را در یک مفصل به هم متصل می کنند، تاثیر می گذارد. با رگ به رگ شدن، رباط ها کشیده یا پاره می شوند.
گرفتگی عضله. اسپاسم و گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که عضله نتواند پس از انقباض شل شود. اسپاسم می تواند هر بار از چند ثانیه تا بیش از 15 دقیقه طول بکشد. گاهی اوقات، می توانید انقباض عضلانی را ببینید. عضله همچنین می تواند بسیار سفت باشد یا متفاوت از حالت عادی به نظر برسد.
جلوگیری از کمردرد هنگام سرفه
سعی کنید هنگام سرفه به جای قوز کردن به سمت جلو، یک قوس طبیعی در پشت خود داشته باشید. پایین نگه داشتن شانه ها (در نظر بگیرید که آنها از گوش شما دور می شوند) همچنین می تواند به شل شدن کمر در هنگام سرفه کمک کند.

اگر هنگام سرفه دست خود را روی سطحی مانند میز یا پیشخوان بگذارید، این به کمر کمک می کند که فشرده نشود.

دلایل کمردرد و اینکه چه کاری باید انجام دهید


دلایل زیادی وجود دارد که چرا هنگام سرفه ممکن است کمردرد داشته باشید. رفع برخی از آنها آسان است، در حالی که برخی دیگر ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشند. در اینجا برخی از دلایل رایج کمردرد و نکاتی برای یافتن تسکین وجود دارد:

تشک خود را تعویض کنید


اگر تشک شما بیش از 5 تا 7 سال سن دارد، شاید زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. تشک سفت‌تر یا نرم‌تری را امتحان کنید، هر کدام که پشت شما ترجیح می‌دهد. نشانه ای از افتادگی تشک کهنه در وسط یا محل خواب شماست.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

تسکین استرس


استرس، چه جسمی و چه احساسی، اغلب باعث استرس بدنی می شود. اگر استرس ناشی از خود سرفه است، به جای مبارزه با سرفه، سعی کنید آرام شوید. برای استرس عاطفی، می توانید سطح استرس خود را با تمرینات تنفسی، یادداشت روزانه و سایر اشکال مراقبت از خود کاهش دهید.

هنگام نشستن از ساپورت استفاده کنید


بسیاری از مشاغل نیاز به نشستن طولانی مدت دارند. وقتی می نشینید، ممکن است کمی به سمت صفحه نمایش رایانه یا سایر نقاط مرجع خم شوید. در حالت ایده آل، قبل از اینکه کمرتان احساس درد کند، برخیزید و حرکت کنید. حتی ایستادن نیز می تواند کمک کند، همچنین داشتن صندلی ارگونومیک و تنظیم کار.

جهت مشاهده و خرید انواع گیت ترینر کلیک کنید

وقتی می نشینید، پشت خود را به صندلی خود نگه دارید. وقتی پشت میز می نشینید، بازوهای شما باید در زاویه 75 تا 90 درجه باشند. پاهای شما باید صاف روی زمین باشد. اگر پاهای شما نمی توانند به زمین برسند از استراحتگاه پا استفاده کنید.

کفش های طبی بپوشید


پاهای شما از پاهای شما حمایت می کند که پشت شما را پشتیبانی می کند. پوشیدن کفش های ناراحت کننده می تواند به کمر شما فشار وارد کند. زمانی که به دنبال کفش می گردید، کفش هایی را انتخاب کنید که دارای قوس و تکیه گاه مناسب باشند و مطمئن شوید که به درستی جا می شوند. در فروشگاه قدم بزنید تا ببینید آنها چه احساسی دارند. کف پاها را از نظر بالشتک بررسی کنید.

به درستی ورزش کنید


صدمات ناشی از استفاده بیش از حد ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که خیلی سریع ورزش می کنید یا اگر ورزش نامناسب انجام دهید. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد، فعالیت بدنی خود را به آرامی افزایش دهید و مطمئن شوید که از تکنیک ها و تجهیزات مناسب استفاده می کنید.

وضعیت بدن خود را بهبود بخشید


هنگامی که راه می روید، مستقیم به جلو نگاه کنید و سر خود را در بالای ستون فقرات خود متعادل نگه دارید. شانه های خود را پایین نیاورید از پاشنه تا پا قدم بزنید. برخی تمرینات ممکن است به شما در بهبود وضعیت بدن نیز کمک کند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

قبل از ورزش بدن خود را گرم و هیدراته کنید


قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، حتما بدن خود را گرم کرده و کشش دهید. مایعات فراوان بنوشید و از ورزش در دمای بیش از حد گرم خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است دچار اسپاسم عضلانی شوید که می‌تواند باعث شود در زمان حرکت بعداً، از جمله هنگام سرفه، کمرتان درد بگیرد.

برای جلوگیری از آسیب های شغلی به درستی آموزش ببینید


برخی از مشاغل به بلند کردن، خم شدن، کشیدن و هل دادن زیادی نیاز دارند. اگر این برای شما صادق است، مطمئن شوید که به درستی آموزش دیده اید که چگونه این عملکردها را به گونه ای انجام دهید که از بدن شما پشتیبانی کند. همچنین در نظر بگیرید که آیا می‌توانید ایستگاه کاری خود را طوری تنظیم کنید که به کمرتان فشار وارد نشود یا از آن جلوگیری کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار (لیفت بیمار) کلیک کنید

آسیب قبلی کمر را مدیریت کنید


اگر در گذشته آسیب دیدگی کمر را تجربه کرده اید، ممکن است احتمال بیشتری برای آسیب دیدگی دیگر داشته باشید. برای حفظ سلامت بیشتر کمر خود با پزشک خود کار کنید. این ممکن است شامل تمرینات ویژه و دانش علائم هشدار دهنده باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی کلیک کنید

سایر درمان ها


سایر درمان‌های کمردرد هنگام سرفه عبارتند از: درمان تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست، فیزیوتراپی، ماساژ، طب سوزنی، داروهای تجویزی، و کمربندها و کمربندها.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد


اگر کمردرد شما در عرض دو هفته بهتر نشد، به پزشک مراجعه کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر سی پی CP کلیک کنید

همچنین اگر موارد زیر را در کمردرد خود تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کنید:

درد مداوم که در شب بدتر می شود
تب
از دست دادن کنترل مثانه یا روده
بی حسی، ضعف یا گزگز در یک پا یا هر دو
درد پس از ضربه، مانند زمین خوردن
درد ضربان دار در شکم شما
کاهش وزن غیر قابل توضیح
همچنین اگر سرفه های مزمن را تجربه می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید. درک و درمان علت سرفه می تواند کمک زیادی به کاهش ناراحتی و بهبود سلامت کلی شما کند.

کمر و سرفه خود را درمان کنید


اگر هنگام سرفه کمر شما درد می کند، احتمالاً مشکلی در کمر شما وجود دارد که باید برطرف شود. وضعیتی که بدن در هنگام سرفه در آن قرار دارد می تواند علائم کمر شما را بدتر کند. با پزشک خود کار کنید تا بفهمید که چرا کمر شما درد می کند. همچنین در صورت داشتن سرفه مزمن به پزشک مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: