تعریف تراکشن یا کشش و معرفی انواع تراکشن (کشش)
نوشته شده توسط : ایران ماداس

در زمینه پزشکی، کشش به تمرین کشیدن آهسته و آرام قسمتی از بدن شکسته یا دررفته اشاره دارد. اغلب با استفاده از طناب، قرقره و وزنه انجام می شود. این ابزارها به اعمال نیرو به بافت های اطراف ناحیه آسیب دیده کمک می کنند. هدف از کشش...


 

کشش یا تراکشن چیست؟

در زمینه پزشکی، کشش به تمرین کشیدن آهسته و آرام قسمتی از بدن شکسته یا دررفته اشاره دارد. اغلب با استفاده از طناب، قرقره و وزنه انجام می شود. این ابزارها به اعمال نیرو به بافت های اطراف ناحیه آسیب دیده کمک می کنند.

هدف از کشش، هدایت بخشی از بدن به جای خود و ثابت نگه داشتن آن است. کشش ممکن است برای موارد زیر استفاده شود:

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

شکستگی های استخوانی مانند شکستگی دست یا پا را تثبیت و مرتب کنید
به کاهش درد شکستگی قبل از جراحی کمک می کند
درمان ناهنجاری های استخوانی ناشی از شرایط خاص، مانند اسکولیوز
عضلات سفت و منقبض شده، مفاصل، تاندون ها یا پوست را اصلاح کنید
گردن را بکشید و از اسپاسم عضلانی دردناک جلوگیری کنید
انواع مختلف کشش چیست؟
دو نوع اصلی کشش عبارتند از کشش اسکلتی و کشش پوست. نوع کشش مورد استفاده به محل و ماهیت مشکل بستگی دارد.

کشش اسکلتی


کشش اسکلتی شامل قرار دادن پین، سیم یا پیچ در استخوان شکسته شده است. پس از قرار دادن یکی از این وسایل، وزنه هایی به آن وصل می شود تا استخوان به موقعیت صحیح کشیده شود. این نوع جراحی ممکن است با استفاده از بی حسی عمومی، نخاعی یا موضعی انجام شود تا از احساس درد در طول عمل جلوگیری شود.

مدت زمان لازم برای انجام کشش اسکلتی به این بستگی دارد که آیا این روش آماده سازی برای یک روش قطعی تر است یا تنها جراحی است که برای بهبود استخوان انجام می شود.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال کلیک کنید

کشش اسکلتی بیشتر برای درمان شکستگی استخوان فمور یا استخوان ران استفاده می شود. همچنین زمانی که نیاز است نیروی بیشتری به ناحیه آسیب دیده اعمال شود، این روش ترجیحی است. این نیرو مستقیماً به استخوان وارد می شود، به این معنی که وزن بیشتری می توان با خطر کمتر آسیب رساندن به بافت های نرم اطراف اضافه کرد.

کشش پوست


کشش پوست به مراتب کمتر از کشش اسکلتی تهاجمی است. این شامل استفاده از آتل، باند یا نوار چسب روی پوست مستقیماً در زیر شکستگی است. پس از استفاده از مواد، وزنه ها به آن بسته می شوند. سپس قسمت آسیب دیده بدن با استفاده از یک سیستم قرقره متصل به تخت بیمارستان به موقعیت مناسب کشیده می شود.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

کشش پوست زمانی استفاده می شود که بافت های نرم مانند ماهیچه ها و تاندون ها نیاز به ترمیم داشته باشند. نیروی کمتری در طول کشش پوست اعمال می شود تا از تحریک یا آسیب به پوست و سایر بافت های نرم جلوگیری شود. کشش پوست به ندرت تنها درمان مورد نیاز است. در عوض، معمولاً به عنوان راهی موقت برای تثبیت استخوان شکسته تا زمان انجام جراحی قطعی استفاده می‌شود.

بعد از کشش چه اتفاقی می افتد؟


اگر تحت درمان با کشش هستید، احتمالاً باید در یک برنامه درمانی بستری یا سرپایی شرکت کنید. این برنامه‌ها اغلب شامل فیزیوتراپی و کاردرمانی هستند که به شما کمک می‌کنند تا قدرت خود را بازیابید و مهارت‌هایی را که ممکن است تحت تأثیر آسیب‌دیدگی‌تان قرار گرفته‌اند، دوباره بیاموزید. یک درمانگر همچنین می‌تواند مهارت‌های جدیدی را برای جبران هرگونه درد، ضعف یا فلجی که ممکن است در اثر آسیب دیدگی تجربه کرده‌اید، به شما آموزش دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

چند روز اول پس از انجام کشش ممکن است دشوار باشد. عضلات اغلب ضعیف هستند زیرا پس از انجام کشش باید زمان زیادی را در رختخواب بگذرانید. حرکت در اطراف و راه رفتن ممکن است چالش برانگیز باشد و شما را خسته کند. با این حال، مهم است که به هر برنامه توانبخشی پایبند باشید تا بتوانید شانس خود را برای بهبودی کامل افزایش دهید.

خطرات کشش تراکشن چیست؟


در تمام مراحل جراحی خطراتی وجود دارد. این خطرات عبارتند از:

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر سی پی CP کلیک کنید

یک واکنش نامطلوب به بیهوشی
خون ریزی بیش از حد
عفونت محل پین
آسیب به بافت اطراف
آسیب عصبی یا آسیب عروقی ناشی از وزن زیاد
مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید اگر:

داروهای تجویز شده درد شما را تسکین نمی دهند
پوست اطراف محل پین قرمز، داغ یا متورم می شود
زهکشی وجود دارد

آیا کشش یک درمان موثر است؟


کشش در گذشته به عنوان یک روش درمانی پیشرفته در نظر گرفته می شد. با این حال، در سال‌های اخیر، سایر تکنیک‌های جراحی در اصلاح شکستگی‌ها، عضلات آسیب‌دیده و شرایط ستون فقرات پیشرفته‌تر و مؤثرتر شده‌اند. کشش همچنین اجازه حرکت زیادی را پس از جراحی نمی دهد، بنابراین زمان بهبودی اغلب بسیار طولانی تر است. امروزه، عمدتاً به عنوان یک اقدام موقت تا زمانی که رویه قطعی انجام شود، استفاده می شود. کشش جان بسیاری را در طول جنگ جهانی دوم با اجازه دادن به سربازان برای انتقال ایمن بدون آسیب به بافت های اطراف خود نجات داد.

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه سی پی CP کلیک کنید

با این حال، کشش می تواند در درمان برخی شرایط مفید باشد. در ارائه تسکین موقت درد در مراحل اولیه درمان پس از تروما بسیار موثر است.

شما و پزشکتان می توانید در مورد اینکه آیا کشش بهترین گزینه برای شرایط خاص شما است یا خیر صحبت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: